Jee Kom op, schouders eronder en mond open als je niet tevredenof angstig ben. 1 prikje en je kan zo zien of je te hoog of te laag bent (wil niet zeggen dat je diabeet ben) 1 ja of nee kan je al een heel eind gerusttstellen .. uiteraard heb je dan andere vragen. Maar mensen... als je 100 euro moet afrekenen voor boodschappen die 10 euro kosten zeg je er toch ook wat van? (ik moet wel bekennen dat ik voor mijn man en kids veel gebekter ben dan voor me eige hahaha)
orienta is er niemand in je omgeving met een bloedmeter ? en anders gewoon eisen bij de assistente , het is een prikje van niets en binnen 5 sec weet je wat je suiker is het is dat je wat uit de buurt woont anders had je hier zo mogen komen prikken.
Ik had gisteren bloed laten prikken dus gewoon uit me arm gehaald en moet morgen voor een vingerprikje
Kentaro
Geplaatst: 26-01-12 10:49
Zo zie je dat ze per ziekenhuis anders werken Bij ons worden tegenwoordig geen vingerprikken meer gedaan, maar wordt deze waarde uit de arm gehaald omdat dat betrouwbaarder zou zijn...
Ze hadden blijkbaar al de uitslag maar die assistente wou niets zeggen, ik moest tot morgen wachten zei ze. Nee ik heb 2 uurtjes geslapen, lag weer me met ogen opengespert in me bed!
Kentaro
Geplaatst: 26-01-12 10:57
Dus toch aan de drugs... Ben echt heel benieuwd wat er uit komt! Alleen wel balen dat het op vrijdag pas komt, dan zit je straks weer over het weekend heen voordat er verdere stappen worden ondernomen!?
Nou ik had eigenlijk vrijdagmiddag de uitslag pas verwacht van het bloedonderzoek, daar hadden ze het over in het ziekenhuis. Ik heb geen idee wat morgen verder het plan is, ze zei alleen dat ik nuchter zo vroeg mogelijk moet komen voor zo'n vingerprikje
misschien woont er een bokker in de buurt met diabetes? Of ken je iemand met diabetes? Word anders goed boos op de huisarts, ga langs de huisartsen post desnoods, laat woede zien, dat helpt echt Ik ging bijna dood en ja toen dachten ze eerst nog anorexia, en toen zei mijn moeder ik denk suiker, en tada, wat had ik... suiker.
Kentaro
Geplaatst: 26-01-12 15:59
Je moet toch proberen in je hoofd een knop om te zetten! het is zeker niet levensbedreigend. Er wordt aan gewerkt, maar je moet nog heel eventjes geduld hebben! Als je er zo in je hoofd mee bezig bent, maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf! Je kijkt uit met producten met suiker, maar ook met producten die veel koolhydraten bevatten?? Dat moet je ook zoveel mogelijk vermijden!
Suikermeisje, eerst had ik daar ook aan gedacht, maar ik woon niet in de buurt, maar stel dat de waarde behoorlijk hoog is, kun je er op dit moment helaas niets meer aan doen!
orienta
Geplaatst: 26-01-12 16:03
Ik probeer ook wel een knop om te zetten maar ik kan gewoon echt niet stil meer zitten en het word alleen maar erger! Als ik aan het lopen ben heb ik het gevoel dat ik half aan het dansen ben en me pupillen schieten ook weer van klein naar groot
Kentaro
Geplaatst: 26-01-12 16:08
Ik herken dit helemaal niet als bijvoorbeeld een hyper (te hoge suiker) en daarom vind ik het ook een beetje eng om 'advies' te geven. Stel dat het iets heel anders is?! Hebben ze bij jouw huisarts een verpleegkundige in dienst?? Bij ons kun je dan daar even langs en dan zou je e.e.a. kunnen bespreken
orienta
Geplaatst: 26-01-12 16:09
Ik had net al gebeld maar ze zijn dicht
Kentaro
Geplaatst: 26-01-12 16:13
Jemig... Van de ene kant snap ik ook echt niet dat ze jou zo maar laten aan klooien... Het ziekenhuis waar jij komt, zou je daar heen kunnen bellen en vragen naar de diabetesverpleegkundige?? Bij ons is dat geen probleem! Ze zou aan de hand van jouw klachten dan misschien kunnen zeggen of dat herkenbaar is bij diabetes en wat je dan voor nu kan doen!
yes zal het morgen wel even posten als ik me vingerprikje heb gehad! Wat zijn nou normale waarden? Dan kan ik mooi even meespieken als ze dat gaat doen.