[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:02

TurtleLove4 schreef:
Myryana schreef:
"maar" 3,25 USD en daar kan je dan nog 1 USD insurance bijdoen zodat mocht je pakketje verloren gaan ze het opnieuw kunnen versturen.

Dus valt echt reuze mee :D

Oeeeeeh ! Daar worden dus massaal kerstcadeautjes besteld dit jaar :D Heb al superleuke plugs voor m'n vriend gezien

Vergeet hun kortingscode niet die op de site staat XMAS2012 voor 20% korting!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:02

TurtleLove4 schreef:
ManonGrr schreef:
whiiee m'n nieuwe piercings zijn binnen! dit is er één van:

[ Afbeelding ]

Hoelang heb je je tragus al? Ziet er zo gezwollen uit vind ik...

Vind ik ook...

ManonGrr

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:05

Is ie ook, heb m 3 weken :) verder totaal geen pijn of pus of bloed.

Italo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:08

Amai ik kon dan nog geen andere piercing insteken hoor :( heb dat maar na een paar maand kunnen doen.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:15

Na 3 weken verwisselen is helemaal niet goed! Daar moet je minstens een paar maanden mee wachten omdat je piercing eerst moet genezen!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:16

Ik kon na 3 weken een nieuwe halen bij de piercer. Heb trouwens even terug gekeken en heb m 4 weken nu. Wegens tijdgebrek niet naar de piercer geweest. Zou niet weten waarom er nog geen nieuwe in kan, deze is niet anders dan de andere, wat kleiner en een leuker balletje. Nu is m'n tragus aan m'n andere oor ook wat dikker dan bij de meeste mensen :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:17

ManonGrr schreef:
Ik kon na 3 weken een nieuwe halen bij de piercer. Heb trouwens even terug gekeken en heb m 4 weken nu. Wegens tijdgebrek niet naar de piercer geweest. Zou niet weten waarom er nog geen nieuwe in kan, deze is niet anders dan de andere, wat kleiner en een leuker balletje. Nu is m'n tragus aan m'n andere oor ook wat dikker dan bij de meeste mensen :)

Omdat ie nog niet genezen is...

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:20

dan geneest ie met deze in.. Ik mocht m na 3 weken komen omruilen dus dan kan ik dat zelf ook wel doen lijkt me. Piercing is schoon gemaakt voor ie er in ging evenals mijn handen.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:24

Ben benieuwd bij welke shop je geweest bent. Dat schoonmaken maakt niks uit namelijk omdat je de wond irriteert als je het sieraad eruit haalt en een ander sieraad er weer door doet.

Maar weet je ik merk al dat we tegen dovemansoren praten dus ik ga hier verder geen woord meer aan vuil maken. Als je piercing gaat ontsteken of vervelend doen dan moet je hier niet terugkomen huilen want dat is dan echt je eigen schuld in dit geval.

Met 3 weken een piercing verwisselen is gewoon niet goed, vooral niet een tragus die echt minstens een half jaar nodig heeft omdat het kraakbeen is.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:26

Myryana schreef:
Vergeet hun kortingscode niet die op de site staat XMAS2012 voor 20% korting!

*\o/* *\o/* *\o/*

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:27

3 weken... Mag er niet aan denken dat ik de mijne toen al zou gewisseld hebben. Heb de mijne nu al 4 maand en blijf er nog mooi af om te wisselen. Maar inderdaad zoals myryana zegt, doe lekker je zin want je weet het duidelijk beter dat mensen (zoals myryana) die bij mijn weten wel wat meer piercing-ervaring hebben. Ik voel gelukkig je pijn niet! Want die heb je nu misschien nog niet, maar lijkt me sterk als die niet meer zou komen :)
Laatst bijgewerkt door TurtleLove4 op 16-12-12 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:28

Ik ben bij tattoo Bob geweest. Een vriendin van me heeft haar tragus al jaren, ook binnen 3 weken een nieuwe in gedaan. Heb ook een helix gehad die ook ontzettend snel genezen is en nooit ontstoken. Ik vind het wel lief dat jullie willen helpen maar ik vertrouw de piercer.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:36

ManonGrr schreef:
Ik ben bij tattoo Bob geweest. Een vriendin van me heeft haar tragus al jaren, ook binnen 3 weken een nieuwe in gedaan. Heb ook een helix gehad die ook ontzettend snel genezen is en nooit ontstoken. Ik vind het wel lief dat jullie willen helpen maar ik vertrouw de piercer.

Ok top voor jou dan dat je gezegend bent met zo'n onwaarschijnlijk/buitenmenselijk genezingsproces! +:)+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:42

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets...

En ja, dat vind ik buitengewoon moeilijk in dit geval :D *gaat op handen zitten*

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:45

3 weken := ik was al blij dat ik na 3 maanden er een beetje fatsoenlijk op slapen kon :=
Heb hem nu zo'n 10 jaar en nog af en toe speelt ie eens op

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:40

3 weken ook met een helix? Dan ga ik het zelfde met de bovenste mee.

Na 3 week een nieuwe indoen is gewoon niet goed. Er is met een naald door je hele huid gestoken.
Dat is echt niet in 3 week genezen hoor.
Ik heb mn lippiercing nu vanaf mei. Als ik nu wat wil wisselen, zet mn lip direct weer op. Niet zo erg als eerste keer wisselen, maar toch zwelt hij op.

Een piercing is sowieso pas na een jaar echt zo genezen dat er niks meer gebeurt als je wisselt of dat hij direct dichtgroeit. (graag zeggen als het misschien langer is, kenners. Ik weet er ook aardig wat van, maar nog steeds niet genoeg xD)

Dus ik zou als ik jou was maar even luisteren naar deze echte kenners hier, die vaak meerdere piercings hebben. En luister even na hun ervaringen, want weet niet hoeveel mensen jij kent die hun tragus na 3 week verwisselde en ook nooit problemen of iig een beste zwelling hebben gehad?
Maar hun weten het waarschijnlijk niet iets beter dan jou...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:17

Inderdaad, je ziet toch zelf ook dat dit er niet zo goed uitziet ManonGrr? :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:47

Mijn tragus heeft er nooit zo opgezwollen uitgezien, zelfs niet vlak na het zetten... Ik had in dit geval misschien zelfs al bij de piercer aan de bel getrokken ivm de zwelling die er na 3 weken nog zit! En ik had het al helemaal niet in mn hoofd gehaald om een nieuw "fun" sieraad er zelf in te gaan hangen, in zo'n zichtbaar geïrriteerd oor!

Een kraakbeenpiercing doet er veel langer over om te genezen dan bijvoorbeeld een gaatje in je oorlel. Een kraakbeenpiercing heeft een gemiddelde geneestijd van 3 tot 9 maanden! En dan ken ik zelfs maar weinig mensen die een geheel genezen tragus hadden in 3 maanden.... De meeste mensen die ik ken (waaronder ikzelf) gingen toch wel richting de 6 maanden.

Ik vind het echt zeeeer slechte reclame voor Tattoo Bob, dat ze dit aan klanten adviseren. Als je jezelf een beetje had verdiept in dit type piercing, had je zelf ook je vraagtekens bij hun advies gezet. Overigens vind ik je argument "als de piercer hem na 3 weken kan wisselen, kan ik dat zelf ook wel doen" ook een beetje raar. Je piercer vraagt je om terug te komen voor het wisselen, omdat hij weet dat het na 3 weken nog niet genezen is en dan hangt hij er een goed sieraad in (geen fun ding zoals jij nu hebt). Anders had hij wel gezegd "na 3 weken is hij genezen en kan je er alles inhangen wat je maar wilt". Ik durf te wedden dat als je terug was gegaan, met zo'n opgezwolle tragus, ze er niet eens een ander sieraad in hadden gehangen (tenzij de irritatie veroorzaakt wordt door het sieraad zelf).

Uiteindelijk zal het vast wel genezen hoor, maar je moet niet raar opkijken als het veel langer duurt en je veel meer last van irritatie of ontsteking zal hebben.

(oliebol, toch niet gelukt om niet te reageren.)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:54

Italo schreef:
Sterke twijfels voor een tongpiercing. Wil dit reeds van m'n 18 jaar, ben er inmiddels 25 :o en dinsdag krijg ik de kans om een tongpiercing te zetten. Maarja. Veel risico's??

Ik amper.

Alleen een paar dagen een dikke tong. Een goede piercer kijkt altijd goed waar de bloedvaten lopen.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:00

Ik mocht mijn tragus ook na 6 weken komen wisselen, en heb er echt enorm veel spijt van dat ik dat heb gedaan, sinds dien in hij niet meer rustig geweest, als ik dat had geweten..
Volgende week even terug naar de piercer voor advies, heb m nu bijna 5 maanden en is nog dik, dus wil even kijken of ik die druppels nog kan krijgen, hopelijk helpt dat.
Verder blijf ik er af alleen met douchen maak ik hem schoon.
Hebben jullie nog tips?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:46

_R_G_ schreef:
Ik mocht mijn tragus ook na 6 weken komen wisselen, en heb er echt enorm veel spijt van dat ik dat heb gedaan, sinds dien in hij niet meer rustig geweest, als ik dat had geweten..
Volgende week even terug naar de piercer voor advies, heb m nu bijna 5 maanden en is nog dik, dus wil even kijken of ik die druppels nog kan krijgen, hopelijk helpt dat.
Verder blijf ik er af alleen met douchen maak ik hem schoon.
Hebben jullie nog tips?

Hoe maak je hem schoon? Unicura? In dat geval zou ik overgaan op schoonmaken met zeezoutbadjes en dan max 1x per dag zodat je lijf ook zelf de gelegenheid krijgt om het op te lossen :) Succes

Italo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:09

quera schreef:
Italo schreef:
Sterke twijfels voor een tongpiercing. Wil dit reeds van m'n 18 jaar, ben er inmiddels 25 :o en dinsdag krijg ik de kans om een tongpiercing te zetten. Maarja. Veel risico's??

Ik amper.

Alleen een paar dagen een dikke tong. Een goede piercer kijkt altijd goed waar de bloedvaten lopen.

Dankje :) krijg al zenuwen :p haha morgen ga ik er normaal voor :D

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:21

Corelli schreef:
Hoe maak je hem schoon? Unicura? In dat geval zou ik overgaan op schoonmaken met zeezoutbadjes en dan max 1x per dag zodat je lijf ook zelf de gelegenheid krijgt om het op te lossen :) Succes

Ik heb zeep mee gekregen van de piercer, die de bacteriën dood, hoe het heet weet ik eerlijk gezegd niet.
Vaker dan 1 keer per dag doe ik idd niet, leek me al niet zo heel gezond.
Zeezout is wel een goede tip! dat ga ik eens proberen ipv die zeep, want dat doet echt nauwelijks iets

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:13

waar kan ik een tang kopen om mijn tongpiercing te verwisselen?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:17

Heb je geen tang voor nodig, gebruik een keukenrol of een handschoen of wat oogschaduw op het balletje (Dat laatste vind ik ranzig maar het helpt wel kennelijk)