knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:31

Annepanne92 schreef:
Toen ik net mijn blessure had kon ik hem door de zwelling juist niet strekken, was zo blij toen ik na MAANDEN weer eindelijk heel mijn been uit kon rekken.

Ik heb gisteren weer sinds december op mijn knieën kunnen zitten (heel kort en voorzichtig maar toch)! :D Hurken durf ik nog niet echt te proberen, maar ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat het goed komt.

Wat goed! :D Kan ik wel begrijpen inderdaad dat je dat nog niet durft! :j
Bij mij zit er inderdaad ook een behoorlijke zwelling, maar het was wel de bedoeling dat ik m'n knie moest strekken !

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:40

Na anderhalve week zal dat inderdaad nog wel meevallen met buigen zeker met begeleiding van de fysio komt het vast weer allemaal goed :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:43

Dat zou heerlijk zijn om weer op mijn knieen en hurken te kunnen zitten, dat kan ik al 3,5 jaar niet meer.
Hopelijk straks wel weer.

Fijn dat het bij jou weer wil lukken Annepanne, moet toch heel fijn zijn om dat soort dingen weer te kunnen doen.
Hurken is nog even iets lastiger, snap dat je daar nog voorzichtig mee bent.

nexthorse

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:53

xxIsaa, jeetje, vervelend joh! Beterschap :(:)

Annepanne92, hele vooruitgang inderdaad!

Nog even een updatetje van mijn kant.
Ben maandag voor een second opinion bij de SMK.
Was een hele aardige orthopeed, die gelukkig wel de tijd nam. Er zijn nog wat extra foto's gemaakt, om de serie compleet te maken Maar het leverde niks op. Hij zat op 1 lijn met mij. Denkt ook dat het kraakbeendefect nu voor de meeste problemen zorgt, en dat losse fragmentjes er steeds voor zorgen dat mijn knie op slot slaat. Maar hij vertelde mij dat hij heel conservatief is, en nog geen enkele nieuwe methode voor het herstellen van kraakbeendefecten gebruikt. In zijn ogen is er nog geen goede behandeling, alle methodes zijn nieuw en er zijn nog geen 5-jaars resultaten. Alle vragen de ik had over PRP, een plug, etc kon hij dus ook niet goed beantwoorden of in adviseren, omdat hij die niet toepast. Verder hebben we het nog gehad over een standcorrectie, maar in zijn ogen is dat nu geen goede stap omdat mijn been kaarsrecht is. Bij een verplaatsing van de as kan dat heel veel problemen opleveren voor de rest van het gewricht.
Verder hebben we het gehad over een prothese, maar hij wil dat voor nu nog absoluut afraden.
Zijn advies is dan ook om intensieve pijnmanagement te gaan doen bij de anesthesist en bij een sport- of revalidatiearts oplossingen voor problemen in het ADL zoeken.

Niet het gewenste antwoord dus.
Maar het heeft wel duidelijkheid gegeven voor mezelf, wat ik wel en niet wil etc.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:53

Wat enorm balen Nexthorse.... Al heb je wel meer duidelijkheid wat betreft mogelijke aanpak of niet....

Hier ook een knieschijf die niet functioneert zoals hoort, maar die van mij trekt scheef weg..

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:26

Wat balen dat ze niks op die foto's vinden Nexthorse !
Misschien inderdaad wel wat meer duidelijkheid, maar hier heb je denk ik nog niet veel aan.. ?

Jipje_niekje, bedoel je met scheef wegtrekken ook uit de kom?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:05

Isaa, mijn knieschijf die spoort niet in het 'gootje' waarin hij hoort te blijven. Hij gaat niet volledig uit de kom, maar hij blijft ook niet waar hij hoort. Voelt erg vervelend en is daarbij ook pijnlijk.....

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:13

Balen die knieen die niet mee willen werken -O-

Gisteren bij de fysio geprobeerd te fietsen maar dat wilde niet, had eigenlijk nu tot 90 graden moeten kunnen buigen zodat ik kan gaan fietsen maar daar denkt mijn knieschijf toch anders over >;)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:49

Operatie goed gegaan veel pijn.....vertel later meer

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:03

Fijn dat de operatie goed gegaan is Sandorra. Hoop dat de pijn snel afneemt. Sterkte met het herstel!

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:44

Beterschap sandorra!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:00

Beterschap Sando. (wist niet dat je zo snel al die operatie had)

Balen Nexthorse. Waar ben je gegaan? (SMK???)
Mss dat dat toch ergens een toekomstbeeld geeft ?

Ik ben van daarstraks weer terug van vakantie.
Was een echte tegenvaller. Schoonma is meegeweest naar CenterParcs (Huttenheugte) en dat beviel mij en partner totaal niet, het was enkel een meevaller voor onze oudste dochter (die lieveling is van schoonma).
Een grote schermutseling gehad, met vooral schade aan een bord spaghetti (en dus door een stuk bord een schram op mijn voorhoofd). Schoonma zat enkel maar aan ons hoofd te zagen en klagen. Wij wouden een rustvakantie, zij het tegenovergestelde. Tja.
Knietje was niet flink, we zaten redelijk ver van de marketdome en daardoor zijn er redelijk wat kilometers gemaakt. Op zich goed, maar knietje vond van niet.
Nu een pijnlijke knie, die ook wat dik staat maar ja. Hoop van hem nu toch even nog 2 dagen te laten rusten en dan weer 3 dagen werken.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:37

Zo kort berichtje. Kijkoperatie buik. Darmen zaten over een groot gedeelte verkleefd met buikwand. Alles los gemaakt. Weefsel eruit gehaald en opgestuurd om te kijken wat het is geweest voor de rest geen afwijkingen.
Nu veel pijn max aan pijnstillers gehad. Nachtje logeren. Opperatie duursde langer alsgepland. Alleen het gaatje in mijn navel doet goed zeer en heeft lang nagebloed. Andere 2 plekjes geen last van.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:26

Hoe gaat het nu Sandorra? :)

Ik heb vandaag een nieuwe brace gekregen, en mag inmiddels weer licht belasten :)
Heel blij mee, nu kan ik tenminste weer een beetje 'normaal' lopen! :j
Nieuwe brace (scharnierbrace) zit ook veel beter als die andere, deze zakt tenminste niet af! :P

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:56

Hoi
Hier gaat het (duim naar beneden). Gisteren van 21:00 tot 00:00 weer in zh geweest bij de gynacoloog. Moest bijna blijven. Themperatuur een beetje te hoog onderdrukt met paracetamol 8x 500mg en diclofennac 3 x 50mg en dan nog 37.7. Ook bloeddruk te hoog 148/98. Heel veel buikpijn en kan niet goed naar de wc...(vanaf vrijdag al niet meer) Medicijnen gekregen die beter voor de pijn zijn.... Novalgin 500mg en movicolon om de darmen op gang te brengen. Vandaag moest het beter gaan....pijn zakt met de pijnstillers echter zijn ze nu op. Maar naar de wc gaan :n. Dus ik bel morgenochtend weer naar het ziekenhuis....To be continued..... -O- |(

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:58

oh meisje toch
:(:)

veel beterschap gewenst

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:03

Pfff Sandorra, het zit je niet mee. Heel veel sterkte gewenst, dat je maar snel op mag knappen :(:)

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:15

Wat vervelend sandorra! Beterschap! :(:)

Hier eigenlijk alleen maar goed nieuws. Ik heb zaterdag voor het eerst weer bij mijn bijbaantje (horeca, bediening) gewerkt van 16-21 en het ging super! Kon heel de tijd met zware dienbladen lopen zonder dat ik last kreeg. En gisteravond heb ik dan, jawel voor het eerst in 8 maanden, weer GEHURKT! :D Je voelt wel dat er nog wat vocht in zit van de operatie, duwt er dan nog een beetje als een plakkaat op, maar geen pijn! Vanaf vrijdag kan ik gaan sporten en dus mijn benen weer sterker gaan maken, verwacht/hoop dat het van daar uit alleen maar weer beter zal gaan :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:03

Super Annepanne, dat klinkt heel positief allemaal *\o/*

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:36

uitgk ben vandaag met een steunverband gaan werken.
In het gedacht om dan toch een beetje stabieler te staan en gaan en mogelijks minder pijn te hebben.
Mis poes. Geheel tegenovergestelde. Heb het onder de baan terug naar huis uitgedaaan, kon het niet houden van de pijn. Weet nu wel waar ik de meeste last heb. Mogelijk met verbinding van spier pees naar de knie vanuit het bovenbeen en ook een beetje lager. Dit beide aan de binnenkant van mijn knie.
Dus andere plaats dan in januari.
Verder is het geheel niet stabiel.
Volgende week op werk dan toch maar een afspraakje maken.

Hoe is het nu Sando?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:22

Woensdag hele dag in het zh geweest flink wat medicatie gekregen en het gaat gelukkig beter.... alleen is 1 van de wondjes gaan ontsteken en heb ik nu zalf om het rustig te krijgen. Ben de pijnstillers al aan het afbouwen. Dus gaat de goede kant op. Echter lijk ik op dit moment wel flink zwanger....zit nog zoveel gas in mijn buik en alles is nog zo gezwollen. hopelijk trekt dat gauw weg.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:29

Sandorra, fijn dat het ietsje beter gaat. Beterschap, meid :(:)

keandra, hm, vervelend! Maar hopelijk kan de arts er iets mee, nu je weet waar de pijn zit en dat dat op een andere plaats dan eerst zat.
(SMK is trouwens de Sint-Maartenskliniek, zit in Nijmegen en Woerden (NL))

xxIsaa, hoe gaat het nu met je, met je nieuwe brace?

Annepanne92, wow, dat is zeker fijn!!

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:42

Fijn dat het wat beter gaat Sandorra, hopelijk blijft het zo! :)

Met mij gaat het inmiddels een stuk beter! :D
Mag nu 'lopen' voor zover dat gaat, hoewel m'n been nog wel steeds gestrekt staat.
Aankomende dinsdag mag die brace 15 graden versteld worden, en dan zal ik m'n been dus ook iets mogen buigen! :j
Al met al nog wel 5 weken bezig, maar ik ben al een stuk mobieler nu! :)

Hoe gaat het met jou nexthorse? *D

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:22

xxIsaa, heel fijn dat er verbetering in zit!!

Dinsdag had ik een afspraak bij de orthopeed in België. Had er geen verwachtingen meer van, dacht dat het de laatste keer zou zijn. Maar niet dus! Hij was volledig omgeslagen, weer gewoon zichzelf. Heb heel uitgebreid alles met hem kunnen doorspreken. Hij stond weer helemaal aan mijn kant, en dacht weer volledig mee. En dus kwam er ook een plan. Hij stond zelf ook niet helemaal achter de PRP, en wilde sowieso al een operatie voorstellen. En nu gaat het een rigoureuze operatie worden, waar ik al op 'hoopte'. Er wordt een bandje van mijn meniscus doorgesneden, om de spanning op mijn meniscus te verminderen. Het kapsel wordt uitgebreid losgehaald aan boven- en onderzijde, en het slijmvlies wordt verder weggehaald, evenals meer van het vetkapsel.
Verder wordt het kraakbeenletsel eindelijk aangepakt. Dit gaat hij doen dmv mozaiekplastie/oats. Dan wordt er een cilinder kraakbaan uit een onbelast gedeelte van mijn knie aan de andere zijde dan het letsel weggehaald, en geplaatst in het defect.
Dit alles zal gaan dmv een open exploratie (dus groot litteken) ipv een kijkoperatie.
Verder mag ik 6 weken tot 3 maanden mijn been niet belasten, zal ik minimaal 3 maanden in een bewegingsbeperkende brace moeten zitten en duurt de hele revalidatie ongeveer een jaar.
Ondanks dat het heel heftig gaat worden, en er zeker geen garanties gegeven kunnen worden, heb ik hier een goed gevoel bij. Ik verwacht geen wonderen, en weet dat mijn knie nooit meer als hiervoor zal worden en dat de kans groot is dat ik nooit volledig pijnvrij zal worden. Maar ik heb weer het volle vertrouwen in mijn orthopeed, en denk dat dit een manier is om genoeg verbetering te krijgen in mijn knie :)
De operatie staat gepland op 11 september.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:25

Er gaat dus in elk geval actie ondernomen worden Nexthorse :) En grondig ook tenminste! Hopelijk met het gewenste effect!