Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:59

@BA; balen dat het niet zo wil lukken met de fles! Hopelijk gaat het snel wel goed! :(:)

@nathalie: weer een piepnacht gehad! wat rot voor je! Ik snap dat je helemaal gesloopt bent en ik zou net als jij ook gaan twijfelen aan van alles en nog wat en zo vaak uit je bed 's nachts houd je volgens mij ook geen maanden vol. Ben benieuwd wat het CB zegt! Hopelijk gaat het snel beter :(:) .
En wat betreft een wit puntje na het voeden, dat heb ik alleen na het kolven. Volgens mij is mijn schild te groot, maar ik heb al de kleinste maat, dus tja het zal moeten. Het doet gelukkig geen pijn en het trekt ook snel weg.

@joyce2: geen ervaring mee, heb ook bh's van de prenatal en die vind ik tot nu toe erg fijn. ;)

@cyntje: tja hier ook een vast ritme, alleen gaat het de laatste 2 dagen niet helemaal goed. Dus ik twijfel een beetje wat ik moet doen. :o

Het zit namelijk zo: sinds 3 dagen drinkt Nick erg onrustig, het lijkt net of hij teveel drinkt (hij geeft ook elke keer een mondje terug, dat deed hij normaal nooit) want hij zit heel lang vol na een voeding. Dat kan je echt aan hem merken. Vooral als er tussen de voedingen rond de 3 uur zit. Gisteravond heeft hij om half 8 bij mijn moeder 150ml gedronken uit een fles. Meestal drinkt hij 's avonds na 2,5 uur wel weer, maar gisteravond had hij om 10 uur nog geen dorst en heb ik hem om half 11 gevoed, dat ging met moeite, dus toch maar weggelegd (hij was nl in slaap gevallen en ik kreeg hem echt niet meer wakker). Alleen werd hij toen weer wakker en ging echt krijsen. Toch weer aangelegd (rond 11 uur) en toen dronk hij nog ca 10 minuten, viel in slaap en hij kwam vanochtend om kwart over 7 pas weer!
Hij heeft nu 6 voedingen op een dag, tussen 6-7 uur, 10-11 uur, rond 13:00, dan meestal half 5, half8 en dan de avondvoeding rond half 10-10 uur. Ik merk gewoon dat hij om 13:00 en de laatste voeding gewoon minder drinkt en meer ligt te sabbelen, wat wel even gaat maar daarna gaan mijn tepels toch wel pijn doen, maar o wee als ik hem eraf haal, dan gaat hij echt huilen.
Denk trouwens dat we dus ook in een sprongetje zitten, hij huilt elke keer als ik hem op bed leg (doet hij nooit) en hij doet erg lang over de voedingen (een uur momenteel, waarvan hij op het eind alleen sabbelt!).
Als ik hem echt op verzoek voedt dan laat hij soms wel meer dan 4 (!) uur tussen een voeding, dus meestal maak ik hem dan wakker.
Verder lacht hij ontzettend veel, is weer meer aan het kletsen en in de box is niet alleen zijn mobiel interessant, maar grijpt hij ook naar andere speeltjes, tis dus nog steeds een heerlijk mannetje hoor! <3

Vandaag naar het CB voor zijn 2e ronde prikjes ;( . Ik ben ook benieuwd hoe zwaar hij is en hoe lang. Ik zal het bij het CB ook aangeven dat hij zo onrustig drinkt, ben benieuwd wat ze zeggen! :o

Cyntje

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:51

Pfoe LH,... zou het zo ook niet weten. Je kunt proberen de voeding van 13 uur later te geven. Dus bijvoorbeeld 14-18-22 uur, kijken of dat een optie is?
Chiara moet vandaag ook voor een prik. De volgende serie en daar schijnen ze tot 12 dagen erna nog goed ziek van te kunnen worden,.... hoop het eigenlijk niet... Chiara is sinds de streptk.B niet meer ziek geweest en ik vind het toch wel akelig en zielig :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:54

nathalie, ik heb een witte met paars kant van de prenatal. mooi!
wbt de nachten; tessa deed dit op de dag, gedurende 4 weken. alleen maar huilen, slecht drinken en nog veel slechter slapen (lees; niet!). uiteindelijk was ze door die sprong heen en is ze nu weer helemaal zichzelf. hou vol!

linda, lekker op verzoek blijven voeden! ik heb ook een periode gehad dat tessa maar 5x dronk terwijl ze van het CB eigenlijk 7x moest drinken. Pech gehad, ze had er blijkbaar geen behoefte aan?

jeetje cyn, dat is wel een hele lange periode waarbij de inenting kan uitwerken zeg!

@hier;
pff, wat een avond/nacht! tessa had om 20.00 nauwelijks gedronken, dus ze werd om 23.45 wakker. aangelegd, laten drinken en weer weggelegd. vanaf 00.15 tot 2.30 is ze aan het huilen/jengelen geweest. steeds even stil maar dan weer gillen.ze had pijn maar wist niet waarvan? uiteindelijk liet ze een aantal flinke scheten en sliep ze zo!

ik, die zo twijfelde over borstvoeding, zit er aan te denken om een dubbele kolf aan te schaffen. heb nu een enkele, maar daarmee ben ik erg lang aan het kolven, een half uur minimaal per keer. nu ik weer ga werken wil ik eigenlijk sneller kolven en zal dus ook vaker moeten per dag (2 tot 3x).
Eerst wilde ik de bv gaan afbouwen, maar als ze de fles goed pakt, vind ik de kolf hanteren niet zo erg. dan kan ik toch nog gaan en staan waar ik wil...
dilemma!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:56

BA... je moet je oude (onzekere) posts eens terug lezen over BV... vind het zo geweldig van je :D
Tja... waarom zou je het niet doen?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:59

BA ik zal eens gaan snuffelen bij de prenatal van de week!
Heeft het bij Tessa 4 weken geduurt, dan hoop ik dat dat hier ook zo gaat zijn. :P
Manlief zegt idd ook telkens, volhouden! En ik weet hoe trots ik weer ga zijn als we weer wat overwonnen hebben.... Dus ik weet ook dat ik vol moet houden en het vanzelf beter gaat.
Maar soms is het zó zwaar.

LH, ik zou gewoon lekker zo door blijven gaan. Als Nick niet meer behoefte heeft aan voeding is het toch prima? Lekker van genieten joh. ;)
Wbt het onrustige drinken dat weet ik niet.
Yasemin drinkt soms ook onrustig maar dat is dan juist als de melk niet makkelijk meer stroomt.

Cyn, jeetje dat is wel erg lang. Hopelijk valt het allemaal mee.

BA wat gaaf dat je zit te denken om nog door te gaan met de BV. Super.
Een dubbele kolf is wel fijn hoor. Ik gebruikte in het begin ook een dubbele.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:00

ik heb de posts uitgeprint zelfs cyn... :+

echt volhouden hoor nathalie! bij mij stond het huilen me ook echt nader dan het lachen (zoek de posts van 3 weken geleden maar eens op), maar het was van de ene op de andere dag over!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:04

Dankje BA, die 'schop' had ik net ff nodig. :)
Ik kan het me nog herinneren idd, maar het kwam niet bij me op dat dit wellicht hetzelfde is omdat zij het s nachts doet en er overdag geen enkel verschil te merken is aan haar. Dat heeft maar een paar dagen geduurt en daardoor dacht ik eigenlijk dat dat sprongetje alweer voorbij was.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:17

BA: jeetje, een half uur kolven. Ik heb ook een enkele kolf, maar ben in 20 minuutjes klaar alles inclusief (spullen pakken en weer opruimen), ook op mijn werk. Maar als ik er een half uur over zou doen zou ik ook een dubbele kopen. Is even een investering maar denk dat je er een hoop profijt van hebt.

Nathalie: ik zou cb toch echt bellen hoor, de 12e duurt nog best een tijdje. Misschien dat alleen al een luisterend oor fijn is. En wie weet geven ze wel advies dat je nu al kan gebruiken.

Linda: 1 uur is wel lang. Wat gebeurt er als je hem loskoppelt als hij alleen nog sabbelt? Accepteert hij dan een speentje? Sabbelen is namelijk niet zo fijn voor jou lijkt me.

Joyce2: geen ervaring met hotmilk...ze hebben mijn maat helaas niet (75 H). Vind het namelijk erg mooie bh's.

@hier: gisteravond verjaardag, maar omdat Marinde huilerig was besloten dat ik alleen zou gaan. Dus voor ik ging nog even snel gekolfd zodat mijn man de laatste voeding zou kunnen geven. Bleek ik toch voor de laatste voeding thuis te zijn. Ik dacht, das mooi kan ik haar zelf voeden. Had ik beter niet kunnen doen, want blijkbaar was er nog onvoldoende melk. Heb namelijk na de voeding van 21.30 om 1.00 en om 3.00 nog een keer kunnen voeden, terwijl ik er om 5.30 weer uitmoest......

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:25

Pfff wat heb ik met jou te doen Susan! Ik ben zo blij dat ik niet werk... Hopelijk houd je het een beetje vol vandaag. :(:)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:29

pff suus,. dat is heftig!
20 minuten kolven red ik alleen als ik echt op klappen sta. als ik gewoon kolf ipv een voeding kolf ik echt een kwartier per borst minimaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:51

Nou, ik sliep wel goed tussendoor hoor dus het valt wel mee vandaag. Alleen ik ben eigenwijs...mijn man zei nog geef het flesje maar anders wordt ze wakker vannacht, ik nog" nee hoor, echt niet". Nou, mooi wel dus :+ .

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:54

Haha volgende keer toch maar flesje erachteraan dus. ;)

Nou ik weet iig dat er niks mis is met mijn voeding. Ons meisje ligt nog heerlijk te slapen terwijl we alweer 4 uur na de laatste voeding zitten.
Begon daar namelijk ook wat aan te twijfelen soms...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:02

weiehieieieeiehewie! tessa heeft 50 cc uit de fles gedronken bij oma! verder vond ze oma maar stom en wilde ze vooral veel huilen bij haar, maar ze pakte de fles echt heel snel! oma trots, ik trots haha.
heb wel nog net de borst gegeven, want op 50 cc trekt ze haar middagslaapje niet.
morgen weer oefenen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:10

+:)+ toppie toch!

Chiara heeft net der BMR en Men.C prikken gehad ;(
Volgende gelukkig pas met 3 jaar en 9 maanden,... al zal ze dan niet meer zonder argwaan naar het CB gaan :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:24

arm kind! had ze er veel pijn aan? is ze weer goed aan het aankomen trouwens?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:27

Ze huilde even, meer niet.
Wegen doen ze over 2 weken met het gewone consult :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:28

wat raar dat ze daar niet gelijk een combi van maken. zo blijf je slepen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:29

Ach... is in onze vakantie, gaan we gelijk lekker winkelen ofzo.
Ik moest die prik nu halen omdat er dan geen arts is die die spuiten mag zetten :)
En het was nu al zo druk met wegen :oo

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:43

BA wat goed! Super!

Arme Chiara. :(:)

Ik heb net maar ff wat slaap gepakt.
Yasemin slaapt nu ook erg onrustig, een paar keer dat ze begint te zeuren/huilen en dan moest ik een speentje geven of ze viel vanzelf weer in slaap... :(:)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:23

@cyntje: sneu he die prikken? En idd als ze ouder zijn gaan ze niet meer zo makkelijk!

@BA; fijn dat ze weer uit de fles heeft gedronken, super hoor!

@susanh: tja een uur vind ik idd ook veel te lang, maar als ik hem loskoppel dan gaat hij echt huilen en een speentje pakt hij echt absoluut niet, helaas.
Dus ik weet niet echt wat ik ermee aan moet...

Hier net terug van het CB en ik kook bijna van woede -:(- . Nick is vandaag de hele dag al onrustig (en gisteren dus ook al) dus hij begon al te huilen toen we daar kwamen en hij bloot moest. Hij weegt nu bijna 5 kg en is 60cm, maar goed. De arts begon al toen we binnen kwamen of hij altijd zo ontevreden was etc :? . Hans en ik hadden echt zoiets van waar heeft ze het over, hij is gewoon een dagje aan het jengelen. Maar de arts bleef maar zeuren over dat ze hem zo ontevreden vond :? en dat ze lichamelijk niks kon vinden daarvoor. Ze heeft hem dus geen prikjes gegeven omdat ze het niet vertrouwde....ze vond hem iets warm aanvoelen?!
Heel erg raar dus allemaal, ook vond ze dat hij niet genoeg was gegroeid, maar verder zei ze daar niets over....
We zijn er echt met een rotgevoel vandaan gegaan, wat een raaaaar mens _-:( . Net of we niet goed voor hem zijn oid |( , heel apart.
In ieder geval heb ik nog even met wijkverpleegkundige gesproken en die komt nu as donderdagochtend even langs, want die snapte helemaal niks van dat commentaar. Wel vindt ze ook dat hij niet goed groeit, dus ze komt dan even gelijk kijken bij de voeding ;( .
Ik begin alleen wel een beetje bang te worden dat hij dus niet genoeg voeding krijgt....daar zou ik wel van balen.
Vandaag is hij namelijk de hele dag dus al van slag en aan het huilen, hij is nu net (4 uur) voor het eerst vandaag gaan slapen en dat is niets voor Nick ;( . Maar goed, afwachten dus, maar ik ben echt heel erg nijdig! }>

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:26

LH probeer je niet teveel aan te trekken van het CB!
De curve van hun is gebaseerd op een gemiddelde, héél veel flessen-kindjes dus. Die groeien heel anders dan BV kindjes.
Waarschijnlijk als je zijn gewicht en lengte invult bij een BV curve (op borstvoeding.com) dan groeit hij hartstikke netjes.
Niet aan laten praten dat je beter kunt stoppen met BV o.i.d. he!!
En dat ontevreden, laat dat mens lekker banketstaaf, jij kent je kindje het beste en zij ziet hem 1 keer en kan dan zeggen dat hij ontevreden is?
Als ik jou verhalen zo hoor hier, doet Nick het super!!!
Kopop meis, dat CB moet je met een korreltje zout nemen. :(:)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:30

Trek je er idd niks van aan!

Chiara was met 3 maanden 62 cm en 5,5 kg.
Dus wat dat aangaande ;)

Hier zanikte ze ook weleens over dat ze kleiner is,... daarbij ging het voeden gewoon goed en een baaldagje hebben ze allemaal weleens he ;)
Commentaar daarop daarentegen vind ik dan wel weer belachelijk :?

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:40

Tja ik probeer me er niet teveel van aan te trekken, maar dat commentaar vond ik echt zoooo belachelijk!
Ik zei vanmorgen al dat hij zichzelf niet was, hij zit natuurlijk ook op de 12-weken, dus misschien heeft hij ook wel weer last van een sprongetje! Hij is gewoon een beetje humeurig, tja mag hij ook een keer. Vanochtend was hij nog heel erg aan het kletsen en aan het lachen (zelfs met geluid!!! <3 ).
Nick doet het verder hartstikke goed, is lekker aan het babbelen en lachen en wordt ook steeds sterker etc. :D

Alleen qua groei groeit hij ook volgens de curve op borstvoeding.com te weinig.....hij zit nu onder de onderste lijn en zijn lijn buigt nu ook af ipv omhoog te gaan....dus daar ga ik nu wel van twijfelen. Kijk als het alleen het CB was dan vond ik het niet zo erg, maar ook omdat zijn lijn nu gaat afbuigen en nu onder de onderste lijn komt dat vind ik minder!
Dus het is even afwachten hoe het nu verder gaat allemaal.
Ik voel me in ieder geval niet erg fijn nu en ik twijfel nu heeeeel erg... |( :(

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:52

aaaaaah, dat vreselijke CB!!!!
Wat een ouderwetse praktijken houden ze erop na, en altijd dat belerende, imo negatieve toontje!
Ik heb de grootste problemen omdat ik de vaccinaties wil uitstellen, wat mijn goed recht is maar waarvoor ik niet op al te veel begrip hoef te rekenen: sterker nog, ik ben vorige keer ronduit uitgemaakt voor slechte moeder -:(- .
Plus mijn dochter is niet zo'n held in op haar buik liggen (verder een oersterke meid, gezond, goedlachs en prima dus) nou, daar zeuren ze al over sinds ze 4 weken is, alsof ze een achterstand heeft oid....
Ik vind het allemaal zwaar overtrokken, ik begrijp hun functie als vraagbaak en vinger aan de pols, maar het gaat op een dergelijke toon en manier die mij totaal niet aanstaat. Zie er alweer als een BERG tegenop om volgende week weer te moeten gaan. Het erge is dus dat ik het me gewoon toch persoonlijk aantrek, ook al zou ik beter moeten weten. Ik ben fysio, wat ik daar wijselijk maar even nog niet gemeld heb, en ik krijg echt de meest onzinnige adviezen daar over zaken waar ik toch echt verstand van heb. Voor mij een teken dat de kennis en aanpak op het cb op een zeer oppervlakkig niveau blijft steken. Ze zijn veel te star in hun schemaatjes per maand.

Gisteren begonnen met werken en dus ook kolven op het werk. Ging prima, deze week begin ik met 2 middagjes dus dat is wel even fijn om erin te komen.
Kolfde prima hoeveelheid van 150ml af, dus dat is een hele voeding. En kindlief heeft zich thuis voorbeeeeeldig gedragen met opa's en oma's!
(ook fijn: ramen zijn gelapt, onkruid gewied en strijk gedaan... hahaha!)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:07

Linda: trek je er niet teveel van aan, jij kent je kind het beste en weet zelf dus ook het best wanneer je kindje een baaldag heeft. Wbt de groei, hij maakt over het geheel genomen toch een tevreden indruk? Dan zou ik me ook daar niet al te druk om maken. Hoop voor jou dat alles goed is/gaat als de wijkverpleegkundige komt kijken. Goed dat ze daar tijd en aandacht voor hebben. Ik vind het trouwens erg onprofessioneel dat ze wbt je kindje afgaan op een momentopname, en uit het feit dat hij huilt opmaken dat hij dat dan altijd wel zou doen. Dat op zich is al erg genoeg maar dat ze dan ook niet luisteren naar wat je als ouder zelf aangeeft is helemaal slecht. Dat huilen zou heel goed van een sprongetje kunnen komen, omdat jij ook al aangeeft dat hij vaak en lang bij jou wil zijn.

BA: dat is hartstikke goed!

Cyntje: prikjes :(:) , zijn rotprikken toch? Heeft ze er geen last van nu?

am13: dat is fijn, is je huis ook meteen aan kant. Kolven gaat goed dan zeg!

Ik wilde net nieuwe speentjes kopen van medela, heeft de winkel ze niet nu. Moet ik 2 weken wachten...ga dus maar bestellen via internet, heb ik ze binnen 2 werkdagen ;) .