Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:46

@Spullen: je hoeft je wat mij betreft nergens rot of bezwaard over te voelen. Ik gun het je echt enorm. Dat geldt ook voor Maywayzidane en alle eventuele anderen :).

Dat ongenuanceerde geklets van andere mensen...pfff. Kan er ondertussen wel een boek over schrijven geloof ik. Maar weet je die mensen weten niet beter. Ze kunnen ook niet in mijn hoofd kijken en voelen wat ik voel. Vanuit hun perspectief gezien ziet de wereld er natuurlijk ook weer anders uit dan vanuit het mijne. Maar het kan af en toe inderdaad echt kwetsen.

Ik heb afgelopen zaterdag een echo gehad op cyclusdag tien, Gonal F dosering is wat hoger dan de vorige ronde en er zat een follikel van 11 mm en een van 12.5 mm. Morgenochtend weer voor een echo en dan zal ik wel te horen krijgen wanneer ik de Ovitrelle mag spuiten. Ik moet zeggen dat ik echt minder last heb van het gebruik van Gonal F en Ovitrelle dan van de Clomid en Pregnyl. Daar had ik echt veel meer bijwerkingen van. Ik denk dus dat wij donderdag weer een inseminatie hebben :).

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 22:04

Ow meis, wat ga ik voor je duimen +:)+ hoop zo dat ook jij een positieve test in handen krijgt :*

Werd net gebeld door MvM, maar heb gezegd dat ik pas mee wil doen na de echo volgende week. Dat was prima. Gaat gelukkig goed de laatste dagen, kan het wat beter loslaten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:15

Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts :oo
Kan iemand me vertellen wat ze dan gaan doen? Ben echt bang, hou helemaal niet van artsen en gepier aan mn lijf :o

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 10:37

Heel goed! Ik denk niet dat de huisarts veel gaat doen, denk dat hij/zij je doorstuurt naar het ziekenhuis. Bloedprikken en dan beginnen met echo's om te kijken naar de groei van je eitjes en het testen van het semen. (zo is het bij ons begonnen)

Maak je niet druk meid! Het komt goed :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:46

Idd zoals hierboven, niet zenuwachtig maken stelt eigenlijk niet veel voor hoe meer je je druk maakt hoe meer spanning er in je lijf zit des te pijnlijker bijv inwendige echo is. Eigenlijk moet je gwn naar het scherm kijken en er niet bij nadenken

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:58

verootjoo schreef:
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts :oo
Kan iemand me vertellen wat ze dan gaan doen? Ben echt bang, hou helemaal niet van artsen en gepier aan mn lijf :o

De huisarts zal vermoedelijk enkel je verhaal aan horen, je informeren over de mogelijkheden en je naar alle waarschijnlijkheid door verwijzen naar een kliniek of ziekenhuis(waarna boven genoemde onderzoekjes zullen plaats vinden, om te ondervinden wat jullie zwangerschap precies in de weg staat).

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:10

Thanks Spullen! :*

Over een bezoek bij de huisarts moet je je inderdaad geen zorgen maken. Die kan niet zoveel behalve je doorverwijzen en alvast een bloedonderzoek aanvragen.

Ik zag ook vreselijk op tegen al die polonaise aan mijn lijf. Hou daar ook helemaal niet van. Maar inmiddels ben ik de schaamte wel voorbij geloof ik. Wij grappen er thuis al over als ik naar het ziekenhuis moet. "Ik ga weer de kijkdoos spelen", is een zinnetje dat best vaak genoemd wordt :+ . Als ik nu een behandelkamer binnenloop moet ik uitkijken dat ik niet meteen mijn riem al los ga maken :D. Het is niet prettig maar het went en eigenlijk is niets pijnlijk. Het is alleen ongemakkelijk omdat je daar natuurlijk op je kwetsbaarst ligt.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 12:19

Lennox, weet je al of het morgen gaat gebeuren? Ik ben aan t duimen voor je :*

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:42

Ik word vanmiddag gebeld, het wordt sowieso vrijdag. Er zitten twee follikels en de ene moest nog iets meer groeien dus ze wachten een dagje langer. En dan beginnen die lastige twee weken weer haha.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 13:01

Mn duimen draaien overuren voor je +:)+ ik weet hoe lang die 2 weken kunnen duren 8)7

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 09:46

Gaat het vandaag gebeuren Lennox? Ik duim voor je meid!!! :*

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:36

Spannend allemaal.
ik ga ook voor je duimen!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:03

Thanks! Eind van de ochtend zijn we inderdaad weer aan de beurt. Ik heb zelf het gevoel dat we te laat zijn (is .nu cyclus dag 16) want ik had gisteren veel doorzichtig slijmverlies (sorry voor de dirty details) en ik had kramp in mijn buik. Heb dus het gevoel dat die eisprong al achter de rug is. Straks maar even vragen...

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:33

Dat idee heb ik ook altijd dat ze te laat zijn want dat heb ik idd al kramp en slijm.

Gelukkig klus ik vaak haha.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 11:44

Gaan ze eerst nog een echo maken of gelijk insemineren? Sterkte! Ik denk aan jullie :*

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:35

Nee ze hebben geen echo gemaakt. Zag er allemaal goed uit, ze kunnen blijkbaar aan de baarmoedermond ook zien of ze wel of niet op tijd zijn. Manlief had de beste opbrengst tot nu toe...34 miljoen na opwerking!! Je krijgt er dan ook wel meteen de mededeling bij dat het je kansen niet vergroot maar voor mijn man toch een fijne opsteker haha.

Als ik 23 november nog geen menstruatie heb dan moet ik komen testen. Na deze keer evalueren. Ik sta op de wachtlijst voor een kijkoperatie maar als we er voor kiezen om toch door te gaan naar ICSI hoeft dat niet. Zit nu dus echt in dubio. Ik zei altijd ik wil niet door naar ICSI maar die kijkoperatie is een grotere belasting op mijn lijf dan een punctie. Een stemmetje in mijn hoofd zegt dus dat ik dan maar beter door kan gaan naar ISCI, meer kans op een zwangerschap dan met IUI en ik hoef geen operatie te ondergaan. Lastig... Duimen dus dat ik daar helemaal niet over na hoef te denken en dat we deze keer gewoon een keer mazzel hebben!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 13:40

De duimen draaien hier overuren +:)+ als ik het iemand gun, ben jij het wel!!

Wat voor traject ga je in als je die kijkoperatie hebt gehad dan? Dat begrijp ik niet helemaal 8)7 moeilijk keuze, maar we gaan er gewoon voor dat het niet nodig is!!!

Heel veel sterkte met wachten. pb, app, mail.. Alles staat open voor je :)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:14

Dat is lief van je! Dankjewel!

In principe zou ik na de kijkoperatie nog een keer 3 IUI pogingen krijgen. Ze gaan kijken of er verklevingen/ endometriose zit. Mochten ze dat aantreffen dan halen ze dat meteen weg. Voor ICSI maakt het niet uit of er verklevingen zitten. De baarmoeder is gewoon goed. Eventuele verklevingen zouden kunnen voorkomen dat de eicel na de eisprong wordt opgehengeld uit de buikholte. Dat stukje hoeft voor ICSI niet goed te zijn omdat ze de bevruchte cel terugplaatsen. Dat proces wordt dan overgeslagen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 14:25

Ow ja, ik snap t. Wel heftig, zo'n ingreep. Klinkt niet makkelijk. Maar als je dan Nog 3 IUI kansen hebt....
Eerst maar deze kans afwachten en heel hard duimen dat het gelukt is :):)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:46

Heftig hoor lennox... Duimen dat het goed gaat deze keer!! Echt slopend lijkt me, dat wachten :\

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:26

Ook hier draaien we duimen voor je!! Blijft altijd spannend. Qua operatie is het wel het overwegen waard natuurlijk. Hoeveel meer kans heb je eigenlijk bij ICSI? Bij IUI vond ik dat best weinig toen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:41

Die kramp is het afrijpen van het ei. Dat is echt het laatste groeistuipje om zo maar te zeggen. Dus als dat tevoren is ben je juist perfect oo tijd!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:02

Ik heb precies hetzelfde gehad lennox ik loop net een stap voor.
Heb m'n kijkoperatie gehad wat niet veel voorstelde, alleen daarna had ik last van m'n buikspieren.
Ik heb nog 4 keer iui en dan 3 keer ivf.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:42

Hi Meiden,

Ik lees al een tijdje mee heb in het verleden ook weleens gereageerd, maar zie dat Spullen zwanger, gefeliciteerd meid, echt super voor jullie.

Lennox, ik lees dat jullie na IUI meteen aan de ICSI gaan waarom niet eerst IVF?
En las ook dat je nu gonal spuit, dat vond ik ook veel prettiger.

Veroontje, HA doet in principe niets aan je lijf, misschien laten bloed prikken, maar dat is het, verder doorsturen naar ZH, daar gaan ze kijken hoe je cyclus loopt.

Veel succes allemaal, dikke knuffel.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 17:01

De stress begint nu echt toe te slaan, nog 3 nachtjes :):) pfffffff!

Gelukkig is het weekend snel voorbij gegaan 8)7