Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

laughterline

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:39

Als t niet weer harder terug komt :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:40

ik ga het apparaat vanavond ook maar bestellen denk ik... pijn is fijn en bloed is goed... }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:41

Als je eerst epileert en daarna onder de douche bijv. even met een scheermesje eroverheen glijdt, ben je super zacht! :j

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:41

Kayleigh_ schreef:
Als je eerst epileert en daarna onder de douche bijv. even met een scheermesje eroverheen glijdt, ben je super zacht! :j

En dat blijft dan ook? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:43

Ja hoor! Dat scheren heeft geen invloed op de groeisnelheid verder.

Kijk, ik heb wel altijd na 1 of 2 dagen alweer haren terug, maar dat is gewoon omdat die groeicyclus niet hetzelfde is van elke haar, maar dat is te verwaarlozen natuurlijk en zal bij iedereen anders zijn.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:44

Oeh, dat ga ik eens proberen.. Gewoon non stop zachte benen.. :+: Daar kan je dan niet meer vanaf blijven _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:46

Ik doe mijn benen en oksels met een epilady. De eerste keren is het even flink pijn lijden, maar op den duur wen je eraan en is het aanzienlijk minder pijnlijk. Mijn bikinilijn doe ik afwisselend met een scheermesje of strips van Veet, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb. Ook weleens een paar keer met de epilady gedaan maar daar had ik al snel spijt van. :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:48

Ik vond mijn bikinilijn nog niet 10% zo pijnlijk als m'n oksel :')

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:56

Hmpf...gisteren half 10 besteld bij bol.com, krijg ik de t&t code en zie dat ie pas woensdagmiddag bezorgd wordt :\

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:02

Pfff net een onderbeen gedaan. Laat mij maar lekker m'n bikinilijn doen! Oksels ga ik me al helemaal niet wagen. Die flits ik wel lekker in de hoop dat dat werkt :+

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:11

Even dan een hele andere noot met betrekking tot wel of niet fabel zijn dat je van epileren of scheren donkerder en dikker haar krijgt:

Ik heb mijn rechterenkel heel vaak omgeslagen gehad. Mijn linkerenkel een paar keer. Steeds is de enkel getaped en natuurlijk trek je daarna de nodige haren eruit. Ondertussen na zoveel jaren tapen zijn de haren tot ongeveer 1/3 van mijn been zwart en dik en de andere haren (die ik nog nooit geschoren of geepileerd of wat dan ook heb) zijn dun en blond.

De haren op beide enkels verschillen duidelijk met de haren boven te 'tape' lijn. En dat is een behoorlijk scherpe lijn, dus komt niet door lokalisatie verschillen tussen boven en onderkant van mijn onderbenen. In dat geval zou je een geleidelijke overgang verwachten.

De laatste keer dat mijn rechterenkel getaped is is nu 3 jaar geleden. Ondertussen zou je verwachten dat die haren dan ook wel gebleek zouden zijn door de zon.....niets is minder waar. Ze zijn nog steeds zwart en dik. Het zijn er in ieder geval niet meer geworden zoals soms beweerd wordt. Dat klopt dan gelukkig niet.

Naja, het interesseert me verder niet wat er op mijn benen groeit, door alle littekens ziet het er toch al niet uit. Ik werk alleen de bikinilijn bij, zodat het er op het moment dat ik even in nix (omkleden na het surfen), slip of bikini sta er nog wel enigsins netjes uit ziet. *D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:13

Ik heb trouwens vrijdag mijn oksels gedaan en heb nu nog niet eens stoppels... Ik ben volledig overtuigt :) vandaag mijn benen gedaan die vielen eigenlijk wel mee...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:15

Ben ik de enige die het gevoel van geschoren bovenbenen echt verschrikkelijk vind. :')

Als ik dan een broek aan moet trekken oid... Wordt er helemaal naar van.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:19

Volgens mij zijn sommige haartjes gewoon te kort voor de epilady om te pakken en die blijf je dus voelen, bij mij iig. wel het geval. Volgens mij moet je gewoon een aantal keer er overheen, zo heb ik gister mijn onderbenen gedaan en vanavond doe ik het weer om die andere haartjes te pakken enz. Uiteindelijk wordt het dan steeds minder (hoop ik :') )

Ik vind geschoren bovenbenen heerlijk! Maar dat is altijd van korte duur :P Swinters doe ik daar niks aan hoor, onzin!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:20

Nee ik doe het ook alleen als het echt "moet". :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:20

Ik heb nav dit topic gister avond de duurdere/waterproef variant besteld bij wehkamp! Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis: bullshit, hij word morgen pas geleverd :(
Ik wil nuuuuu pijn lijden :( :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:21

Bovenbenen doe ik 's zomers epileren, dan heb je ook geen vervelende jeukende stoppels :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:21

Sem_ schreef:
Ben ik de enige die het gevoel van geschoren bovenbenen echt verschrikkelijk vind. :')

Als ik dan een broek aan moet trekken oid... Wordt er helemaal naar van.

Ik vind het ook niet heel fijn voelen. Maar sowieso het scheren ervan al niet :') Voelt anders als onderbenen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:24

Haha ja, ik had een paar dagen geleden snel even een scheermesje over mijn droge benen gehaald..
Nou ik heb het geweten! Twee nachten jeuk van gehad.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:50

Ik doe bovenbenen trouwens alleen met de haartjes mee, anders gaat het irriteren. Maar wat mij betreft is het effect net zo mooi. Geen zwarte stoppels of dikkere haren :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:54

smurffie schreef:
Maaree.... Die set mag toch niet onder de douche?

Die set van mij, de satin perfect, kan wel onder de douche. Die jullie allemaal bestellen niet, tenzij je geƫlektrocuteerd wilt worden :D

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:56

ik heb ook naar aanleiding van dit topic de philips set besteld. benen epileerde ik altijd al dus daar alleen maar rode stipjes. maar mn oksels doen nu nog pijn terwijl ik het gisteravond rond 10 uur heb gedaan. is dat normaal? en bikinilijn heb ik half gedaan want daarna ging ik echt half dood van de pijn. nadat ik ongesteld ben geweest maar eens poging 2 wagen want dat was geen pretje :(

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:01

Waarom doet het eigenlijk meer pijn als je ongesteld bent..

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:02

het schijnt dat je huid dan gevoeliger is ofzo, maar het precieze weet ik daar ook niet van

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:04

Xhiske schreef:
ik heb ook naar aanleiding van dit topic de philips set besteld. benen epileerde ik altijd al dus daar alleen maar rode stipjes. maar mn oksels doen nu nog pijn terwijl ik het gisteravond rond 10 uur heb gedaan. is dat normaal? en bikinilijn heb ik half gedaan want daarna ging ik echt half dood van de pijn. nadat ik ongesteld ben geweest maar eens poging 2 wagen want dat was geen pretje :(

Ben ook wel benieuwd hoe lang mensen nog last hebben van hun oksels na het epileren :+ bij mij nu 3u geleden en doet idd ook nogsteeds pijn :P