[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:07

ok.
ik moet dit alleen effe kwijt.
ben gisteren per ongeluk vergeten de pil te nemen.
kwam ik net achter toen ik die van vandaag wilde slikken.
heb ze toen uit impuls maar alle 2 tegelijk genomen.
dit kan verder niet zo heel erg veel kwaad toch?
ok, het is niet de bedoeling dat snap ik maar echt schadelijk is het toch niet?

ik heb verder geen seks o.i.d. gehad hoor.
dus dat is het probleem niet.
als ik nu verder mijn strip neem zoals het hoort ben ik toch gewoon veilig?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 01:01

Als je geen seks hebt, maakt het allemaal niet uit. Als je komende 7 dagen nog seks gaat hebben moet je even de gebruiksaanwijzing lezen en bedenken in welke week het was :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:00

Peelie schreef:
xingridx schreef:
Spiraal is veilig als ze hem hebben gecontroleerd, aantal weken na het plaatsen :)
Ik heb hem vorige week laten zetten, heb 1 november controle en als ie dan nog goed zit, mag ik 5 jaar wegblijven ;)

Ingrid, hoe ervaarde jij het zetten van een spiraal? Ik kan me er niks bij voorstellen hoe dat voeld...

en heeft bij jou de huisarts of een gynecoloog het gedaan??

alsof ze met een klem je baarmoeder mond aan t ruineren zijn ;( althans bij mij, eens, maar nooit weer en ik ben alles behalve kleinzerig, hij bleek ook verkeerd gezet te zijn. (als je hem laat zetten ga dan naar een gyno en niet naar de HA! )

Ik krijg vandaag de nuvaring :) ik vond t wel lekker zo even mijn lichaam helemaal vrij van de hormonen maar wil nu toch weer graag aan de anticonceptie, ook ivm relatie, alleen een condoom voelt niet veilig genoeg :n

pfoe ben benieuwd hoe ik t oppak, ik reageer al niet zo best op hormonen :')
ik ben nu trouwens niet ongesteld en weet ook niet wanneer ik t ga worden (lees: 7 april, 3 juni, 9 augustus) dan zou je denken dat ik t 5 oktober weer zou moeten worden, t is echter al 20 september op bezoek geweest..

als ik hem vanavond inbreng, dan werkt ie als t goed is volgende week maandag?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:03

xingridx schreef:
Ik vond het ontzettend meevallen :j
Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de gyn, omdat dat 'prettiger' zou zijn, aangezien ik natuurlijk nog geen kinderen heb gehad :)

Ik ging van het ergste uit, enorme pijn etc, had van tevoren pijnstiller genomen (brufen 600) en met horrorbeelden in mn hoofd naar het zhuis gegaan :+
Maar had een hele fijne gyn, aardige vrouw die alles heel rustig uitlegde en deed :j
En uiteindelijk viel het ontzettend mee, het deed geen echte pijn bij mij, meer een paar keer een nare menstruatiekramp, maar toen ze op gegeven moment zei: gaat het nog, je krijgt nog 1x dit en dan is het gebeurd...
Had ik echt zoiets van: huh, oh nu al? ohh dan viel het wel mee :+
Heb wel nog paar dagen rustig aan gedaan maar eigenlijk na 2 dagen al nergens last meer van en bloeden is ook al vrijwel gestopt :)

ik heb hem vrijdag bij de HA laten zetten.. Het ging net als bij jou. Ik heb ook alleen vrijdag nog gevloeit en daarna niet meer (kan nog natuurlijk), maar ik heb nog steeds lichte buikpijn. Ik hoop dat dat snel overgaat....

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:33

Het zit me toch niet helemaal lekker dus ik vraag het hier. Ik ben ook al bij de huistarts geweest maar een paar extra meningen zijn nooit weg.

Een aantal feiten:
- Pilstrip vanaf 9 augustus. Hiervoor al 1 geslikt. Dus doorgeslikt.
- Op vakantie van 16-25 augustus
- Antibioticakuur blaasontsteking 18-22 augustus
- Een aantal kansen op eventuele zwangerschap. (Samen op vakantie)
- Pil vergeten (een beetje door heel echt ziekte) 1 en 2 september.
- Deze 3 september alsnog geslikt.
- Eind pilstrip officieel 6 september. 4 september gestopt in laatste week strip.

Bij een doorslik strip mag je op ieder moment stoppen is mij verteld, dus heb ik na het vergeten van de woensdag en donderdag de vrijdag geslikt incl. die vorige pillen maar daarna ben ik gestopt. Ik was zwaar verkouden en vergat het steeds, voelde me toch te beroerd om ..

Probleem: Ik ben nog steeds niet ongesteld.

Na een week ben ik naar de huisarts gegaan na zelf 2 zwangerschapstesten te hebben gedaan. Alle testen waren negatief.
Na 2,5 week nog een keer getest omdat je de meeste zekerheid hebt na 2,5 week. Deze test was ook negatief. Na die tijd niet meer getest.

Op advies van de apotheker heb ik niet de volgende strip geslikt na een week want dan is de berscherming niet goed. Plus dat ik ook graag eerst ongesteld wil worden om te zien of het allemaal nog wel werkt. De dokter zei dat ik gewoon met de volgende strip moest beginnen maar ik voelde me daar niet lekker bij.

Het is inmiddels 4 oktober en ik ben nog niet ongesteld. Ik wacht dus nog steeds tot ik mijn nieuwe strip kan slikken. Ik ben nu dus een maand niet ongesteld geworden. Ik merk er ook niets van. Normaal voel ik een aantal dagen van te voren al krampen en weet ik dat ik ongesteld wordt. Je zou denken dat ik nu wel een keer die signalen moet voelen, of gewoon al helemaal ongesteld moet worden.

Moet ik het nog even afwachten, een nieuwe strip slikken nu het een mand geleden is, de dokter bellen, of misschien toch nog maar een test doen?

Edit: Misschien ook belangrijk. Ik heb een schildklier afwijking waar ik al enige tijd weinig van voelde maar de laatste tijd voel ik de symptomen weer sterker. Hierdoor kunnen mijn hormonen natuurlijk ook van in de war raken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:11

Als je nu gestopt bent met de pil kan het een tijdje duren voordat je weer een cyclus hebt, dus wat dat betreft is het niet gek dat je nog niet ongesteld bent geworden. Wanneer heb je je laatste test gedaan? De eerste weken/maanden wordt het hcg level snel hoger dus het kan even duren voor je positief test.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:18

Sinelia schreef:
xingridx schreef:
Ik vond het ontzettend meevallen :j
Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de gyn, omdat dat 'prettiger' zou zijn, aangezien ik natuurlijk nog geen kinderen heb gehad :)

Ik ging van het ergste uit, enorme pijn etc, had van tevoren pijnstiller genomen (brufen 600) en met horrorbeelden in mn hoofd naar het zhuis gegaan :+
Maar had een hele fijne gyn, aardige vrouw die alles heel rustig uitlegde en deed :j
En uiteindelijk viel het ontzettend mee, het deed geen echte pijn bij mij, meer een paar keer een nare menstruatiekramp, maar toen ze op gegeven moment zei: gaat het nog, je krijgt nog 1x dit en dan is het gebeurd...
Had ik echt zoiets van: huh, oh nu al? ohh dan viel het wel mee :+
Heb wel nog paar dagen rustig aan gedaan maar eigenlijk na 2 dagen al nergens last meer van en bloeden is ook al vrijwel gestopt :)

ik heb hem vrijdag bij de HA laten zetten.. Het ging net als bij jou. Ik heb ook alleen vrijdag nog gevloeit en daarna niet meer (kan nog natuurlijk), maar ik heb nog steeds lichte buikpijn. Ik hoop dat dat snel overgaat....

Morgen ochtend ben ik aan de beurd. Mij is aangeraden om vantevoren al pijnstilling in te nemen en dan die kant op... Ik ben benieuwd...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:02

Succes morgen dan! Idd, gewoon stevige pijnstiller nemen en het ergste verwachten..kan het alleen maar meevallen!

Ik zou het iig zo weer doen...wel apart om te zien hoe het per persoon kan verschillen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:03

Mijn moeder zecht dat ze echt een dikke week last heeft gehad... Ik ga het allenmaal beleven... Ik ben benieuwd...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:38

Peelie schreef:
Mijn moeder zecht dat ze echt een dikke week last heeft gehad... Ik ga het allenmaal beleven... Ik ben benieuwd...

een dikke week..... Oh dan heb ik nog een paar dagen te gaan.....

Ik vond het echt meevallen, was de pijnstilling vooraf ook vergeten en had die ook niet nodig.

Wel was ik erg misselijk en duizelig toen ik weer omhoog mocht. Ik heb zeker wel 30 minuten daar nog gezeten dat ik echt niet wilde opstaan..

Ik hoop dat mijn buikpijn snel verdwijnt....

succes morgen...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:41

Dat wisselt dus echt per persoon, Sinelia...want ik hoor van een vriendinnetje dat ze echt wel een maand regelmatig beetje krampen had, weer een ander bloedt maandenlang en ik heb waarschijnlijk mazzel dat ik echt sporadisch even een kramp voel en niet meer bloed..

Stond ook na het inbrengen zo op en zat 10 minuten later weer in de auto :j
Durfde het niet aan om op de fiets te gaan, maar dat was ook nog wel gelukt :j

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:29

IvysToeter schreef:
ok.
ik moet dit alleen effe kwijt.
ben gisteren per ongeluk vergeten de pil te nemen.
kwam ik net achter toen ik die van vandaag wilde slikken.
heb ze toen uit impuls maar alle 2 tegelijk genomen.
dit kan verder niet zo heel erg veel kwaad toch?
ok, het is niet de bedoeling dat snap ik maar echt schadelijk is het toch niet?

ik heb verder geen seks o.i.d. gehad hoor.
dus dat is het probleem niet.
als ik nu verder mijn strip neem zoals het hoort ben ik toch gewoon veilig?

Dit heb ik ook gehad, dat ik er 2 achter elkaar heb genomen omdat ik er toen pas achterkwam dat ik hem van de vorige dag was vergeten + dat ik seks had gehad :o
Maar ben gewoon ongesteld geworden, dus volgensmij maakt het niet veel uit hoor.
Heb er in iedergeval niks van gemerkt :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:55

xingridx schreef:
Dat wisselt dus echt per persoon, Sinelia...want ik hoor van een vriendinnetje dat ze echt wel een maand regelmatig beetje krampen had, weer een ander bloedt maandenlang en ik heb waarschijnlijk mazzel dat ik echt sporadisch even een kramp voel en niet meer bloed..

Stond ook na het inbrengen zo op en zat 10 minuten later weer in de auto :j
Durfde het niet aan om op de fiets te gaan, maar dat was ook nog wel gelukt :j

Nou, ik heb het dus wel een een HA gedaan, waar ik een heel goed geveol over had... Ze heeft het snel gedaan. Ik vons het klemmetje op je baar moedermond zetten echt vreselijk. Dat was ook absoluut niet lekker. Maar uiteindelijk viel het opzich best wel mee. Ik bloed nu wel als een rund. Ik ben ook voor het eerst bang dat mijn maandverbandje snel vol zit. :+
Ik was vanmorgen zo gespannen dat ik er van over mijn nek ben gegaan (en flink ook) maar gelukkig luchte dat wel op...

Ik blijf vandaag een dagje thuis, omdat ik me nogsteeds niet helemaal lekker voel, en ik heb behoorlijk kramp door het zetten. Maar verder gaat het prima met me, ik ben benieuwd hoe het ver zal gaan, en of dit de oplossing is voor mij :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:55

Nee das niet zo lekker nee :n
Idd gewoon even lekker rustig aan doen komende dagen, dan komt het vast goed!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:14

Ja idd, ik ga mezelf ook nog niet overvragen... Ik heb een beetje schoon gemaakt in huis, om mezelf bezig te houden... En geprobeerd te slapen, wat niet gelukt is...

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:46

Ik heb mijn spiraal begin februari gekregen, ben 2 maand ongesteld geweest, toen 2 maand helemaal niet, toen 2x om de 4 weken (dus in Juni en Juli) en sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest. Wel voel ik de spiraal regelmatig, bij hoesten en niezen bijvoorbeeld, maar verder geen last gelukkig. Hoop dat de menstruaties nu uitblijven, vind het heerlijk. :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:51

voel je hem zitten??? Dat is wel appart.. Is hij dan niet te groot gezet oid?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:33

Spiraal heeft 1 maat en zou in principe bij iedereen gewoon moeten passen :) Je hoort wel vaker dat mensen hem voelen. Ik had dat idee de eerste dagen wel, nu heb ik gewoon soms kramp. Vooral rechtsonder dus of m'n baarmoeder is scheef, of dat ding zit niet in het midden, of ik voel iets anders :+

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:23

Ik voel hem echt inderdaad, niet pijnlijk hoor.. Apart gevoel.. Te groot is ie niet, dat lijkt me vrijwel onmogelijk...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:06

Yessy schreef:
Spiraal heeft 1 maat en zou in principe bij iedereen gewoon moeten passen :) Je hoort wel vaker dat mensen hem voelen. Ik had dat idee de eerste dagen wel, nu heb ik gewoon soms kramp. Vooral rechtsonder dus of m'n baarmoeder is scheef, of dat ding zit niet in het midden, of ik voel iets anders :+

Ze meten eerst je beermoeder voordat ze hem plaatsen, en dan stellen ze de spiraal in. Dus er is wel degenlijk verschil in maat...

Het gaat een heel stuk beter dan gistere. Ik heb bijna geen bloedverlies meer. We nog een soort van kramp in mijn buik. Echt heel appart. Maar ook die kramp is al een heel stuk minder als gisteren

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:27

Ik heb hem vrijdag aan het einde van de middag laten zetten en had zaterdag al geen bloedverlies meer en sinds gisteren geen kramp meer. Dus dat gaat allemaal goed....

Succes Peelie...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:27

Ik dacht dat dat meten van de baarmoeder was om te zorgen dat 'ie op een bepaalde plek in de baarmoeder terecht kwam? Kunnen ze echt de maat ervan instellen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:55

dat is wel wat de doter mij wijs gemaakt heeft (mijn eigen dokter, niet de gene die hem geplaatst heeft.) Maar volgens mij meten ze echt de lengte, dat is wel wat hij aan wees iig...

Nou, hier gaat het ook goed... Ik had gistere al geen bloedverlies meer. (heb hem dinsdag laten zetten). Ik had gistere wel nog behoorlijk kramp, en momenten dat ik gewoon even wou gaan liggen. Ik heb wel stal uit gemest maar nog niet paard gereden, door de kramp leek me dat nog niet zo handig... Vandaag gaat het erg goed. Eigenlijk vrijwel geen kramp meer. Wel soms nog een beetje een steek, maar verder gaat het prima. Ik heb er bijna geen last mee van :) Ik ben wel beneiuwd hoe lang de bruine afscheiding gaat duuren...

Blegh... klinkt vies :+

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:56

smaakvol he :')

bij mij is die afscheiding dus ook al vrijwel weg, alleen af en toe op het toilet nog klein beetje lichtroze...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:32

Ja, bij mij is het ook op het toilet... Ik draag dus ook geen inlegkruisje oid... dat is verspilling van geld :+

Hoe lang had jij die van jou al Ingrid?

Klink misschien een beetje stom, maar ik ben nieuwschierig of ik er wat van merk tijdens de sex, of mijn vriend... Kan me haast niet voorstellen, wat die draadjes zijn echt miniscuul! :oo

Met de nuvaring was het echt een drama... dat deed zowel bij hem als bij mij pijn, was absoluut niet prettig. Die deed ik dus ook iedere keer uit :)