Borstvergroting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:02

Nou ik zit af en toe stil mee te lezen hier en ben verbaasd over hoe laconiek velen hier over een borst vergroting doen!

Feit is dat veel vrouwen ook enorme problemen hebben met hun protheses. Niet alleen lekken maar ook het inkapselen of scheef gaan zitten kan vervelende situaties geven zover dat er weer geopereerd moet worden met alle risico's van dien. En nog maar niet te praten over meiden die nog niet tevreden zijn en nog groter willen!!
En dan nog het feit ze over een jaar of 15 vernieuwd moeten worden.

Informeer daar ook eens goed naar en bedenk of je dat allemaal wel waard is met je gezonde lichaam.
En geloof mij, gezondheid is niet te koop!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:12

Iedereen beseft zich wel degelijk (toch :+ ) dat een operatie risico's heeft. Maar de kans op een complicatie, dan wel capsular contractie, dan wel lekken, dan wel draaien, Is klein. Niemand ontkent dat ze er zijn.

En ze hoeven echt niet elke 15 jaar vervangen te worden. Ja ze slijten ook, maar er is maar klein percentage die echt na 15 jaar dusdanig versleten zijn/dusdanig kapsel hebben gevormd dat ze vervangen moeten worden

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:14

Elin_ schreef:
Zijn jullie niet bang voor de gevolgen op langere termijn.. zelfs plastische chirurgen geven toe dat het altijd een beetje lekt (siliconen) en dat dit heel slecht voor je is

Voor mij woog dat risico niet op, tegen hoe gelukkig ik ervan ben. Voelt voor mij idd als "alles heeft een risico". Maar dat moet iedereen voor zich bepalen. Je kan ook kijken naar saline protheses :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:19

Er is vorig jaar uit onderzoeken naar voren gekomen dat er een heel licht verhoogd risico is op borstkanker (lees: ong 1% meer dan zonder implantaten).
Daar hebben ze me netjes over voorgelicht in het voortraject zodat ik op dat moment de keuze had om de operatie af te blazen.

Rapido, over de risico's lichten ze je over het algemeen netjes in en vanaf dan is het 'jouw lijf, jouw keuze om dit risico wel of niet te nemen' (ff kort door de bocht).
Ik weet wat de risico's zijn, ik weet dat ik over 10-15 jaar wsl weer onder het mes moet maar ik heb het er voor over.
En ja, mss dat ik tegen die tijd vraag of een maatje groter een optie is maar voor nu ben ik al zeer tevreden over de maat, van een platte B naar een volle C is al een mooi verschil al benaderd het mijn vroegere maat (E/F) bij lange na niet.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:38

Rapido, Goh wat een spontane leuke reactie >;)

Tuurlijk weet iedereen de risico's wel. Maar het is niet levensgevaarlijk toch? En over mijn polytech implantaten is verteld dat deze tegenwoordig levenslang meegaan. En wie weet moeten ze vervangen worden over zoveel jaar, dan is dat zo.
Het is het nog steeds waard dat ik er gelukkig van wordt met m'n lijf hoe het met implantaten is.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:06

Ik heb mijn borsten nu al 20 jaar. Ze zouden ongeveer 10 jaar mee gaan maar zitten er nu dus al wat langer in. Ik heb verder nergens last van.
Wel ga ik binnenkort even een afspraak maken om ze te laten controleren of eventueel vervangen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:48

Elin_ schreef:
Zijn jullie niet bang voor de gevolgen op langere termijn.. zelfs plastische chirurgen geven toe dat het altijd een beetje lekt (siliconen) en dat dit heel slecht voor je is

De protheses waar mijn PC mee werkt kunnen niet lekken. Dit zijn vaste siliconen, een enorm stevige gel. Heb 'm gevoeld aan de binnenkant.

benangelique schreef:
ik wilde ook zo natuurlijk mogelijk en heb wel degelijk rond. 80% gevuld en dus echt geen ballen. Hij heeft je wat dat betreft dus echt niet juist voorgelicht en zou voor mij al een reden zijn om me niet te laten opereren door deze chirurg...

ook ik heb ze overigens voor de spier.

wil je voor echt mooi en natuurlijk? ga dan naar bruno demeyere in Gent. Hij heeft 1x per maand consult in Naarden.

Ik had het over 'gewone' ronde protheses. Dus gewoon 100% gevuld en niet 80%. Anatomisch zou bij mij veel natuurlijker zijn. Tenzij ik ze onder de borstspier laat plaatsen, maar dit wil ik liever niet. En is dus ook echt niet nodig bij mij.
80% gaat mijn voorkeur echt absoluut niet naar uit.. dit zijn gewoon protheses die ondervult zijn waardoor de kans op rimpels groter is. Ik snap ook niet zo goed waarom je voor 80/85% gevuld zou gaan en niet voor anatomisch, het effect is toch een beetje hetzelfde? Tevens begrepen dat die ondervulde protheses van een merk zijn die aan minder keurmerken voldoen dan de protheses waar van der Weij mee werkt. Hij vind dat slechte protheses en wilt er niet mee werken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:00

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:55

Loes, je bent erg eenzijdig voorgelicht. Heb je al eens op het borstenforum gelezen of gepost? Heeft jouw mogelijke chirurg je bijvoorbeeld ook verteld dat een anatomisch gevormde protese óp de spier vrijwel altijd een harde en bovenal zichtbare bovenrand heeft bijvoorbeeld?

Kan je me vertellen met welke protheses vd weij werkt? En waarom deze beter zouden zijn? Deze man heeft je echt heel wat onzin op de mouw gespeld. Ga alsjeblieft ook nog bij andere chirurgen je licht opsteken. ...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:59

BiBiQ schreef:
Rapido, Goh wat een spontane leuke reactie >;)

Tuurlijk weet iedereen de risico's wel. Maar het is niet levensgevaarlijk toch? En over mijn polytech implantaten is verteld dat deze tegenwoordig levenslang meegaan. En wie weet moeten ze vervangen worden over zoveel jaar, dan is dat zo.
Het is het nog steeds waard dat ik er gelukkig van wordt met m'n lijf hoe het met implantaten is.

Ik bedoel het niet kwaad.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:01

rapido schreef:
Nou ik zit af en toe stil mee te lezen hier en ben verbaasd over hoe laconiek velen hier over een borst vergroting doen!

Feit is dat veel vrouwen ook enorme problemen hebben met hun protheses. Niet alleen lekken maar ook het inkapselen of scheef gaan zitten kan vervelende situaties geven zover dat er weer geopereerd moet worden met alle risico's van dien. En nog maar niet te praten over meiden die nog niet tevreden zijn en nog groter willen!!

Informeer daar ook eens goed naar en bedenk of je dat allemaal wel waard is met je gezonde lichaam.

Wauw. Ook Hallo en welkom :+
Alles wat jij noemt is bekend voor alle meiden die naar een goede chirurg gaan. Als ik voor mezelf (en veel meiden hier) spreek, ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik heb werkelijk alles gelezen wat los en vast zit, ben met een enorme vragenlijst naar diverse chirurgen geweest en heb goede afwegingen gemaakt. Mijn lijf is heel belangrijk, maar mijn lijf was mijn lijf niet meer met lege theezakjes. Dagelijks psychisch lijden is zwaar. ...

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:42

Wat een fijn topic is dit!! Ik ben er wel een beetje vroeg bij denk ik, met mijn 18, maar ben er wel heel erg over aan het nadenken... Word elke keer weer verdrietig als ik bh's aan het passen ben (of ja, eigenlijk past het dus niet).

Goed om al jullie ervaringen te lezen!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 21:48

Ik was ook 18 hoor ;)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:52

Ik was 21 geloof ik. Mijn beste beslissing ooit

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:53

BertBaley schreef:
Ik was ook 18 hoor ;)

Ha nog een _/-\o_
Hoor(de) jij ook niet erg vaak: ach meid, je bent nog zo jong! Komt nog wel!
Maar er gebeurt eigenlijk al jaren niets....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:54

Ik kan me voorstellen dat er bepaalde situaties zijn waarbij je zo jong al voor een borstvergroting gaat.
Enige waar ik voor m'n borstamputatie over dacht was een borstlift.
En nu dan na de amputatie implantaten gekregen en ben er erg blij mee.
Niet meer 'plat' en geen hoekige borsten meer.

Ik zou gewoon eens gaan informeren wat er mogelijk is bulletjebeer. :)

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:03

Ik begrijp het ook wel.. er zijn zat jonge meiden die zeggen van alles te willen, en zich na een jaar toch wel bedenken. Dus ik begrijp mensen hun bezorgdheid en het is vast goed bedoeld, maar toch...

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:06

bulletjebeer

ik wist het op die leeftijd ook heel zeker dat ik het wilde en kreeg van alle kanten negatief advies om het niet te doen
nu twee jaar later ben ik nog net zo verdrietig erover als toen
ga ik al 5 jaar niet naar het strand in bikini en sta ik huilend in lingeriezaken
mijn borsten zijn in die twee jaar niks gegroeid
ik kan ook niet wachten tot ik straks geopereerd ben

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:09

BulletjeBeer schreef:
Ik begrijp het ook wel.. er zijn zat jonge meiden die zeggen van alles te willen, en zich na een jaar toch wel bedenken. Dus ik begrijp mensen hun bezorgdheid en het is vast goed bedoeld, maar toch...

Dan is de prijs een goed ding :P geld ia voor vele niet makkelijk bij elkaar:P

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:10

Ergens denk ik ook; wat nou als het boeltje toch nog gaat groeien?
Dat hoor je namelijk ook wel eens.. maar dan nog ben ik niet tevreden over de vorm enz. ervan. Die zal met groeien heus niet gaan veranderen.

Ben toch benieuwd wanneer ik de stap ga zetten... ik heb er nu het geld niet voor, dus het zal nog wel een tijd gaan duren..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:32

benangelique schreef:
rapido schreef:

Wauw. Ook Hallo en welkom :+
Alles wat jij noemt is bekend voor alle meiden die naar een goede chirurg gaan. Als ik voor mezelf (en veel meiden hier) spreek, ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik heb werkelijk alles gelezen wat los en vast zit, ben met een enorme vragenlijst naar diverse chirurgen geweest en heb goede afwegingen gemaakt. Mijn lijf is heel belangrijk, maar mijn lijf was mijn lijf niet meer met lege theezakjes. Dagelijks psychisch lijden is zwaar. ...

Dit dus!

Nou heb ik mij om diezelfde reden laten opereren. Omdat ik er dagelijks ontzettend onder leed.
Ik had totaal niets. Zo plat als een dubbeltje.
Nu, bijna 5 jaar na mijn operatie, ben ik er nóg dagelijks blij mee en heeft het gezorgd voor veel meer zelfvertrouwen en tevredenheid met mijzelf. :)

En waar nodig, ja ik zou het zo weer doen!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:00

Het is niet dat ik het afkraak maar de verhalen van vrouwen die heel.ziek geworden zijn heeft me wel laten schrikken ..ik heb een ontsteking gevoelige huid dus ik ben gewoon bang dat het fout gaat en ik me leven lang ermee zit.. dan heb ik liever kleine borsten..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 03:00

Ik moest me van tevoren douchen met hibiscrub en kreeg tijdens de ingreep een antibioticaspoeling.
Doen ze ivm evt ontstekingen maar ook om besmetting met bijv mrsa tegen te gaan.
Maar ontstekingsgevoelige huid, open wondjes en bijv acne zijn ze wel erg alert op omdat je dan idd een groter risico loopt op infecties.

Maar als je twijfelt zou ik persoonlijk informatie opvragen, consult doen bij een pc betekend niet gelijk dat je geopereerd wordt he. :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:19

O ik hoefde me niet speciaal met iets te wassen. Maar werd wel half oranje wakker van de ontsmetting en betadine oid.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:40