Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:53

Ontbijttip voor als je brood moeilijk weg krijgt.. :)
Ik ontbijt met Havermout (6 eetlepels), sojamelk (met gewone melk vind ik het echt vies) in een pannetje opwarmen. Als het klaar is amandelschaafsel eroverheen, kaneel en een appel in stukjes snijden en erdoor roeren. Smaakt als een soort van appeltaartje, maar dan met heel weinig calorieën en wel een goede basis voor de rest van je dag :D Dan heb ik ook echt bijna 3 uur lang geen honger/trek meer.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:02

Dat gs ik een keer proberen.
En zou je t bijvoorbeeld ook al eerder klaar kunnen maken(avond ervoor) of is t dan vies? Ik heb namelijk niet zo veel tijd voordat ik weg ga

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:05

Ehmmm dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar naar mijn idee is vers altijd het lekkerst :P Zoveel tijd kost het niet hoor, het verwarmen van de havermout+sojamelk duurt nog geen 5 minuten, appel in stukjes snijden is ook zo gedaan en kaneel en amandelschaafsel haal je zo uit een pakje :D Ik koop altijd de amandelschaafsel die bij de biologische producten in de supermarkt staat (waar ze ook van die zonnatura spullen verkopen).

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:11

Ja hoor Jessica, Google maar eens op 'overnight oats' voor recepten :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:25

Vanochtend voor het eerst bodypump gedaan!!! Hoop dat ik morgen nog kan bewegen :') :=

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:36

Ik lees al een tijdje mee, maar ik praat graag mee als dat mag? Ik fitness thuis en ben vorige week pas weer begonnen, ik wil graag een strakker lichaam en mijn vetpercentage omlaag. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:41

welkom!! naar welk vetpercentage wil je?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:44

Rond de 20% , zit nu op 29%.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:45

Hoi allemaal. Begin van het topic was ok ook al aanwezig. Maar ik heb me sinds vorige week ingeschreven bij de sportschool. Heb al een schema gemaakt en volgende week donderdag gaan we alles meten. :+ Heb een conditie van 0,0 dus dat moet wat omhoog en wat strakker lichaam haha.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:46

Meliaforever schreef:
Hoi allemaal. Begin van het topic was ok ook al aanwezig. Maar ik heb me sinds vorige week ingeschreven bij de sportschool. Heb al een schema gemaakt en volgende week donderdag gaan we alles meten. :+ Heb een conditie van 0,0 dus dat moet wat omhoog en wat strakker lichaam haha.

Laat je je meten bij de sportschool?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:47

jij ook succes!!

vanochtend heeeeeeerlijk getraind even wat kracht dingen gedaan aan de paal, lukt me steeds beter, mn schouders zijn vooral veel sterker geworden

Afbeelding

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:48

Gianti schreef:
jij ook succes!!

vanochtend heeeeeeerlijk getraind even wat kracht dingen gedaan aan de paal, lukt me steeds beter, mn schouders zijn vooral veel sterker geworden

[ Afbeelding ]

Oh wat gaaf, is dat niet ontzettend zwaar? Hoelang doe je al aan paaldansen?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:50

heb voor jaar 5 lesjes gehad maar daarna geblesseerd geraakt en denk dat ik nu weer maand of 2 doe :) ja is behoorlijk pittig, mn handen zijn nog steeds knal rood _O- was beetje aan stunten en uitproberen :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:52

Super leuk, succes ermee:D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:38

Gaaf Gianti :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:06

saabineex schreef:
Meliaforever schreef:

Laat je je meten bij de sportschool?

Ja ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:51

Gaaaf!!! Heb je die paal nu gewoon in huis staan?

Wat is eigenlijk een normaal vetpercentage? Ik zit nu op hetzelfde als toen ik eerder begon met sporten (25,6%),
Viel me een beetje tegen dat dit nog niet vooruit was gegaan. Al is het tussendoor misschien wel lager geweest. Daarvoor is het heel lang geleden maar toen zat ik op 17 % (kan goed 8 jaar geleden zijn hoor)

Nog wat spierpijn van de training vrijdag aan de core, dus die maar even overgeslagen en voornamelijk Cardio gedaan. Eerste x stuk achtereen hardgelopen (kwam van 4 min rennen, 1 min lopen) nu 3 km met 9,3km/pu uitgelopen. Niet ontevreden :)!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:57

renee16 schreef:
Gaaaf!!! Heb je die paal nu gewoon in huis staan?

Wat is eigenlijk een normaal vetpercentage? Ik zit nu op hetzelfde als toen ik eerder begon met sporten (25,6%),
Viel me een beetje tegen dat dit nog niet vooruit was gegaan. Al is het tussendoor misschien wel lager geweest. Daarvoor is het heel lang geleden maar toen zat ik op 17 % (kan goed 8 jaar geleden zijn hoor)

Nog wat spierpijn van de training vrijdag aan de core, dus die maar even overgeslagen en voornamelijk Cardio gedaan. Eerste x stuk achtereen hardgelopen (kwam van 4 min rennen, 1 min lopen) nu 3 km met 9,3km/pu uitgelopen. Niet ontevreden :)!

Het vetpercentage ligt ook aan je leeftijd( kinderen en volwassenen), rond de 25 is het gemiddelde had ik laatst gelezen. http://gezond-gewicht.info/bmi-bmr-vetpercentage-en-taille-2/#v

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:01

Haha dan moet die zakken :P
Ik ben graag onder gemiddeld. 20% klinkt wel mooi ;)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:26

Mijn vetpercentage is helaas gestegen de afgelopen maanden. Begrijp er niks van, ik sport veel meer dan eerst (nouja, eerst reed ik 6 a 7 dagen per week paard en nu is het 2x bootcamp en 3x fitness.. Maar de intensiviteit is zwaarder) en ik eet hetzelfde. En toch kom ik aan/is mijn vetpercentage gestegen? :? Ik ben nog steeds slank zat maar ik wilde niet echt heel veel meer aankomen ofzo. Mijn doel met sporten was ook niet afvallen maar conditie verbeteren, maar het is niet de bedoeling dat mijn vetpercentage stijgt :Y)

Ik ben overigens 22, 1.69 lang en weeg nu 63 kilo (van de zomer woog ik 55....). Ik denk dat een deel van die kilos spieren zijn, maar een deel is zeker ook vet. Vreemd, heel vreemd.....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:31

Jaaa dr paal staat gewoon in huis :D

Hoe meet je je vetpercentage emita

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:16

Emita: op zich wel logisch als je 8 kilo bent aangekomen dat je vetpercentage ook stijgt toch? Zal ook een deel spier zijn natuurlijk. Bootcamp en fitness is lichamelijk een heel stuk zwaarder dan paardrijden lijkt me.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:20

Gianti schreef:
Jaaa dr paal staat gewoon in huis :D

Hoe meet je je vetpercentage emita

Dat kan bij ons op de sportschool via zo'n apparaatje :)

Renee: op zich wel, maar het is best een groot verschil. Eerst had ik 23% en nu 29%..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:32

Emita, houd er rekening mee dat die apparaten niet erg betrouwbaar zijn vaak. Het moment van wegen en het soort weegschaal maakt heel veel verschil. Zo ziet het apparaat moeizaam verschil tussen vet en vocht. Als jij dus laat op de dag weegt op een voet-impedantie apparaat en je benen zijn dik kun je echt giga bedrogen uitkomen.
Ik wil een verschil van 7% niet goedpraten maar 3-4% kan de afwijking dan prima zijn...

Op pagina 4 van dit topic heb ik er al iets over gschreven, en als je de zoekfunctie op dit topic gebruikt (rects onderin) met het woord "impedantie" kom je nog veel meer tegen :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:49

Heb net mn abbo afgesloten ik ga ook weer knallen in de sportschool