Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:39

Er schijnen naaldhakken hardloopwedstrijden te zijn, kun je mooi voor oefenen. :+

Ik had die MP3-speler met podcast dus hier vandaan gehaald in de winkel: http://www.runningcenter.nl/actueel.

Ik loop zelf om de dag of als het druk is om de 2 dagen. De andere dagen doe ik oefeningen van Yoga of fitness voor de soepelheid en wandel ik (met tussendoor de dagelijkse routine van de hond uitlaten, fietsen etc.).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:40

Ja, de Stiletto-run is in Exloo, volgens mij ergens in oktober. :))

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:44

Volgens mij kom ik daar nog niet eens 2 meter mee ver. _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:45

ik ren op m'n le coqs die ik op de dag ook gewoon draag. Het is niet zo best omdat de zolen geen vorm hebben maar aan de andere kant heb ik hele moeilijke voeten en zal nieuwe hardloopschoenen dan ook lang in moeten lopen en dan hopen dat ik m'n voeten niet stuk loop. Ik moet straks weer als het niet gaat regenen. Ik begin aan de nieuwe week en dat is 5 minuten rennen, drie minuten lopen en dat keer drie.

Loop nu op deze maar dan in het grijs

http://azure.sarenza.net/static/_img/productsV4/0000044448/HD_0000044448_74701_09.jpg?201106091138

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:06

Ben vandaag weer gaan hardlopen! mijn moeder vond tijdens het opruimen van de kast een paar (best wel oude) hardloopschoenen die mij dus gewoon pasten. Ik heb het schema van les 1 van evy 2011 gevolgd en het ging goed! ook helemaal geen pijn in mijn schenen. Ik ga nog wel andere kopen omdat deze wel een beetje oud zijn maar ik kan dus alvast een beetje gaan opbouwen :). Nu heb ik hem echter alleen volgens het schema gelopen en niet op de muziek, vanavond even de muziek downloaden en dan kan ik donderdag les 2 van de podcast lopen :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:07

Top zeg!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:16

moonsparkle schreef:
ik ren op m'n le coqs die ik op de dag ook gewoon draag. Het is niet zo best omdat de zolen geen vorm hebben maar aan de andere kant heb ik hele moeilijke voeten en zal nieuwe hardloopschoenen dan ook lang in moeten lopen en dan hopen dat ik m'n voeten niet stuk loop. Ik moet straks weer als het niet gaat regenen. Ik begin aan de nieuwe week en dat is 5 minuten rennen, drie minuten lopen en dat keer drie.

Loop nu op deze maar dan in het grijs

http://azure.sarenza.net/static/_img/productsV4/0000044448/HD_0000044448_74701_09.jpg?201106091138

Geef je ook cursussen, in hoe maak ik m'n voeten nog moeilijker??? :D

Hoi allemaal...

Ik ben nog steeds erg afwezig, sorry! :')
Moet deze week weer beginnen van mezelf. Hoogste tijd :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:22

Net 2.37km gedaan. Veel te benauwd. Maar wel steigerung erin gedaan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:37

Wat is een aanrader om online sportkleren te shoppen? Ik heb verschillende namen gehoord, maar ik twijfel altijd een beetje bij nieuwe namen.

Wat balen dat Decathlon geen online winkel is. -O- Shirtjes voor 2 euro nu. :\
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 21-08-12 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:57

KarinvdM schreef:
Ja, de Stiletto-run is in Exloo, volgens mij ergens in oktober. :))

doe ik mee. Dan zaag ik ze zodanig door dat ze bij de eerste landing afbreken en dan doorgaan met rennen, haha. Ik akn echt niet op hakken lopen, heb ook geen enkele schoen met enige verhoging of hak. En ook geen rok. DAt vind ik allemaal niet fijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:07

Femke_S schreef:
Bonjoy schreef:
Ik heb een van onze hondjes ook een keer meegenomen. Mijn telefoon hoef ik niet vast te houden, dus enkel de riem ... Denk dat ik voor de volgende keer wat ga proberen met een riem om mijn middel en daaraan vast de honden riem :)

Voor de mensen die honden meenemen; ooit gehoord van canicross? :P Leek mij helemaal leuk, helaas vond onze hond dat hardlopen (wanneer hij aangelijnd is) maar saai geloof ik.

Wel bestaat er speciaal tuig voor hardlopen met je hond:
http://www.canicrossnederland.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=63

Al moet ik zeggen dat ik het hondentuig op deze foto niet heel mooi vind. Heb in de winkel een keer eentje gezien die ik mooier vond, jammergenoeg is zo'n uitrusting wel redelijk aan de prijs.

Ik kwam deze quote tegen, jeetje als ik dat met mijn hond doe dan moet ik of 40 km/h gaan rennen of ik wordt achter hem aan gesleept. Daar waar het mag heb ik hem dan ook los lopen, hij wordt zo enthousiast als baasje rent dat hij eerst zijn energie kwijt moet haha. Daarna is het weer een bravert. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:08

magda_90 schreef:
Wat is een aanrader om online sportkleren te shoppen? Ik heb verschillende namen gehoord, maar ik twijfel altijd een beetje bij nieuwe namen.

Plutosport (weet het adres zo niet uit m'n hoofd, denk gewoon .nl), allemaal outlet, goede merken voor weinig geld.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:09

Daar zat ik net op te kijken haha, die had ik gevonden via Google. Is die website betrouwbaar? Heb jij daar ervaringen mee?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:44

Morgen voor mij les 25 ... even zien wanneer ik er tijd voor heb. 's ochtends naar de paarden en 's avonds yoga.
@moonsparkle... wel onverstandig om met gewone gympjes te gaan lopen... er komt zoveel kracht op je voeten en andere gewrichten dat echt loopschoenen gewoon nodig zijn.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:45

Zojuist 5 km aan één stuk door hardgelopen in 30 minuten, wel aardig goed ondanks de warmte.. Lopen jullie wel gewoon door nu met die warmte?
Ik vindt dit serieus afzien, maar goed zweten is goed denk ik dan maar haha.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:49

Zweten gebeurd zeker in deze warmte haha. Ik loop door inderdaad, wel aangepaste snelheid en afstand.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:50

Van de week toen het zo heeeeel heet was niet maar gisteravond wel weer. Heeeerlijk..
Morgen mag ik weer. Les 5 !

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:00

KarinvdM schreef:
Waarom loop je maar 1x per week Romytuh? Je bent dan niet lekker aan het opbouwen.

Ik loop minimaal 3x per week Rakkertjuuhh, momenteel meestal 5x of vaker.
In het begin hield ik me keurig aan het schema van Evy.

Ik heb ook 5 weken keurig aan het schema gehouden. Maar het loopt er de laatste tijd erg bij in. Ben ontzettend druk met alles en ben lichamelijk ook veel bezig laatste tijd waardoor ik blij ben als ik eindelijk even kan zitten :') Woensdag avond is mijn hardloopavond en die houd ik er goed in, mijn zusje rent dan ook mee :Y)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:05

Ik wil ook weer gaan hardlopen, alleen durf ik niet zo goed := Vroeger liep ik met gemak ruim 5 km. Altijd rustig opgebouwd, lekker kunnen trainen en lopen enzo, en toen begon mijn lichaam moeilijk te doen. Eerst mijn knie, die kwam in protest na ruim 5 kilometer. Daarna mijn darmen, en die kwamen na 2 km al in protest. En dan kon ik eigenlijk niet meer lopen en moest ik direct gaan zitten. Zie dan nog maar eens thuis te komen :=

Inmiddels zijn de darmkachten verleden tijd (bleek lactose intolerant te zijn), alleen die knie... Ben in behandeling bij een reumatoloog voor al mijn gewrichten (heb geen reuma) en toen ik die arme man bijna smekend vroeg of ik weer mocht hardlopen heeft hij me toestemming gegeven als ik het maar HEEL rustig aan deed en ik meteen stop als het zeer gaat doen. Doel is ook niet direct weer 5 kilometer, maar gewoon rustig aan en pijnvrij kunnen lopen. Heeft iemand tips/een schema om het weer op te gaan bouwen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:06

magda_90 schreef:
Daar zat ik net op te kijken haha, die had ik gevonden via Google. Is die website betrouwbaar? Heb jij daar ervaringen mee?

Geloof dat wij er maar één keer hebben besteld, maar het was echt dik in orde hoor!! Zeker betrouwbaar!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:24

magda_90 schreef:

Ik heb een hardlooplegging bij de H&M besteld. Vandaag binnengekomen, en naast dat ie er leuk uitziet zit hij ook nog eens heel fijn. En helemaal niet zo duur (30,-), vergeleken met de echte merken dan. Maar ik kan me goed voorstellen dat de H&M niet je eerste keus zal zijn, ik heb deze ook gekocht met in mijn achterhoofd dat ik er dan nog altijd eentje bij kan komen voldoet ie uiteindelijk toch minder. Maar zoals het nu lijkt ben ik er blij mee.

Ik heb vandaag weer gelopen na een week (ivm de hitte ed.) niet te hebben gelopen. Ik ben weer bij les 1 begonnen omdat ik er nog niet in geslaagd was week 1 ook echt in een week af te ronden. En jeetje wat viel me dat zwaar zeg. Van de laatste 2 minuten hield ik het echt niet langer vol dan 1,5 en de laatste keer nog een minuut lopen heb ik ook niet afgemaakt. Echt balen, ben bang dat ik dit keer wat te snel ben begonnen. Daarnaast heb ik toch ook best wel last van de hitte tijdens het lopen vrees ik. -O-

Echt goed dat het sommigen nog zo goed afgaat met dit weer zeg! En super dat iedereen het zo lekker aan het volhouden is. :j

[Edit]
En voor iedereen die nog op zoek is naar goede schema's is Start to Run met Evy vast en zeker een aanrader, lopen veel mensen mee. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:29

Maartje, ik zou het gewoon met Evy proberen en goed luisteren naar je lichaam. :)
Ik heb reuma en ik had niet gedacht dat ik zo 'makkelijk' alle lessen uit zou lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:30

Maartje, rustig aan doen hoor! Niks overhaasten.. Rennen met Evy is zeker voor jou een aanrader, omdat je met haar heel rustig naar de 30 min. hardlopen opbouwt. Zeker aan het begin is het echt 1 min hardlopen, 1 min wandelen et cetera. Kan jouw lichaam er mooi weer aan wennen.

Femke, balen dat je hem niet helemaal kon afmaken.. Kon je na die 1,5 minuut écht niet meer, of had je gewoon meer zin om te stoppen? Ik heb dat laatste altijd. En dan denk ik maar: nee, ik wil niet thuis komen en zeggen dat ik ben gestopt.. Dus ik ga gewoon lopen aftellen, haha. Volgende keer iets rustiger beginnen dus!

Ik ga strakkies lopen, volgens mij 2, 3, 5, 5, 5. Ben heel benieuwd!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:50

Wat een afstanden kunnen sommige hier al lopen. Wat zou dat gaaf zijn als ik dat ooit kon :D
Wil eigenlijk vandaag weer lopen maar gister erg fanatiek gesport (waaronder ook hardlopen) dus ik weet niet of t zo'n goed idee is.

Vriendin gaat mee dus even overleggen of we vandaag of morgen gaan.
dan voor les 6 van Evy :D

Kan t heel veel kwaad om 2 dagen achter elkaar te lopen? Ik zit namelijk steeds in de knoop met om de dag lopen omdat ik op maandagavond hardloop training heb.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:08

Ik heb ooit twee dagen achter elkaar gelopen (in de opbouwfase) en kreeg toen meteen last van mijn schenen. Toen even 4 dagen rust genomen en vanaf dat moment trouw om de dag en anders maar 2 dagen ertussen.