[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:53

LynnDenise schreef:
Ja ik weet ook dat het normaal is, ik ga nu gewoon wat minder vaak op de weegschaal staan :))

Als we dalijk beide een stop hebben kunnen we elkaar er weer doorheen loodsen :')

Wat doe je aan sport LynnDenise? misschien dat je de intensiteit van je sporten wat kan verhogen en je lichaam daardoor weer meer op gang komt om gewicht te verliezen?

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:14

Ik wandelde, maar sinds vorige week heb ik een baan gevonden waarbij ik een hoop mag lopen en sjouwen :D dus nu sport ik 4x in de week 3 uurtjes per dag :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:49

Het fijne van zoiets is dat je er ook niet onder uit kan! :D haha.

Welkom Amytj! Ik werk op dezelfde manier als jij :j

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:31

Davina21 schreef:
Welkom Amytj :D!!

Mag ik vragen hoelang je bent en wat je weegt? En wat je aan gewicht wilt verliezen... En plaats eens een lijstje met wat je zoal op een dag eet.

Ik ben 1.63 en weeg 67 kilo. Niet extreem overgewicht, maar wil graag op een gezonde en verantwoorde manier mijn lijf wat strakker maken, zodat de ''love hendels'' weg gaan en mijn buik platter wordt. Heb van mezelf volle benen, maar is ook heel veel spier. Realiseer mezelf dan ook goed dat ik dat niet weg kan lijnen. ;) Ik wil graag +/- 6 kg verliezen, denk dat ik dan een heel eind op weg ben.
Een lijstje van een door de weekse dag:
O: Cornflakes met magere yoghurt
T: /
M: 3 bruine boterhammen met aardbeien en blue band.
T: Fruit of cracker
A: Aardappelen, groente, vleesvervanger (ben vegetarisch) en een toetje

Verder beweeg ik best veel. Fiets elke dag +/- 45 min. Rijd elke dag 2/3 paarden en loop veel met de hond. Ben eigenlijk altijd wel bezig.

Naar mijn mening, hoor het graag als jullie er anders over denken, is mijn lijstje niet verkeerd. Al zou ik graag het toetje vervangen door bijvoorbeeld een appel.
Mijn struikelblok zijn vooral de hoeveelheden. Ik schep 's avonds gerust 3x op.. Vooral omdat ik het lekker vind.. Dus als mensen hier nog tips voor hebben zijn die meer dan welkom!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:32

Negerzoen schreef:
Het fijne van zoiets is dat je er ook niet onder uit kan! :D haha.

Welkom Amytj! Ik werk op dezelfde manier als jij :j

Dat is fijn om te horen! :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:41

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:49

Het ziet er niet eens vies uit. := En ik lust wel bloemkool, dus wellicht het proberen waard?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:54

Ik heb al eens zo'n bodem gemaakt ivm koolhydraatarm. Vond het niet te vreten.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:09

Goed. Ik ga ook maar eens beginnen. Afgelopen maanden verschrikkelijk geleefd door stress wbt school maar ook persoonlijke situatie! Begin weer wat beter in mijn vel te komen en ben ook wat aangekomen.... Was al wat zwaarder al gemiddeld maar nu moet ik er toch echt aan geloven...

Ik maak me tegenwoordig niet meer druk over gewicht, maar wel over mijn breedte in cm's. ik ben gewoon stevig en ik ga nooit maatje 36 krijgen maar wat minder mag ook wel :)

Wat ik uit eerdere keren wel goed heb begrepen is dat ik regelmatig moet sporten. Anders val ik gewoon niet af, hoe gezond ik ook leef. Iemand nog tips? Want ik weet niet beter dat je 3:2 wbt verhoudingen krachtrainingen en cardio moet houden.

Ook tips over mijn eetpatroon hoor ik ONTZETTEND graag! Ga straks en morgen nog even teruglezen in het topic!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:45

Marijee: contacteer eens een sportschool en ga wat proeflessen meedoen, kijk wat je leuk vind. Probeer ook eens iets wat je niet zo aanspreekt, wie weet blijkt het heel goed te verdragen :)

Mij helpt het sporten in een groepsles wel, in m'n eentje aan de apparaten hangen is niks voor mij. Ik doe nu zelfs iets wat niemand van mij verwacht, maar wel pittig trainen is: boxing conditioning. Bokstraining met een hoop conditiewerk :)) Erg intensief, maar ook heel stoer en leuk!
Heb mezelf voorgenomen 1x per week standaard te gaan, en tot nu toe lukt dat :D Heb verder weinig tijd, wil ik in de vakantie nog meer gaan bewegen...

Wellicht toch maar eens een running-programma'tje downloaden. Al ben ik niet gebouwd om te rennen eigenlijk. Wandelen is beter voor mijn lichaam.

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:08

Ik heb eventjes een vraagje voor iedereen:
Wat zijn nou lekkere snackjes/tussendoortjes die helemaal geen kwaad kunnen?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:14

Augurken, wortels, rauwe bloemkool, snack a jack, plakje magere vleeswaren, gekookt eitje

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 00:13

LynnDenise schreef:
Ik wandelde, maar sinds vorige week heb ik een baan gevonden waarbij ik een hoop mag lopen en sjouwen :D dus nu sport ik 4x in de week 3 uurtjes per dag :=

Dat is wel genoeg aan sport hahaha :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:03

Ik ben hier ook nog steeds aan het meelezen terwijl ik al een maand op mijn streefgewicht zit en dit netjes kan houden. Ik wilde tussen de 53 en de 54kg blijven zitten en deze ochtend zag ik voor de eerste keer de 52 kg terug op de weegschaal. Moest helemaal niet en zal wel enkel vocht zijn maar is toch een persoonlijke overwinning.

Als ik de lijstjes hier lees, eet iedereen hier zoveel koolhydraten en vezels. Ik eet zo goed als geen brood, enkel in het weekend. Ik eet wel om de dag 2x per dag 40gr all bran voor de vezels.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:22

Ik vind brood (koolhydraten in het algemeen eigenlijk :p ) heerlijk en zal dat ook never nooit laten staan! Gezond eten kan ook met brood :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:28

Ik heb weinig andere keuze dan gewoon brood eten. Ik heb nu vakantie maar zodra ik naar school moet is iets anders niet handig. We hebben namelijk geen pauze en eten over het algemeen tijdens de lessen ;)
Daarnaast wordt brood inderdaad wel vaker als niet hoed bestempeld, maar ik vind dat je het ook te gek kan maken. Ik eet brood en val ook gewoon af :) volgens caloriechecker heb ik een heel laag koolhydraat inname.
Voor sommigen zal het the key zijn, maar mij bevalt het primamet die broodjes tussen de middag :D

Goed van je Yontheke dat je op je streefgewicht zit en m daar ook weet te houden! Was ik maar vast bij mijn streefgewicht.. die is helaas nog niet in zicht.. nog een kilo of 15 te gaan! Hoeveel ben je in totaal afgevallen? En hoe lang ben je?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:48

Schema voor vandaag:

O: 35gr cornflakes met magere melk
T: watermeloen
M: sla, komkommer, augurk en gerookte zalm met een dressing of wat ketchup, kan dat echt niet droog eten :')
T: magere fruityoghurt
A: vegetarische balletjes met tomaat en 2 kleine aardappelen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:04

Netjes lijstje Chipieke :j ik kan sla ook niet droog eten hoor! Ik doe er wel eens wat cottage cheese in of een eetlepel magere kwark. Maar met dingen als vis (in mijn geval tonijn) is ketchup het wondermiddel :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:05

Negerzoen schreef:
Goed van je Yontheke dat je op je streefgewicht zit en m daar ook weet te houden! Was ik maar vast bij mijn streefgewicht.. die is helaas nog niet in zicht.. nog een kilo of 15 te gaan! Hoeveel ben je in totaal afgevallen? En hoe lang ben je?

Ik ben ongeveer 1.60m en mijn ideale gewicht is wat ik nu heb, 52 of 53 kg. Ik woog deze ochtend 52,8 kg en ben begonnen op de 58,8. Ik ben dus 6 kg afgevallen. Ik heb altijd op de 53,3 kg gehangen en dat gewicht was ik kwijt op ongeveer 4 weken.
Ik ben op 17 mei begonnen en ben dus al een maand op een stabiel gewicht :)

Ik moet zeggen dat ik brood eigenlijk niet echt mis. In het weekend eet ik het wel terug maar dat is ook omdat een boterham nu eenmaal snel gemaakt is :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:28

chipieke schreef:
Schema voor vandaag:

O: 35gr cornflakes met magere melk
T: watermeloen
M: sla, komkommer, augurk en gerookte zalm met een dressing of wat ketchup, kan dat echt niet droog eten :')
T: magere fruityoghurt
A: vegetarische balletjes met tomaat en 2 kleine aardappelen

Dit lijstje is wel erg netjes. Maar ik weet niet wat voor dagen jij maakt of dat je ook sport. Maar zo'n lijstje met sport of hard werken daar zou ik het niet op redden.....

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:31

@Davina21: ik zie nu dat ik bij de lunch mijn 2 sneetjes donkerbruin brood met light kaas vergeten ben :j

Ik werk 40u per week, ga elke avond 1u snelwandelen met de hond, en 2x per week sport ik een half uur in een infraroodcabine. Heb gisteren terug voor het eerst sinds mijn ongeluk op mijn paard gezeten dus hoop dat weer op te gaan bouwen nu.

Ik heb een bureeljob, zit dus hele dagen neer waardoor ik dus geen recht heb op meerdere caloriën eten per dag :n

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:33

Ik at eerst ook (bijna)geen brood, maar ben het toch maar weer gaan eten. Had een bepaalde vitamine te kort die in (volkoren)brood, peulvruchten, bonen en kip zit. Laat ik uit dat lijstje nu alleen brood lusten. :+ Ik merk wel sinds ik het weer eet ik mezelf fitter voel doordat mijn vitamines weer op pijl zijn.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:35

Sorry, ben even niet online geweest. Nee klopt ik eet weinig koolhydraten, in ieder geval geen brood, pasta, aardappelen e.d. Even wennen in het begin, maar het fijne vind ik dat ik geen hongergevoel heb en dat min bloedsuikerspiegel gelijk blijft, weinig schommelingen. Ik voel me daar een stuk beter bij. Mijn weegschaal laat het echter al even niet zien, ik sta nu al een week stil en val niets af. Ik moet echt even kijken naar iets wat mijn metabolisme op gang gaat brengen (beweging dus), dat ook nog te combineren is met een drukke baan...
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 10-07-12 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:35

F_Orumster schreef:
Anoukie, fijn weer iemand die koolhydraten mindert. We hebben ook ook koolhydraatarm topic mocht je specifiekere vragen hebben .

Waar :)?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:41