In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:06

Super hoe je zo met je ziekte omgaat, gelukkig meer met de genezing dan met de ziekte zelf. top van je hoor, zet hem op! Hoop dat je nu nog steeds niet veel bijverschijnselen hebt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:11

Fijn dat het vandaag wat meegevallen is. :)
Genoten van je patatje? :))

En idd, goeie instelling!!

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:18

jemig, ik schrok echt toen ik dit topic zag. Mijn moeder heeft vorig jaar ook de diagnose borstkanker gekregen, ze heeft de chemo's en operaties nu achter de rug, en heeft nu een hormonenbehandeling.
Ik weet hoe erg het is, en al helemaal op zo'n jonge leeftijd..
Ik wens je heel veel sterkte met de strijd en ik hoop dat het allemaal goed aanslaat! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:33

wat vreselijk zeg.. je bent erg dapper geweest, heel veel liefs en sterkte!

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:38

Zo te horen is de eerste behandeling relatief goed verlopen!
Ik zou inderdaad ook je haar kort laten knippen, ook kwestie van dat het praktischer is als het uitvalt, heb je niet zo'n last van zo'n lange haren :)
Nog heel veel succes!

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:41

Ik had je topic al eerder voorbij zien komen en zag nu wat updates!

Wat een vreselijke diagnose en zo jong nog..

je bent heel erg dapper, ik wens je heel veel sterkte de komende tijd! Ik ga het topic in de gaten houden en duimen dat je er weer helemaal bovenop komt.

Een vriendin van mijn ouders heeft ook een hele tijd geleden de diagnose borstkanker gekregen.. Ze heeft al verschillende chemo's gehad en ik maak alles van dichtbij mee. Ik geloof dat meerdere bokkers het al hebben aangeboden maar mijn PB box staat altijd open als je daar behoefte aan hebt!

Heel veel sterke, veel liefs

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:46

Wat fijn zeg dat het is meegevallen, en wauw wat een goede instelling heb je +:)+ _/-\o_

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:49

Al een tijdje in stilte aan het meelezen, maar ik wil nu toch ook graag even reageren

Jeetje meid, wát een heftige beleving allemaal! Ik vind het ontzettend knap hoe positief je hierin bent, dat je zo nuchter blijft, het is zeker niet niks wat je nu meemaakt. Ik heb echt diep respect voor je! _/-\o_
Mocht je daar ooit behoefte aan hebben, je mag natuurlijk altijd PB'en als je wil, ik heb welliswaar (gelukkig) zelf geen kanker gehad, maar wel veel patientenervaring in het ziekenhuis, ook op de oncologie afdeling..

Oh, en nog een tip, ik weet niet hoe lang je haar nu is, maar als je meer dan 25 cm gaat afknippen, kun je dat opsturen naar stichting Haarwensen. Zij maken pruiken voor kinderen die (meestal ook door chemokuren) kaal zijn. Welliswaar ben jij je haren dan kwijt, maar zo kun je er een ander kankerpatientje mee helpen! :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:52

trots op jou hoor meis. Ook vanaf hier heel erg veel respect.
En stiekem toch ook een traan.. het is zo oneerlijk.. zo'n rotziekte...zet hem op meid. :(:)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:53

Goeie tip Doriss.

Voel me nu wel erg brak. Niet fit, maar ook niet ziek. Alsof ik er tegenaan hang.
Beetje beroerd. Zo maar lekker m'n bed in.
Het is ook wel een erg heftige dag geweest. Hoofd kan het ook niet bijbenen..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:02

jee wat een dappere 1e dag! Goed gedaan hoor... Ik hoop voor je dat de net niet net wel situatie van nu overwaait en dat je toch net wel aan de "goede"kant blijft met je misselijkheid enzo. Weltruste en dikke knuf...t was wel weer een dagje met mega veel impact.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:10

Niwla schreef:
Es, wat ben je toch een geweldig sterk mens. :+:
En mochten er momenten komen dat je minder sterk bent, weet dan dat ik er voor je ben.

Dat dus. Hoef niet meer te zeggen dan Deb hier net doet :+:

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:10

WAt een SUPER goede instelling heb jij !!! Was je patatje lekker? Weltrusten alvast

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:36

Wauwie! _/-\o_

Hoeveel mensen die hier niet kracht uit kunnen putten (en er misschien zelfs een voorbeeld aan nemen!) Wat een goeie instelling heb je! En fijn dat de eerste berg is genomen en je je tot nu toe goed voelt! (Een patatje zit boordevol vitamine C!!! :Y) O:) ) Ik blijf je volgen en ik denk aan je!

En wat je haar betreft: genoeg leuke "hoofddeksels" om de winter mee door te komen hoor! En anders zet je toch gewoon de hele dag je cap op?! :')

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:45

Slaap alvast lekker TS! Verder lekker rustigaan doen de komende dagen!
Ik vind je super sterk, heb diep respect! :(:)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:46

Wat heb je dapper je eerste behandeling doorstaan! Ik begrijp het volkomen dat het een heftige dag voor je is geweest. Neem lekker je rust en laat je een beetje vertroetelen de komende dagen.
Je muts vordert al aardig....

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:56

Lekker je bedje in TS, slaap lekker hopelijk! Wanneer krijg je nu je volgende chemo? Is dat een kuur van meerdere dagen na elkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:00

Fijn dat het zo goed is gegaan vandaag, nu hopen dat de bijwerkingen gaan meevallen. Lekker slapen, truste!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:14

Blue_Eyes schreef:
Niwla schreef:
Es, wat ben je toch een geweldig sterk mens. :+:
En mochten er momenten komen dat je minder sterk bent, weet dan dat ik er voor je ben.

Dat dus. Hoef niet meer te zeggen dan Deb hier net doet :+:

Zoals Debs en El zeggen. :+:

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:15

TS, wat ben je ongelooflijk sterk zeg... :)

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:26

Ik wil je ook nog even heel veel sterkte en kracht toewensen voor alles. Je klinkt enorm sterk. Ik duim mee dat alles goed verloopt.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:28

Wat een vreselijk nieuws moet dat zijn om te krijgen. Iets wat moeilijk is voor te stellen. Erg moedig dat je zo nuchter weet te blijven. Gelukkig dat erover schrijven helpt om alles een beetje op de rit te krijgen. Ik wil jou en je familie heel veel sterkte wensen de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:32

LiVetime schreef:
Wow wat een reacties!! Heb alles gelezen hoor. Ik waardeer echt oprecht iedere vorm van steun op welke manier dan ook van jullie lieve bokkers!

UPDATE:
Afgelopen nacht best wel beroerd geweest. Het idee dat ik vandaag ziek gemaakt zou worden.. want zo voelt het toch echt.. maakte een ziek gevoel in me los.
Vanochtend bij het eten al prednison gehad en nog een ander spul. Daarna op naar het ziekenhuis.
Pfoe wat zag ik er tegenop!!
Eenmaal op de behandelkamer helemaaaaaaal. Stonden 3 stoelen in de kamer, voor 3 mensen.
Op zich wel fijn, zo'n klein aantal aan andere patiënten die je dan mee maakt. Die waren ook niet enorm ziek, dus dat gaf wel wat rust. Maar het zag er wel erg uit als een behandelkamer. Best een kale bedoening, met alleen maar een stoel in iedere hoek.
M'n moeder was mee.
Kreeg een coolpack op m'n hoofd die strak werd aangetrokken met kinband. Heb aan het eind van de kuur echt gezegd dat dat ding van m'n hoofd moest, want werd er echt beroerd van van die kou.
Deed me erg pijn ook. Toen dat ding er eenmaal af ging (na 2,5 uur), zat m'n haar vast gevroren aan dat ding.
Kun je nagaan hoe koud het was. Eigenlijk moest die nóg 1,5 uur blijven zitten, maar ik trok het echt niet meer. Dan zou ik van m'n stokje gaan.

Toen ik in de behandelkamer kwam sloeg wel ineens de paniek toe en het gevoel dat ik nu definitief écht ziek was.
Was doodsbenauwd.. tot het eerste pakketje met vloeistof aan infuus werd bevestigd. Toen overspoelde me een rust.
Toch was ik nog wel bang hoe ik zou reageren op dit eerste pakketje. Voor de zekerheid bleef de verpleegster erbij.
Dit pakketje duurde nog geen 10 minuten voordat ie helemaal leeg was. Daarna werd het slangetje even gespoeld. Volgend pakketje duurde een kwartier. Ik zou druk op m'n hoofd kunnen voelen en hoofdpijn kunnen krijgen, maar niks van dit heb ik gevoeld.
Daarna weer spoelen en werd laatste pakketje eraan gehangen. Ook een kwartier.
De andere patiënten bij mij in de kamer waren erg aardig en hebben me tips gegeven. Zij zijn al veel verder in de behandeling.

Tot op dit moment voel ik me nog gewoon goed. Voel me niks anders dan anders. Misschien wel beter dan de afgelopen dagen, omdat deel van de spanning eruit is.
Het kan nog alle kanten op gaan de komende dagen, maar iedere minuut dat ik me goed voel is mooi mee genomen.
Die coolpack doen we dus echt niet meer. Als die verpleegster 'm zelf niet van m'n hoofd had gehaald dan had ík het wel gedaan. Dáár werd ik echt ellendig van.
Er is tussen de middag wel goed voor me gezorgd. Kreeg een waslijst met broodjes, beleg en drinken waar ik uit kon kiezen. Heb dus ook zoveel mogelijk gegeten, denkend aan de tips van jullie bokkers, dat eten goed helpt om de misselijkheid tegen te gaan.

Vind het een raar idee dat binnenkort m'n haar uit gaat vallen en ik er echt als een patiënt uit zal gaan zien, maar het is voor het goede doel: die rottumor vernietigen.

Wat ben je ontzettend moedig...alleen al dat je dit deelt met ons, ik vind je een kanjer jij gaat deze ziekte verslaan!

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:34

_/-\o_ Ben heel blij dat het zo goed ging vandaag! (Toen ik je post las over patat moest ik aan mijn moeder denken. Tijdens haar chemokuren, veranderd haar smaak helemaal! Sommige dingen die ze nooit eerder lekker vond, moest ze per se hebben tijdens de chemo, en sommige 'lekkere' dingen waren helemaal niet lekker meer.)

Slaap lekker straks!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:36

Fijn dat de behandeling van vandaag mee is gevallen. Ik heb echt bewondering voor je mentaliteit, je lijkt me een heel sterk en positief persoon :) Slaap lekker alvast!