Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:51

Ja heel sneu, de dierenambu wilde haar nog wel voorbrengen maar dat wilde ik niet :n Ik heb haar liever op mijn netvlies zoals ze lekker in het zonnetje lag te genieten ipv aangetast en opgeblazen etc.

En gewoon inplannen Wen, 1e per maand (minstens) een lekker ego-weekend :j
Wij plannen hier 1x per kwartaal zo'n weekend in, dan gaan de kids bij oma logeren en hebben wij even tijd voor onszelf en voor elkaar. En iedere zondagavond eten we samen, kids eten om 6 uur, ik breng ze naar bed en manlief kookt. Vanavond een gerecht met kabeljauw en verder een verrassing :9

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:16

Ach gos, wat naar voor je kat en voor jou! Groot gelijk dat je niet wilde kijken!

Zo de drechtstedenloop is achter de rug en ging best lekker. Jammere was dat de eerste 500 meter of een kinderkopjes weg was met afgevallen bladeren, was echt spekglad!! Hier ging ik voor de zekerheid maar wandelen. Ik liep lekker op mijn eigen tempo, totdat er 4 fietsters van de verkeersleiding naast mij kwamen fietsen. Ben ik de laatste?!?! die man: ach meissie, lekker op je eigen tempo lopen en niet te veel kletsen he?!
Al snel bleek dat er een aantal wel heel hard van start waren gegaan, uiteindelijk heb ik er 7 in mogen halen en ben als ik 214e geëindigd :o Met een tijd van 37:50. Had sneller gekund, ik kreeg in de laatste km kramp in mijn bovenbeen, ik moest even flink stretchen om de ergste kramp eruit te krijgen. Ws kwam de kramp door het onregelmatige wegdek, veel kinderkopjes en stenen.
Al met al ben ik blij dat ik de finish heb gehaald en de volgende keer kan het alleen maar sneller :D Was echt voor herhaling vatbaar!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:25

@ WenK super, jouw weekend! Klinkt helemaal perfect, fijn dat het zo beviel.
@ Fanneke haha wat grappig dat je de laatste was zonder dat je het merkte. Goed hoor, dat je er nog 7 hebt kunnen inhalen! Super dat je de finish bereikt hebt!

Ik heb vandaag ook weer lekker gelopen: 6-5-6-5-6 minuten. Baal er wel van dat het zo vroeg donker wordt nu...was net voor het donker thuis, maar de komende tijd zal ik dus ook echt in het donker moeten lopen. Jakkie.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:28

O oliebol ik had vandaag moeten hardlopen :o Hihi.
Nouja...
Ik ben nu nog maar 1 week bezig, dus het geeft niet echt.
Ik had een training schema opgezocht maar dan moet je beginnen
met 1 min rennen 2 min lopen :+ Heb hem even 4 weken naar voren gespoelt en
ben nu begonnen in de 5e week. Dat is 3,4 en 5 min hardlopen (rare naam, aangezien je rent en niet loopt :p)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:34

Fan, ben trots op je :D Goed hoor! En net wat je zegt, vanaf nu wordt het alleen maar beter +:)+

MissC, in het donker is ook geen favoriet hier, helaas is het niet anders, nog 4 maanden en dan gaan we weer de goede kant op..... zo hou ik het zelf een beetje leuk :=

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:40

Bom, 4 maanden...klinkt voor mij als een eeuwigheid...dan denk ik eerder aan 21 december (?) de dag dat het het kortst licht is.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:46

Yep, ik snap t, maar over 4 maanden is het net zo snel donker/licht als nu, vandaar. Ben zelf erg bevattelijk voor een winterdip, dus ik zit echt uit te kijken naar eind februari, als de dagen wat langer worden en het voorjaarszonnetje tevoorschijn komt.

En ik duim echt dat he tniet zo'n winter wordt als afgelopen jaar, dat was echt NIET leuk :n Hardlopen ging voor geen meter, rijden ook niet. En slippend naar mijn werk was ook geen pretje

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:50

Hallo :)
Ik las op de laatste pagina's dat jullie allemaal al wel 'gevorderde' hardlopers zijn, maar is er hier ook plek voor iemand die weer wil gaan beginnen na zware 'blessure'?
Ik kan me alleen nog steeds niet toe zetten, al motiveren die verhalen hier wel. Knap hoor, dat jullie al zo lang kunnen lopen!

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:54

d0nnaa_dan: ik ben ook nog altijd aan het opbouwen na lange blessures...
Volgens mij zijn er wel meer mensen net begonnen!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:58

Oke :)
Mag ik dan direct vragen hoe jij weer bent begonnen? Onder leiding van fysio of gewoon zelf mbv zo'n schema?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:00

D0nnaa_dan, ik ben vorig jaar zomer begonnen, conditie van NUL en zit nu bijna op de 10. En ook sinds vorig jaar actief in dit topic, dus... welkom!!! Lekker lopen en je zult zien dat het verslavend is :=

Met welk schema ga je lopen? MP3?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:05

Dankjewel hetbommeke! :)
Dat heb je dan snel opgebouwd!
Ik heb voor m'n blessure ook redelijk fanatiek gelopen, en het is inderdaad verslavend. Daardoor mis ik het ook wel een beetje, plus dat ik merk aan mezelf dat mijn conditie echt zó bagger is...

Ik zou het werkelijk niet weten, MP3 lijkt me wel erg handig. Hebben jullie nog tips? (+vindplaats?)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:12

Welkom DOnnaa, ik loop ook nog niet zo lang hoor, heb daar voor ook een flinke blessure gehad. Ik loop de 5km ook nog niet aan één stuk. Door mijn blessure moest ik zeker de eerste weken rustig opbouwen. Ik heb met Start to Run van Evy gelopen, in de eerste 10 lessen heb ik er een aantal dubbel gelopen. Doe het gewoon lekker rustig aan en luister naar je lichaam. :j

MissCharlie schreef:
@ Fanneke haha wat grappig dat je de laatste was zonder dat je het merkte. Goed hoor, dat je er nog 7 hebt kunnen inhalen! Super dat je de finish bereikt hebt!

Ik vond iedereen ook erg hard van start gaan, voelde mij een beetje l*llig, gelukkig bleek al voor de eerste km dat er veel te hard van start zijn gegaan.
Ach ja, het ging mij er om om te finish te halen op een constant tempo. Over de run zelf ben ik zeker wel tevreden.
, met maximaal 2 keer wandelen en dat is gelukt.
Woensdag lopen we lesje 24, op naar de 5km aan één stuk! :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:26

Fan, geweldig gedaan meid!!! Jezelf niet gek laten maken en de finish behalen is het belangrijkste doel!! Helemaal top!!
Hup naar de 5 aan één stuk Fan!!! Zet 'm op!

@ Bomm... ik denk dat ik dan ook maar richting de 15 ga.. := ik hoop dat het hardlopen straks te combineren valt met mijn nieuwe baan + studie + 't peerd + dat ik 's winters heel erg last van de kou heb... brr...

@ WenK, goed van je zo'n ego-dagje :j Klinkt heerlijk ontspannen iig! Wbt mijn paard, we hebben amper bos in Groningen :D dus we rijden vooral door de (natte) bermen van het Groningse platteland! Buitenrijden kan ook heerlijk zijn en ik ben helemaal gek op dat dier. Ik heb alles met hem kunnen doen wat ik wilde en ik zou het niet eerlijk vinden om mijn wedstrijdambities voorrang te geven en een ander paard te nemen. Hij blijft mijn mattie :D En de wedstrijden... nou ik ga gewoon hardlopen, dat gaat ook wel aardig :j

@ Welkom Donna!!! ik heb ook een redelijke heftige blessure gehad. Halverwege mijn opbouw van eht hardlopen moest ik onder begeleiding van een fysiotherapeut. Ik zal jou dat ook echt aanraden, helemaal als je fanatiek bent is dat vaak de dooddoener. 't Zal zonde zijn dat je halverwege weer moet afknocken...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:41

mirk mocht je die 15 nodig hebben, let me know!!!

Do0nna, mp3 is erg handy, vind ik :o Dan hoef je zelf de tijd niet bij te houden namelijk. Kijk maar eens op dutchrunners.nl/vgz of net andersom, kweet t niet meer :=

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:42

Volgens mij heb ik de 15 al cadeau gekregen van je Bom! :+: ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:43

kweet ut nie meer mirk... :o

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:03

geeft niet bom! :D Maar ik heb hem iig zien staan!!

Rennen jullie wel eens twee dagen achter elkaar?? Mij zou dat iets beter uitkomen puur tijdstechnisch gezien, maar volgen mij is dat echt belabberd voor je lichaam als je nog nniet zo heel lang loopt... (een half jaar is nog niet echt lang, neem ik aan...)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:34

@ Mirkim, ik heb het 1 keer gedaan en had spijt als haren op m'n hoofd (is dat een uitdrukking? :P ). Had zooooo'n spierpijn, terwijl ik dat normaal nooit heb.
Mijn vader rent al bijna 30 jaar en die kan gerust elke dag minstens een uur lopen (: Een halfjaar is daar dan misschien niets bij, maar ik vind het al behoorlijk lang. Waarom probeer je het niet gewoon een keertje uit?

Welkom Donnaa! Ik ben ongeveer 4/5 weken geleden begonnen met hardlopen, zeker niet gevorderd dus ;) ik loop volgens een schema voor opbouw na een (kuit)blessure en neem altijd gezellig iemand mee, die me een beetje aanmoedigt enzo. Ik begon met 5x 2 minuten lopen en tussendoor 2 minuten wandelen, en ben nu op de helft, dinsdag ga ik 8-8-6-6 minuten lopen. In totaal is het schema voor 12 weken (ik loop vaker dus ik doe er wat minder lang over) en uiteindelijk loop je een half uur aan een stuk, zonder een vast aantal kilometers. Maar er zijn ontzettend veel verschillende schema's, ik zou vooral rustig opbouwen en kijken wat jou het beste ligt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 09:47

Welkom Donna!

Af en toe een keer 2 dagen na elkaar kan volgens mij geen kwaad. Ik heb het ook wel gedaan en nooit ergens last van gehad.

jammer he, dat het nu zo vroeg donker wordt, moet nu idd ook in het donker gaan lopen... Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:19

Welkom Donna! Hier nog iemand die echt net begonnen is. Ik ben nu bij mijn zesde les van Start to Run met Evy :) (nou ja, eigenlijk vijfde want ik had al twee dagen geleden moeten lopen. Oeeeh gespijbeld! :oo )

Fanneke, wat knap dat je de finish gehaald hebt! Super! +:)+ Ik zou het denk ik niet kunnen, tussen al die mensen mijn eigen tempo aanhouden.

Jammer inderdaad dat het zo vroeg donker wordt. En niet alleen vroeg donker, maar straks wordt het ook nog laat licht terwijl ik het juist wel lekker vind om 's ochtends vroeg te lopen. Dan ben ik meteen lekker wakker en begin ik altijd lekker vrolijk aan mijn dag. :) Misschien toch maar even ergens (goedkope) lampjes en/of reflectiedingen kopen :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:28

loveshadow, bij de action heb je veel voor weinig ;) en de wibra verkoopt ook het eea zag ik laatst.

waar ik de laatste paar keer met hardlopen last van heb, is slijm wat naar bovenkomt, moet dan kuchen of hoesten en dat zit dan in de weg (sorry, beetje onsmakelijk misschien). heeft iemand daar ook last van en zo ja, misschien tips?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:30

Afbeelding
Dit is het kleine hummeltje, op de foto lijkt ie trouwens niet klein, maar hij past net niet meer op mijn hand :+

Ik heb haar overal aangemeld als vermist, dus nu maar afwachten. Ze moet nog even vrienden worden met mijn eigen kat :+ Het is nu nogal lawaaiïg in huis :') Maar beiden doen stoer vanaf een afstandje, tot knokken is het vooralsnog nog niet gekomen :D

Fanneke wat goed zeg :j Gefeliciteerd :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:31

Pffff, weet je wat ik nog het meest frustrerende vind? Ik zit van 8;15 - 17:00 op kantoor. Daarvan heb ik ongeveer 1 - 2 uur per dag echt werk, door nutteloze klusjes te verzinnen en voor ieder kleinigheidje apart op en neer te lopen kan ik dat rekken tot 4 -5 uur. De rest van de dag moet ik maar opvullen met bokken, puzzeltjes spelen op internet etc.
En precies díé tijd, waarin ik zit te wachten tot de werkdag om is is het licht buiten, ideaal om paarden te rijden en hard te lopen. Maar nee, ik moet aanwezig zijn tot 17:00 en mag dus in het donker lopen klieren met rijden en hardlopen. Bah frustraties!

Begin me wel serieus af te vragen of ik wel de juiste beroepskeuze heb gemaakt. :o Bij de Lidl was ik altijd heerlijk druk, vroeg ik me 's ochtends af of ik mijn werk wel af ging krijgen. Sindsdien heb ik bij verschillende bedrijven gewerkt, sommige tijdelijk, sommige met uitzicht voor langere tijd en overal kon ik de eerste weken mijn dagen aardig volmaken met het schrijven van handboeken en het structureren van zaken (sjablonen maken, archief etc) en had ik daarna tijd over. Overal zijn er daarna ook 'lichtere' mensen op de functies gezet. Hier nu dus ook zo rustig, ik doe toch blijkbaar iets verkeerd (of te goed)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:38

hetbommeke schreef:
loveshadow, bij de action heb je veel voor weinig ;) en de wibra verkoopt ook het eea zag ik laatst.

waar ik de laatste paar keer met hardlopen last van heb, is slijm wat naar bovenkomt, moet dan kuchen of hoesten en dat zit dan in de weg (sorry, beetje onsmakelijk misschien). heeft iemand daar ook last van en zo ja, misschien tips?

Thanks voor de tip, ik zal eens op zoek gaan naar de Action hier, hihi.
En wat irritant, dat slijm! Ben je een beetje verkouden aan het worden? Misschien dat een Strepsil of andere keeltablet voor het lopen helpt?
lekker rochelen en uitspugen die hap :')

Aaah Sakkia, wat een leukerdje. Ben benieuwd of je gauw een reactie krijgt! En zo niet, wat gaat er dan gebeuren? Vriendlief toch al een beetje gehecht aan het raken? :P

Irritant van je werk, WenK.. :(:)