In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:42

Gisteren bij de psych geweest en voor het eerst mindfulnesstraining dus drukkkkk.....

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:20

Wat was jou ervaring met mindfullnes? Las dat je aan het stuiteren was? Voor mij heel herkenbaar. Ik heb de bodyscan met lijfspraak op een andere manier geleerd en toen deze bodyscan met mindfullnes werd gedaan was ik helemaal van de leg. Momenteel doen we ook loopmeditatie. Nou als ik wel ergens onrustig van wordt dan is het langzaam lopen, voetje voor voetje.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:08

Even voor iedereen met wie het nie zo super gaat :(:)

Met mij gaat het op het moment een stuk beter :) zit op 8 van de 12 weken (revalidatie)therapie, dus mag gaan afbouwen :) iedereen was super tevreden, ook wel eens fijn om te horen ;)
Nu eens proberen om ook tevreden met mezelf te zijn, ookal gaat het allemaal even niet zo lekker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:09

Fijn om te horen dat het beter gaat. Je zult nooit 100% halen op de therapie maar je krijgt vaak genoeg mee om in de grote boze wereld te overleven ;)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:35

Fijn dat het wat beter gaat!

Hier gaat het niet zo lekker :n

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:48

Oh en je mocht toch juist langer naar huis Jorine?
Wat is er aan de hand?

Bij mij gaat het deze week ook niet echt lekker. Houd wel een dagboekje bij voor de psych en morgen mag ik gelukkig alweer.
Gisteren de hele dag moe,moe,moe, maar heb begrepen dat slapen overdag het stomste is wat je kunt doen, dus we houden stand. Daarbij kan ik ook niet echt slapen, lig dan in bed als een springveer en word wakker van elk geluidje. Hebben jullie daar ook last van? Tips?

Vandaag weer helpen op school, vraag me af waarom ik dat steeds afspreek, zie er zo tegenop, en dan vraag ik vanmorgewn toch aan de juf of ze al hulp heeft voor bij de wandeling.
Dus nu weer met de klas mee naar de sportdag. Gaat een drukke bedoening zijn en ik weet dat ik aan het eind weer sta te trillen als een gek...
Leren nee zeggen dus...

Hoe is het nu Miss Blimm, nog bijgekomen van de Mindfullness?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:34

Idd leren nee zeggen Mf ;)

Jorine wat is er aan de hand?

Hier gaat het slecht omdat mn kat heel erg ziek is. Dus ik zit echt compleet in de stress. Hier zijn voortgang.
[BB] Fritz een zware longontsteking, duimen jullie mee?

Gister ging het ineens beter, maar vandaag weer niet...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:56

@ Jolien: ik las je topic al, vervelende situatie, kan me helemaal voorstellen dat je in de stress zit..

Hier gaat het niet zo lekker omdat ik veel last heb van dissociatieve klachten. Ben afgelopen dinsdagavond helemaal in de war met de trein naar Amersfoort gereisd, niet door gehad dat de kliniek me telkens probeerde te bellen, helemaal verdwaald 's avonds laat in de stad. Toen ik weer een beetje helder was kon ik terug met een van de laatste treinen gelukkig. Maar zo'n avond heeft behoorlijk veel impact omdat ik totaal de controle kwijt ben dan...
Laatst bijgewerkt door _Jorine op 25-10-12 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:57

Oh dat is eng zeg. :oo Gaat het nu weer wat beter?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:58

Redelijk, ben wel erg gespannen en angstig soms, omdat ik bang ben dat het weer gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:59

MAar je bent nu in de kliniek of thuis?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:00

In de kliniek.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:26

Maar kreeg je dan vrijaf van de kliniek? Wel heftig hoor!!!!!

Had vandaag mindfulness. Ben er nog onrustig van. Lig nu heerlijk in mijn bedje en wacht tot de medicatie is ingewerkt. Trusten alvast!!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:43

Nee ik zit op.een open afdeling dus heb gewoon vrijheden en kan naar buiten wanneer ik wil..

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:43

_Jorine schreef:
@ Jolien: ik las je topic al, vervelende situatie, kan me helemaal voorstellen dat je in de stress zit..

Hier gaat het niet zo lekker omdat ik veel last heb van dissociatieve klachten. Ben afgelopen dinsdagavond helemaal in de war met de trein naar Amersfoort gereisd, niet door gehad dat de kliniek me telkens probeerde te bellen, helemaal verdwaald 's avonds laat in de stad. Toen ik weer een beetje helder was kon ik terug met een van de laatste treinen gelukkig. Maar zo'n avond heeft behoorlijk veel impact omdat ik totaal de controle kwijt ben dan...

zo, dat lijkt me eng...veel sterkte in ieder geval...

Hier gaat het op het moment ook niet goed...gelukkig geen nare nachtmerries gehad nog, maar verder is het weer drama...
huilen zonder reden, onrustig voelen in lijf en hoofd, doodmoe zijn, slecht slapen, angstig zijn, overdags nergens zin in hebben en ik voel me enorm leeg/verdoofd...
Nu weer in de nachtdienst en baal zo enorm dat ik niet kan wennen aan die overgang (anders was het best werk geweest wat ik wel zou kunnen en willen)...
vandaag ook naar de huisarts gebeld voor andere migraine medicatie (de maxalt hielp niet meer dus wilde graag een ander middel en de betablokker die ik voor voorkoming van aanvallen heb doet ook nog niks), krijg ik de assistente aan de lijn...
ik: ik zou graag andere medicatie willen voor mijn migraine dan de maxalt, want die doet helemaal niks meer bij mn aanvallen?
zij: ok, ik zal een herhaling schrijven voor de maxalt.
ik: nee, ik wil geen maxalt, ik wil iets anders dat wel werkt...zou u dat met de huisarts willen overleggen?
zij: ok, de herhaling voor de maxalt ligt klaar u kunt het om 15 uur ophalen.
ik: nee, ik wil geen maxalt, maar iets dat wel werkt...en als u nu weer in herhaling valt dan wil ik graag een collega of de arts zelf spreken...
vervolgens werd er opgehangen...

later nog weer geprobeerd en toen weer het zelfde gezeur...pff...bel morgen wel weer en hoop dat er dan een andere assistente zit...
ook wil ik het dan even hebben over de mogelijkheid van anti depressiva...ik merk dat ik anders mezelf helemaal kapot maak....

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:57

Wat raar Lammie :? Vreemd verhaal van die assistente. Hoop dat je vandaag iemand anders te spreken krijgt.

Ik ga lekker vroeg op weekend :) was pas om 11u mijn bed uit en had echt zoiets van: ik wil echt niet langer blijven. Dus overlegt en mijn medicatie mee gekregen, zit nu lekker in de trein naar huis.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:16

_Jorine schreef:
Nee ik zit op.een open afdeling dus heb gewoon vrijheden en kan naar buiten wanneer ik wil..

Maar moet je je dan niet afmelden en vertellen hoe laat je denkt terug te komen? Toen ik opgenomen ben geweest op een open afdeling dan had ik overdag een programma. Als ik een dag geen programma had dan mocht ik wel naar buiten maar moest me afmelden. Als ik naar huis wilde moest ik een schema hebben waarop stond wat ik dacht te gaan doen.

Wat een raar verhaal Lammie. Heb je inmiddels al iemand anders gesproken?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:30

Miranda40 schreef:
_Jorine schreef:

Maar moet je je dan niet afmelden en vertellen hoe laat je denkt terug te komen? Toen ik opgenomen ben geweest op een open afdeling dan had ik overdag een programma. Als ik een dag geen programma had dan mocht ik wel naar buiten maar moest me afmelden. Als ik naar huis wilde moest ik een schema hebben waarop stond wat ik dacht te gaan doen.

Klopt, zo gaat het hier ook. Ik had ook gezegd dat ik een stukje ging wandelen maar tijdens het wandelen ben ik gaan dissocieren en dus heel ergens anders terecht gekomen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:56

:(:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:29

_Jorine schreef:
Wat raar Lammie :? Vreemd verhaal van die assistente. Hoop dat je vandaag iemand anders te spreken krijgt.

Ik ga lekker vroeg op weekend :) was pas om 11u mijn bed uit en had echt zoiets van: ik wil echt niet langer blijven. Dus overlegt en mijn medicatie mee gekregen, zit nu lekker in de trein naar huis.

vandaag weer gebeld naar de huisarts en nu een andere assistente gesproken en die vond het raar dat er zo was gereageerd door haar collega, maar gaf wel aan dat er na de maxalt niet veel meer was wat zou kunnen helpen en omdat ik net was gestart met de betablokker wilden ze me wel zo lang mogelijk aan de maxalt houden. dit ook omdat de betablokker de maxalt kon versterken. ik heb aangegeven dat ik deze uitleg wel begreep, maar ook gezegd dat ik niet snap waarom mij dat gisteren niet werd gezegd (kreeg namelijk de indruk dat er gewoon niet geluisterd werd). de assistente van vandaag snapte het ook niet, waarom haar collega zo reageerde maar kon het helaas niet terug draaien.

wat betreft anti depressiva: dit word nog even uitgesteld, aangezien ik net met de therapie ben gestart en enorm onregelmatig leef op dit moment (door het werk en dan met name de nachtdiensten)...dus eerst nu de therapie de kans geven en afwachten hoe het in november gaat, aangezien ik dan een enorm regelmatig leven heb... als het echt niet ging mocht ik wel eerder aan de bel trekken...

@jorine, fijn weekend!

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:28

Goedemorgen,

wat een hoop aan de hand hier zeg!

@Joolien, sterkte met je kat, wat naar....

@Lammie, raar verhaal van de assisitente, misschien had ze zelf een rotdag? Je hebt nu nog geen AD dus? Als je het zonder kan is dat natuurlijk ook echt wel beter.

@ Jorine, wat een eng verhaal zeg! Hoe ga je daar zelf mee om? Durf je wel goed nog naar buiten te gaan alleen? Zijn er dingen die daar goed tegen helpen? Hoe ga je daarmee om?

Ik had gisteren weer therapie. Had een dagboekje gemaakt van deze week omdat het zo slecht gegaan was en heb de vragen die ik heb over hoe ik mijn leven moet inrichten met hem besproken. Dingen die me enorm bezig hielden.
Het oorspronkelijke plan van de therapie is dus even opgeschoven en het was heel confronterend. Hij maakte me wel heel erg duidelijk dat ik best mag solliciteren, maar duidelijk is wel dat functioneren een tweede ding gaat zijn.
Ik moet mezelf echt niet meer pushen, niet meer dwingen tot het bereiken van de doelen die ik wil halen, want ik kan het niet.
En eigenlijk merk ik nu al een duidelijk verschil. Voel me echt een heel stuk rustiger. Alsof er nu iemand heeft gezegd, je bent ziek en je mag ziek zijn. Nu pas kan ik me er aan over geven.
Nu maar hopen dat deze stap achteruit me snel vooruit gaat helpen :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:44

@ Mindfull: Ik weet het zelf ook niet zo goed, het kan zomaar out of the blue gebeuren of door een trigger dus ik zie het ook niet altijd aankomen. Als ik alleen naar buiten ga dan ben ik wel altijd bang dat het gebeurt ja. Het enige wat wel helpt is als ik op de kliniek ben, dat ik vraag of ik naar de time out mag, dat is een ruimte achter gesloten deuren met alleen een zitzak en dat ik daar dan blijf tot ik weer helder ben of tot de voordeur op slot gaat.

Fijn dat je je er al wel wat rustiger door voelt.

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:35

Jeetje wat gaan jullie hard. Komen weer heftige dingen voorbij.
Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd hier, heb me volledig op school gestort en een beetje geleefd laten worden door maar door te gaan.
Ben blij dat ik dinsdag weer naar therapie mag, ben er echt weer aan toe. Ben deze week niet heen geweest vanwege de vakantie, en ik ga naar het GGZ vlakbij school, ben anders 1,5 uur aan het reizen. Voel me nu echt wel weer beroerd. Ben vorige week vrijdag weer raar door me knie gegaan/verdraaid in het weiland. Dus sinds toen met me been omhoog op de bank gezeten, maandag bij de huisarts geweest en spoedafspraak bij de ortopeed. Al die tijd beetje op krukken rondstrompelen en bankhangen. Verbeterd me toestand ook niet echt. Moest woensdag naar de ortopeed en werd direct opgenomen op een afdeling en smiddags nog geopereerd aan me knie. Mocht savonds laat gelukkig nog wel weer naar huis, nu nog veel pijn en kan nog helemaal niks. Dus voelt nu best zwaar aan allemaal, woon op begeleid wonen, en wil de mensen hier ook niet teveel tot last zijn, maar op krukken en je knie niet mogen belasten, dan ben je wel heel beperkt.
Operatie heeft er ook best ingehakt, ruggenprik is niet goed gevallen, voel me daar ook nog steeds beroerd van.

Ben blij dat maandag school weer begint, weer wat structuur en reden om de deur uit te gaan, even wat anders te doen. En dinsdag weer even mijn hart luchten bij de psych.

Sorry dat ik nu even niet op andere reageer, probeer het op een later moment even rustig door te lezen en te reageren.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:02

Beterschap rexxie, doe rustig aan :(:)

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:25

Dankje. Dacht gisteravond op me kamer die 2 meter van me bank naar me bed wel even zonder krukken te kunnen doen om me telefoonoplader te pakken. Wat resulteerde in languit op je kamer liggen en de tweede hechting ook gedeeltelijk uitgescheurd:S en weer meer pijn. Dus voorlopig nog echt elke meter op krukken,,, ahhhhh zo frustrerend dit, kan gewoon helemaal niks zelf doen op moment...