Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:39

Mijn foto's zijn het bekijken nog niet waard helaas!
Die ab wheel vind ik echt stoer maar hebben wij helaas niet op de sportschool.

De plank vind ik echt super killing! Ik kan m denk ik max 45 sec maar blijf het gewoon herhalen en dan wordt het wel meer. Ik deed laatst thuis wat buikspieroefeningen en de plank ook en vroeg of mn vriend m ook eens wilde doen en die hield het nog geen 10 sec vol !! Dat gaf wel een grappig gevoel!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:04

Oh nee ik ga jullie niet kwellen met foto's van mij hoor
Kan ik jullie niet aan doen
Ben tenslotte ook pas begonnen dus nog weinig resultaat

Vanavond weer een half uur krachttraining gedaan en 50 minuten cardio op de loopband
Ben ook met de kids 3 uurtjes wezen zwemmen
En aangezien mijn zoontje van 3 nog niet kan zwemmen ben je daar wel druk mee
Met zijn zwemvest en bandjes is hij aardig snel
Morgen ochtend om negen uur bodyshape
Wil het weer porberen om twee keer in de week op te pakken
Alleen.... Valt het wel op mijn vrije dagen eigenlijk
De woensdag en zondag en ik vind 7 dage sporten gewoon te veel
De er nu 5 wil ook tijd voor mijn gezin over houden

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:55

als iemand mij kan vertellen hoe ik een foto hier krijg, wil ik mijn "spierballen" wel tonen.
Maar ik ben absoluut onhandig met de computer....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:13

Haha foto's doe ik maar niet aan. Gaan jullie spontaan van overgeven denk ik. :P Vetjes all the way!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:15

Heb Missfitniss al een foto's laten zien
Denk dat ik wel nieuwe plaatst einde volgende week , inclusief armen en benen enzo :)
Vandaag even buikje gemeten en er is weer 1 cm af
zit nu op 82 cm :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:03

Ik heb mijn buikomvang ook even gemeten, die is 74 centimeters.
Ik heb een foto van mezelf geplaatst, maar persoonlijk vind ik het niet zo prettig om foto's van mezelf op het internet te zetten. Ik vind op de foto gaan uberhaupt al een kwelling, ze openbaar neerzetten nog erger.

Missfitness heb ik foto van gezien, ik denk dat zij de meest bespierde vrouw is in dit topic :D

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:44

Mindim schreef:
Ik heb mijn buikomvang ook even gemeten, die is 74 centimeters.
Ik heb een foto van mezelf geplaatst, maar persoonlijk vind ik het niet zo prettig om foto's van mezelf op het internet te zetten. Ik vind op de foto gaan uberhaupt al een kwelling, ze openbaar neerzetten nog erger.

Missfitness heb ik foto van gezien, ik denk dat zij de meest bespierde vrouw is in dit topic :D

Zowieso wel :j !
Kunnen we niet tegenop :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:03

MissFitness ik ben nu erg benieuwd :D

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:24

Zo, ik heb alle 44 pagina's doorgelezen :=
Ik zou me hier ook graag willen melden, als dat mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:45

Tuurlijk mag dat :D

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:51

Ik zal mezelf even voorstellen.
Ik ben Laura, 17 jaar.
Ik zit vaak tot laat op school waardoor het sporten er bij mij een beetje inschiet. Daarnaast ben ik ook liever lui dan moe maar als ik eenmaal bezig ben gaat het wel. Mijn doel is om een heeeel stuk strakker te worden en mijn lovehandels weg te werken. Ik ben al bezig met zo'n adductor heet dat geloof ik? Voor je heupen in ieder geval. Daarnaast zijn mijn probleemgebieden ook mn benen en mijn kont. Daar doe ik ook oefeningen voor op de sportschool. Het probleem is alleen dat ik me snel verveel en geen van mijn vriendinnen de motivatie heeft om ook te gaan. Nu gaat het wel redelijk, gelukkig.
Ik weet dat lovehandels heeel moeilijk zijn om weg te krijgen, zag al wat goede oefeningen langs komen. Ik wil ze vooral wegkrijgen door te letten op mijn voeding. Daardoor waren ze de vorige keer ook bijna weg. Maar toen kwam de decembermaand... :D
Cardio doe ik niet zo heel veel omdat ik me dan helemaal verveel en daardoor kreeg ik echt een hekel aan sporten. Ik pak nu wat vaker de fiets zodat ik toch nog wat aan cardio blijf doen. Maar mijn training bestaat dus voornamelijk uit krachttraining.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:14

lauraP schreef:
Ik zal mezelf even voorstellen.
Ik ben Laura, 17 jaar.
Ik zit vaak tot laat op school waardoor het sporten er bij mij een beetje inschiet. Daarnaast ben ik ook liever lui dan moe maar als ik eenmaal bezig ben gaat het wel. Mijn doel is om een heeeel stuk strakker te worden en mijn lovehandels weg te werken. Ik ben al bezig met zo'n adductor heet dat geloof ik? Voor je heupen in ieder geval. Daarnaast zijn mijn probleemgebieden ook mn benen en mijn kont. Daar doe ik ook oefeningen voor op de sportschool. Het probleem is alleen dat ik me snel verveel en geen van mijn vriendinnen de motivatie heeft om ook te gaan. Nu gaat het wel redelijk, gelukkig.
Ik weet dat lovehandels heeel moeilijk zijn om weg te krijgen, zag al wat goede oefeningen langs komen. Ik wil ze vooral wegkrijgen door te letten op mijn voeding. Daardoor waren ze de vorige keer ook bijna weg. Maar toen kwam de decembermaand... :D
Cardio doe ik niet zo heel veel omdat ik me dan helemaal verveel en daardoor kreeg ik echt een hekel aan sporten. Ik pak nu wat vaker de fiets zodat ik toch nog wat aan cardio blijf doen. Maar mijn training bestaat dus voornamelijk uit krachttraining.

Als ik in je profiel kijk, moet ik zoeken naar lovehandles hoor.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:34

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:36

overigens met dank aan missFitness, zij heeft me uitgelegd hoe ik deze foto's hier op bokt moest krijgen.

Oeps, die laatste foto is nogal groot...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:51

Zulke armen (vooral op je 2e foto) wil ik ook!! Ik heb nu een bult wat hoger zitten (tussen het midden en mijn schouder, iets richting de achterkant) en geloof me dat zijn geen spieren _O-

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:56

haha, annash, geen spieren?? Hou het dan gewoon op weefsel in het algemeen....
Maar ik vermoed wat je bedoelt, dat heb ik ook op mijn kont zitten!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:00

Zoiets ;-) Op de foto's in mijn profiel kan je 't ook wel (wat) zien, hoewel de foto in jurk alweer een jaartje of 1,5 geleden is... :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:01

ik ga ook heel sociaal maar geen foto's plaatsen :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:14

ah toushie, gewoon doen, we kennen je toch niet in personal-life, kan jou het schelen...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:20

Nou, annash, ik zei niets bijzonders in je profiel, in ieder geval geen "overtollig weefsel".
Je hoeft je nergens voor te schamen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:59

Schamen doe ik ook niet... :P

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:19

goed zo!

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:22

Mag ik me ook melden?

Sinds 2 weken ben ik lid van de sportschool en ik ben al heel fanatiek bezig! :)
Fitnessen leek me altijd al leuk, maar ik had nooit geen tijd. Nu iets meer tijd, dus ik hoop dat dat zo blijft!

Mijn doel is het algemene verhaaltje: strakker, slanker en met meer conditie

Ik heb tijdens mijn intake gesprek op de sportschool een schema gekregen, en er is mij verteld dat je normaal gesproken na een week of 6/7 toe bent aan een nieuw schema. En de PT zei dat ik al best zware gewichten heb voor iemand die ongetraind is en nog nooit gefitnessed heeft.
Maar ik heb het idee dat er ergens iets fout gaat, want ik heb dus nooit spierpijn. Niet eens een heel klein beetje. De meeste oefeningen gaan me ook vrij gemakkelijk af, maar bv een apparaat om je borstspieren mee te trainen vind ik best zwaar, maar zelfs daar heb ik nog geen spierpijn gehad..
Ik moet trouwens alle oefeningen 3x 12 doen.
Doe ik nu iets fout, of zit er toch te weinig gewicht aan? Ik moet wel zeggen dat ik bij sommige oefeningen al meer gewicht eraan hang, maar dan nog steeds niks voel..

Na de krachttraining doe ik nog een half uur cardio, en daar heb ik wel het idee dat ik iets doe omdat ik als een debiele zweet, maar met de krachttraining heb ik dat idee nog niet echt. En ik wil natuurlijk wel dat ik optimaal gebruik maak van de training. Uiteindelijk is het toch wel de bedoeling dat ik mijn doelen ga halen.. ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:26

en vind je het wel zwaar? Moet je je echt inspannen om de oefeningen te doen?
Zo niet, dan moet je gewoon om een zwaarder schema vragen.
Als je wel het idee hebt dat je zwaar genoeg traint: troost je, ik train ook heel serieus en heb ook zelden spierpijn....
Dus het is niet verplicht hoor!

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:30

De meeste oefeningen vind ik niet echt heel zwaar nee. Alleen bv voor die voor mijn borstspieren heb ik af en toe wel moeite mee, maar daarna voel ik er ook niks van..

Met name beenspieroefeningen gaan me wel redelijk makkelijk af. Maar ik heb wel aangegeven dat ik mijn kuiten niet wil trainen, omdat ik dan mijn rijlaarzen niet meer pas. Weet niet of dat ermee te maken heeft?

Maar ook bv buikspieroefeningen. Ik moet chrunches doen, en die plank. Waar ik trouwens wel pijn in mijn rug van krijg.. En ik doe de rotory torso, met 35 kg. Ik had eigenlijk 25 kg, maar dat deed helemaal niks.. Maar met die 35 kg heb ik ook niet echt veel moeite..