Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peelie schreef:xingridx schreef:Spiraal is veilig als ze hem hebben gecontroleerd, aantal weken na het plaatsen
Ik heb hem vorige week laten zetten, heb 1 november controle en als ie dan nog goed zit, mag ik 5 jaar wegblijven
Ingrid, hoe ervaarde jij het zetten van een spiraal? Ik kan me er niks bij voorstellen hoe dat voeld...
en heeft bij jou de huisarts of een gynecoloog het gedaan??
xingridx schreef:Ik vond het ontzettend meevallen
Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de gyn, omdat dat 'prettiger' zou zijn, aangezien ik natuurlijk nog geen kinderen heb gehad
Ik ging van het ergste uit, enorme pijn etc, had van tevoren pijnstiller genomen (brufen 600) en met horrorbeelden in mn hoofd naar het zhuis gegaan
Maar had een hele fijne gyn, aardige vrouw die alles heel rustig uitlegde en deed
En uiteindelijk viel het ontzettend mee, het deed geen echte pijn bij mij, meer een paar keer een nare menstruatiekramp, maar toen ze op gegeven moment zei: gaat het nog, je krijgt nog 1x dit en dan is het gebeurd...
Had ik echt zoiets van: huh, oh nu al? ohh dan viel het wel mee
Heb wel nog paar dagen rustig aan gedaan maar eigenlijk na 2 dagen al nergens last meer van en bloeden is ook al vrijwel gestopt
Sinelia schreef:xingridx schreef:Ik vond het ontzettend meevallen
Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de gyn, omdat dat 'prettiger' zou zijn, aangezien ik natuurlijk nog geen kinderen heb gehad
Ik ging van het ergste uit, enorme pijn etc, had van tevoren pijnstiller genomen (brufen 600) en met horrorbeelden in mn hoofd naar het zhuis gegaan
Maar had een hele fijne gyn, aardige vrouw die alles heel rustig uitlegde en deed
En uiteindelijk viel het ontzettend mee, het deed geen echte pijn bij mij, meer een paar keer een nare menstruatiekramp, maar toen ze op gegeven moment zei: gaat het nog, je krijgt nog 1x dit en dan is het gebeurd...
Had ik echt zoiets van: huh, oh nu al? ohh dan viel het wel mee
Heb wel nog paar dagen rustig aan gedaan maar eigenlijk na 2 dagen al nergens last meer van en bloeden is ook al vrijwel gestopt
ik heb hem vrijdag bij de HA laten zetten.. Het ging net als bij jou. Ik heb ook alleen vrijdag nog gevloeit en daarna niet meer (kan nog natuurlijk), maar ik heb nog steeds lichte buikpijn. Ik hoop dat dat snel overgaat....
Peelie schreef:Mijn moeder zecht dat ze echt een dikke week last heeft gehad... Ik ga het allenmaal beleven... Ik ben benieuwd...
IvysToeter schreef:ok.
ik moet dit alleen effe kwijt.
ben gisteren per ongeluk vergeten de pil te nemen.
kwam ik net achter toen ik die van vandaag wilde slikken.
heb ze toen uit impuls maar alle 2 tegelijk genomen.
dit kan verder niet zo heel erg veel kwaad toch?
ok, het is niet de bedoeling dat snap ik maar echt schadelijk is het toch niet?
ik heb verder geen seks o.i.d. gehad hoor.
dus dat is het probleem niet.
als ik nu verder mijn strip neem zoals het hoort ben ik toch gewoon veilig?
xingridx schreef:Dat wisselt dus echt per persoon, Sinelia...want ik hoor van een vriendinnetje dat ze echt wel een maand regelmatig beetje krampen had, weer een ander bloedt maandenlang en ik heb waarschijnlijk mazzel dat ik echt sporadisch even een kramp voel en niet meer bloed..
Stond ook na het inbrengen zo op en zat 10 minuten later weer in de auto
Durfde het niet aan om op de fiets te gaan, maar dat was ook nog wel gelukt
Yessy schreef:Spiraal heeft 1 maat en zou in principe bij iedereen gewoon moeten passenJe hoort wel vaker dat mensen hem voelen. Ik had dat idee de eerste dagen wel, nu heb ik gewoon soms kramp. Vooral rechtsonder dus of m'n baarmoeder is scheef, of dat ding zit niet in het midden, of ik voel iets anders