Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leverage schreef:Ik heb ook last van een B12 "tekort". In december heb ik bloed moeten laten prikken, in januari uitslag gekregen. Gelijk begonnen met 4 injecties, dat zou het snelste moeten helpen volgens de huisarts. Nou goed vertrouwen we op. Nu 3 maanden later, weer bloed laten prikken. Inmiddels is me B12 3x zo hoog als normaal maar ik heb nog steeds last van m'n klachten? Ik terug naar de huisarts, kreeg het antwoord dat ik maar moest afwachten. Ik ben het gewacht zo zat, al maanden loop ik hier mee rond en nog is het niet over.![]()
Hoelang heeft het bij jullie geduurt voor dat alle klachten over waren?
Glossi schreef:Leverage, ben je na die 4 injecties gestopt en krijg je nu niets meer? Dan lijkt het me logisch dat je er niets van voelt. Las op het b12 forum dat de meesten na 15 injecties verbetering voelen. Maar soms kan het ook wel een jaar duren maar dan moet je wel door gaan met de injecties anders gebeurt er niets. De waarde die je hebt laten prikken (die nu 3x hoger is) zegt helemaal niets meer. Dit is de waarde in het bloed en niet in het weefsel. De eerste waarde (voor de injecties) die telt. Als je echt veel klachten hebt zou ik naar een internist gaan die er verstand van heeft.
MightyJoe schreef:Leverage schreef:Ik heb ook last van een B12 "tekort". In december heb ik bloed moeten laten prikken, in januari uitslag gekregen. Gelijk begonnen met 4 injecties, dat zou het snelste moeten helpen volgens de huisarts. Nou goed vertrouwen we op. Nu 3 maanden later, weer bloed laten prikken. Inmiddels is me B12 3x zo hoog als normaal maar ik heb nog steeds last van m'n klachten? Ik terug naar de huisarts, kreeg het antwoord dat ik maar moest afwachten. Ik ben het gewacht zo zat, al maanden loop ik hier mee rond en nog is het niet over.![]()
Hoelang heeft het bij jullie geduurt voor dat alle klachten over waren?
Bij mij pas echt na 3/4 maanden ofzo.. En ik heb gehoord dat de symptonen bij het begin juist erger kunnen worden? weet niet of dit waar is.. is vast wel te vinden op google

fannetje schreef:Levarage, het duurde bij mij ook wel enige tijd en nog zijn alle klachten niet verdwenen (maar heb ook FM).
Wat mij is verteld dat je ook blijvende klachten kunt houden, als de schade te groot is geweest.
Het enige wat bij mij vrij snel verbeterde was de vermoeidheid, die vond ik na 2 maand echt wel verbetert.
.
!
. Ligt vaak aan de arts die je behandeld
! Mensen kijken me altijd vreemd aan als ik loop te bibberen van de kou terwijl het 21 graden is.