Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:27

Gewone kauwgom helpt ook mocht je het niet voor handen hebben, zolang je maar even ergens mee bezig bent.

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:10

Nee, ik had echt een zeer zware nicotine behoefte.
Daar hielp geen gewone kauwgom, pepermuntje, dropje, gebakje, chips, appel (ja, allemaal geprobeerd :9 ) tegen. :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:23

Ja als je eenmaal echt verslaafd bent aan de nicotine dan moet je wel, voor mij was het alleen de gewoonte die me bezig hield.

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:59

:wave:
Mag ik me hier ook melden?
Ben sinds gisteravond gestopt met roken en hoop af en toe hier terug te kunnen lezen of te komen zeuren als het moeilijk wordt. :=

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:29

Tuurlijk :D
Goed van je dat je gaat stoppen!

Ik heb inmiddels niet meer gerookt, ook maandag toen me een sigaret werd aangeboden, heb ik het niet gedaan. 't gaat steeds beter :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:34

!!

*\o/* *\o/*

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:36

:D

En hoe gaat het met de rest? ^^

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:36

Ik zie dit topic nu pas.
Ben sinds vorige week woensdag ex roker en tot nu toe met goed resultaat.
Hoop het dan ook vol te houden, al heb ik toch wel mijn zware momentjes tussendoor.
Dan blijf ik denken aan mijn nieuwe zadel die ik wil kopen van mijn rookgeld :P

Ik rookte een pakje van 23 per dag en ben nu ineens gestopt zonder afbouwen en zonder hulpmiddelen.
Dus hopelijk kan ik hier wat stein vinden als ik die nodig heb ;)

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:56

Jeejjjj, toch nog mensen in dit topic! :D

Ik heb zondagaaf besloten dat ik vanmorgen zou gaan stoppen. Samen met mijn man, die had nog shag tot vandaag. :+
Dus gisteravond had ik nog 1 sigaret en die heb ik heel bewust opgerookt en dat was het.... :7
Had net wel even een dip-momentje, na de lunch. Maar goed, dan maar meteen weer aan het werk en proberen er niet meer aan te denken.
Ik ben vooral bang voor de gewoontes; kopje koffie met sigaretje, sigaretje na het eten, sigaretje op stal voor (en na :D ) het rijden.
Mja, dat wacht ik dan maar even af.

Een stalgenootje die ook gestopt is, zei van het weekend; "Tuurlijk heb ik wel eens zin in een sigaret. Maar ik heb ook wel eens zin in een bitterbal en die neem ik dan ook niet!"
Dus ik denk nu gewoon aan bitterballen. :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:05

hmm ja das idd ook een goeie! :D

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:02

Ik heb vanmiddag de ultieme test doorstaan, moest naar de kaakchirurg voor mijn verstandskiezen en ik stond te trillen op m'n benen zo zenuwachtig was ik.. Mijn beste vriendin, die nog rookt, bood me een sigaret aan en ik heb resoluut nee gezegd :D

En ik vind bitterballen smerig dus ik weet niet of dat helpt :=

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:28

Wat goed Sentido *\o/*
En je kan ook aan een stuk taart denken :D ?

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:36

Ben nu 1,5 week rookvrij *\o/* Heel soms nog een halve nicotinekauwgom maar wordt ook steeds minder.
Heb wel een nieuwe verslaving; pepermuntjes, de hele dag door. :9
Ach, het is beter dan een peuk, toch!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:16

Hier nu al 3 maand en 1 week rookvrij!!! (prostop) :D :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:33

Wow meiden wat gaan we goed! Op naar een rookvrij Nederland!
Het zal toch wat zijn dat Nederland straks om steun moet vragen bij Europa, omdat de meeste Nederlanders gestopt zijn met roken :')

Hier ben ik al 10 maanden en een paar dagen gestopt.
Vandaag zijn mijn vriend en ik naar Bert Visscher geweest, wat was het heerlijk om niet te hoeven koukleumen voor een peukie!!

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:31

de zin in een sigaret duurt niet langer dan zo'n 30 seconden. En in DIE 30 seconden moet je t dan proberen om te weerstaan. Kan misschien wel zijn dat je na een minuut wéér zin hebt in eentje, maar dan weer hetzelfde. Ik heb nog regelmatig zin in een sigaretje, ook misschien omdat veel mensen in mijn omgeving wel roken en dan is de verleiding best groot. In het weekend mag ik er eentje roken van mezelf, en die biets ik dan ook want als ik ga kopen dan ben je de klos, dan wordt het te makkelijk. En de ene dag is het makkelijker dan de andere vind ik, maar... tot op heden mag ik nog niet echt klagen van mezelf.
Zo... dat wou ik even kwijt ... :=

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:06

ik blijk volgens mn agenda al bijna 7 weken rookvrij te zijn :P t gaat dat snel....

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:34

maar op momenten dat ik me verveel zoals deze mis ik het roken echt heel erg ...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:55

nou ja ik ben nu 1,5 week gestopt en heb dat idd ook.
Vooral 's avonds voor de tv, mis ik dat sigaretje echt!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 00:20

Iedereen is goed bezig zo te zien :).

Mijn vorige stoppoging is helaas weer mislukt.. Maaaaar... ondertussen weer opnieuw gestopt en al 5 dagen rookvrij *\o/* . Zit lekker in mijn vel en heb een hoop leuke dingen om naar uit te kijken, daar moet alleen voor gespaard worden. Mis het roken zelf totaal niet dit keer. Niet dat ik denk van ik moet NU een sigaret. Mis het wel op de gezellige momentjes. Tijdens het werk dus (horeca), in de pauzes op school enz. (Mis dus niet de nicotine maar de gewoonte) Maar heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven, zonder sigaret zijn die momentjes net zo gezellig :D. En als ik dan denk aan de leuke dingen die ik nu EINDELIJK kan gaan doen, nee.. dan heb ik echt geen behoefte meer aan een sigaret!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:50

kobuss1 schreef:
de zin in een sigaret duurt niet langer dan zo'n 30 seconden. En in DIE 30 seconden moet je t dan proberen om te weerstaan. Kan misschien wel zijn dat je na een minuut wéér zin hebt in eentje, maar dan weer hetzelfde. Ik heb nog regelmatig zin in een sigaretje, ook misschien omdat veel mensen in mijn omgeving wel roken en dan is de verleiding best groot. In het weekend mag ik er eentje roken van mezelf, en die biets ik dan ook want als ik ga kopen dan ben je de klos, dan wordt het te makkelijk. En de ene dag is het makkelijker dan de andere vind ik, maar... tot op heden mag ik nog niet echt klagen van mezelf.
Zo... dat wou ik even kwijt ... :=

Dan moet je ook in het weekend niet roken, dan ben je niet gestopt met roken! Ook niet "het is er maar eentje" want eentje worden er vanzelf weer "maar twee" en zo verder...! Erg slecht van je, als je echt wilt stoppen met roken dan ook stoppen daarmee vind ik. Tuurlijk is de ene dag of het ene moment makkelijker dan de andere, maar je moet streng blijven t.o.v jezelf en Nee is dan ook Nee en daar kan je trots op zijn.
Ik ben gestopt via Prostop, vele goede reacties van gehad voordat ik daarheen ging en met mij ook veel stalgenoten, mijn vriend en mijn moeder succesvol gestopt via hun. Het heeft zeker wel gescheeld, want ik (en anderen die meegingen) heb daarvoor 2 keer een stoppoging gedaan en mislukt, nu veel minder bijwerkingen en afkickverschijnselen.

Je moet er wel zelf achterstaan dat je ook daadwerkelijk wilt stoppen met roken natuurlijk, het grootste probleem ben jezelf ;)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:39

ik heb tevens nog te koop : in een vol doosje zitten 30 stuks
1 vol pakje nicorette fresh fruit 2 mg en 1 pakje van de zelfde waar 4 kaugoms uit zijn.
1 vol pakje nicorette fresh fruit 4 mg en 1 pakje van de zelfde waar 3 kaugoms uit zijn.
daarnaast nog een pakje nicotinell cool mint 2 mg 12 stuks , helemaal niks uit gebruikt omdat er gelatine in bleek te zitten en ik dit niet neem ivm. vegitarische leefstijl .

wie o wie doet een goed bod en gaat deze maand nog stoppen met roken ? ze zijn nog maar 1 maand houdbaar. die korte houdbaarheidsdatum is op de meeste nicotine kauwgom.

nieuwprijs voor nicorette ligt rond de 8 euro , bieden maar dus !

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:20

Ik heb ze niet nodig! :P
Ik doe het zonder ;)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:56

wat jammer nou

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:04

nee is helemaal niet jammer! :P