Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:Omg. Ik kan echt niet doorzetten he.
Zertab schreef:Ik ben echt dik hoor. Maar ik heb gewoon een 8.2 voor economie! Heb niet eens geleerdgemiddelde van de klas is een 6.6 XD Maarja...sta ook een 8 voor economie op mijn rappot (a)
Zertab schreef:Ik ben een keer blij. krijgen we dit weer...maar oke. Haje dan.
Zipporah schreef:Ik heb nu zo erg het verlangen naar een hamburger of kapsalon.. PFFFT. Cambridge tomatensoep is ook erg lekker hoor maar met een paar slokken op helaas. Even doorzetten, gelukkig krijg ik over een paar dagen de reep maar ik begin aardig shaggerijnig te worden hiervan
Florenc schreef:Stephaniexh schreef:Bedankt!
Dit was vandaag:
O: 1 beschuitje met pindakaas & een banaan
T: niks
L:3 bruine broodjes met kaas (eet ik iedere dag op school)
T: na school dorito's & chocola..
D: Nog niet gehad. waarschijnlijk alleen vlees en misschien groente
T: ik probeer niks te eten
Gisteren kan ik me zo even niet meer herrineren. Misschien is het een idee om te proberen hier morgen ook weer een lijstje te plaatsen?
Oppassen hiermee wel hoor meid, want op de dorito's en chocola na (die vooral veel slechte vetten en koolhydraten bevatten), eet je voor je leeftijd wel weinig. Je ontbijt is niet ruim, maar op zich qua keuzes wel goed. Pindakaas is super gezond en een stuk fruit erbij is zeker goed. Je kan eventueel overwegen om hier nog een glas magere melk of een yoghurtje erbij te nemen, beide zitten niet hoog in calorieen, maar zorgen wel voor wat extra eiwitten. Ook je middagmaal vind ik op zich wel oke. Drie boterhammen is prima, net als kaas (zolang je niet de vette varienten neemt). Maar je merkt verder ook: de rest van de dag eet je amper... Zorg er zeker en vast voor dat je avondmaal compleet kan zijn. Als je niet graag aardappels eet, vervang die dan (rijst, pasta, quinoa, bulgur, brood,...). Ik kan begrijpen dat je ouders dat misschien niet apart willen maken voor je, maar je kan zelf ook gewoon een pot water op het vuur zetten, is zo gemaakt. Verder ook je groenten nooit, nooit, nooit, nooit overslaan! Groenten zijn echt zo super belangrijk. Ze zitten vol goeie voedingsstoffen, goede koolhydraten, vitaminen, vezels,... én weinig calorieen, dus sla daar gerust massa's van binnen. Neem eventueel gewoon 'makkelijke' groenten mee naar school. Kerstomaatjes, een komkommer in stukjes gesneden,...
Denk eraan: hoe meer gezonde (!!) dingen je overdag eet, hoe minder je de neiging gaat krijgen om te snaaien en om naar ongezonde dingen te grijpen.
Om als voorbeeld te nemen, mijn eetschema, waarbij ik vandaag eiglk te weinig gegeten heb. Voor jou (vermits je geen overgewicht hebt, én in je groei bent) moet dit dus nog een stuk uitgebreider! Je merkt dat jij lang niet aan deze hoeveelheid eten komt...
O: Havermout (30gr, met water klaargemaakt)
T: 30gr gedroogde cranberry's + stuk komkommer + plakje salami
M: Twee bruine boterhammen, één met kaas, één met ham + gekookt ei
T: twee cracottes met hummus + appel/peer (zelfgemaakte chips! Schijfjes appel/peer met kaneel in de oven)
A: Tas komkommersoep + 100gr gekookte vis + brocollipuree + lepel pickallily
T: 150gr zoetzure augurken