Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:00

Colway, andere dingen moeten ook af en toe he ;) In ieder geval gefeliciteerd met het kampioenschap! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:37

Mindim schreef:
Ik snap niet dat je dat kunt volhouden, een maand slecht eten en trainingen missen. Ik mis wel eens een training, maar zou dat dan weer nooit combineren met slecht eten.

Ik ben veel weggeweest deze maand én ziek geweest. Vaak heb je dan vrij weinig keus.
Ik ben niet zo'n type dat er gemakkelijk met de pet naar gooit, dus je toontje mag je bij je houden.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:42

Hier echt mega druk geweest
Donderdag krijg ik een echo benieuwd hoe of wat daar uitkomt
Hopelijk vanavond nog even sporten een uurtje
Heb een beladen misdag voor de boeg

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:09

Ik heb er (gelukkig) ook helemaal geen moeite mee om een keer/een poosje wat minder te sporten en wat ongezonder te eten, soms komt dat zo uit. En ik weet zeker dat als ik me dat wel aan zou gaan trekken, het een obsessie wordt om te sporten/gezond te eten.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:19

phormicola schreef:
Mindim schreef:
Ik snap niet dat je dat kunt volhouden, een maand slecht eten en trainingen missen. Ik mis wel eens een training, maar zou dat dan weer nooit combineren met slecht eten.

Ik ben veel weggeweest deze maand én ziek geweest. Vaak heb je dan vrij weinig keus.
Ik ben niet zo'n type dat er gemakkelijk met de pet naar gooit, dus je toontje mag je bij je houden.

Dat geldt voor mij ook ja! I never said I was perfect!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:59

:wave: ben ik ook weer!

Ik las iets over lunges. Dat zijn kniebuigingen? Kun je dat ook gewoon thuis doen?

_Nancy kreeg complimentjes in de sportschool! Leuk om te horen zoiets! Ik moet ook zeggen dat ik bij mij in de sportschool nog nooit vrouwen krachttraining heb zien doen...

Cardio voor ontbijt zou ik denk ik niet kunnen. Ik sport ook liever wat later op de middag/'s avonds. Heb het gevoel dat ik dan veel 'losser' en sneller warm ben.

Colway showt na mooie benen ook een heule mooie buik! Zou ook wel willen :+ hihi. Gefeliciteerd met het kampioenschap!

Ik ben vrijdag voor het laatst gaan sporten, 45 minuutjes cardio en m'n armen getraind. Ik denk dat ik straks en morgen nog eventjes ga sporten, want de rest van de week staat al weer helemaal volgepland :\
Kan al wel zien dat m'n bovenbenen aan de buitenkant al een stuk strakker zijn, jeej :D. Alleen de binnenbovenbenen is nog een grote flubber. Hoe moet je dat nou trainen? Met de ab/adductor?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:47

Jeeh straks eindelijk weer sporten.
was vorige week zo belabberd dat ik het echt niet vol zou houden.. :=
Hele weekend gewerkt , ben kapot heb enorme zware benen maar we gaan er gewoon voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:11

__Marije__ schreef:
In dat geval pas ik niet helemaal in dit topic denk ik :=
Ik sport omdat ik het lekker vind, hoef geen bodybuilder te worden en er mag best iets af maar het moet allemaal wel leuk blijven. Dus als ik een maand met drukke verjaardagen oid heb tsja dan is dat zo... En als ik een keer te druk ben dan is het jammer maar dan mis ik ook wel eens een training.

Ik sport ook omdat ik het lekker vind en ben ook geen bodybuilder. Ik drink elke dag mijn glaasje wijn en houd van lekker eten. Als ik echter niet kan gaan sporten, wat mij vanwege het mama zijn ook nog wel eens overkomt, dan pas ik mijn eetgewoontes er op aan. Zodat ik niet en niet sport en slecht eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:12

phormicola schreef:
Mindim schreef:

Nou nou, er was helemaal geen toontje bedoeld, rustig maar hoor. Men hoeft zich echt niet gelijk op de tenen getrapt te voelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-12 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:13

Hmm Mindim, jou ding uiteraard :). Ik moet eerlijk zeggen dat ik mee ga met Kiki. Ik wil niet dat het een obsessie wordt om en gezond te eten en om lekker te bewegen/sporten. Uiteraard kan ik prima op voeding letten, doe ik ook echt wel, maar het is niet zo dat ik geen lekkere dingen mag van mezelf als ik een tijdje niet kan sporten (zoals nu). Ik probeer wel met regelmaat te bewegen (bijv. iedere dag rondje wandelen, eens per dag met de trap naar 14 hoog waar ik woon en ik moet sowieso alles op de fiets doen, dat scheelt ook) in zo'n periode, want dat vind ik gewoon fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:17

SSDesign schreef:
Hmm Mindim, jou ding uiteraard :). Ik moet eerlijk zeggen dat ik mee ga met Kiki. Ik wil niet dat het een obsessie wordt om en gezond te eten en om lekker te bewegen/sporten. Uiteraard kan ik prima op voeding letten, doe ik ook echt wel, maar het is niet zo dat ik geen lekkere dingen mag van mezelf als ik een tijdje niet kan sporten (zoals nu). Ik probeer wel met regelmaat te bewegen (bijv. iedere dag rondje wandelen, eens per dag met de trap naar 14 hoog waar ik woon en ik moet sowieso alles op de fiets doen, dat scheelt ook) in zo'n periode, want dat vind ik gewoon fijn.

Kijk en daar ga je er van uit dat het voor mij een obsessie is, dat is helemaal niet zo. En dat ik helemaal niets lekkers eet als ik niet kan gaan sporten is ook kul, dat zeg ik nergens. Maar als ik een maand niet zou kunnen sporten, ga ik niet een maand ook slecht eten bijvoorbeeld. Want dan ga je dubbelop, aangezien je dan ook minder verbrand en meer eet dan je nodig hebt. Met sportdagen eet ik veel, dus als ik niet ga sporten, dan gaat er aardig wat minder in. Dus ik zou dat niet volhouden, want dan voel ik me na die maand ellendig en kan ik na die maand dubbel zo hard trainen om te komen waar ik was gebleven.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:26

Mindim schreef:
SSDesign schreef:

Kijk en daar ga je er van uit dat het voor mij een obsessie is, dat is helemaal niet zo. En dat ik helemaal niets lekkers eet als ik niet kan gaan sporten is ook kul, dat zeg ik nergens. Maar als ik een maand niet zou kunnen sporten, ga ik niet een maand ook slecht eten bijvoorbeeld. Want dan ga je dubbelop, aangezien je dan ook minder verbrand en meer eet dan je nodig hebt. Met sportdagen eet ik veel, dus als ik niet ga sporten, dan gaat er aardig wat minder in. Dus ik zou dat niet volhouden, want dan voel ik me na die maand ellendig en kan ik na die maand dubbel zo hard trainen om te komen waar ik was gebleven.

Helaas heb ik vanwege gezondheidsredenen al heel vaak moeten beginnen bij het begin. In 2008 een langdurende enkelblessure, in 2009-2010 de eerste duizeligheidsaanvallen waardoor ik in totaal 5 maanden niet gesport heb... Eind 2010 kreeg ik Pfeiffer. 2011 ging redelijk goed, op een paar aanvallen na. Helaas viel mijn team toen uit elkaar waardoor ik alsnog zonder sport heb gezeten een zomer lang. En op dit moment zit ik ook alweer 2 weken stil. Dus ik weet helaas wel wat opbouwen is en ook het gevoel van dubbel zo hard trainen.

Ik vertel overigens nergens dat het een obsessie is voor jou :P. Ik bedoel alleen dat ik bang ben dat het dan voor mij een obsessie gaat worden, en dat is wat ik niet wil hebben :). Het gaat er mij vooral om dat ik lekker in mijn vel zit, Dat bereik ik onder andere door te sporten, maar ook door lekker te eten (en dat is niet altijd even goed). Enige geluk wat ik heb is dat ik niet echt van vet eten hou, daar krijg ik gigantische buikpijn van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:07

Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik zeg dat ik me er niet prettig bij voel om opnieuw te moeten beginnen, ik zeg daarbij niets over hoe jij dat moet ervaren. Ik ken ook de ups en downs van blessures, door operaties, breuken, zenuw en vaat beknellingen en zwangerschappen en daarop volgende keizersnede. Dus imo heeft dat er niet zo heel veel mee te maken hoe iemands instelling is.

Ik zeg helemaal nergens hoe iemand iets moet doen, ik zeg alleen dat ik me bij sommige dingen geen voorstelling kan maken, omdat ik het zo niet zou kunnen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:07

Gelukkig is iedereen anders :P

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:11

Anders zou het zo saai worden :P

Hoe is het met jou Susan? Ben je al wel eens doorverwezen om verder te laten kijken?

Ik had vanmiddag tentamen, daarna lekker wezen sporten en daarna nog een uur pilates gedaan. Heerlijk!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 19:33

Oeh veel gekletst weer!! :D

Dit topic is ook helemaal niet bedoeld voor body building, alles behalve dat.
Body building is een leeftijd, daar zit een mega strenge voeding en schema aan vast.. Dat doe je niet 1, 2, 3..
Body building wordt vaak verkeerd gebruikt in de mond :+
Je hoeft geen body builder te zijn als je gespierd bent... :')

Net zooo lekker getraind! Man wat was ik daar aan toe!
3 dagen rust gehad, bleehhh!!
Ben wel ietsje aangekomen.. Balen.. Maja, trainen we er wel weer af! :D
Lekker de hele week trainen :):) Ik heb er zin innnnnn!!!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:34

Ik ben vorige week dinsdag voor het laatst geweest
En ga als het lukt vrijdag pas weer
Eerst donderdag mijn echo afwachten om dingen uit te sluiten rond mijn gezondheid
Als ik groen licht krijg ga ik weer opnieuw beginnen met opbouwen
Helaas als dystrofie patient ben je gauw dat wat je heb opgebouwd voor een groot deel kwijt
Dus het zal weer zwaar worden dan een paar keer

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:41

Nancy balen dat de meeting niet door ging voor jou
Heb het andere topic gevolgt ik baalde wel dat ik mee kon
Juni / juli word ook lastig voor mij
Maar ga zeker een volgende meeting in de gaten houden
Zijn er nog foto's gemaakt?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:03

Ik heb de afgelopen week weer flink lopen vreten. Pfoe en daarna voel ik mijzelf weer rot dat ik het naar binnen heb gewerkt. :') Ik moet maar even wat wilskracht kweken.
Morgen maar eens op tijd uit bed en dan 's ochtends maar eens sporten.

Even een vraagje: Met de meeting vonden we wel dat er in ieder geval een tweede meeting plaats moest vinden. In het meetingtopic heb ik het al wel gevraagd, maar ik doe het ook nog even hier. Ik wil best wel nog een keer de organisatie voor de meeting op mij nemen, maar als er iemand anders is die het heel graag wil doen mag dat uiteraard ook.
Dus is er iemand die graag de organisatie van de volgende meeting op zich wil nemen of zal ik deze weer op mij nemen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:09

Anne, van mij mag je het doen hoor :j
Je hebt het de vorige keer ook zo netjes geregeld allemaal :D
Wel even in nieuw topic.

En ik ken het gevoel.. Eten eten, en daarna baal je dat je je zo hebt laten gaan :+

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:21

Pfoe wat zijn jullie weer lekker bezig...

Ik baal zelf als een stekker, heb het zo absurd druk met mn studie... Vandaag weer 10,5 uur gemaakt, ruim... Dus weer geen tijd om te sporten :S Hopelijk morgen ff!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:52

10,5 uur gemaakt met studeren?? :oo :') Of wat?? :+

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:06

mja, van half 9 tot half 6 op uni, en vervolgens thuis nog aan het studeren geweest :S

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:09

Airborn respect hoor zo flink aan de studie

Van mij mag je het weer regelen hoor die meeting
Kijk ik gewoon of ik er dan wel bij kan zijn

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:13

Ik heb het weekend ook wel wat anders gegeten dan ik had gewild, ben bij de mc donalds geweest en vond de runderreepjes al borgo van vandaag ook weer véél te lekker! Dat is mijn zwakke punt wel, warm eten :+ Maar op de mac na valt het eigenlijk ook wel mee, we eten wel gezond maar nja toch :+ Morgenochtend weer sporten, evaluatie met trainer!