Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marja1988

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:43

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:13

Les 9 gelopen. Ging prima. "Ik kan fier op mezelf zijn". Voet en knie heb ik niet gevoeld. Zou mijn lijf dan toch stiekem smoesjes verzinnen om niet te hoeven lopen := Nu moet ik eigenlijk 2 rustdagen inlassen, maar ik ga vrijdag weer. Zaterdag ben ik veel te druk, dus ik sjoemel ff een beetje.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:38

Ik zal mij ook melden (met grote vreugde). Nu ik met de ene sport gestopt ben en ik zomervakantie heb, merk ik dat ik een enorme energiebom ben, dus ik ben vandaag de stad in geweest om lekker zittende sportkleding te halen en voor een hardloopschema op een Mp3-speler en deze week ga ik dan ook beginnen! Eindelijk eens al die overtollige energie kwijtraken (en daarbij ook lichamelijk beter in het vel gaan zitten). :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:08

Ik meld me ook!

Was in eerste instantie met een vriendin begonnen maar door vakanties etc schoot dat niet op. Nu de eerste twee lessen van Evy gelopen en vanavond of morgenochtend vroeg wil ik de derde gaan lopen :j

Krijg er nu wel lol in, lekker muziekje op en verstand op nul!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:23

Leuk, meer hardlopers, welkom!
Ik heb net 3x8 gelopen, maar heb toch gemerkt dat ik de laatste tijd te hard ben gegaan. Het ging eigenlijk wel toppie qua conditie, eitje zelfs, maar mijn knie was erg stijf en ik liep de eerste 3 minuten steeds eigenlijk een beetje 'kreupel', maar de laatste 5 minuten liep ik weer normaal. Het deed ook geen pijn ofzo, ik liep gewoon niet regelmatig.
Komende tijd dus weer niet te hard van stapel lopen en me braaf aan het schema houden, en ábsoluut niet meer op asfalt lopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:36

Les 1 ging best goed, was alleen te hard van stapel gelopen en dat merk je. Ik zal dus overmorgen nog eens les 1 doen en dan 2 dagen later naar les 2 gaan.

Zijn er trouwens ook meer MP3 Personal Coaches online te verkrijgen? Dan kan ik steeds afwisselen met de lessen namelijk.

[edit] Ik heb in het topic diverse links gevonden, maar veelal doen het niet (goed) meer. Toen kwam ik via Google op http://www.hardloopmuziek.com/, hebben jullie daar ervaring mee?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:41

Ik heb een trainingsschema op mp3 gedownload op runnersworld.nl! Moet hier nog mee beginnen, ben er even tussenuit geweest ivm blessure.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:56

Heb geen ervaring met hardloopmziek.com, maar ik ga es ff kijken.

En dat te hard van stapel lopen dat ken ik 8-) ... heb inmiddels een betere tactiek ontwikkeld: rustig beginnen en dan de laatste "loop" alles eruit wat er nog in zit. Da's echt lekker :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:25

Woow, wat een boel nieuwe mensen zeg! :D Ik heb nog geen hardgelopen deze week, ik pak het vanaf maandag weer op bij week 4. Heb geen last meer van me achillespees maar ik ging gister naar me oom en tante in s Gravenzande en moest om kwart voor 9 de trein hebben, en om daarvoor te gaan rennen... neh. En vrijdag moet ik weer werken om 8 uur en dat wordt me ook te vroeg. Dus heb besloten dat ik het maandag weer ga proberen. Hopen dat ik me pees niet weer overbelast. ^^

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:57

Net les 14 gelopen. Blegh, ging beroerd. Ik voelde me van tevoren al niet zo lekker, last van maag en darmen. Kwam tijdens het lopen echt nauwelijks vooruit. Heb dan in het midden ook wel wat gesjoemeld, het was gewoon geen doen. Maar toch ook wel een beetje trots op mezelf: ondanks het beroerd voelen toch 2 x 6 minuten achter elkaar gelopen.
Vorige keer had ik 's avonds ontzettend last van mijn scheenbeen en knie na het lopen, hopelijk blijft me dat deze keer bespaard. Heb iig braaf gerekt en gestrekt voor- en achteraf, dat was ik vorige keer vergeten. Misschien speelt dat ook wel mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:12

Gister les 10 gelopen.
Was een herhaling van vorige week en ik vond het toch wel erg makkelijk...
Was de eerste keer dat ik het jammer vond dat ik al klaar was, niet echt een uitdaging :')

Enige nadeel is dat ik vandaag les 11 ga lopen ( mijn schema is een beetje in de war omdat ik vrijdag echt niet kan lopen en ik het weekend weg ben) en ik nu vrees dat ik die hellige les 8 met de stukjes van 2 minuten weer moet gaan lopen.

Oh well, als ik 5 minuten zonder problemen kan lopen, dan red ik deze les ook wel :D

Ik heb wel wat last van mijn onderbeen, maar dat voorspelde de verkoopster van mijn nieuwe schoenen al.
Komt omdat mijn enkels nu recht neerkomen ipv naar buiten gebogen.
Daar moeten mijn benen duidelijk aan wennen :')

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:00

Ik heb gisteren les 4 gelopen en wat gaat het vlot zeg! Ik heb echt het gevoel dat ik véél meer aankan maar zal me best maar braaf aan het schema houden, ben nl niet op zoek naar blessures of verzuurde spieren :-)

Goed bezig allemaal!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:02

Ikheb training 4 gedaan met Leontien v. Moorsel..
Best zwaar!
Jammer daterniet meer mensen hier trainen met leontien of gionni Romme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:25

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:39

Die 'rottige les 8' vond ik de tweede keer een stuk minder zwaar dan de eerste keer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:46

Hopelijk kan ik na vanavond het zelfde zeggen :D
Heb in ieder geval wel zin om te lopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:30

Ik voel het wel in mijn benen na de eerste keer hardlopen, ben wat stijfjes, maar dat is er al weer bijna uitgelopen gelukkig.

Ik heb ondertussen al heel wat warming-up en cooling-down tips gevonden, maar hebben jullie nog ideeën? Want ik heb de indruk dat ik ze niet goed heb uitgevoerd gisteren.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:17

ik wil vandaag nog een keer les 13 lopen. maar heb echt geen zin... :P

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:54

@MightyJoe: nog zin gemaakt?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:06

Ik ga zo ook op pad. Heb sinds gister de echte goede hardloopschoenen dus waarschijnlijk wordt het meer stevig wandelen dan direct hardlopen, gezien de schoenen nog wel erg raar aanvoelen. De hond gaat gezellig mee en ik hoop dat het droog blijft. :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:09

RubyRed schreef:
@MightyJoe: nog zin gemaakt?

Ja :D
Kon hem makkelijk vol houden met mn ademhaling maar mn benen werden op een duur zo moe :P Misschien omdat ik niet echt super goede schoenen heb?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:32

Ik heb helaas de ronde moeten afkappen i.v.m. een kreupele (?) hond, maar heb daardoor alsnog een goede indruk van mijn nieuwe schoenen gekregen. Wat voelen die raar zeg, had er best wel een klein beetje last van in het begin. Later voelde het beter aan. Ik blijf nu dus eerst nog maar even wat meer wandelen dan hardlopen totdat ik helemaal ben gewend aan die schoenen.

En ik kreeg uiteraard drie regenbuien over mij heen. :+

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:35

Nou, ik mag hopen dat ik maandag les 10 weer kan oppakken.. ik heb gister op me werk ( de appie) een kar met zuivel over me teen heen gereden en me kleine en enerkleine teen zijn niet zo blij. :+ Bloeduitstorting en volgens mij zijn ze licht gekneusd, kan ze wel gewoon bewegen en kan ook wel gewoon lopen, zolang ik er maar niet teveel gewicht op zet. Heb ik weer hoor. :Y) Maar we zullen zien, ze hebben nog 2 daagjes om bij te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:36

En anders je tenen intapen als het kan, want op zich kan je hier mee best voorzichtig lopen :). Maar het zit wel mee zeg.. :(:)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:33

Net les 14 gelopen, ging lekker zeg :D