Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:43

Nee idd Sakkia, vandaag eerste dag zonder betablokker is nog iets te voorbarig om te zeggen dat de overslagen uit blijven. Even afwachten dus! Maar fijn dat je je zo goed voelt! Straks lekker voorjaar en zomer, daar kan ik altijd zo van genieten. Vogeltjes die 'sochtends weer fluiten! Heerlijk.

Ik ben lekker hier thuis bezig. Heb hondje al uitgelaten, afwas gedaan, opgeruimd, was opgevouwen, nieuw wasje aangezet, eten voorbereid (aardappeltjes/ui geschild) Ga een Indische boerenkool ovenschotel maken, een WW-gerecht. Lijkt me lekker! :)

Nu nog ff wasje ophangen, stofzuigen, koffiedrinken en dan LOPEN!

Daarna lekker douchen, eten en paar uurtjes slapen.

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:51

Lekker dat het tot nu toe weg gebleven is Sak.

Heerlijk weer is het, net ook de hondjes maar ff op een extra rondje getrakteerd. Was het binnen zitten een beetje zat en zit een beetje zonder klusjes. Heb gister m'n tuig op stal al gepoetst en vanmorgen het leer hier thuis. Stofzuiger is ook al door het huis gehaald en de wasmand is leeg. Zo dus maar lekker lezen tot het tijd is om het eten klaar te maken. Zou op zich best aan deze vrijheid kunnen wennen, maar geloof wel dat ik er dan toch een klusje bij zou zoeken... :=

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:26

Ook al zo lekker bezig Wen! Ik hou ook wel van deze vrijheid overdag, maar ik werk natuurlijk in de avond- nacht- en weekenduren, dus ben overdag altijd thuis. Ik geniet daar wel van! Alleen soms mis ik de regelmaat wel, dat je precies weet welke dagen je werkt en een ritme hebt 's avonds en 's ochtends. Ik ben inmiddels al bezig om dat een beetje in te bouwen, maar dat is wel lastig. Omdat ik ook nachtdiensten heb.

Zo ons huis is ook stofgezogen, was is opgehangen, bakkie bijna op en dan omkleden en lopen!

Trouwens, heb vandaag even naar de huisarts gebeld voor vriendlief ivm de labuitslag over o.a. de lyme. Nu blijkt de uitslag weer dubieus te zijn, maar de waarden dalen wel en het wordt omschreven als een niet-actieve-borellia bacterie. Uiteraard weet ik vanuit mijn kennis dat die bacterie zich ook kan verstoppen in weefsels, waardoor je dus altijd min 8-12 wkn moet wachten na een antibioticum met bloedprikken. Hij heeft 1 dec zijn antibioticakuur beeindigd, dus daar zitten maar 6 wkn tussen (heeft 1,5wk geleden bloed geprikt). Nu gaan ze nogmaals weer met de microbioloog overleggen en ik bel hun daar a.s. dinsdag weer over terug. Gelukkig is hij momenteel klachtenvrij en voelt zich goed. Dus ik zie nu ook nog geen aanleiding voor een nieuw antibioticum. Maar ik zou bv. wel willen dat ze over 1,5-2 mnd nogmaals gaan bloedprikken, omdat die bacterie dan best wel weer eens in het bloed kan zitten. Dacht meld 't nog even, aangezien sommigen van jullie regelmatig vroegen hoe het met hem gaat. :o

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:45

Zo, ik heb weer lekker gelopen! Mijn eerste duurloop van 30min weer, aan één stuk doorgelopen! In totaal iets meer dan 5km gelopen. Dus had wel een lekker tempo van ongeveer 10km/h. Ben er trots op. Merk wel dat ik wat last krijg (ook op de rustdagen) van mijn knieen en mijn voeten (met name bovenop de wreef). Als je je voet punt naar voren dan doet mijn gewricht daar bovenop bij de wreef pijn...vanavond maar even een warm voetenbadje nemen. Lijkt me wel lekker. :) Nu even douchen, hond uitlaten, eten koken...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:23

Sas, wat fijn dat het tot op heden zo goed gaat zonder medicijnen.
Marjoleintje, lekker gelopen!
Wen, heb hier ook nog een huis dat aangeharkt mag worden en de wasmand puilt uit ;) Je verveelt je nooit met dat huishouden van Jan Steen bij ons :+
Tara, weer een hele fiets? Wel lekker je beweging gehad gisteravond ;)
Juud, wat een goeie tijd +:)+ Goed bezig dame!
Fan, leuk geweest 't feestje? En nieuws over je functie? Hoop het zo voor je :j
Esther, zwemmen is ook goed voor je en je gebruikt je spieren weer op een andere manier, kan nooit kwaad

Nou heb op mijn werk aangegeven dat het niet helemaal lekker loopt, en dat ik op deze manier geen kwalitatief goed werk kan afleveren. Dat ik me daar niet prettig bij voel en dat ik graag wat wil afstoten. Nou zitten de andere ondersteuners ook behoorlijk vol, maar leidinggevende gaat kijken of er tijdelijk iemand bij kan komen. Verder is er donderdag een overleg met leidinggevende, projectleider, collega ondersteuner en mijn persoontje om te kijken hoe we alles beter kunnen verdelen en wat verder de wensen zijn. Heb direct aangegeven dat mijn ambities verder reiken dan een verslag, agenda en actielijst opstellen en wat vergaderingen plannen en kamertjes reserveren.

Ben benieuwd wat volgende week gaat brengen, heb nu lekker weekend *\o/* Morgen wil ik paardrijden, hardlopen, boodschappen doen en met poezel naar de DA, hechtingen mogen eruit. Dan 's middags weer stomen in het zwembad en morgenavond naar de finale van TVOH kijken :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:46

Net lesje 5 gedaan en het ging me toch lekker :oo :+:

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 07:28

Morgen!

Nog 1,5 uur en dan zit mijn nachtdienst erop.

Bom, goed dat je je wensen en grenzen hebt aangegeven. Lekker op tijd weekend! :) Ik heb ook nu al zin in de TVOH vanavond.

Dieuwke, fijn dat je training zo lekker ging.

Ik heb overigens net mijn loopagenda voor het voorjaar opgesteld en me zelfs al voor een aantal ingeschreven.

Zaterdag 19 mrt Mazda Lenteloop 5 km
Zondag 17 apr Hoogeveense Cascaderun 8km (5 EM)
Zondag 15 mei Rietplasloop 5km
Zaterdag 28 mei Univé drenthe marathon 10 km

In de zomer worden er bij ons in het dorp elke dinsdagavond loopwedstrijden gehouden. Ga daar denk ik ook wel weer een paar van lopen! :)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:13

Sorry dames even een egoo-post, is een beetje laat geworden gisteren :+

Het was een heel positief gesprek, in principe is de keuze op mij gevallen, er is alleen één probleem... De functie is in 4 dagen, nu ga ik er wel in salaris omhoog, alleen hou ik onder aan de streep wel minder over. Volgens de ene directeur gaat om het om een luttelig bedrag. We hebben het zelf berekend en ik kom op een iets hoger verschil uit, dit wil ik nog even overleggen. Het klinkt allemaal heel positief.

Keep you updated! :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:09

Gefeliciteerd Fan, het feit dat je aangenomen bent is al een compliment op zich. Als je er nu helemaal uit komt met salaris en zo is het helemaal fantastisch!

Bom lekker dagje voor de boeg dus... :D Super dat je het uit hebt kunnen spreken op je werk.

Hier wat boze mails verstuurd. Ben wat dingen aan het regelen, maar loop tegen een muur op elke keer. Vervelende is alleen dat het ons (vereniging) veel geld kan kosten, nu dus een boze mail. Hoop op verbetering en anders maar een vergadering met het bestuur erbij. Zoals het nu gaat wil ik het zomerseizoen niet in. Moet mensen erbij hebben waar ik wat aan heb, anders doe ik het liever zelf.

Strakkies ff langs de ruitersportzaak; nieuwe zweep halen, koekjes halen en ik wil al heeeel lang een spijkerrijbroek, dus daar ga ik ook ff voor kijken. Moet ook nog ff zadelzeepspray hebben en dan is het wel weer ff klaar met centjes uitgeven... :=

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:10

Goedemorgen! :wave:

@Fanneke Klinkt wel heel positief!! Als ze je echt graag willen, dan hebben ze er vast wat voor over!
@Bom Voor jou klinkt het ook wel positiever. Je baas heeft in ieder geval wel door dat er iets gedaan moet worden! Kom voor jezelf op!
@Sak fijn dat het met jou ook weer wat beter gaat!
@Marjoleintje Lekker aan het lopen dus, maar hou wel je lijf in de gaten hoor. Pijn in je voeten en knieën is niet goed. Doe je een goed warming-up en cooling-down?? Ik merk als ik dat niet doe ik ook last krijg van vage pijntjes. Zeker nu het zo koud is. :brr:

Gisteravond een nieuwjaarsbijeenkomst gehad van mijn werkgever. Erg leuk een landelijke werkgever, maar dat houdt in dat bijeenkomsten altijd zo ver weg zijn... Was om 1 uur vanacht thuis en vanmorgen zat ik weer om 6:40 uur in de auto... Best brak dus nu... :j
Als alles een beetje meezit dan ben ik hier om 14:00 uur weg en ga ik lekker mijn spekkie een rondje door de bak sturen!
Vanavond heb ik een verjaardag... Maar ik wil zo graag TVOH kijken... Dilemma!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:44

Hoi hoi,
Heb al eens mee gepraat in een vorig toppic, was in de zomer denk ik :)
Nu vorige week weer begonnen, naja met wandelen haha, 5 km in ruim een uur.
Wil t nu gaan afwisselen, hardlopen en wandelen, maar welk schema kan ik het beste aanhouden? Want daar deed ik de vorige x niet echt aan en had dan altijd zoveel spierpijn! :P en hoelang kan ik het beste gaan, dacht zelf aan een uur, of is dat te veel? Tis er nu aardig weer voor dus denk dat ik strax ga! :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:46

Welkom Ruth, ik zou opbouwen met het schema van Start to Run of Dutchrunners. Deze bouwen op tot 5 kilometer, daarna kun je altijd weer verder.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:06

Dankje!
Oké, zal die is opzoeken op internet :)
Merken jullie nou ook echt dat t helpt? Ik houd namelijk nogal van lekker eten, dus is het bij mij een beetje om te voorkomen dat ik strax mn broeken niet meer pas.. :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:40

Goedemorgen,

Gisteren heerlijk gelopen, maar wel spekglad :n gevallen ook, maar kon me nog niet opvangen op mijn hand (ook gevaarlijk zo breken de meeste polsen :+ )
Maar toch een aardige tijd, gemiddeld 8 km per uur.
de training ging: inlopen 8 lopen - 2 wandelen -8 lopen - 2 wandelen - 8 lopen - uitlopen.

Morgen ga ik denk ik weer :j Dan is het steeds 2 minuten op wedstrijdtempo en daartussen 1 minuut wandelen.
Maar goed het valt me niet tegen, zeker omdat ik zolang stil gestaan heb.

Bij thuiskomst, direct even de buikspiertjes en de bovenbeen spiertjes nog een beetje extra.
Ik ben altijd wel echt moe na het hardlopen, ben ik onder de douche geweest en ga ik nog even tv kijken dan lig ik ook zomaar op de bank te slapen eigenlijk.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:53

buikspier oefeningen wil ik ook meer doen! doe ik nu 1x per week :o
maakt dat nog veel uit of je t voor of na t hardlopen doet?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:08

Oei Sak gevallen, niet bezeerd verder??

Ik doe mijn oefeningen (buikspieren, rugspieren, lunges en opdrukken) na het lopen. Werkt voor mij het fijnst.

Ben trouwens eerst moe, ga 'uitpuffen' na het lopen, dan douchen en na het douchen stuiter ik weer van de energie. 's avonds als ik dan op bed lig krijg ik een inkakker en ik lig meestal wel tussen half 10 en 10 uur te slapen dan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:10

Nou ik doe het erna, want meestal als ik weg ben, gaat vriendlief douchen en meestal is hij nog bezig dus dan doe ik het even snel. Als je het goed doet ben je er ook niet zo lang mee bezig hoor :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:11

WenK schreef:
Oei Sak gevallen, niet bezeerd verder??

Ik doe mijn oefeningen (buikspieren, rugspieren, lunges en opdrukken) na het lopen. Werkt voor mij het fijnst.

Ben trouwens eerst moe, ga 'uitpuffen' na het lopen, dan douchen en na het douchen stuiter ik weer van de energie. 's avonds als ik dan op bed lig krijg ik een inkakker en ik lig meestal wel tussen half 10 en 10 uur te slapen dan.

Jaaaaa dat heb ik dus ook :j Gisteren lag ik dus ook om 10 uur (echt niks voor mij) nog even tv kijken op bed, maar ik heb niet meer gezien wie de dader nou was :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:13

Haha dat heb ik idd ook. Lekker nog even in bed tv kijken en dan geen idee meer hebben hoe het nou afliep. Overigens doe ik (blijkbaar) wel in mijn slaap nog zelf de tv uit... _O-

Ik ga eens naar de ruitersportzaak, daarna naar de voerhandel en dan paardjes pesten... :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:31

Ja maar ik zet hem meestal al op de timer dan gaat ie vanzelf wel uit :+

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:36

Zoo, ik ben weer terug, het ging best goed al zeg ik het zelf! Heb t start to run schema gedaan, dus 18 min. Kwam helemaal bezweet aan thuis haha, maar wel lekker! Daarna buikspieren gedaan, is wel lekker erna idd :) wil morgen weer haha maar moet een dag wachten :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:48

Ruth, welkom weer! Je kunt ook nog Dutchrunners downloaden via www.dutchrunners.nl/vgz Is gratiesj :D En ik vind de muziek van hun leuker dan van Evy :o

Sas, niets pijn gedaan?

Fan, gefeli! Hoop dat jullie eruit komen. 4 dagen voor het salaris wat je nu hebt?

Wen, jij ook een lekker dagje :j Snor is volgens mij wel heppie de peppie met zijn bitje, dus ik wil m graag houden :j Ff via :PB maar verder regelen. Balen dat het zo moet bij jouw vereniging.

Juud, dat was een latertje, waar moest je wezen? En een vroegertje ook weer. Na zo'n rit in het donker kan ik altijd maar moeilijk de slaap vatten, lig dan nog een uur te draaien.

Ik heb heerlijk geslapen, afgelopen nachten was ik erg vaak wakker en onrustig, heb gisteravond zo'n melatonine pilletje ingenomen en ik sliep als een roosje :z
Vanochtend kids naar school en mams naar peerd, lekker een uur gereden, in het begin was meneer wat moeilijk op gang te krijgen, net een dieseltje ;) Toen 5 km in 28.16 gelopen, best trots op mezelf :D Buikspiertjes en opdrukken erachteraan, gedoucht en nu heel even bokken. Over 5 min weer naar school, koters ophalen.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:01

Ik wil ook beginnen met hardlopen..

Na mijn operatie van oktober niks meer gedaan.. Dinsdag voor het eerst weer spinning gedaan.
Maar dat is niet genoeg, wil fit worden. Ik ben echt lui , niet iets om trots op te zijn.

Nu hoorde ik van iemand dat er een 'ding' voor op de ipod/mp3 is, met muziek en zegt wanneer je moet hardlopen en wanneer je moet lopen. Kent iemand dit?
Die link die een paar posts boven mij staat, is dat een goed schema om te beginnen? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:11

Ik zou de laatste paar pagina;s van dit topic even doorlezen want er is een heleboel over gezegd namelijk :j

Ik maak zelf gebruik van Dutchrunners, kost 20 euro in het jaar en dan heb je heel veel schema's die je gratis kan downloden. Ik ben begonnen met STR maar dat vond ik toch minder.
Ik ben nu bezig met de 5 km onderhoud, gisteren lesje 3 gelopen :j

Nee geen pijn gedaan, binnen kant van mijn hand een beetje, enkel de huid zeg maar. Maar nu niks geen last meer, was een mooie schone straat gelukkig

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:27

@Bom Mooie tijd!! Moest gister in Doorwerth zijn, kasteel Bilderberg. Echt een fantastisch mooie locatie!! Maar ja, vanaf de kop van Friesland... Gelukkig heb ik niet zoveel slaapproblemen... Ik moet zorgen dat ik met 2 benen tegelijk in bed spring, anders blijft er 1 buiten staan!