Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:02

Als gezegd: het is toch prachtig. ...?

(Ik heb ook veel doorstaan als kind en heb daar aan overgehouden dat ik erg graag voor mezelf zorg -mijn ouders deden dat niet. Wat ergens compleet onbegrijpelijk is. Maar nogmaals: het gaat bij jouw situatie om wat jou helpt. Dat ik andere dingen nodig heb, omdat ik een ander mens ben, staat daar buiten. )

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:06

inderdaad wat jou helpt dat is goed.

mijn jeugd was ook een drama, en ik ben er vechtlustig door geworden. Maar goed iedere situsatie en hoe iemand daar op reageer is gewoon heel anders.

zelfs ook adhd en mijn oudste zoon heeft asperger, andere adhd en word getest op ppd-nos verder zal ik niet uitweiden er over. maar ik denk dat jij veel op mijn jongste lijk en die functioneerd ook niet als puber kind. Dus kan me voorstellen dat dit voor jou het beste is. En gelukkig heb je mensen om je heen die je steunen want dat is zo ontzettend belangrijk.

de fm gaat redelijk bij me. alleen helaas moet ik weer naar de dokter. de pijn in mijn schouders is namelijk niet normaal. mijn man denk dat mijn capsels ontstoken zijn. dus zo maar die man bellen. grrr

zie er weer tegenop. maar goed ik kan hier wel estra moe weer van zijn dus moet niet zeuren en gewoon gaan.

verder ben ik alleen maar dood op. zo moe niet normaal. van het weekend vieren we mijn zoon en mijn man zijn verjaardag. pffff en mijn pa komt logeren. Dus ben bang dat van slapen weer niet veel terecht komt. Maar goed vind het leuk dat mijn pa komt dat wel. maar die man is ook een adhder en die heeft zo weinig slaap nodig. niet normaal, maar goed komt ook wel goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:27

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:55

nee ken het niet. Moet vandaag weer naar de dokter en ik ben bang dat hij zegt dat mijn fm weer uitgebreid is. Maar dat het iets snel te genezen probleem is. Ben bang dat ik anders meer moet inleveren om me te ontlasten.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:16

Deugnietje ik snap het heel goed , zelf roep ik al jaren : mannen komen van mars , vrouwen van Venus ... En ik , ik kom van Pluto :+

Ik snap er vaak geen snars van hoe sommige functioneren , dit probeer ik zoveel mogelijk dan ook te omzeilen :o
En soms als het kan probeer ik het bij mezelf te zoeken bijv.

Als iemand zijn huis kwijt raak , dan probeer ik me te bedenken hoe het was toen wij op straat stonden en hoe ik me voelde .
Helaas werkt dat lang niet altijd .

Je mag mij ook altijd pben , al is het maar om je ei kwijt te kunnen .

En soms moet je eerst het 1e op een rij hebben voor je uberhoupt aan het 2e kan denken , anders word je helemaal gek !

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:17

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:32

Elisa2 schreef:

...ik weet t niet, ik weet t niet.

Dat stress niet alleen psychisch is, is wat mij betreft een open deur.
Dat je behalve met de traditionele 'tenderpoints' ook (of beter) kunt aanpakken met meridianen, geloof ik grif.
...maar dat je per kwadrant van het lichaam een chirurgische ingreep zou moeten doen om de pijn op te heffen - pas doen, als je de gewone, normale natuurgeneeskundige procedures hebt doorlopen - eerder niet!!!

Dwz.: eerst een goede orthomoleculaire diagnose (met dus een gondig onderzoek, of je lichaam alle vitamines, mineralen en spore.elementen aan boord heeft, die nodig zijn),
dan zorgen dat je pH op orde komt (melkzuur weg),
je hormoonsysteem op orde (je stresssysteem weer rustig en voldoende serotonine, omdat een gebrek daaraan iemand extra pijngevoelig maakt),
reinigingskuur tegen urinezuurstapeling,
goede voeding,
een goede acupuncturist -
en daarna nog eens verder kijken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:46

Ben ik met je eens Janneke...maar ehm..hoe zorg je voor voldoende serotine? want van uitputting/vermoedheid krijgt je lichaam ook weer stress..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:57

Hebben jullie al gelezen over een mogelijke adenosine deficiency ? Dat zou een reden kunnen zijn van slaapproblemen aldus Teitelbaum.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:25

Wat is adenosine?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:31

wat mij is verteld door de arts is dat mijn lichaam zichzelf moeilijk kan herstellen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:38

hoe was jullie dag ?

ik heb het behoorlijk in m'n rug (gistere zand aan het scheppen geweest (bakrand terug de bak in gegooid) ... stom natuurlijk .
en vandaag gewoon weer lekker door gegaan (wel ook even m'n paard gereden, dat heeft wel geholpen)

en "onverklaarbaar" veel pijn in m'n linker boven arm al een paar dagen .
zeer vervelend zeker als je snachts in bed wil draaien ...

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:12

Hier gaat het wel goed.

Heb vandaag op mijn werk(dagbesteding) heel erg gehuild en heel erg, want heb alle verdriet eruit kunnen gooien.

Had weken hoofdpijn/spanning en voel me nu buiten gewoon ontspannen zonder hoofdpijn.

Mijn lichaam doet wel pijn, maar omdat ik me goed voel, weinig hinder van.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:20

Dat kan soms heerlijk opluchten , gewoon keihart janken :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:20

Elisa2 schreef:
Ben ik met je eens Janneke...maar ehm..hoe zorg je voor voldoende serotine? want van uitputting/vermoedheid krijgt je lichaam ook weer stress..

Pak het probleem grondig aan: start bij de vakman/vrouw, liefst een orthomoleculaire arts.
Voorbij een bepaald punt van vermoeidheid kun je tryptofaan bijslikken wat je wilt: een lichaam is in eerste instantie er op afgestemd om te overleven - en al die tryptofaan wordt dan never nooit geen serotonine, maar gewoon direct weer stresshormoon....
(Dus moet de uitputting eerst worden aangepakt. )

Adenosine is een onderdeel van stukjes celstofwisseling, ook wel bekend als ATP of als ADP of zelfs AMP (verbonden met 3, 2 of 1 fosfaat). Het zou een verklaring voor het ontstaan van de melkzuur kunnen zijn. (En er zijn best dingen tegen te doen, weinig ATP, ADP - aan AMP heb je niet zoveel. )

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:16

Ben van mening dat bij mij de pijn ook vandaan komt op dit moment van mijn chronische onstekingen van mijn schouders daarom misschien ook zo ontzettend moe. Heb besloten mijn stinkende best te doen om af te vallen omdat ik zo graag minder pijn wil. Maar zijn strengere eisen om in aanmerking te komen van een borstverkleining. Dokter is er van overtuigd dat ik er veel baat bij zal hebben.

zo eerst maar even met de oppaskinderen mijn medicatie halen en boodschappen doen.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:30

sweetsox schreef:
Ben van mening dat bij mij de pijn ook vandaan komt op dit moment van mijn chronische onstekingen van mijn schouders daarom misschien ook zo ontzettend moe. Heb besloten mijn stinkende best te doen om af te vallen omdat ik zo graag minder pijn wil. Maar zijn strengere eisen om in aanmerking te komen van een borstverkleining. Dokter is er van overtuigd dat ik er veel baat bij zal hebben.

zo eerst maar even met de oppaskinderen mijn medicatie halen en boodschappen doen.

Hoeveel moet er af voor dat je die borstverkleining kan krijgen?

Chronische ontstekingen, lekker ook dat nog erbij.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:19

deugnietje,
dat weet ik niet precies. de dokter dacht bmi onder de 30 maar las ergens anders dat het ook kan dat je je bmi onder de 27 moet zijn.

moet ongeveer 6 kilo afvallen. vermoed ik dan maar. ik rook en drink niet dus dat is wel weer een voordeel om in aanmerking te komen voor de operatie.

en ja heftig lijk nu wel een apotheek en daar ben ik niet van. Maar goed voor minder pijn doe ik het wel. hoop dat de ontsteking remmers heel snel gaan werken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:23

Dankje voor de tip Janneke! ik ben nu bij een homeopatische arts aan de bioresonantie..even kijken wat dat gaat doen..daarna wordt het dan de orthomanuele arts, kan het helaas niet allemaal tegelijk doen.

Pfft Cherell,ik zou willen dat ik zou kunnen wat jij allemaal gedaan hebt..geen wonder dat je daar last van krijgt.

Dat kan inderdaad een fijne opluchting zijn deugenietje

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:54

Elisa2 schreef:
... ik ben nu bij een homeopatische arts aan de bioresonantie..even kijken wat dat gaat doen.. ...

Ik hoor hier vaak hele goede verhalen over. Ken ook iemand die het toepast in de praktijk en via haar hoor ik regelmatig verhalen van cliënten van haar, dat het zo goed met ze gaat. Ze past het ook toe op dieren, daar zelfde verhaal. Dus ik ben ook benieuwd of het jou helpt ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:45

Ik kan het eigenlijk niet , maar zolang ik ''lopen'' kan ga ik door .
Dat zit in de opvoeding en in dat ik niet stil kan en wil zitten .

En op een bepaald punt kom ik mezelf weer gruwelijk tegen , dan ben ik minimaal 1 dag uit de running .

Met m'n ongeluk een paar dagen thuis gezeten , toen vond iedereen mij er zo goed uitzien ... :roll:

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:28

lig aan opvoeding ook. gisteren bij de dokter ook je moet veel pijn hebben en belabberd voelen en je gaat gewoon door. ja er moet gewerkt worden, heb een gezin en paarden.
ben eigen baas dus niet werken is geen inkomen.

ja andere gaan nooit door en zitten gelijk ziek thuis. ik lig elke avond vroeg op bed gewoon om genoeg rust te krijgen om mijn lichaam zo veel mogelijk te ontlasten. want ja ik wil gewoon leven maar wel op een langzamer tempo wat mijn lijf aan kan. en ik lijk het na 36 jaar eindelijk eens te leren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:17

Volgens mij is dat het probleem van de meeste fibro patienten..dat doorgaan totdat je erbij neervalt. Het is inieder geval een karaktertrekje veel fibropatienten hebben volgens mij. Ik ook..maar ik kan helaas echt niet rijden en weet wel dat teveel forceren alleen maar averrechts werkt.

Ik houdt je wel op de hoogte Jonne, ik vindt het inieder geval fijn dat je ermee achter bepaalde verstoringen komt. Verder nog maar een behandeling gehad ermee en er gebeurde wel iets in de dagen erna..voelde me zo raar en moe.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:52

grrr, ik heb echt een slechte dag vandaag , veel pijn en volgens mij komt er ook een kaakontsteking of zoiets aan want mijn rechterkant van mijn hoofd doet ook zeer, komt mijn man net thuis zegt hij, niks gestreken vandaag? ook niet stofgezogen?, nieuwe broek aan? nee ik vind hem niet mooi,wat moet ik daar nou mee? _-:(

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:54

Dan zit er maar 1 ding op... achter het behang ermee :+