[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:59

Ik denk dat ze bedoeld dat er wel risico's zitten aan stoppen na week 2.
Als jij m doorslikt en die 2e (of 3e of 4e) niet helemaal afslikt dan is t wel veilig, dan zit je in week 5.
Maar volgens mij mag je m niet minder dan 21 dagen slikken voor je een stopweek houdt (ofja alles mag maar dan is ie niet meer veilig)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:10

Inderdaad kun je alleen op een willekeurig moment stopweek inlaasen als je al minnstens 1 strip hebt geslikt. Stoppen halverwege de eerste strip is niet veilig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:24

Hm....ben 1 dag eerder gestopt...maand ervoor nog stopweek gehad...
dit kan volgens jullie dus kwaad?

meestal slik ik 2/3 maanden door...maar nu toevallig 2 x gewoon maandelijkse stopweek..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:49

In principe niet, in de bijsluiter van de mg30 staat dat als je een pil in de laatste week bent vergeten, je ook direct een stopweek mag houden. Het is alleen net wat beter/veiliger om hem netjes 3 weken te slikken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:50

Als je meerdere strips doorslikt is het inderdaad geen enkel probleem om op een willekeurig moment te stoppen. Maar als je maandelijks een stopweek houdt, moet je eigenlijk wel 21 dagen geslikt hebben, dat is toch wat veiliger. Jolliegirl als ik jou was zou ik dit niet te vaak doen. Nu ben ik ook zo iemand die daar wel eens mee rommelt, maar als ik dat heb gedaan doe ik een maand later toch wel even een testje. De kans op zwangerschap is dan dus wel degelijk groter. Niet heel groot, maar toch wel aanwezig. Ik weet toevallig van mezelf dat ik ondanks de pil iedere maand gewoon een eisprong heb, ik moet me dus echt netjes aan die 21 dagen houden. Doorslikken is voor mij helaas geen optie, wordt dan gewoon alsnog ongesteld.
Ik ben hierachter gekomen doordat ik een aantal keren in de eerste pilweek bloed heb moeten laten prikken en hormoonwaarden heb laten bepalen. Aan het einde van die eerste week waren de FSH en LH waarden altijd torenhoog, daarna gingen ze ook weer vrij snel omlaag. Bij navraag aan de arts waarom dit zo was kwam ik erachter dat dit vrij normaal is en dat er heel veel vrouwen zijn die dus gewoon ovuleren ondanks de pil. Inmiddels ben ik dat in mijn schoolboeken enzo ook al een aantal keren tegen gekomen. Dit is dus informatie die niet zomaar op internet te vinden is, je moet er echt voor zoeken om hier achter te komen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:01

Thnx voor de info!
1 dag voor de stopweek gestopt. Daarna 4 dagen later onveilig gedaan. In de stopweek.
Weinig aan de hand lijkt me dan?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:08

Jolliegirl schreef:
Thnx voor de info!
1 dag voor de stopweek gestopt. Daarna 4 dagen later onveilig gedaan. In de stopweek.
Weinig aan de hand lijkt me dan?

Nee geen probleem hoor :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:14

Hallo,
Ik heb een vraag heeft iemand hier ervaring met de prik pil ? want ik ben van plan aan de prik pil te gaan aangezien 'de' pil geen goed idee vindt omdat ik heel erg veel moeite heb met pilletjes slikken hoe klein ze ook zijn.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:28

Chantaliiejj, de prikpil bevat wel erg veel hormonen en heeft meer en zwaardere bijwerkingen dan de normale pil.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 06:06

Het zal vast wel vaker gevraagd zijn, maar zo enorm veel pagina's doorspitten op mijn telefoon werkt niet zo handig.
Sorry hiervoor.

Ik ben 28 augustus voor het laatst ongesteld geworden, dit duurde tot 4 september.
Inmiddels begin ik toch wel wat ongerust te worden, want hij is er nog steeds niet.
Zwanger zijn is zo goed als onmogelijk en de test heeft dit ook bevestigd. (negatief)

Komt dit vaker voor en/of zijn er dingen waar ik op moet letten?

Bedankt alvast :)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 06:53

Chantaliiejj schreef:
Hallo,
Ik heb een vraag heeft iemand hier ervaring met de prik pil ? want ik ben van plan aan de prik pil te gaan aangezien 'de' pil geen goed idee vindt omdat ik heel erg veel moeite heb met pilletjes slikken hoe klein ze ook zijn.

Het gebruik beviel me goed, maar de bijwerkingen minder.. Ik ga nu weer overstappen op iets anders.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:15

Barbie_Blue, dat kan wel vaker voorkomen, het is me uit je bericht niet duidelijk geworden of je aan de pil bent maar in principe kan het altijd langer duren.
Ik ben niet aan de pil een mijn cyclus gaat van normaal tot 16 dagen over tijd.
Stress kan er bijvoorbeeld al voor zorgen dat je later ongesteld wordt.
Als de test negatief was probeer er niet te veel mee bezig te zijn en dan komt het vanzelf wel.
Als je aan de pil bent moet je wel gewoon na de stopweek verder gaan en kan het zijn dat je pas ongesteld wordt in je volgende geplande stopweek.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:36

Ik ben niet aan de pil.

Bedankt :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:49

InekeH87 schreef:
Chantaliiejj, de prikpil bevat wel erg veel hormonen en heeft meer en zwaardere bijwerkingen dan de normale pil.

Oke dankje!

YouthReiner schreef:
Chantaliiejj schreef:
Hallo,

Het gebruik beviel me goed, maar de bijwerkingen minder.. Ik ga nu weer overstappen op iets anders.

Oke dankje wat voor bijwerkingen heb je precies ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:53

Ik lees nu heel iets anders dan mij geadviseerd werd...

Citaat:
''Menstruatie vervroegen

1. Slik tenminste 7 pillen van een strip.
2. Stop wanneer je wilt. Je houdt nu een stopweek, waarin je ongesteld wordt.
3. Begin na maximaal 7 dagen met een nieuwe strip.

Minipil
Je moet tenminste 7 pillen van een strip geslikt hebben. Daarna kun je wanneer je wilt stoppen met slikken en een stopweek inlassen, waarin je ongesteld wordt. De stopweek mag nooit langer dan 7 dagen duren. ''

Je mag dus na minimaal 7 pillen van 1 stip, elk moment je menstruatie vervroegen.
Je hoeft hiervoor dus niet minimaal 1 strip geslikt te hebben? (Tenzij je voor het eerst de pil slikt)
Maar je kan dus rustig een keer in de maand je stopweek vervroegen begrijp ik hier uit?
Ik heb het dan over stediril 30 en zoals in de tekst ook erbij staat de minipil. (slik zelf stediril30)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:59

Waar heb je dit vandaan Jolliegirl?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:04

Ik had dat ook eens gelezen en aan mijn huisarts voorgelegd. Die waarschuwde vooral om het NIET op die manier te doen.

Met mijn pil kan het niet eens :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:07

Zwitsal schreef:
Waar heb je dit vandaan Jolliegirl?

Zoek op google naar : Stediril30 stopweek vervroegen.

Ik doe het niet meer hoor ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:23

Ik haal nog wel eens een pilletje aan het einde van de strip eruit, als ik er één door de gootsteen heb laten vallen. Voortaan maar een 'reservestrip' gebruiken.
Chantal, er zit een zoekfunctie linksonderin dit topic.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:29

@jolliegirl: ik zou het niet op die manier doen...... naar mijn weten is dat pas als je al minimaal 1 strip geslikt hebt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:36

Misschien zijn dit die nieuwe richtlijnen, die zijn veel minder strict. Misschien kan het allemaal wel, maar ik zou het persoonlijk nooit durven proberen, je zou maar zwanger raken...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:38

Ach ik stop toch binnen nu en 2 maanden met de pil dus dat scheelt.
En zwanger worden, als het gebeurt zijn daar oplossingen voor.
Maar we proberen dit zo goed mogelijk te voorkomen. Hiervan was ik gewoon niet goed op de hoogte omdat iedereen wat anders zegt!
Komt goed :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:43

Yessy schreef:
Misschien zijn dit die nieuwe richtlijnen, die zijn veel minder strict. Misschien kan het allemaal wel, maar ik zou het persoonlijk nooit durven proberen, je zou maar zwanger raken...

Ik ook niet, heb dus ook altijd aangehouden dat je minimaal 1 strip moet slikken.
Ben zo blij dat je hier met een spiraal allemaal niet over na hoeft te denken :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:44

Wel apart dat ik dan nog niet zwanger ben... :P

En zal blij zijn als dat spiraaltje zit!
Morgen maar eens het lef hebben om die urine in te gaan leveren en de verwijsbrief op te halen! :)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:47

hoi, ik heb even n vraagje. Ik ben nu gewisseld van pil. Ik heb de vorige strip opgemaakt, stopweek gedaan en slik dus nu weer (ipv dat ik door ging met de oude pil) de nieuwe pil. Dan ben ik gewoon veilig toch? Of moet je dan weer n week wachten of een condoom gebruiken?