Veulen84 schreef:Ik gebruik het muurtjes truukje niet. Ik wordt er heel onzeker en nerveus van als ik er niet bewust mee bezig ben wat mensen doen/denken.
Wat ik wel doe is sturen. Als ik met kennissen ben dan laat ik ze praten, gewoon passief luisteren en drinken. Ben ik met echte vrienden dan voer ik wel echte gesprekken. Maar dan moet het ook echt eerlijk en zonder bijzaken. En dat werkt voor echte vrienden prima. Ze respecteren mijn aversie tegen dubbele bodems en vinden het vaak fijn dat ik ze mee neem in mijn gedachtes.
Soms vragen ze dan, hoe weet je dat enzo... maar meestal vinden ze het prima.
Dat herken ik heel erg, ik doe het net zo!
Soms word die aversie niet goed ontvangen, maar ik kan me er niet toe zetten om heel uitbundig te doen bij mensen die ik niet ken en waar niet meteen een 'klik' mee is.
Maar idd, bij goede vrienden is dat heel anders en is die passiviteit niet nodig en kan ik ook erg uitbundig zijn, soms te, ter compensatie :p
Vind het wel fijn werken zo, mensen die je niet kent eerst aftasten. Ik kom niet graag in mensen hun 'bubbel' als ik ze niet ken. Dat voorkomt ook overprikkeling en teleurstelling als je moet merken dat die persoon je niet kan waarderen.