Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
franka75 schreef:Wie herkent het dat je snachts en nu goed functioneerd tot een uur of 2 half 3, en dan continu naar de plee moet en dan eindelijk als je dan slaapt tot aan halverwege de middag slaapt volkomen ko, duurt het zeker 20 min voor ik een beetje bij bewustzijn ben en voor die tijd val ik meestal alweer in slaap. gewoon ritme verplaatst maar ik slaap echt heel diep overdag. Als het echt moet kan ik wel opstaan ben ook wel eens sóchtends wakker maar zodra ik slaap ben ik echt weg. Ik vind het heel irritant heb ook zware medicijnen.
rensiepensie schreef:Als ik om 23.00 uur naar bed ga, en geen wekker zet, wordt ik serieus pas rond 15.00 uur wakker. Hoeft niets noemenswaardigs aan vooraf te gaan, zoals drukte oid. Dit heb ik al vanaf mijn 12e/13e. Ik slaap wel vaker véél later dan 23.00 uur. Maar dat komt dan omdat ik er s'ochtends niet op tijd uit ben gegaan. Dat is een beetje een vicieuze cirkel.
Peppertree schreef:Hoe doe je dat DarkDreamer, je eigen slaapbehoefte uitvinden?
Peppertree schreef:Thanks!
Ga het ook maar eens bijhouden, want uitgerust wakker worden gebeurd bijna nooit.. Dat wordt 4 wekkers zetten: Een voor het wakker worden met snooze, een voor het echte wakker worden, een om te voorkomen dat ik weer verder ga snoozen en vervolgens een om te noteren hoe lang ik geslapen heb.
Peppertree schreef:Ik snap het heel goed! Volgens mij kun je prima uitleggen hoor.
Dacht dat ik dat ook kon, want vind zelf altijd dat ik dingen erg logisch kan vertellen. Toch snappen mensen me niet altijd direct. Hmm. Misschien kan ik het ook niet zo goed.
Waarschijnlijk snappen ADD'ers elkaar gewoon sneller
Ladybird schreef:kunnen jullie ook bijvoorbeeld een boek lezen, en ondertussen gewoon een gesprek meeluisteren en daarbij desnoods oook nog aan iets anders denken? terwijl je daarna alles nog van je boek kan vertellen?