Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xanti

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:46

Heb al antwoord van de psych. Alternatief leek hem een goed idee, maar wel zoveel mogelijk proberen eraf te blijven. Hij is bang dat het anders een vlucht wordt; ik voel me niet goed, dus even een pilletje.
Dus alleen als ik werk. Hoop dat ik het morgen telefonisch kan doen, anders moet ik weer langs, vind ik zo'n gedoe bij mijn huisarts.....

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:57

Nu zit ik weer zo te twijfelen, omdat hij mailde dat ik er zoveel mogelijk af moet blijven. (en aan de andere kant vond hij een alternatief een goed idee, beetje dubbel...)
Zal ik toch maar niet de huisarts bellen en het zelf proberen....

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:29

als het moet moet het, niet twijfelen, als je het nodig hebt, en de huidige niet voldoende zijn, dan een alternatief, en idd als het niet hoeft niet doen, maar net als met werk of iets anders waarvan je weet daar gaat het, gewoon doen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:16

Lastig met die hartkloppingen...
Ik heb in rust dat mijn hart wel es overslaat, meestal ik naar bed ga, ook een heel raar gevoel! Maarzoals ik jullie hoor dan is dat wel heel vervelend!
Moe zijn hoort zowat bij alle medicatie op dit gebied, en komt oa natuurlijk ook omdat je geestelijk gewoon even "op" bent!

Wel grappig dat jouw psych even op zondag terugmailt Xanti! En kan je je baas ook niet vragen naar bepaalde bijwerkingen of wat hij zou adviseren? Hij weet er wss meer van dan jouw huisarts hoor!
En voor bijwerkingen kun je ook altijd nog kijken op pharmacotherapeutischkompas.nl

Hier verder een goed weekend! zaterdag gewerkt, savonds hadden we visite en hebben we kolonisten van catan gespeeld, vandaag paardjegelongeerd, zusje met kids op de koffie gehad, eindje gereden met manlief en kiddo en daarna bij schoonzus proefje gekeken in de M2 en nu lui thuis! Wel hele weekend beetje zeurende koppijn....

En xanti, je moet je niet schamen als je medicatie gebruikt hoor!!Ik gebruik ook medicatie, ben erzeker voor dat als je medicatie gebruikt, dat je ook therapie moet hebben, want met therapie werk je aan je probleem, en medicatie is ter ondersteuning!
Ik kan op het moment ook niet zonder medicatie hoor, maar dat is ook voor het grootste gedeelte voor mijn slaapprobleem!

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:03

crazyshar; je hebt gelijk, alleen dat zinnetje; zoveel mogelijk afblijven maakte me tot twijfelen. Nu niet meer , ga morgen bellen.

KLinkt als een (leuk) druk weekend!
nou ik vind het heel erg dat ik niet zonder medicatie kan, maar het moet even en ik kan zo weer afbouwen als het goed gaat.

Ja super he dat hij zo snel terugmailt!
Het staat me een beetje tegen naar mijn baas te gaan daarvoor, voel me al zo'n zeikerd.
Heb vanmiddag 2e apotheker gesmst (ze gebruikt ook propanolol), er is wel 1 alternatief dus dat kan misschien wat zijn voor mij.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:15

klopt ook hoor, als het niet moet, omdat je een rustig dagje thuis bent ofzo, je niet automatisch naar je pillen grijpt. maar als het nodig is is het nodig.
zolang je je er maar bewust mee bezig houdt dat je het slikt en het niet als vanzelfsprekend gaat zien.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:37

Ja hoor, heel verhaal getypt loopt compu vast. Foetsie!

Kort gezegd:
crazyshar, wel lastig die onregelmaat in je werk. Maar wel fijn dat ze jouw niet gelijk e schuld gaven van dat misverstand. Eén keer kan gebeuren, als het maa rniet vaker meer gebeurt :)

Xanthi, hartkloppingen. Dat ken ik niet, maar lijkt me wel vervelend. Goed dat je stopt met die ander en zonder probeert, maar als dat ook niet werkt gewoon op zoek naar een alternatief dat beter bij je past hoor. :j

Hier zit het even tegen. Sinds 5 weken eigen paard, hele stap uit mijn veilige alles gaat zijn gangetje leventje. klin. & röntgen goed omdat ik wel zekerheid wilde en nu toch nog alleen maar problemen en nog weinig plezier. Niet echt tof dus..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:20

@Bienotje: Wat voor problemen heb je met je paardje? Wel super vervelend, ongeacht wat het is...

Hier loopt alles weer lekker mis! 2 weken geleden heb ik een second opinion aangevraagd bij het UWV, omdat mij Arbo verzuimcoördinator me het gesprek met de arbo arts had geweigerd. UWV heeft die second opinion eerst geweigerd (want ik moest eerst een gesprek hebben met de arbo arts), maar nadat ik op had gebeld, omdat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd, hebben ze toch een afspraak voor me gemaakt.

Afgelopen donderdag was ik netjes op tijd voor mijn gesprek bij het UWV in Almere, maar toen puntje bij paaltje kwam, bleken ze toch de second opinion niet te kunnen doen. De arts wou wel even kort met me spreken zodat ik niet helemaal voor niets was geweest en ondanks dat dat heel fijn was, kon ze officieel niets voor me doen. Nou, daar sta je dan met je goede gedrag...

Nu werd ik net weer gebeld door het UWV, dat er iets mis was gegaan afgelopen donderdag, dat het gesprek me niet geweigerd had mogen worden. Mijn contactpersoon was ziek, die had mijn dossier in de kast liggen, maar de arts kon mijn dossier nergens vinden. Die heeft zich aan de normale procedure gehouden, omdat ze niets van de situatie af wist en vandaar dat het fout was gegaan. Nu mag ik alsnog opnieuw op gesprek komen aanstaande donderdag,weer door de spits naar Almere en dan maar hopen dat ze me nu wel verder kunnen helpen... Ik ben benieuwd!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:44

Sjeempie Joyce...Nja in elk geval wel netjes dat ze je teruggebeld hebben, hopen dat het gesprek positief uitpakt voor je!
@Bienotje
Wat voorproblemen heb je met je paard? In elk geval wel fijn dat ie klin en róntgenlogisch is goedgekeurd, kkomt vast allemaal goed, heeft tijd nodig!
@Xanti, je moet je geen zeikerd voelen, je baas heeft toch ook niet voor niks zo'n beroep gekozen, in de gezondheidssector. En zijn vorige reactie viel ook 100% mee, daar zag je toen ook zo tegenop, dus valt denk ik best mee hoor!!
(Beetje gebruik maken van je beroep, en dus de personen die er veel van weten.....)

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:05

Bienotje; wat erg van je paard zeg, wat een zorgen kun je daarom hebben he…

Joyce2; wat een gedoe zeg, hopen dat het donderdag beter gaat!

Bobomelo; ik heb gisteren gsmst met de 2e apotheker voor een alternatief en zij kwam met bisoprolol. Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld en vanmiddag het recept gekregen. Ga ik woensdag mee beginnen. Vandaag nog propranolol gebruikt. Doodmoe nu, ook drie nachten heel slecht geslapen. Ga naar bed. Morgen lekker vrij, ben jarig morgen!

Bobomelo (hoe gaat het met jou?)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:23

Fijne dag gewenst morgen!!
Hier gaat het goed, vandaag schoot iemand heel onterecht enorm uit zijn slof naar mij, ik bleef rustig, en heb hem daarna netjes verteld dat zijn reactie niet echt gepast was en blablabla, en hij heeft wel 4 keer zijn excuses aangeboden....Dat gaf me wel een fijn gevoel, dat ik niet gelijk in de verdediging ging en boos werd om je daar vervolgens dan weer weken of maanden mee te zitten dat je dan die spanning voelt....nee was trots op mezelf, gewoon fijn dat hij het toegaf en dat ie echt zijn excuses aanbood!
(en geloof het of niet, maar 1 van die nare collegas van mij nam het voor mij op en begon te schreeuwen dat diegene even normaal moest doen en niet zo overtrokken moest reageren en ze liep weg....nou ben blij dat ik ben gebleven en dat we het zo opgelost hadden, want uiteindelijk ging het over en weer hard tegen hard tussen die 2.....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:36

Wat goed bobomelo!! Daar mag je best trots op zijn!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:51

Gaf mij ook wel goed gevoel, ik bedacht me nl ook, als ik nou gelijk achter die collega aanliep die het voor me opnam, dan zat ik nu echt thuis vol van stress en spanning, en dat had dan zeker dagen, weken of maanden geduurd, dan had ik altijd de drang gehad om er toch nog even over te hebben, om daar vervolgens dus dan weeeeeeken lang al mee in me hoofd te zitten en hele gesprekken in me hoofd zou houden.....en dat is dus nu niet zo! collega die het voor me opnam is met boos hoofd weggelopen, en ik heb het netjes uitgepraat en excuses gekregen, dus ik loop de volgende keer weer gewoon vrolijk over die afdeling heen ipv dat ik dan heeel veeeeel spanning in me nek en schouders meedraag!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:28

bobo: SUPER!!! een mooie stap voorwaarts en toch wel leuk dat die ene collega het voor je opnam ( en mss een klein beetje wraak voor jou dat zij nu een slecht gevoel heeft, en door een lering heen moet? )

bienotje, wat is er met je paardje?

xanti: alvast heel erg gefeliciteerd!

hier net terug van therapeut/accupuntuur, heb weer een beetje sturing gehad en lekker naaldjes.
kunnen we er weer even tegen met wat huiswerk

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:44

Nja, deze 2 collegas liggen elkaar ook niet, en dat ze het voor me opnam,had ze voor iedereen gedaan.Dit was zeg maar een mooie gelegenheid om zo uit te vallen tegen elkaar.... En denk niet dat zij er mee zit, want zo is zij, gelijk pats boem ontplofte bom, om vervolgens weer gewoon te doen als ze hem ziet(ook knap als je dat kan,maar of je blij moet zijn dat je zo bent.....nee) Maar in elk geval, ik besefte nu net dat ik er dus niet mee naar bed ben gegaan, dat ik er nu pas aan denk nu ik jouw reactie las, dus dat is een goed teken, gisteren erover gehad, en het geeft rust!! geen gepieker vannacht daarover!!

nja, zo zie je maar weer, toch wat geleerddeafgelopen periode hihi

ben wel heel benieuwd wat die naalden met jou doen hoor!! en ze geeft je dan ook nog wat tips?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:44

pfffffff pc heel antwoord getypt, poef alles weg.

dus in het kort: naalden heffen blokkades bij mij op, die ik vaak emotioneel heb opgeworpen om met bepaalde dingen om te kunnen gaan.

en ze houdt me vnl een spiegel voor, zodat ik dingen anders ga bekijken, anders ga benaderen en er zelf ook anders in ga staan.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:56

Goed bezig Bobo, dat je er niet mee naar bed bent gegaan. Super!

Crazyshar, wat fijn dat je iemand hebt gevonden zo. Alleen kan ik me ook zo weinig voorstellen bij die naaldjes en wat dat echt doet geloof ik. Wat voor huiswerk krijg je dan trouwens? :)

Tja, wat is er met je paard. Ik wil niet teveel in details gaan. Vanaf de eerste week al gekwakkel met koliekverschijnselen en afgelopen weekend is het écht kantje boord geweest en nu staat hij dus nog in utrecht. En nu is er dus ook één groot misverstand bij, ben eerder in utrecht voor onderzoek geweest en toen was er geen reden om op dat moment verdere onderzoeken te doen. Toen het weekend puntje bij paaltje kwam leek mijn eigen dierenarts heel anders geïnformeerd te zijn en nu is er ergens een misverstand waarbij ik wordt afgeschilderd alsof ik alle aviezen in de wind heb geslagen. Dat is gewoon niet zo, maar door dat onzekere kan ik daar ook maar weer moeilijk mee omgaan..

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:08

Iedereen dankjewel!

Wat goed van je bobmelo! Direct afgehandeld, geen spanning, super!

Crazyshar weer zo goed als nieuw!

Bienotje; wat lastig zeg, want je gaat toch op de adviezen van de dierenartsen af.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:55

Bobo, voor dit stukje kruip ik toch even uit mijn meeleeshoekje. Afbeelding Super van je zeg! Knap!

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:40

Crazyshar; ik zag dat het met de merrie niet gelukt is (op de trailer) balen zeg....

Hoe gaat het met iedereen?

Dinsdag ging met mij best goed (was ik vrij)

Gisteren op werk was drama, ik was zo moe, want ik slaap maar 4 uur per nacht en dan ben ik klaarwakker.
pffff ik dacht; ik ga me ziek melden, ik functioneer niet goed meer zo, toen maar even de psych gemaild en een half uur later een mail terug, daar teerde ik de middag op.
Om 21 uur lag ik op bed iig geslapen tot 2 uur, daarna heel licht geslapen, steeds dromen. Maar ben vandaag weer vrij. Vanavond werkoverleg.
Gisteren trouwens begonnen met nieuwe medicijnen tegen hartkloppingen, ging goed, wel het idee dat ik wat rillerig was, net alsof ik ziek wordt, maar ik denk dat dat komt dat de bloeddruk ook naar beneden gaat met die tabletten.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:33

Dank je Polivy!!
Hoe is het met jou?

En ik vind het super voor jou Xanti dat jouw psych zooo snel antwoord! Lees die soms zijn mail gewoon onder de sessies door ofzo? :P
En wat voor advies gaf hij zodat je er de middag toch op kon teren?
En hoe lang doe je met zo weinig slaap?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:44

Mijn misverstand lijkt gelukkig ook weer gesust te zijn.. Gister paardlief nog wat onderzoeken gehad in Utrecht en het begint er meer en meer op te lijken dat ze inmiddels wel een heel goed vermoeden hebben wat het is. Maar sowieso eerst volgende week nog een uitslag afwachten helaas..

Ik merk ook wel weer dat ik zelf onrustig ben en daardoor slechter slaap en moe ben. Gelukkig morgen vrij, kan ik wel even beetje uitslapen. Kijk er nu al naar uit ;)

Xanthi, dat jij zo snel en makkelijk contact hebt met je psycholoog. Dat lijkt me wel fijn, of niet :)

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:34

Bienotje; gelukkig dat het misverstand "opgelost" is, gaat het beter met je paard?
Ja zeker fijn dat hij zo snel terug mailt! Moet alleen voor mezelf uitkijken dat ik niet teveel op hem ga leunen (maar dat is mijn eigen gevoel, hij zegt steeds, als er wat is, mailen hoor)
Uitslaapze morgen!

Bobomelo; ik denk dat hij tussen de sessies door zijn mail chekt.
Hoe bedoel je dit?: En hoe lang doe je met zo weinig slaap?
Hoe ik denk hoe je dit bedoelt; op werkdagen na het werk direct bed in, anders val ik op de bank in slaap. Boek mee.
Op vrije dagen ga ik tussen de middag even een uurtje slapen en verder heel relaxed doen.

Alleen ben ik nu helemaal hyper, omdat mijn hondje bij de achter buurman op de oprit liep. Ik houd de hondjes altijd goed in de gaten, omdat de buurman een hekel heeft aan honden. (en aan alles wat leeft...)
Hij viel mij aan (echt met agressieve taal) dat ik op mijn honden moest letten want die gingen achter zijn kippen aan. (is nog nooit gebeurd)
Aan de ene kant heeft hij gelijk; mijn honden moeten niet bij hem lopen, maar ik had even 1 seconde niet opgelet. Maar ik weet zeker dat mijn hondje zijn kippen niet gepakt heeft.
Maar baal er ontzettend van, net bij die buurman...

Dit was (gedeeltelijk) de mail van de psych :
Je lichaam is natuurlijk nog wel vrij alert vanwege de manier waarop je overdag functioneerd in de apotheek dat als een "gevaarlijke situatie" door jouw lijf is aangemerkt. Dus duurt het slapen kort. Maar dat gaat zeker weer beter worden. Probeer de lat voor jezelf niet te hoog te leggen. Alles wat je op het werk doet is mooi meegenomen en al meer dan wanneer je je ziek zou melden.
Blijf me op de hoogte houden hoor.

groetjes,

edit; het is bijna 10 uur, maar ik heb het gevoel dat het al 16 uur 's middags is....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:19

Xanti, je bent een lezer? Ga eens op zoek naar het boek ´denk je sterk´, daarin wordt vooral het cognitieve deel waarop ook de psycholoog zich baseerd toegelicht. Het gaf mij wel inzichten in waarom ik me af en toe zo voel en dingen op een andere manier ervaar als anderen. :) Zonder het gevoel te krijgen dat ik gewoon gek ben ;)

Paard op zich gaat wel goed, hij is alleen heel erg mager geworden ineens. Maar dat is op zich ook wel normaal, dat komt tzt er wel weer aan. Als het een beetje mee zit kan hij met een paar dagen naar huis dus dat zou wel fijn zijn.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:30

Ja ik ben een lezer; dankje voor de tip, heb je ook een auteurnaam? ik geloof dat er meer boeken zijn die dezelfde titel hebben.

Mooi dat hij over een paar dagen naar huis kan! Als hij verder maar weer gezond is, kun je lekker gaan bijvoeren.

Ik heb net een heftig werkoverleg gehad, gedoe over begin en eindtijden waar steeds dezelfde mensen voor opdraaien. Sommige collegas vinden dat wij (paar andere collegas) dat maar moeten oplossen, omdat wij geen kinderen hebben.
Gedoe bah, kan ik helemaal niet tegen op het moment...Ik heb aangeboden standaard de probleemtijd te gaan werken, is er weer rust in het team, klaar.
Belde een collega mij net op dat ze het heel erg vond dat collega zei dat de kinderloze collega's het maar op moeten lossen, omdat zij graag kinderen willen en ze niet kunnen krijgen.
Ze gaat in januari voor behandeling (iui of uiu?) naar ziekenhuis. Wist ik niet en ik vind het zo erg voor haar.
Zit helemaal hyperend op de bank.