Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Safiera schreef:@ moonfish13: met grote interesse lees ik (als meelezer van dit topic) je posts. Mijn vriend (met autisme) volgt een vrij streng voedingspatroon en heeft daar baat bij. Volgens hemzelf gewoon omdat dat gezond is, niet specefiek in verband met autisme. Ik geloof eigenlijk wel dat dat helpt. Een gezond systeem zorgt ook voor een gezonder koppie.
Zelf ben ik er mee aan het rotzooien, ik probeer heel bewust gezond te eten, maar dat lukt niet altijd en dan heb ik weer een eetbui... (mijn koppie is ook niet altijd even rustig en ik ben paar jaar terug zwaar depressief geweest). Bij mezelf is het zo dat ik gewoon slecht tegen stress kan (daar reageer ik op verschillende manieren extreem op) en bijv. veranderingen veroorzaken stress. 'Moeten' veroorzaakt stress. Maar zo veroorzaakt een berg suiker ook stress (terwijl ik dat ook niet compleet kan/wil bannen)
Wat vermijd jij in voeding? Mag ook via pb.
En anderen uit dit topic, hebben jullie wel eens gemerkt dat je bij bepaalde dingen eten (een avond chinees halen bijv.) daarna heel anders kunt zijn in je hoofd? Of, andere vraag, hebben jullie voor jezelf een richtlijn wat je wilt eten/niet eten?
Mijn vriend heeft dat dus heel sterk, hij leest alles wat er maar te vinden is over voedingsstoffen en voedingsmiddelen en wil vervolgens zo goed mogelijk eten. Een stuk taart zou hij nooit eten, zelfs niet op mijn verjaardag
hannahaapje schreef:ElseGirl, ik hoop echt voor je dat je aansluiting kunt vinden met de klas. Wanneer ga je er voor het eerst naartoe? Dan kunnen we die dag even voor je duimen.
Mag je nog blijven waar je nu begeleid woont TM?
moonfish13 schreef:Dat wordt dus door bepaalde mensen wel gezegd, dat het bij mensen met autisme dus gewoon heel veel voorkomt maar men het vaak niet weet.
En ik snap dat, ik had ook geen darmklachten om te denken dat ik ergens niet tegen kon.![]()
Wat mij betreft 1 en 1 is 2, overbelast systeem is eerder overgevoelig en dus kan het verbetering geven om dingen te laten staan.
Allergisch ben ik, dat is duidelijk.
Maar ik ben er van overtuigd dat dit komt door de overbelasting door mijn Asperger.
Ben ook niet de enige met die mening, als je bedenkt dat vermoeidheid minder histaminase oplevert omdat je bijnieren minder werken, en dus je histamine niet afgebroken wordt, word je ook sneller allergisch/intolerant..![]()
Ik snap niet zo goed dat dat niet gesnapt wordt zo nu en dan.
Shiloh schreef:milou123, het is nou ook weer niet zo dat het brein al in zijn volledigheid ontrafelt is en we de exacte werking ervan kennen. Verre van zelf. Vind het persoonlijk als ik eerlijk ben dus een beetje een rare opmerking. De wetenschap dat voeding een mogelijk sterke invloed kan hebben op gedrag en een oorzaak kan zijn van ADHD is relatief nieuw en nog volop actief.
Ik vind dat eerlijk gezegd net zoiets als zeggen in de (weet ik hoeveelste) eeuw "de aarde is niet rond, want ik weet alles van de aarde, en die is niet rond" tot dat het tegendeel bewezen werd.