Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:41

Nee darmen zijn prima,nooit last van.
Ja ik slik nog steeds de pil [de lichte,Stediril].
Vorige week menstruatie gehad,vanaf maandag weer aan de pil en nu weer bloedingen.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:53

even off topic:

Ben je pilgebruikster en loop je tegen de 50 of ouder, zou het zo kunnen zijn dat je toch met
de overgang bent begonnen.

even gegoogled:
Gebruikt u de pil, dan kunt u daar eventueel mee doorgaan, maar langdurig gebruik van de pil wordt rond deze leeftijd niet aangeraden vanwege het toenemende risico op hart- en vaatziekten en borstkanker. U stelt met pil de overgang niet uit, dit proces gaat gewoon door. Maar omdat de pil de maandelijks bloedingen kunstmatig in stand houdt, merkt u minder goed wanneer u de menopauze heeft bereikt. Het valt niet te zeggen wanneer u het beste met de anticonceptiepil kunt stoppen. Dit is een persoonlijke keuze. U weet pas zeker dat u niet meer vruchtbaar bent wanneer u met de pil stopt en daarna een jaar niet meer heeft gemenstrueerd. Gedurende dat jaar kunt u een ander voorbehoedmiddel gebruiken, zoals een methode zonder hormonen (bijvoorbeeld condooms, een pessarium of een koperspiraal) of een methode met alleen progestageen (minipil, hormoonspiraal of implantatiestaafje).

Heeft u een spiraaltje? Bespreek dan met uw huisarts hoe lang u het spiraaltje kunt laten zitten.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:20

-O- Uitslag was weer pap 3 a... Maandag moet ik naar het ziekenhuis en dan gaan ze met een cameratje kijken en eventueel afwijkend weefsel opsturen -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:30

Ow wat een rot uitslag Tiffany.
Sterkte! :(:)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:55

Ja best wel, en eigenlijk was ik er al vanuit gegaan dat de uitslag gewoon goed zou zijn omdat je iedereen hoort dat het na een half jaar "weg" is.

Maar ik snap het nog steeds niet zo goed, want ze zeiden over een randje wegschrapen en dan het dan helemaal weg zou zijn? En waar duiden die onrustige cellen op.. is dat per definitie slecht, of kan het ook gewoon niets zijn.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:03

jeej tif ik hoop voor je dat het maandag meevalt op de camera en dat je wat meer duidelijkheid hebt daarna...heel veel sterkte!

(nieuwe meelezer is nu 27 jaar en gaat de moed verzamelen voor een uitstrijkje)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:04

Bedankt boompje, ik begin hem nu echt wel te knijpen mede doordat ik weer met me stomme kop ga googlen en de engste verhalen lees.. maar wat wel heel erg overeenkomt met mijn verhaal -O-

Uitstrijkje gewoon doen hoor! Het is echt zo gebeurd en kan je misschien een hoop ellende besparen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:35

@Tiffany
Ik snap heel goed dat je hem begint te knijpen hoor,zou ik ook doen als ik die uitslag zou hebben!
Maar je moet echt niet meer Googlen,daar komen alleen maar enge dingen uit.Oke er zit soms ook wel een vorm van waarheid in,als er meerdere symptonen hetzelfde zijn.Maar dat éne symptoon wat je dan nét niet hebt,kan dan weer op iets totaal anders duiden.
Ik zal deze week ook maar eens naar de gyn bellen voor een afspraak in aug.moest ik in Juni n.l. doen zeiden ze.

@Boompje1985
Echt doen hoor!! ik heb ook vorige keer over geslagen omdat de 1ste goed was.En nu heb ik dus PaP2,al stelt dat niet veel voor.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:53

Ja ik weet het maar omdat er nog zoveel onduidelijkheid is probeer ik antwoord te zoeken op mijn vragen en een realistish beeld te scheppen voor wat me misschien wel te wachten staat (oh man wat klinkt dit weer dramatish :D )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:11

Google is soms net als SBS heel dramatisch.
Maar ik begrijp je wel hoor,ook ik kijk soms tóch op Google.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:17

gohya schreef:
Google is soms net als SBS heel dramatisch.
Maar ik begrijp je wel hoor,ook ik kijk soms tóch op Google.

:')

Iedereen roopt google is your best friend.
Nou op dit moment even niet... }:0

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:36

@Tiffany
PAP3a heb ik ook gehad, en bij mij zijn toen de afwijkende cellen met een lisexcisie weggehaald. Kleine ingreep met lokale verdoving of onder volledige narcose.
PAP3A cellen zijn in principe wel goedaardig, dus wat dat betreft is er op het moment niets aan de hand. Ze worden weggehaald om te voorkomen dat er kwaadaardige cellen komen.
Neemt niet weg dat ik me voor kan stellen dat je er, net als ik toen, van schrikt als je het nieuws krijgt.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:43

Emma_s_girl schreef:
@Tiffany
PAP3a heb ik ook gehad, en bij mij zijn toen de afwijkende cellen met een lisexcisie weggehaald. Kleine ingreep met lokale verdoving of onder volledige narcose.
PAP3A cellen zijn in principe wel goedaardig, dus wat dat betreft is er op het moment niets aan de hand. Ze worden weggehaald om te voorkomen dat er kwaadaardige cellen komen.
Neemt niet weg dat ik me voor kan stellen dat je er, net als ik toen, van schrikt als je het nieuws krijgt.

Kun je daar voor kiezen lokale of volledige narcose?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:47

Waar ik geholpen ben wel. Lokaal is standaard, maar toen ik om algehele verdoving vroeg was dat geen probleem. Ben niet zo'n held wat dat betreft. Ga liever even 'slapen';-).

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:52

Emma_s_girl schreef:
Waar ik geholpen ben wel. Lokaal is standaard, maar toen ik om algehele verdoving vroeg was dat geen probleem. Ben niet zo'n held wat dat betreft. Ga liever even 'slapen';-).

Ja dat heb ik ook hoor hihi ben nu al onwijs zenuwachtig voor maandag en dan gaan ze alleen met een cameratje aan de slg..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:53

Succes en sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:04

@Tiffany
Dat cameraatje voel je niet hoor als dat naar binnen gaat.Dat heb ik ook gehad,je merkt er echt nix van.
Maar dat schrapen? ik persoonlijk zou dat onder een lichte narcose willen.
Mijn allereerste uitstrijkje deed pijn! toen schraapte de H.A. ook iets eraf.Dat was ook de reden dat ik de 2de keer niet ben gegaan,stom achteraf!
Heb vandaag weer eens bloedverlies,rood/bruin,snap er helemaal nix van.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:35

De dokter zij vanmiddag aan de tel dat ze als ze afwijkend weefsel zien een biopt gaan maken. En ze had het ook inderdaad over een randje er af schrapen als een kaasschaaf maar dat is me allemaal een beetje ontgaan. Volgens mij zijn dat twee verschillende behandelingen.. toch? toch? *Krijgt weer hartkloppingen*
Gohya heb jou klachten even teruggelezen en heb precies hetzelfde! Incl dat geweldige bloedverlies -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:43

@Tiffany
De klachten zijn lastig,zo heb je nix en opeens verlies je bloed.De afscheiding blijft wel gewoon geel,elke dag.Heb jij ook die pijn rechts onder in je buik dan als je op de linkerzijde ligt?
Ook heb ik soms een scherpe steek in mijn onderbuik.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:06

Jup, en niet alleen als ik op me zij lig. Net of iemand je neersteekt :')

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:26

Nou, de kogel is door de kerk en ik heb voor vrijdag een afspraak.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:28

Ik ben geweest en het viel me 100% mee.
Het was binnen een minuut gedaan.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:04

Ylana schreef:
Ik ben geweest en het viel me 100% mee.
Het was binnen een minuut gedaan.

Het wachten op de uitslag is erger he haha..

Nou ik ben geweesd en dat viel even tegen zeg.

De dokter heeft van afwijkend weefsel een biopt gemaakt en daarna wordt het gaatje "dichtgedrukt" dat was echt heel pijnlijk..

Hij denk zelf dat er cin 2 of cin 3 uit gaat komen en hij heeft meteen de lis gepland voor maandag -O-

Ik mocht er over denken om het toch onder narcose te doen omdat dit ook behoorlijk tegenviel en anders maandag met plaatselijke verdoving...

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:40

Fijn dat je zelf mag kiezen welke narcose het gaat worden. Zie je op tegen de ingreep?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:44

Ja best wel , het valt me allemaal toch zwaarder dan ik had gedacht.

Plaatselijke verdoving zie ik echt niet zitten ik denk dat ik dat niet trek...