Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thrive

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:10

Oh wat balen Doubtless! Hopelijk vind je ze terug!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:27

Ik heb geen tel op mn schaatsen gestaan ;(

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:41

Zo, ik heb net even zo heerlijk geskeelerd in het zonnetje :D

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:55

Ahh we zijn weer actief :) super!ik heb veel geschaatst deze winter,morgen even naar Hoorn ivm wk-afstanden en maandag de skeelers maar weer uit het stof als het weer het toe laat :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:41

Ik heb er weer ruim 11km op zitten, het is echt heerlijk weer, ik word er zo vrolijk van! *\o/*
Nu maar even bij de lagers kijken, want ze lopen niet helemaal lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:45

Mijne zijn ook foetsie , ik zit nog wat met de wieletjes wat. Heb ze zo opgeruimd maar de wielen tsja :') , heb ze toen omgezet en omgedraaid maar ik weet niet of ze goed staan .

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:17

Wat leuk, een skate topic! Mag ik mij ook melden?

Ik ben half augustus 2014 begonnen met Roller Derby en ben inmiddels helemaal verliefd op die sport :p Het is een full-body contact sport op rolschaatsen en wordt vaak plat omschreven als rugby op rolschaatsen (zonder bal overigens). Ik train minimaal twee keer per week twee uur, zo nu en dan is er een extra training of met wat mooier weer wil ik wel eens naar buiten gaan.

Momenteel ben ik nog 'fresh meat', dat wil zeggen dat ik nog niet mee mag doen in wedstrijden, omdat ik de basis nog niet voldoende beheer en het dan niet helemaal veilig is om mee te doen, maar ik kan niet wachten tot ik van de zomer mijn test heb gehaald en mee mag doen aan de travel team try outs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:37

Lijkt mij zoo geaaf :P

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:12

Is het ook!!

Ik zou zeker eens een keer gaan kijken bij een bout, of zelfs mee doen met een Fresh Meat Day bij een league in de buurt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:15

Ik had een club in de buurt gespot maar site doet het niet en verder geen teken van leven op FB , jammer had wel eens willen proberen

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:38

Hier nog een fresh meat! Ik kan het iedereen aanraden, echt suuuuperleuk om te doen. :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:32

Lijkt mij echt gaaf die sport. Nog nooit van gehoord hier in de buurt.

Het weer van afgelopen dagen was echt goed om te skeeleren. Maar helaas liggen er op mijn rondje nog veel bladeren en zooi, dus nog niet echt veilig....
Het is al bijna lente :D duss we gaan de goede kant op :D

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:43

Rebecca, ik vermoed dat je Wold Dog Roller bedoelt? Dat ziet er inderdaad allemaal een beetje doodgebloeid uit.. Als je interesse hebt kan ik bij iemand van mijn league informeren of dat nog leeft?

Wat leuk gekkesies! Wanneer ben jij begonnen? Met skate-ervaring of totaal geen? En wanneer is je test? :D

Kosseh, de Amsterdam Derby Dames zitten voor jou het dichtste bij, dat is ook mijn league :D We hebben net een Fresh Meat Day in januari gehad, dus mocht je mee willen doen zul je moeten wachten tot na de zomer.. Je kunt wel in de gaten houden wanneer er thuiswedstrijden zijn. Dan kun je eens een kijkje komen nemen!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:29

Ik ben nu een dikke maand bezig bij de One Love Roller Dolls van Antwerpen. Mijn eerste test is over ongeveer 5 weken! Niet echt noemenswaardige skate-ervaring voor ik begon, buiten vroeger wat inline skaten op straat maar dat helpt me nauwelijks haha. Tot nu toe vind ik het in ieder geval wel heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:36

Klopt Kim :j , misschien dat er niet genoeg mensen in Friesland zijn.. Als je vragen wil :)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:47

Ik dacht vanmiddag nog of ik een rondje zou gaan doen, maar toch niet gedaan haha :)

Roller derby lijkt me niks voor mij. Ik heb toch al snel blauwe plekken, dus dan kom ik daar helemaal niet meer vanaf :+

Vinden jullie het een idee als ik de challenge op 31 december zet en we dus een eindstand hebben? En ik vanaf 1 januari een nieuwe challenge open?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:43

Roller Derby lijkt mij inderdaad ook niks := Ben sowieso niet heel stabiel van mezelf dus zal om de havenklap op de grond liggen haha.

Een nieuwe challenge is goed hoor, hoewel ik pas over een paar weken weer ga skeeleren.. ligt nu nog te veel rommel in de polder + natte wegen. Oh ik zie dat ik op de vijfde plek ben geëindigd, vind ik best leuk nog :j

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:05

Dat is al snel, over 5 weken de test als je pas een maand bezig bent! Veel succes in ieder geval!

Ik ben dus in augustus begonnen, zonder enige skate ervaring. Ik vergeet mijn eerste dag nooit meer geloof ik.. Ik was wat vroeg, had alles aangetrokken en omgedaan en zat daar op een stoel. Een van de trainers nodigde mij uit alvast wat rond te gaan skaten en op te warmen. Heb haar lief gevraagd of zij mij wellicht uit kon gaan leggen hoe ik op kon gaan staan zonder direct op de grond te belanden :')

December mijn eerste minimum skills test gehad, maar niet gehaald. Was in de basis nog te onstabiel, hitten en blocken blijken overigens mijn sterke skills :p Ze krijgen mij maar wat moeilijk van die baan af! Heb daar wel een keer een goede klapper voor moeten maken en mijn kniebanden mee verrekt, maar weet nu hoe ik een hit moet ontvangen haha.

Als je naar alle trainingen gaat kun je het vrij snel onder de knie krijgen. Waar ik eerst dus nog niet in staat was normaal van een stoel op te staan, heb ik nu alle skills in meer of mindere mate onder controle en skate ik bijna 27 rondes in 5 minuten! Maar het moet wel je ding zijn, waar je je voor in wil zetten en je moet niet al te bang aangelegd zijn (al schijt ik soms ook 7 kleuren als een trainer in ene weer met een nieuwe training aan komt :') )

Edit:

Wolf dog Rollers bestaan niet meer. The Pirate Pack schijnt nu de enige league in Friesland te zijn: http://thepiratepack.nl/
Je moet even een berichtje sturen om te vragen of je er eens kunt kijken of mee doen. Op hun site zag ik een oud bericht staan waarin staat dat iedere eerste maandag van de maand een open training is, maar weet niet of dat nu nog zo is. Ze trainen in Heereveen en Olderberkoop (al ken ik dat laatste niet :p )
Laatst bijgewerkt door K_im op 22-02-15 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:08

Ik mag bij een potje voetbal altijd graag beuken ^^ , lijkt me stoer op je wieltjes als een gek lopen beuken etc xd

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:13

Er zitten wel enige regels aan verbonden. Voor je mee mag doen in een scrimmage (soort vriendschappelijke wedstrijd), moet een written test gehaald hebben. Hierbij word je schriftelijk overhoord over de regels die door de WFTDA zijn opgesteld, welke zijn beschreven in een boekje van slechts een pagina of 70.. Daarbij moet je je minimum skills test behaald hebben waarbij je praktijk getest wordt. Dan pas mag je echt 'los' in een team :p

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:12

Na het weekend wordt het mooi weer!! Ik hoop dat ik dan tijd kan vinden om ook weer eens naar buiten te gaan om te skaten! Wie gaat er nog meer?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:15

Dat lijkt me een strak plan wat betreft de challenge Paardennamen!

Ik hoop dit weekend ook weer eens op de skeelers te kunnen staan, de weersvoorspellingen zien er inderdaad goed uit! :)

En roller derby, dat is ook niets voor mij denk ik, ik ben zo'n mietje :') Maar dat komt vast ook door de snelheden die ik op mijn skeelers maak. Moet er niet aan denken om te dichtbij iemand in de buurt te komen. :+ Maar het ziet er wel erg gaaf uit!

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:57

Skate bijna dagelijks met de hond.
Heb nu een app geocaching, hiermee kan je dingen opsporen enzo.
Zo heb ik een doel om heen te skate, en anders word het voor de hond ook maar een standaard rondje :p

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:34

Skate challenge 2014:

1. xEliesx - 393,61 km
2. ikkuhh90 - 290,85 km
3. Tasserd - 274,79 km
4. DOubtless - 250,54 km
5. Suuszels - 154,04 km
6. Chantalla - 144,20 km
7. Maaiike94 - 130,18 km
8. nadjajump - 106,05 km
9. Paardennamen - 61,23 km
10. _Deniise_ - 25,55 km
11. TrIjNiE__ - 18,81 km
12. prugelpiet - 3,85 km
13. Floriske - 0,73 km

Super gedaan allemaal!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb de nieuwe challenge voor 2015 aangemaakt en al een paar uitgenodigd. Als je nog geen uitnodiging hebt gehad, wil je me dan een pb'tje sturen?
En graag in de comments van de challenge je boktnaam zetten, dat scheelt mij weer uitzoeken aan het eind van de rit :)

Succes weer allemaal! Het wordt weer lekker lenteweer, dus de hoogste tijd om de skeelers en skates weer aan te trekken *\o/*

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:14

Woohoo, op naar nog meer km's dit seizoen *\o/*

Ik heb mijn boktnaam even tussen haakjes achter m'n naam gezet op Endomondo. :)