[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:05

haai allemaal :D

sorry dat ik zo even kom binnen vallen.. heb ook niet alle 43 pagina's gelezen.. maar ik heb een discussie met een vriendin van me hoeveel dagen je precies moet stoppen in je stopweek als je de pil slikt.. zij zegt 7 dagen.. maar mij is ooit verteld door zon vrouw van de GGD dat het 4 dagen was als je het als voorbehoedsmiddel gebruikt..

jullie kunnen ons vast wel helpen :)

Coconut

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:10

Ik heb de stopweek gewoon 7 dagen en gebruik m ook als voorbehoedsmiddel ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 07:41

7 dagen is idd de standaard stopweek, je mag hem wel korter maken maar niet langer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 08:40

Mars schreef:
7 dagen is idd de standaard stopweek, je mag hem wel korter maken maar niet langer.

Wat Mas zegt. :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:28

4 dagen is alleen de Yaz24+4 volgens mij, maar dan gebruik je pillen zonder werkzame stof dus heb je niet echt een duidelijke stopweek.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:31

Zo, over een uurtje heb ik controle bij de gyn om de ligging van de Mirena te checken :)
Ik hoop echt dat alles goed zit, heb tot nu toe echt nergens last van dus ik denk van wel. Maar toch fijn dat het even gecontroleerd wordt, wel zo'n geruststelling.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:14

ok mars, ben benieuwd wat de uitslag is... ik mag a.s. maandag mijn mirena laten zetten *ikwilnietikwilniet*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:11

Nou het was zo gepiept het onderzoek, wel erg leuk om je baarmoeder etc te zien zitten :j En ook de mirena was goed te zien, dus daar ben ik erg blij mee.

wiebke: niet bang zijn, het komt écht goed. Ik ben normaal een pieperd met zulke dingen, maar zelfs ik vond het goed te doen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:15

Mars heb jij enig idee wat zo'n mirena voor een effect op je zal hebben als je al baarmoeder krampen hebt? :)
maar fijn zeg dat alles zo in orde is bij jou! erg positief!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:52

Nee, dat zou ik echt niet durven zeggen. Als je daar benieuwd naar bent zou ik het even aan je huisarts navragen. Overweeg je ook een Mirena?

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:09

Pff ik ben alweer bijna 6 weken ongesteld... Word het nu toch wel eens behoorlijk zat ... :\

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:24

Ik heb een jaar terug een koper spiraal laten plaatsen. Ik heb hem hooguit 3 maanden gehad. In die tijd bloedde ik als een rund (beetje vies gezegt :? 0) Er waren geen tampons tegen aan te slepen. Uiteindelijk is het spiraal er (per ongeluk) vanzelf uit gekomen. Hebben meer mensen hier ervaring mee??

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:05

Ik heb ook niet alles gelezen, dus sorry als het er al in staat..

Ik kom net terug van de apotheek, krijg ik niet mijn normale microgynon 20 mee, maar ethinylestradio/levonorgestrel en ik word een beetje bang van die bijwerkingen, iemand hier ervaring mee?
Apotheek zegt dat de stoffen hetzelfde zijn maar het omhulsel, dat spul is anders
Hoefde wel niks bij te betalen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:13

Klopt ja, dat is de 'goedkope' versie van microgynon...
Ik heb hem een tijdje gebruikt, maar ik werd letterlijk niet blij van de bijwerkingen. Huilbuien, depri stemmingen en ik zat helemaal niet goed in mijn vel. Ben dus ook vrij snel op een andere pil over gestapt.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:18

Ik heb hem ook alleen de 30 variant niet de 20....het valt me nu mee..ik slik hem nu bijna 2 mnd...ik had in het begin wel last van wat hoofdpijn maar heb al gauw daarna de griep gekregen :+
En nu gaat het super...voor welke bijwerkingen ben je dan bang?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:19

Ja, dat lees ik dus ook overal, ik kijk wel wat er gebeurd en anders wil ik ook een andere

Vooral bang voor stemmingswisselingen, en ja aankomen deels, omdat ik sowieso heel veel moeite heb met afvallen (geen moeite qua doorzetten, maar mijn lichaam werkt gewoon niet mee)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:41

Elke pil heeft bijwerkingen, en de meeste komen allemaal overeen. Je kunt beter niet de bijsluiter lezen qua bijwerkingen vooraf, want bij alles wat er een beetje op lijkt ga je dan je pil de schuld van geven. Bij sommige mensen maakt het geen verschil, de 'echte' of de 'neppe'. Give it a try, en als je na 3 maanden het gevoel hebt dat t niet goed is, ga je naar de dokter, zeg je dat ie n briefje moet schrijven dat de apotheek je de echte ipv de neppe mee moet geven en is er niets aan de hand. Neppe variant uitgeven is voor de apotheek goedkoper, daarom zetten ze dit steeds vaker in.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:07

Helemaal waar wat Jolienn zegt...ik had ook hoofdpijn en dacht dat het van mijn nieuwe pil kwam...totdat ik een flinke griep kreeg...nu is de griep weg en de hoofdpijn ook :o

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:25

Hehe, ik ga hem wel gewoon proberen. Zolang ie werkt, en ik niet meer last krijg dan normaal (stemmingswisselingen) vind ik het goed :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:51

Anneert schreef:
Ik heb ook niet alles gelezen, dus sorry als het er al in staat..

Ik kom net terug van de apotheek, krijg ik niet mijn normale microgynon 20 mee, maar ethinylestradio/levonorgestrel en ik word een beetje bang van die bijwerkingen, iemand hier ervaring mee?
Apotheek zegt dat de stoffen hetzelfde zijn maar het omhulsel, dat spul is anders
Hoefde wel niks bij te betalen

Ik slik de 30 variant, heb nergens last van, ben er erg blij mee. Ben niet meer zo ziek zoals ik altijd was!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 02:16

Anneert, ik heb zelf niets gemerkt van de overgang van de microgynon en de merkloze.

Ik hoop dat mijn pil braaf werkt... Ben door het tijdsverschil 's avonds vergeten te nemen en pas in de ochtend genomen. Omgerekend meer dan 12 uur verschil.... Oeps! Vergeten, stom. Ik zit in begin week 3, dus dat moet nog safe zijn toch?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:05

Help..... :?

Ik hoop dat iemand van jullie een tip of advies heeft?

Mijn dochter gebruikt nu een jaar de pil.
Reden om te beginnen was, ze was zeer onregelmatig ongesteld en als het begon werd ze erg ziek.
Overgeven en heftige buikpijn.

Ze begon met Qlaira. Ze kreeg telkens bloedingen. Niet een beetje maar gewoon om de twee weken ongesteld.
Dit bijna een half jaar geprobeert. De bloedingen bleven komen, soms wel tien dagen lang.
Terug naar de huisarts. Ze kreeg Marvelon 30 voor geschreven.
T Arme was er zoooo ziek van. Overgeven, slecht humeur enz. Tevens bleven de bloedingen doorgaan om de twee weken, en weer ruim een week of langer.

Uiteindelijk zijn we naar het GGZ gegaan. Een stuk vriendelijker voor haar :) Meer tijd en meer begrip.
Ze kreeg Mycrogynon 20 voorgeschreven.
Inmiddels al weer zo'n vijf maanden verder en de bloedingen blijven maar doorgaan :?

We zijn in die tijd weer drie keer terug geweest voor overleg. Maar we komen er niet uit.

Wie herkend dit? Wie heeft een idee hoe dit komt?
En wie weet een eventuele oplossing of advies?
ps ze is 17 jaar (bijna 18)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:07

Is het niet eens tijd om een doorverwijzing te eisen naar een gyn?
Mij lijkt dat er eens gedegen onderzoek (inwendig incl bloedonderzoek) gedaan moet worden waar die bloedingen vandaan komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:27

Ik dacht meteen hetzelfde als Iris82... In plaats van steeds maar van pil te wisselen wat duidelijk geen effect heeft is het wellicht zinvoller om te kijken waar het nu precies vandaan komt.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:24

We zijn via het GGZ al bij een gyn ;) ;)