[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:05

Ben ik weer. heftig dagje gister waarop ik vrijwel de hele dag niks gegeten heb en pas bij de koffie tafel (die tevens het diner was) behoorlijk mijn boekje te buiten gegaan, maar ja het is niet anders. Nu weer terug in het ritme.

Dat ontgiftigingsdieet vind ik echt onwijze onzin en het is meer dan slecht voor je. Ik zou het je echt niet aanraden! En de kans dat je het volhoud is erg klein. De kans op een vreet bui als resultaat veel groter en die komt des te harder aan als ja verteringsstelsel zich op spaarstand heeft gezet omdat het niks binnen heeft gekregen.

Zo een drinkontbijt zit vol suikers verwacht ik en het vult maar zeer kort voor mij. Nee doe mij maar een yoghurtje met wel kellogs. Dat bevalt me echt goed!

ik heb via sportmaatje gezocht een profiel aangemaakt. geen idee of dat werkt en er wat uitkomt (niet dat het een verkapte datingssite is of zo :D). Zou toch wel fijn zijn als ik iemand in de buurt kan vinden die 1 x per 1 á 2 weken mee wil gaan sporten. Motiveert toch meer als je een afspraak hebt.

Welkom Kaylah. Ik heb me ook hier gemeld omdat ik het moeilijk vind, maar de goede resultaten om mij heen motiveren mij wel! Misschien kan het jou ook helpen?

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:09

Dankje Leonie!

Dieet is niet goed een veranderde levensstijl moet het worden...zeg ik die elke x weer vol goede moet begin tot dat er een wijntje of toastje voorbij komt waaien... :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:09

Geudmeurning...

gisteren gewogen en ik was 4 ons afgevallen. Vorige week zat een beetje de rem erop en toen vrijdag nog wezen uiteten en helemaal nergens naar gekeken.

Ik zit nu wel aan de 10%! En dus is mijn doel nu officieel opgeschreven (65 thuis 's ochtends, 67 bij WW) en zodra ik dat heb gehaald gaan we 6 weken stabiliseren en dan is het klaar! Ik hoop in 2013 klaar te zijn of ver gevorderd te zijn in het stabiliseren!

Gisteren mijn rijbroek nog eens gepast. Waar die 2 weken geleden nog aardig aan de strakke kant zat, zit die nu perfect! Nog beter zelfs dan toen ik hem (jaaaren terug) kocht.

Enige nadeel... al mijn gewone broeken zijn te groot en zakken af, en ik heb eigenlijk geen geld om nieuwe kleren te kopen... misschien toch maar voor een riem gaan kijken...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:14

sliertje schreef:
Zelf in elkaar gezet. kan het eventueel wel een pb sturen als je wilt. Volgens mij mag je hier geen menu's e.d. plaatsen?

Omdat je blijkbaar niet zo ver van mij vandaan woont ( buitengebied Voorthuizen) dacht ik even dat je het weekmenu van de sportschool in Nijkerk hebt.. die werken ook met zo'n weekmenuprogramma!
Maar een pb mag altijd, ben benieuwd hoe jij het ingedeeld hebt!

Dais_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:24

Amaris, ik herken die problemen. Een riem doet wonderen :j Ik moest wel lachen want ik was gisteren de was aan het ophangen en ik zag dat ik mijn eigen broeken kennelijk niet eens meer losmaak. Ik doe alleen de riem nog maar los :') Fijn dat je kunt gaan afronden en gaan stabiliseren.

Leonie, hoe komt het dat het gisteren niet goed ging? En leuk dat je je hebt aangemeld op die site. Zou leuk zijn als je daadwerkelijk een sportmaatje hebt straks :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:31

Goed bezig amaris! Super hoor. En dan lekker op dat gewicht blijven. En ach 1 riem is goedkoper dan 5 nieuwe broeken.

haha Dias, dat kan natuurlijk ook!

Tja hele dag niks gegeten, wel heel emotionele dag, en dan heel veel lekkere dingen op tafel. dan besef je hoeveel honger je toch eigenlijk wel hebt. Dus 6 plakken cake en een stuk gebak op, naast met 4 bruine boterhammen kipfilet en groentebouillon. Wel over een tijdsbestek van 3 uur ongeveer... Moet zeggen iedereen heeft veel gegeten van de familie. Vergt toch veel van je lichaam denk ik. En dan al dat eten op tafel wat niet werd weggehaald... Dat is vragen om problemen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:47

ik was woensdag begonnen, was vrijdag al 2 kilo kwijt. alleen ik voelde me wat slapjes en gaf de schuld aan een suiker tekort. en toen ging het mis, kort samengevat heb ik het hele weekend aan de friet chips chocola en wijn gezeten :p. en waarempel, gisteren zat de 2 kilo er weer aan. :p. nu begin ik dus maar opnieuw met de 17 dagen, en nu mag ik van mezelf echt niets anders als wat in het dieet beschreven staat.
vanavond eten we andijvie stamp, maar ik heb al een kipfiletje geregeld, en dan maak ik zelf gewoon nog wat groente of salade klaar.
hardlopen heb ik vrijdag gedaan, ik probeer ook zo vaak mogelijk op de fiets naar de (verre) bus te gaan. maar ik moet dus oppassen dat ik niet weer zo beroerd wordt. ach ja, dit weekend een herkansing.

ik heb nog wel een goede tip, zet cherry tomaatjes, schijfjes komkommer of worteltjes ofzo ergens in huis waar je vaak langskomt. elke keer pak je zon ding, waardoor je minder snaai buien krijgt. dat helpt bij mij best wel goed.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:12

Die vreetbuien zijn zoooo verleidelijk!

Leonie, dat soort dagen zijn lastig, dan doet gezond eten en letten op de lijn er gewoon even niet toe. :(:) Nogmaals sterkte!

En wat mensen die goed bezig zijn, toppertjes!

Ik voel me goed, het hongergevoel is weg dus weinig tot geen last van dat soort dingen. Volgende dinsdag weer wegen en ik ben benieuwd. Wil zoooo graag resultaat zien en ik hoop echt dat ik op 1/4e zit na volgende week..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:18

Balen Leonie! Geldrop is net te ver weg voor mij. Dat zou inderdaad een goede motivatie zijn geweest.

Ojee Pocogaucha.. ik heb dit weekend 1 pepernootje op.. en wat voelde ik me schuldig haha. Ik kan me zo voorstellen dat je je rot hebt gevoeld.

Roosch jij gaat wel heel snel zeg! Hopelijk haal je je doel :)

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:18

Wat doen jullie voor een dieet dan? Het mentale dieetplan of zo?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:24

Ikzelf ben niet begonnen met een dieet, maar gewoon veel bewuster gaan kijken naar wat ik eet en wat erin zit. Ik verbaas me nog steeds over bepaalde producten. Die lijken me dan gezond maar wee als ik de barcode scan en in mijn appje kijk. Die geeft dan toch een hele andere op mijn eten.
En mijn avondeten probeer ik zoveel mogelijk kha te houden en veel minder te eten. Dit gaat voor mij goed. Ik mag gewoon alles, want als ik het niet mag gaat het juist fout. Alleen in kleine mate als het veel slechte stoffen bevat.

verder heb ik een veel regelmatiger patroon ingepast met steeds tijdig de juiste tussendoortjes zodat ik s avonds ook niet zo een vreetbui heb en voor 3 mensen eet ipv voor 1.
Afleiding zoeken als je iets te eten wil pakken werkt ook goed. Vooral niet te veel op de bank gaan zitten in de avond, want juist dan sluipt het er bij mij in...

Denk dat je toch moet doen wat bij jezelf past. De ene zweert bij een streng dieet en de ander heeft juist wat vrijheid nodig. Het ligt denk ik ook aan je doel.. Als ik zie dat hier sommige mensen al 20 kg kwijt zijn of daar hard naar op weg zijn... ik wil er "slechts" 5/6
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 06-11-12 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:28

Wat goed wil ik ook....wat voor app is dat?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:30

Callorieën teller heet hij. Aantal pagina s terug al uitgebreid besproken.
Op android telefoon in ieder geval gratis verkrijgbaar.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:32

ja die heb ik ook. alleen het scannen werkt bij mij niet, maar dat ligt zeer waarschijnlijk aan mijn telefoon.

is in ieder geval ideaal. je kunt ook een grafiekje bijhouden hoe zwaar je weegt.

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:33

Okee dank ik zal snel kijken :j

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:48

Morning ! Ik meld mij !

Ik ben Valéry , 18 jaar en GEK op lekker eten , maar aangezien mijn moeder mij gisteren duidelijk maakte dat mijn passie voor eten zich nu uitte op proppen en veel wijn drinken , heb ik toch maar besloten het eens wat rustiger aan te doen ;)

Ben van plan 10 kilo af te vallen en hoooop dat dit lukt !

Jullie nog tips die werkte voor jullie ?

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:05

Hey Valliej15 ik doe met je mee...ben wat ouder dan jij maar ach...

maar welkom!

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:12

kaylah schreef:
Hey Valliej15 ik doe met je mee...ben wat ouder dan jij maar ach...

maar welkom!

Dankjewel ! En ach dat maakt toch niet uit !? :P :Y)

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:41

Nee hoor wat mij betreft niet 8-)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:12

Weet iemand de gezondste cacaopoeder voor chocomelk te maken? Drink enorm graag chocomelk en doe dat nu met Nesquik, maar denk wel dat er betere versies met minder suiker bestaan, evt. fondant ofzo? Heb dat wel nog nooit gezien..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:14

Gewoon een doosje droste cacao kopen en als zoetstof Stevia poeder gebruiken ( 2 calorieën per kopje)

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:14

Precies!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:24

Haha van beide nog nooit gehoord, kga keer opzoeken ;)

Die Droste cacao heb ik wel nog nooit gezien bij ons in de winkels in België, is dat in BioShops ofzo? :p

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:25

Droste Cacao is gewoon een merk pure cacao. In NL ligt het meestal bij de koffie in het schap.

Jannepauli, maak jij het dan met water? Of met magere melk? Want hoe kan het dan 2 calorieen zijn?

EDIT: als je met google afbeeldingen zoekt op 'cacaopoeder' zie je meer merken verschijnen. Wellicht ook iets belgisch?

EDIT 2: ik heb die pagina wel weer héél snel weggeklikt _O-

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:34

Ik heb het wel wat moeilijk de laatste dagen. Was heel gemotiveerd, nu in 2 week -2,4kg, maar ik denk de hele dag aan eten, en dan niet aan mandarijntjes, maar het liefst eet ik nu een hele chocoladecake op :Y). Ik doe het niet, maar vind het heel irritant dat ik constant aan eten denk..