Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Re: Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:10

Sazsie idd, dat is ook precies waarom ik niet op de weegschaal sta. :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:47

toen ik bijna 9 jaar geleden mijn man leerde kennen woog ik 65 kilo
dat red ik echt niet meer

gisteren niet gesport ben na het eten me bed in gegaan voelde me niet lekker
en beetje dizzie in mijn hoofd
vanavond wel weer zwemmen
baal er wel van want vind het dan weer zwak dat ik niet gegaan ben

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 07:05

zo gisteren weer 30 baantjes gehad
dinsdag weer zondag kan ik niet
misschien vanavond sporten
heb best wel pijn aan mijn voet

oh voor de mensen die zch afvragen of je buikje weg gaat van zwemmen......
mijn riemen zijn te groot dus mijn ruime broeken moet ik dragen met te ruime riemen
of te wel ik ga toch eens op pad voor nieuwe dingen :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:05

Vanmiddag weer lekker zwemmen...
Van de week niet gesport, mijn rug werkt niet mee en ik ben grieperig.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:23

ik ben woensdag niet wezen sporten lag na het eten al in bed was helemaal op
wil vanavond wel even gaan ookal is vrijdag eigenlijk mijn vrijedag maar omdat ik woensdag niet geweest ben
wil ik vandaag even gaan

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:24

Ik kan vanavond niet, omdat ik een uitje heb met mijn collega's.
Maar ik heb geluk dat morgen 50 m bad ook open is (normaal niet op zaterdags), dus ik ga morgen...

Vanochtend op de weegschaal (tja kan het niet laten hoor), 62.8 kg....maar dat zal na vanavond en onbeperkt tapas eten wel weer anders zijn. :P

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:31

sazsie schreef:
53 kg ga ik ook niet redden, weeg nu 63,5 kg en ben 1.72m Mijn doel is ook niet echt om meer kg's kwijt te raken, te slank vind ik niet mooi!

Prima overigens als mensen langzaam zwemmen, ik zwem er wel omheen, maar de boel blokkeren zodat er niemand meer langs kan in een baan, vind ik niet echt sociaal en not done!

Wij hebben volgens mij niet eens regels? Wij hebben 's ochtends de mogelijkheid om van 7 tot half 9 baantjes te zwemmen en er komen eigenlijk alleen maar 60+, met een uitzondering van dik in de 40 en ik dan :') Heb het idee dat er bij ons heel netjes tijden afgesproken zijn (bij de ouderen onderling) want ik zie iedere keer dezelfde mensen :D Verder hebben wij geen probleem dat we elkaar hinderen. Heeft jouw zwembad van die afgescheiden banen?

Ik heb dinsdag in een half uur tijd 2km gezwommen en donderdag in een half uur 2,3km :D Grappig dat je dan steeds beter erin wordt! Had wel vreselijk veel spierpijn in alleen het bovenste deel van mijn bovenbenen. Lopen en zelfs met benen over elkaar zitten was niet fijn :P

Dora88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:12

Ik hoop dat ik dit weekend nog ergens kan zwemmen, anders wordt het volgend weekend weer, of tussendoor met werk... Zit komende week namelijk in Friesland, en ik weet niet of daar ergens een goed zwembad is, en of ik daar tijd voor ga hebben.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:41

hier worden de banen niet afgzet iederen zwemt waar hij wil
bij ons zie je veel verschillende mensen
van 14 tot 100 zeg maar
maar het meeste deel is toch wel tussen de 20 en 60
donderdag was mijn buurvrouwtje(22) er ook met haar stiefdochter en neefje van 12 jaar oud maar die waren meer aan het spelen dan zwemmen
en veel mensen hadden er last van ik had er al een keer wat van gezegd en de badmeester ook maar luisteren ho maar

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 09:25

Wij hebben een bad, waar zeg maar ongeveer 6 tot 9 banen de ruimte is om recreatief te zwemmen, daar zwem je dus soort van door elkaar heen.
En we hebben een bad wat smaller is, waar dus 4 banen afgezet zijn. Een baan speciaal voor de snelle zwemmers! En nog 3 banen voor de rest, met dus de regel dat je steeds rechts zwemt....zodat je elkaar kan passeren als er meerdere mensen in een baan zwemmen. Dat passeren in een baan past net....tenzij je dus 2 dames hebt, die lekker naast elkaar gaan zwemmen, ook nog eens heel langzaam zwemmen en dus alle andere hinderen. In de baan kan je er dan niet meer om heen.
Prima als mensen willen kletsen, maar daar is dan ook nog een heel groot recreatief golfslagbad voor waar je heen kan ;)

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:41

Afgelopen donderdag even geweest. Toen 36 baantjes in 34 min gezwommen en vanmorgen met een vriendin geweest bij haar in de woonplaats haar zwembad. Toen hebben we 50 baantjes gezwommen in 50 minuten. Was weer heerlijk. Moet zeggen dat ik meer kracht begin te krijgen en dus harder kan zwemmen *\o/*

Aankomende weken gaat het zomerrooster in en ben ik van plan om maandag woensdag en vrijdag ochtend te gaan zwemmen van 07.00 uur tot 08.00, maaaaar pin me er niet op vast :D

Over de baan verdeling, hier in harmelen hebben geen verdeling en in IJsselstein vanmorgen zijn er 3 banen voor de snelle zwemmers en 3 voor de langzame. Gaat opzich prima.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:55

oh goed dat je over dat zomerrooster begint
ga gelijk ook even kijken of die bij ons al van kracht is

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:27

Ondanks mijn giga kater van gisterenavond, ben ik toch nog even gaan zwemmen. Helaas niet in het 50 m bad, maar in springbad.....vond het wel even een aparte gewaarwording om in een bad van 4.5m diep te zwemmen. Terwijl dat eigenlijk niks uit maakt.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:38

Goedemiddag zwemsters kom met uit de dienst niet veel bijgelezen , ga zo naar mijn paardjes.....

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:20

hier niet gezwommen dat word pas donderdag weer
vandaag wel druk geweest met de tuin en gisteren 1000 liter water uit het zwembad van de kids gehaald
morgen weer sporten en dinsdag afspraak met vriendin
woensdag sporten en donderdag zwemmen en vrijdag druk met verjaardag van onze dochter
met een drukke zaterdag voor het feest voor de kids
nog 3 weken en dan vakantie eindelijk zijn we wel aan toe

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:20

Zo dat klinkt druk. Haha. Zo lig in bed. Wekker staat op 6.45 uur. Morgen van 07.00 uur tot 08.00 60 baantjes trekken :=

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:48

Metallica en Makkink druk bezig.
Ceesje gaat vanavond weer zwemmen. Heb alleen gemerkt dat de huid onder mijn ogen erg gevoelig reageert op chloorwater en brilletje ;(

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:27

Zo, ik ook terug van zwembad.....heb mijn baantjes niet geteld, daar het zo druk was, dat ik ook halve baantjes gemaakt heb, om weer wat ruimte op te zoeken. Maar volgens mij heb ik goed gewerkt :)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:02

Sazsie als je in de halve banen voldoende ruimte vindt , is dat toch beter .
Ik ben ook geweest was eigelijk te laat voor het banenbad mocht toch 12 minuten banenzwemmen , deed 15 banen en ben daarna het stoombad ingegaan.Heeft voor 1 maal wel wat om met een soort haastige snelheid voluit te gaan.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:13

ceesje schreef:
Metallica en Makkink druk bezig.
Ceesje gaat vanavond weer zwemmen. Heb alleen gemerkt dat de huid onder mijn ogen erg gevoelig reageert op chloorwater en brilletje ;(

Daar heb ik volgens mij ook last van. Eerste paar keren ging het prima, maar nu heb ik na het zwemmen een geïrriteerde huid waar mijn bril zat.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:18

Ja wat eraan te doen , zijn wij de enige? 8-) 8-)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:02

ik draag geen bril en zwem niet onder water dus heb er geen last van :D

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:21

Ik draag ook geen bril en zwem ook niet onder water, ondanks dat denk ik er wel aan om een brilletje aan te schaffen. Draag lenzen, en sommige mensen kunnen nogal spetteren, wat ik niet altijd ideaal vind met mijn lenzen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:40

ik draag gewoon een bril in het dagelijkse leven
die zet ik altijd af met zwemmen want vind de spetters ook niet fijn
heb vorige keer een wedstrijdje gedaan met wie het langste onder water kon zwemmen
na 1 keer was het wel zat want dan krijg ik wel van die rooie ogen

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:59

Hier ook geen zwembril, wel een gewone maar die gaat af tijdens het zwemmen.

Ik merk wel dat mijn haar een touw begint te worden ondanks ik douche van te voren, toch maar eens badmuts kopen denk ik :D

Zo gister weer geweest. afgelopen zaterdag, maandag en woensdag nu geweest en ik wil vrijdag nog. Mijn vetjes beginnen nu wat in te krimpen langzaam, laat ik het zo zeggen dat het allemaal wat minder hangt :')

Gister de schoolslag met borstcrawl afgewisseld en nu barst ik van de spierpijn _/-\o_ Moet zeggen dat ik er ook sterker in word zeg maar, of zeg ik nu iets raars :+