Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:49

MizzMontana schreef:
Ter illustratie

[ [url=m/o3AuCN.gif]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TWYWYi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nogmaals de vraag, hoe verklaar je dat de besmetting hoger is in gebieden met lagere vaccinatie graad?

Wat de polio uitbraken in de bible belt betreft is er een hele plausibele verklaring dat deze uitbraken door het orale polio vaccin veroorzaakt worden in een dergelijk lage vaccinatiegraad gebied.

Sinds eind jaren 50 was dat orale polio vaccin namelijk op de markt.

https://anderetijden.nl/aflevering/340/ ... -Staphorst

En iedereen weet dat er gelovigen waren en nog steeds zijn in die streken, die stiekem met het orale polio vaccin op een suikerklontje worden gevaccineerd.

Nu blijkt dat die vaccin stam besmettelijk is en in dergelijke gebieden met zeer lage vaccinatiegraad binnen afzienbare tijd ( na 12 maanden) kan muteren tot een poliovirus dat wel verlamming kam veroorzaken.

http://www.who.int/features/qa/64/en/

Q: What is vaccine-derived polio?

A: Oral polio vaccine (OPV) contains an attenuated (weakened) vaccine-virus, activating an immune response in the body. When a child is immunized with OPV, the weakened vaccine-virus replicates in the intestine for a limited period, thereby developing immunity by building up antibodies. During this time, the vaccine-virus is also excreted. In areas of inadequate sanitation, this excreted vaccine-virus can spread in the immediate community (and this can offer protection to other children through ‘passive’ immunization), before eventually dying out.

On rare occasions, if a population is seriously under-immunized, an excreted vaccine-virus can continue to circulate for an extended period of time. The longer it is allowed to survive, the more genetic changes it undergoes. In very rare instances, the vaccine-virus can genetically change into a form that can paralyse – this is what is known as a circulating vaccine-derived poliovirus (cVDPV).

It takes a long time for a cVDPV to occur. Generally, the strain will have been allowed to circulate in an un- or under-immunized population for a period of at least 12 months. Circulating VDPVs occur when routine or supplementary immunization activities (SIAs) are poorly conducted and a population is left susceptible to poliovirus, whether from vaccine-derived or wild poliovirus. Hence, the problem is not with the vaccine itself, but low vaccination coverage. If a population is fully immunized, they will be protected against both vaccine-derived and wild polioviruses.

Dus het zou fijn zijn wanneer dit soort uitbraken van gemuteerde vaccinstammen niet meer door de farmaceutische industrie en de druk van de pro-vaccinatie groep in de wereld wordt geholpen en gehouden.
Lekker makkelijk ook om dan, wanneer hun vaccin muteert en juist datgene gaat veroorzaken wat het zou moeten voorkomen, de lage vaccinatiegraad de schuld te geven.
Hoe krom wil je het hebben??

MizzMontana

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:03

Interessant artikel.
Zou jij liever terug willen naar de tijd voor het inenten, met 2200 slachtoffers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:11

MizzMontana schreef:
Interessant artikel.
Zou jij liever terug willen naar de tijd voor het inenten, met 2200 slachtoffers?

je kunt niet teruggaan in de tijd.
Je kunt het verleden in dat opzicht dus ook niet vergelijken met de toekomst.

Zou ik terug willen naar de tijd dat bijna iedereen doodging aan de pest of de zwarte dood of welke andere middeleeuwse ziekte ook die toen veel levens eiste.. . Nee.
Maar vreemd genoeg zijn die ziektes zonder vaccinaties verdwenen.
Dus als je het objectief wilt bekijken zijn die ziektes uiteindelijk zonder vaccinatie in de ideale uitkomst geëindigd.
Een uitkomst die, wat de huidige aanwezige vaccinatie ziektes betreft, ook zomaar wel eens het toekomstbeeld zou kunnen worden wanneer iedereen eens op zou houden die vieze gemuteerde zooi steeds weer in de wereld los te laten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:19

En dan zwijgzaam toekijken hoe 2200 dodelijke slachtoffers vallen totdat de ziekte uitgemuteerd is? Nee dankje, niet met de huidige medische kennis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:21

MizzMontana schreef:
En dan zwijgzaam toekijken hoe 2200 dodelijke slachtoffers vallen totdat de ziekte uitgemuteerd is? Nee dankje, niet met de huidige medische kennis.

Waarop baseer jij dat aantal. Is een degelijke uitkomst in de toekomst met de huidige zorg, hygiëne en faciliteiten aantoonbaar bewezen via deugdelijk onderzoek?
Of is het weer een aanname of persoonlijke mening?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:23

Ik baseer dat op het artikel uit de link die jij net gepost hebt :')
Heb je het zelf wel gelezen?

Edit:typo

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:33

Karma schreef:
pmarena schreef:
Top +:)+

Je hoort het steeds meer dat er wat meer genuanceerd gereageerd wordt en men niet meteen vlokken begint te spugen als je zegt dat je uit wilt stellen ofzo :P

Dat is heel verschillend. Bij sommige artsen is die opening er wel, bij veel anderen krijg je niet veel meer te horen als: vaccineren is gewoon beter.

Er zijn momenteel enorm veel verpleegkundigen bij CB’s en personeel van dagverblijven die hun boekje te buiten gaan.
Die met in elkaar geflanste contractjes alle ongevaccineerde kinderen willen registreren en ouders van ongevaccineerde kinderen alle verantwoording op zich wil laten nemen.

Of weigeren zodra het over vaccinaties gaat, of gewoon bij de deur medische gegevens willen lospeuteren.

Meer respect heb ik dan ook voor medisch personeel dat zegt: je kunt het beter uitstellen.

Ik geloof dat vaccinatieschade bestaat en ik hoor en lees vaker over acute zaken na vaccinaties, en dan heb ik het niet over de vage klachten die je er onder kunt scharen maar ik heb het over spontane gedragsdesveranderingen, hersenhuilen, coma, epileptische aanvallen, wiegendood, ademhalingsmoeilijkheden, enz.

Zoals ik aangaf zijn er ook Nederlandse artsen én homeopaten die gedegen onderzoek verrichten naar de klachten en gevaren van vaccins.
Helaas zijn het vaak eenlingen.

Ik heb een oom gehad die op 4 jarige leeftijd alsnog het pokkenvaccin kreeg, het was voorheen uitgesteld omdat hij vaak verkouden/ziek/eczeem had. Dat kon de huisarts destijds al bedenken, om hem niet te vaccineren.
Of het dezelfde arts was dat weet ik niet maar het ventje kreeg het vaccin (destijds geloof ik nog het enige wat kinderen kregen, gezien het net voor het RVP was) en hij is meteen ziek geworden, in coma geraakt en in het ziekenhuis moederziel alleen overleden.
Daarna kregen geen van de kinderen van mijn opa en oma nog het pokkenvaccin. Wel de nieuw opgezette vaccinaties zoals de DTP (maar niet zo vaak als dat wij nu cocktails geven aan baby’s natuurlijk)

Zijn ze anti-vaccinatie? Nee, want mijn familie heeft klakkeloos aangenomen dat het ventje te laat zijn vaccinatie heeft gekregen, dat moest binnen het eerste levensjaar. Ja echt... waar zit je verstand denk ik dan?!
Heeft mijn moeder mijn vaccins geweigerd? Nee, helaas niet.. want ik vermoed dat ik zelf en mijn broertje allergische reacties kregen van de vaccinaties. Ik ben gezond geboren, maar ten tijdje van mijn eerste vaccins kreeg ik spontaan astma, eczeem en ben ik bijna gestikt, spontaan. Allemaal rondom mijn vaccinaties. Ik zie wel een verband, mijn ouders niet.
Maar goed, dat is speculeren en ik wil er ook niet té diep over nadenken.
Ik ben nu wel gezond (met legio voedselintoleranties maar soit) en dat is belangrijk.

Vaccineer ik mijn kinderen? Neen. In ieder geval niet voor hun tweede levensjaar.
Ik lees me nog steeds in, doe nog steeds zelfonderzoek en weeg af.
Mijn partner staat vierkant achter mij en wij hebben het idee dat wij hier heel erg juist aan doen.

Inmiddels is al tientallen jaren bekend dat mensen met huidproblemen geen pokken enting mogen krijgen, want die gevoeligheid voor eczeem zit blijkbaar in je familie. Ik werd, 54 jaar geleden daarom al niet tegen pokken ingeënt, zo lang is dat al bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:40

MizzMontana schreef:

ik denk nu kom je met een officieel onderzoek aan maar nee, gewoon een cijfer uit een nieuwsbericht uit en over vervlogen tijden.
Dat is toch niet representatief voor de toekomst en het is ook geen hard bewijs voor de toekomst.
Daarbij vierde in dat tijdperk DDT hoogtij en bestaat er helemaal geen hard bewijs dat die ziekte gevallen ook daadwerkelijk allemaal door een polio virus veroorzaakt zijn.
Ik dacht nu gaat het komen, maar jammer genoeg niets dat hout snijdt voor de toekomst.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:43

Citaat:
[i]Q: What is vaccine-derived polio?

A: Oral polio vaccine (OPV) contains an attenuated (weakened) vaccine-virus, activating an immune response in the body. When a child is immunized with OPV, the weakened vaccine-virus replicates in the intestine for a limited period, thereby developing immunity by building up antibodies. During this time, the vaccine-virus is also excreted. In areas of inadequate sanitation, this excreted vaccine-virus can spread in the immediate community (and this can offer protection to other children through ‘passive’ immunization), before eventually dying out.

On rare occasions (...)

Er is een bepaald type polio vaccin dat in Nederland gewoon verboden is.
Op de Veluwe is de vaccinatie graad idd laag en ten tijde van de verschillende uitbraken van polio werd ieder keer door de GGD een extra gelegenheid om ingeënt te raken aangeboden.
Meestal kwamen hier tieners op af.

En vaccinatie x in het jaar y leverde een opvallende curve aan ziektegevallen op.
....de kleine zusjes en broertjes van geënte tieners werden ziek.
Tja, tieners zijn niet al te secuur met "na bezoek aan het toilet, handen wassen tot en met".

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:46

Anoniem schreef:
MizzMontana schreef:

ik denk nu kom je met een officieel onderzoek aan maar nee, gewoon een cijfer uit een nieuwsbericht uit en over vervlogen tijden.
Dat is toch niet representatief voor de toekomst en het is ook geen hard bewijs voor de toekomst.
Daarbij vierde in dat tijdperk DDT hoogtij en bestaat er helemaal geen hard bewijs dat die ziekte gevallen ook daadwerkelijk allemaal door een polio virus veroorzaakt zijn.
Ik dacht nu gaat het komen, maar jammer genoeg niets dat hout snijdt voor de toekomst.

Ok, dus jij haalt een artikel aan om je punt te maken en vervolgens zijn de dingen die er in staan volgens jou niet waar.
Mij ben je kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:49

Zoolgangster schreef:
Inmiddels is al tientallen jaren bekend dat mensen met huidproblemen geen pokken enting mogen krijgen, want die gevoeligheid voor eczeem zit blijkbaar in je familie. Ik werd, 54 jaar geleden daarom al niet tegen pokken ingeënt, zo lang is dat al bekend.

Ah oke. Nou ja, blijkbaar wist de arts dat destijds ook, vandaar dat het uitgesteld was. Al is het wel zo'n 70 jaar geleden. Waarom de arts mijn oom uiteindelijk toch gevaccineerd heeft? Of het was een andere arts, dat weet ik niet precies.

Wat ik persoonlijk belachelijk vind is dat mijn familie wel de correlatie tussen het vaccin en de dood van mijn oom zagen, maar zoiets belachelijks als "hij had in het eerste levensjaar gevaccineerd moeten worden" dan wel geloven. En wel de nieuwe vaccinaties gaven aan de kinderen 8)7

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:53

IMJ schreef:
Overigens lees ik eerst alle bijsluiters online, evenals RIVM en alles wat ik vinden kan en weg af voor ik overga tot vaccinatie. Heb ik ook bij Men. acwy gedaan. Heb er 2 maanden over getwijfeld.. tot er in indirecte kring weer 2 driejarigen overleden aan Men w.

In welk land woon jij?
In NL is voor zover ik kan vinden maar 1 dodelijk slachtoffer onder de 5 jaar bekend in de laatste 5 jaar of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:56

MizzMontana schreef:
[naam] schreef:

Ok, dus jij haalt een artikel aan om je punt te maken en vervolgens zijn de dingen die er in staan volgens jou niet waar.
Mij ben je kwijt.

Het is een nieuwsbericht waarin ik aangeef, voor degenen die dat niet wisten, dat in de gelovige gebieden het orale polio vaccin werd gebruikt om, via een suikerklontje toegediend stiekem tegen polio te vaccineren.
Dit ter beeldvorming.

Daarna kom ik met de officiële website van de WHO om aan te tonen dat deze manier van handelen schadelijk kan zijn en juist polio en daardoor verlamming kan veroorzaken.

Als ik nieuwsberichten mag aanvoeren als bewijs dan kan ik hier nog wel wat linkjes neerkwakken wat anti- vaccinatie nieuws betreft.
Neem je dat dan in het vervolgd ook als daadwerkelijke bewezen harde cijfers aan dan?
Jeetje, doe ik mijn best om alles wetenschappelijk met officiële overheids- en pubmed sites te onderbouwen en voer ik hier officiële documenten aan van een veiligheidsonderzoek van een vaccinatie fabrikant, is er geen hond die daar warm of koud van wordt. Zet ik ter illustratie een nieuwsberichtje neer, wordt de journalistiek ineens als geldig bewijsmateriaal aangevoerd.
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat dat raar is?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:02

Wat de GSK PSUR betreft.
Er zitten inderdaad enkele bedenkelijke bij maar ook 2 waar sterfte 100 dagen na de vaccinatie plaatsgevonden heeft zonder tussentijdse ziekte en een kind dat sowieso al heel ongezond was.
Er er zijn inderdaad een handvol die niet te verklaren zijn en waar niemand weet of het door de vaccin komt, ook niet na autopsie. Daarom zijn ze unlisted.
We hebben het over 70 miljoen vaccinaties. Ieder medicijn heeft risico‘s.
Als jij net die een op de 70.0000 bent waar het dodelijk afgelopen is dan is dat inderdaad een levenslange hel waarschijnlijk.
Echter wordt meficatie niet op individuen bekeken maar op populatie. Ja, we zijn gewoon nummers.
Dit nummer heeft de basis entingen braaf gehaald omdat daar voor mij de nummers in orde zijn.
Er zijn echter ook andere vaccins waar voor mij de statistiek niet erg overtuigend is.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:04

@repelsteeltje
Daarna haal ik voor de beeldvorming ook wat uit dat artikel en krijg de vraag: waar baseer je dat op?

Dan aan jou de vraag: waar baseer jij het op? Toch ook op dat artikel 8)7 waar is het wetenschappelijke bewijs?

En dat hoef je voor mij echt niet serieus op te gaan zoeken, maar je bent wel enorm met twee maten aan het meten nu.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:08

Sizzle schreef:
IMJ schreef:
Overigens lees ik eerst alle bijsluiters online, evenals RIVM en alles wat ik vinden kan en weg af voor ik overga tot vaccinatie. Heb ik ook bij Men. acwy gedaan. Heb er 2 maanden over getwijfeld.. tot er in indirecte kring weer 2 driejarigen overleden aan Men w.

In welk land woon jij?
In NL is voor zover ik kan vinden maar 1 dodelijk slachtoffer onder de 5 jaar bekend in de laatste 5 jaar of zo.

Nee zijn er meer. Ik kan nu alleen dit diagram vinden. Gaat over de laatste 8 jaar maar de laatste 5 jaar neem het aantal ziekte gevallen flink toe.

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:10

NatasjavE schreef:
Sizzle schreef:
In welk land woon jij?

Nee zijn er meer.

Waar vind je dat? Ik vind alleen maar grafieken met 1.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:10

Dit jaar al rond de 20 dodelijke slachtoffers aan Men W in Nederland.
Nadeel van men W is dat als je het krijgt je hele grote mortaliteit kans hebt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:11

Interessant statje waar komt die weg?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:12

Sizzle schreef:
Waar vind je dat? Ik vind alleen maar grafieken met 1.

Net diagram toegevoegd.

@quera momt van het RIVM

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:14

Ja precies: 1 overleden kind onder de 5 jaar. Dezelfde vind ik overal.

Wellicht kent IMJ net dat kind, maar 2 kinderen onder de 4 is meer dan het totaal.
Wellicht een andere vorm. B maakt de meeste slachtoffers.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-10-18 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:14

MizzMontana schreef:
@repelsteeltje
Daarna haal ik voor de beeldvorming ook wat uit dat artikel en krijg de vraag: waar baseer je dat op?

Dan aan jou de vraag: waar baseer jij het op? Toch ook op dat artikel 8)7 waar is het wetenschappelijke bewijs?

En dat hoef je voor mij echt niet serieus op te gaan zoeken, maar je bent wel enorm met twee maten aan het meten nu.

Als jij vindt dat je op die manier de toekomst kunt voorspellen, be my guest +:)+

Er zijn meer opties dan alleen dat aantal doden, vooral wanneer de wereld eens ophoudt een zelf veroorzaakt probleem in stand te houden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:18

Anoniem schreef:
MizzMontana schreef:
@repelsteeltje

Als jij vindt dat je op die manier de toekomst kunt voorspellen, be my guest +:)+

Er zijn meer opties dan alleen dat aantal doden, vooral wanneer de wereld eens ophoudt een zelf veroorzaakt probleem in stand te houden.

Alsof jij kan voorspellen dat het anders vanzelf wel uitsterft. Geloof het vooral zelf als je wil, maar ga dat dan niet verkondigen als de waarheid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:19

De meeste volwassenen doen er beter aan om dat menW vaccin te halen want men vermoed dat de werkzaamheid niet heel lang is.
Hoeveel moeders hier laten hun kind enten maar zichzelf niet? Dat vind ik altijd een beetje de grap ervan.
Ik heb mij DKTP meegeboost toen mijn kind de eerste prik kreeg.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:26

Oh sorry, specifiek onder de 5.
Niet goed gelezen.