Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:29

Echwel schreef:
http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=57
http://www.alantvrouw.nl/index.php?page ... 4wod5mlGaQ
http://www.anticonceptie-online.nl/richtlijnen/30.pdf

Als ik google kom ik tegen dat je ook jonger zonder kinderwens je kunt laten steriliseren, waarom doen mensen die geen kinderwens hebben dat dan niet????
Is deze hele discussie overbodig

Als je nog geen 30 bent en geen kinderen hebt doen ze daar vaak erg moeilijk over. Bovendien denk ik dat mensen onder de 25 niet per se op langere termijn geen kinderen willen alleen in die periode van hun leven gewoon absoluut niet. En zelfs als ze zeker weten dat ze het nooit willen gaat het je waarschijnlijk veel tijd en moeite kosten voordat ze het eindelijk goedkeuren...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:30

Adil18 schreef:
superwoman schreef:

Ik vind zwanger worden niet echt onder een foutje vallen...
Eerst moet je onbeschermde sex hebben - dát kan een foutje zijn denk ik, maar daarna geen Morning after halen vind ik geen foutje meer...

En als je nou ik een klein poedersuiker woont waar iedereen je kent...Ik zou denk ik dan ook wel zoiets hebben van: Eerst zeker weten, dan verder kijken....

Zo kun je alles wel met een excuus van tafel vegen. Dit heeft geen zin zo...ben er nu echt weg van. Laterrrr

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:33

Wat is er toch het probleem mee dat IK bepaal wat er met mijn lichaam gebeurt, wanneer, hoe en waar? Als IK abortus wil laten plegen is dat niemands probleem, niemand heeft er last van. Ik dwing niemand een abortus te ondergaan en word doodmoe van al die moraalridders.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:35

maikeltje schreef:
Zo kun je alles wel met een excuus van tafel vegen. Dit heeft geen zin zo...ben er nu echt weg van. Laterrrr

Maikeltje, ik ben NOG NOOOOOOOIT in de situatie geweest. Ook toen ik eens niet zo voorzichtig ben geweest met de pil, heb ik goed opgepast (ik had de pil een kleine 11 uur later ingenomen, dus normaal gesproken moet de pil dan nog werken en heb de daaropvolgende week gemeenschap met condoom gehad en op het einde van de strip een stopweek ingelast om te zien of "alles wel normaal was").

Ik ben dus nog nooit in die situatie geweest, maar ik KAN het me VOORSTELLEN...!

En ik denk wanneer mensen zich meer in zouden kunnen leven in de situatie van een ander, deze discussie op sommige momenten ook lang niet zo heftig was geweest...

Alsof je zelf zo perfect bent?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:35

mick75 schreef:
Wat is er toch het probleem mee dat IK bepaal wat er met mijn lichaam gebeurt, wanneer, hoe en waar? Als IK abortus wil laten plegen is dat niemands probleem, niemand heeft er last van. Ik dwing niemand een abortus te ondergaan en word doodmoe van al die moraalridders.

AMEN!!!!!!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:38

Adil18 schreef:
maikeltje schreef:

Maikeltje, ik ben NOG NOOOOOOOIT in de situatie geweest. Ook toen ik eens niet zo voorzichtig ben geweest met de pil, heb ik goed opgepast (ik had de pil een kleine 11 uur later ingenomen, dus normaal gesproken moet de pil dan nog werken en heb de daaropvolgende week gemeenschap met condoom gehad en op het einde van de strip een stopweek ingelast om te zien of "alles wel normaal was").

Ik ben dus nog nooit in die situatie geweest, maar ik KAN het me VOORSTELLEN...!

En ik denk wanneer mensen zich meer in zouden kunnen leven in de situatie van een ander, deze discussie op sommige momenten ook lang niet zo heftig was geweest...

Alsof je zelf zo perfect bent?

Heb je mij nooit horen roepen :+

Beetje kinderachtig om nu persoonlijk te worden, vind je niet? ;)

phaser

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:40

De enorme technische ontwikkelingen binnen de chirurgie hebben het mogelijk gemaakt om de foetus te operen in de baarmoeder. Operaties die al uitgevoerd worden zijn cardiale operaties, myelomeningo-coele, en teratomen. Ook in het AZM is de apparatuur aangekocht om foetale operaties door te voeren. Een begin wordt gemaakt met het klieven van de placenta om de transfuse-transfuseur te behandelen. De gedachte dat een foetus een patiënt is heeft wereldwijd geleid tot toenemende belangstelling voor het begrip foetale pijn. Het geven van foetale pijnstilling en anesthesie is gerechtvaardigd, niet alleen als een morele verplichting, maar ook omdat bij te vroeg geboren kinderen aangetoond is dat, pijn- en stressoverleving de neurologische ontwikkeling op langere termijn kunnen aantasten. Dit kan in de loop van het leven de pijnervaring veranderen en zou van wezenlijk belang kunnen zijn voor het ontstaan van acute en chronische pijntherapie op latere leeftijd. Desalniettemin is een bewijsgrond hiervoor beperkt, voornamelijk vanwege ethische tegenwerpingen tegen onderzoek met menselijke foetussen.

Dit wil zeggen dat ze enkel anesthesie gebruiken omwille van de morele verplichting. En omdat bij oudere kinderen in de baarmoeder (lees; kinderen alsin levensvatbaar) er wel pijn gevoeld kan worden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:41

maikeltje schreef:

Nou, je doet wel zo...Kun je mij eerlijk zeggen dat je nog NOOIT de pil vergeten bent?

Oh, nu wordt ik persoonlijk? Misschien zou je je eigen posts in dit topic eens door moeten lezen...?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:45

Als men zich niet laat steriliseren omdat men zich niet in een gezond lijf wil laten snijden, vraag ik mij af waarom ze met dat gezonde lijf wel roken??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:45

mick75 schreef:

Het punt bij een abortus is dat je dus ook beslist over het lichaam en het leven van een ander, namelijk je kind. Dat heeft er wel degelijk last van.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:46

Blue_Eyes schreef:
mick75 schreef:

Het punt bij een abortus is dat je dus ook beslist over het lichaam en het leven van een ander, namelijk je kind. Dat heeft er wel degelijk last van.

Prima als je het voor de 12 weken zwangerschap laat doen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:47

Adil18 schreef:
maikeltje schreef:

Nou, je doet wel zo...Kun je mij eerlijk zeggen dat je nog NOOIT de pil vergeten bent?

Oh, nu wordt ik persoonlijk? Misschien zou je je eigen posts in dit topic eens door moeten lezen...?

:))

Ik ben de pil weleens vergeten ja. Een keer om precies te zijn. En toen stond ik de volgende dag bij de huisarts op de stoep voor de morning afterpil omdat ik absoluut niet zwanger wilde worden.

Wat dat lezen betreft: dat zit bij mij wel goed hoor ;)

Phaser: jouw stukken lees ik vanavond even, dan kan ik er rustig voor gaan zitten oke?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:47

Zolang dat zich in mijn lichaam bevind beslis ik daarover en dat is mijn recht.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:50

Echwel schreef:
Als men zich niet laat steriliseren omdat men zich niet in een gezond lijf wil laten snijden, vraag ik mij af waarom ze met dat gezonde lijf wel roken??

Echwel, lees je even de posts goed door? Er zijn geen artsen die in een jong en een gezond lichaam 'zomaar' gaan snijden, vooral wanneer de persoon zo jong is dat de kinderwens evt. nog zou kunnen komen...!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:52

Adil18 schreef:
En als je nou ik een klein poedersuiker woont waar iedereen je kent...Ik zou denk ik dan ook wel zoiets hebben van: Eerst zeker weten, dan verder kijken....

Lam excuus- dan neem je imo bewust de keuze dat je zwanger zou kunnen worden.
Dat is namelijk geen foutje maar een keuze :j

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:52

mick75 schreef:

Dat is niet volledig waar... Een kind dat "à terme" is, als je jezelf van de trap zou gooien omdat je geen abortus meer mag plegen, zal je worden aangeklaagd wegens moord hoor ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:53

maikeltje schreef:
Ik ben de pil weleens vergeten ja. Een keer om precies te zijn. En toen stond ik de volgende dag bij de huisarts op de stoep voor de morning afterpil omdat ik absoluut niet zwanger wilde worden.

Wat dat lezen betreft: dat zit bij mij wel goed hoor ;)

Ik zeg niet dat je niet goed leest, ik zeg enkel dat jij in dit topic ook al wel eens persoonlijk bent geworden.

Hoe dan ook, zo was het van mijn kant niet bedoeld, ik kon het alleen niet goed hebben dat sommige mensen doen alsof zij nooit een fout zoude kunnen maken met anticonceptie.

Als je mij hele post had gelezen (heb je misschien, maar je hebt er niet op gereageerd) had je gezien hoe ik heb gehandeld en waarom. En die handeling was imo voldoende. En er is gelukkig ook niks gebeurd...

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:55

Adil18 schreef:
Echwel schreef:

Echwel, lees je even de posts goed door? Er zijn geen artsen die in een jong en een gezond lichaam 'zomaar' gaan snijden, vooral wanneer de persoon zo jong is dat de kinderwens evt. nog zou kunnen komen...!

Helemaal mee eens.
Een arts gaat een jong meisje NOOIT steriliseren zonder eenduidige reden.
Als je geen kinderwens hebt en dat zou je enige motivering zijn, is niet voldoende om een arts je te laten steriliseren.
Toch niet op een jonge leeftijd (rond de 20 jaar).

Er moet een duidelijke en goede reden zijn alvorens een arts een volledige hysterectomie zal uitvoeren.
Zeker omdat er veel consequenties zijn na zo'n ingreep.
Geen arts doe het doet bij een meisje van 18 omdat ze nooit kinderen wil ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:56

superwoman schreef:
Adil18 schreef:

Lam excuus- dan neem je imo bewust de keuze dat je zwanger zou kunnen worden.
Dat is namelijk geen foutje maar een keuze :j

En je kunt geen foute keuze maken? ;)

Nogmaals, het is mij nog nooit gebeurd, maar omdat ik uit een klein dorp kom kan ik het me heeeeeeeeeel erg goed voorstellen.

Ik vind het ook gewoon geen lam excuus...wanneer mensen niet zo'n tamtam zouden maken over abortussen, onveileige sex meteen veroordelen e.d. was de drempel der schaamte om overheen te stappen misschien ook niet zo groot :)*

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:57

Ik geloof dat de dames die zich het drukst maken hier allemaal achter in de twintig zeker zijn..
Vooral degenen met een sterke antipathie tegen kinderen..
Soms vraag ik mij af of het inderdaad niet heel goed is dat zulke mensen zich niet voortplanten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:59

Echwel schreef:
Ik geloof dat de dames die zich het drukst maken hier allemaal achter in de twintig zeker zijn..
Soms vraag ik mij af of het inderdaad niet heel goed is dat zulke mensen zich niet voortplanten

Zou je die zin misschien even toe willen lichten?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:59

Echwel schreef:

Ik weet niet of het antipathie is. Dat is nogal sterk uitgedrukt.
Ik zou het anders verwoorden: je hebt mensen met een kinderwens en mensen zonder een kinderwens.

Niet zozeer een antipatische houding tegenover kinderen is hun reden, misschien gewoon geen 'nood' aan kinderen omdat ze zelf nog een zekere zin van vrijheid willen hebben.

In plaats van op een woensdagmiddag je 3 kinderen naar ballet, voetbal en muziekschool te moeten brengen en terwijl je boodschappen moet plannen, ben je vrij en ga je rustig je boodschappen doen en kan je nadien rustig een boek lezen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:06

Adil18 schreef:
En je kunt geen foute keuze maken? ;)

Dat kan idd, maar ik vind 2 foute keuze's een beetje teveel van het goede als je écht geen kinderen wilt.
Ik snap gewon niet dat als je geen kinderen wilt, je niet zorgt voor bescherming (voor of achteraf) zodat je niet zwanger kán worden.

En over je voorbeeld, bel je huisarts, die mag niks zeggen en anders haal het in een andere stad....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:07

Echwel schreef:

Wie ben jij om daar over te oordelen? ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:08

mick75 schreef:

Dat is je wettelijk recht - in Nederland - en daarmee is het blijkbaar ook ethisch verantwoord. Daar ben ik het niet me eens, ik vind het niet ethisch verantwoord.