Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:02

Rock schreef:
Rienn schreef:

Het is dat ik niet mij hele leven hier open en bloot ga neer leggen, maar het kan ook anders. Het is maar net hoe stabiel je zelf bent. :)

Maar is het punt juist niet dat de TS níet echt stabiel is aangezien ze een geschiedenis van depressies etc. heeft?

Dat klopt. Het is nu ook dubbel. Houden is geen optie, maar het weg laten halen is heel zwaar, maar in de TS haar ogen de beste optie en niet alleen in de TS haar ogen. Als de TS na de ingreep gelijk hulpt krijgt, kan de TS het misschien sneller een plekje geven.

Sofy

TS: goed dat je al zo ver aan het nadenken bent over je toekomst en dergelijke! Ik zou wel zo snel mogelijk nieuwe anticonceptie gaan gebruiken als ik jou was. Misschien kun je via deze site een goed alternatief uitzoeken?
http://www.anticonceptie.nl

Overigens misschien interessant voor alle dames hier om eens te bekijken: iedere dag een pil slikken is echt niet de enige mogelijkheid en vaak ook niet de beste. Volgens mij zijn er zat mensen die hem heel soms vergeten.

roxiie

Suzanne F. schreef:
Ik ben zo bang dat je spijt gaat krijgen later. Dat je rond de tijd dat je baby geboren had moeten worden, je gaat afvragen hoe hij/zij eruit had gezien en een jaar later hoe hij/zij de eerste stapjes doet.

Verder wordt het dus niet even weggezogen maar ga je gewoon echt bevallen. Met weeen en de hele troep erbij. Doe je ook je ogen dicht als de baby geboren wordt? Kijk je dan even de andere kant op?
Ook als de baby nog een paar minuten leeft na de bevalling? Ga je hem niet even vasthouden? Mag het zo weg de kliko in??

De TS is 17 weken zwanger dus het is nog niet eens levensvatbaar.
@ Evaluna; Het is de TS haar leven, en HAAR keus. Het is dus niet belangrijk wat jij er van denkt en vindt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:03

Egocentrisch hoeft niet per definitie slecht te zijn :) Je moet als eerste zorg dragen voor jezelf voor dat je zorg kan dragen voor een ander. In die zin heb ik begrip voor de keuze van de TS :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:03

Suzanne F. schreef:
Euhm, volgens mij gaat ze onder gehele narcose. ;) En wat wil je hier mee bereiken, dat de TS er toch maar vanaf ziet omdat er een aantal het er niet mee eens zijn.

Nee ze moet het geheel zelf weten. Maar struisvogelpolitiek gaat je opbreken later.
En algehele narcose lijkt me dan het beste ja.

Ik ken meerdere meiden die een abortus hebben laten doen en er volledig achterstonden net als TS. En die zo ontzettende problemen ermee hebben gekregen later. Die zoveel spijt hadden achteraf. Echt bij een psychiater terecht kwamen hierdoor.[/quote]

Sorry suzanne, maar als je gelezen had, moest de hele ingreep onder narcose. Dus dat heeft niks te maken met het feit of TS haar kop in het zand steekt!!!!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:04

TS had beter dit topic niet kunnen openen..
Is discussieren over wel of geen curratage uit laten voeren niet beter in het andere topic?
Laatst bijgewerkt door Kelly_Taco op 04-03-10 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:05

owens-mama schreef:
Rienn schreef:
Euhm, volgens mij gaat ze onder gehele narcose. ;) En wat wil je hier mee bereiken, dat de TS er toch maar vanaf ziet omdat er een aantal het er niet mee eens zijn.

Nee ze moet het geheel zelf weten. Maar struisvogelpolitiek gaat je opbreken later.
En algehele narcose lijkt me dan het beste ja.

Ik ken meerdere meiden die een abortus hebben laten doen en er volledig achterstonden net als TS. En die zo ontzettende problemen ermee hebben gekregen later. Die zoveel spijt hadden achteraf. Echt bij een psychiater terecht kwamen hierdoor.

Sorry suzanne, maar als je gelezen had, moest de hele ingreep onder narcose. Dus dat heeft niks te maken met het feit of TS haar kop in het zand steekt!!!!![/quote]

De Quote ging volgens mij niet even goed. :P

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 11:05

Rock; inderdaad.

Welke vorm van anticonceptie het word weet ik nog niet.
Ga eerst uitzoeken wat het meest betrouwbaar is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:05

Rock schreef:
Egocentrisch hoeft niet per definitie slecht te zijn :) Je moet als eerste zorg dragen voor jezelf voor dat je zorg kan dragen voor een ander. In die zin heb ik begrip voor de keuze van de TS :)

Goh, je zegt wat ik ook al wilde zeggen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:06

Esther28 schreef:
Sommige mensen hebben echt de openingspost niet begrepen.... :roll:
Walgelijk hoe sommige reageren :r
De TS heeft haar beslissing al gemaakt en staat daar 100% achter....
Dus anti-abortus clan: jullie kunnen nu echt wel ophouden met je mening te verkondigen en de TS tot de grond toe af te branden...dit vraagt ze niet..... :n
Ze vraagt steun voor haar beslissing....juist HAAR beslissing :j ...de enige die met deze beslissing moet kunnen leven, nu en in de toekomst, is de ts....en wat ik hier van haar lees, heeft zij echt wel nagedacht over haar beslissing...
@TS: had het je ook al per pb laten weten, maar ik kan je beslissing alleen maar respecteren en over het feit dat je daadwerkelijk ook over de toekomst nadenkt en niet alleen op korte termijn kijkt +:)+

Bedoel je mij daar mee? Zo ja, kun jij me dan misschien vertellen wat ik niet begrepen heb? Waar staat dat in anti abortus ben? Ikplaats vraagtekens bij sommige dingen, ik zeik de ts hier niet af, niets van dat alles.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:07

Rienn inderdaad, verkeerde knopje!!

Vic. Fiets met zijspan????

TS. ik heb goede ervaringen met de nuvaring, als je info wilt mag je me PB-en

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:09

Mindim schreef:
Esther28 schreef:
Sommige mensen hebben echt de openingspost niet begrepen.... :roll:
Walgelijk hoe sommige reageren :r
De TS heeft haar beslissing al gemaakt en staat daar 100% achter....
Dus anti-abortus clan: jullie kunnen nu echt wel ophouden met je mening te verkondigen en de TS tot de grond toe af te branden...dit vraagt ze niet..... :n
Ze vraagt steun voor haar beslissing....juist HAAR beslissing :j ...de enige die met deze beslissing moet kunnen leven, nu en in de toekomst, is de ts....en wat ik hier van haar lees, heeft zij echt wel nagedacht over haar beslissing...
@TS: had het je ook al per pb laten weten, maar ik kan je beslissing alleen maar respecteren en over het feit dat je daadwerkelijk ook over de toekomst nadenkt en niet alleen op korte termijn kijkt +:)+

Bedoel je mij daar mee? Zo ja, kun jij me dan misschien vertellen wat ik niet begrepen heb? Waar staat dat in anti abortus ben? Ikplaats vraagtekens bij sommige dingen, ik zeik de ts hier niet af, niets van dat alles.

Wie de schoen past, trekt hem aan....
Verder ga ik hier niet op in anders wordt het erg off topic

Anoniem

LifeSucks schreef:
Rock; inderdaad.

Ik kan je een spiraaltje aanraden. Als je al een keer bevallen bent is je baarmoedermond opgerekt dus kunnen ze hem over een tijdje makkelijker plaatsen. Maar dan moet eerst je baarmoeder weer terugkrimpen van formaat galia-meloen naar de oorspronkelijke staat, anders heb je kans op een baarmoederperforatie, het kan dus niet meteen, maar over een week of 6 waarschijnlijk wel.

Wendy1978

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

ts
Ik heb zelf een mirena spiraal... Al 7 jaar nu.
(2 jaar geleden mijn 2e laten plaatsen)
Niet meer dan goede ervaringen hier... :j

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 11:10

Naja, formaat galia meloen zal wel niet :+ (Wat een term)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:10

Esther,je mag off topic hoor!!TS vraagt om steun maar er zijn er genoeg die haar beslissing af kraken....dat is dan toch ook off topic???

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:10

Een huisarts kan je precies de voor en nadelen vertellen van welke A.C dan ook. Overleg met hem/haar wat het beste bij je past. Deel ervaringen met een ander!!..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:11

Victory2000 schreef:
Esther,je mag off topic hoor!!TS vraagt om steun maar er zijn er genoeg die haar beslissing af kraken....dat is dan toch ook off topic???

Vind je het erg als ik daar niet aan mee doen en gewoon on-topic probeer te blijven ;)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:12

Rock schreef:
LifeSucks schreef:
Rock; inderdaad.

Ik kan je een spiraaltje aanraden. Als je al een keer bevallen bent is je baarmoedermond opgerekt dus kunnen ze hem over een tijdje makkelijker plaatsen. Maar dan moet eerst je baarmoeder weer terugkrimpen van formaat galia-meloen naar de oorspronkelijke staat, anders heb je kans op een baarmoederperforatie, het kan dus niet meteen, maar over een week of 6 waarschijnlijk wel.

Bij mijn vriendin hebben ze meteen na de abortus een spiraaltje geplaatst......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:13

LifeSucks schreef:
Naja, formaat galia meloen zal wel niet :+ (Wat een term)

Jawel hoor, dat is ongeveer het formaat van je baarmoeder nu... Klinkt een beetje gek, zo vertellen ze aan zwangere vrouwen vaak hoe groot je baarmoeder is, wordt vergeleken met fruit :+ Het gaat straks terug naar formaat stoofpeertje :')

@ Noudy, maar die was nog niet zo heel ver toch?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:13

Mindim schreef:
darwin schreef:
Ik zou willen dat alle mensen zo goed over een kind nadachten als TS.
Iedereen "neemt" maar te pas en te onpas, gewenst of ongewenst , een kind, en beseffen totaal niet hoeveel impact dat op je leven heeft.
Het percentage "onspoorde kinderen" was nog nooit zo hoog, en waar ligt dat aan ????
Ik vind TS heel verstandig, dat zij wel inziet dat ze het kind niks te bieden heeft, en dus ook haar verantwoordelijkheid neemt.
Ik wens je heel veel sterkte TS.

Je hebt helemaal gelijk, alleen imo had de verantwoordelijkheid weken eerder genomen moeten worden. Dat is het enige wat mij stoort aan de hele zaak.
Abortus kan ik me in haar situatie nog voorstellen, maar de tekenen van zwangerschap waren er.
Citaat:
Ook toen het weer beter ging en dus ook de seks weer in de relatie kwam ben ik geen nieuwe strip gaan halen.

Afgelopen maanden ben ik gestopt met roken, en merkte ik vanalles aan mijn lichaam.
Pijnlijke borsten, opgezette buik, buikpijn en soms bijna flauwvallen.
Dat wijdde ik aan het stoppen met roken.
Maar ook mijn menstruatie bleef weg.
Afgelopen weken werd ik steeds stressvoller en emotioneler.
Maar ook dit kon met mijn terugval te maken hebben of troubles op het werk.

Toch groeide ook de angst voor zwangerschap. Nu heb ik vanmiddag eindelijk een test gehaald (2), en ik bleek bij de eerste zwanger. De 2e heb ik niet gedaan.

Seksen zonder pil en dan alle zwangerschapstekenen aan iets anders wijten, dat snap ik niet. De angst voor zwangerschap groeide en eindelijk heeft ze een test gehaald.

Dit komt uit de beginpost, vandaar mijn vermoeden dat TS het al wel wist en haar hoofd in het zand gestoken heeft. En daarom heb ik weinig begrip voor de late abortus.

Weet je wat het is, mindim? Het is lastig te volgen soms, maar je kop in het zand steken kan heel goed te maken hebben met de depressie.
Ik ben een aantal jaar geleden ook behoorlijk depressief geweest. In die periode stelde ik ook alles uit, stak overal mijn kop voor in het zand.
Ongeloofelijk, als ik het achteraf zo bekijk. Niks voor mij ook, ik ben nu juist een sterke vrouw, ik stel liever niet uit, maar pak het liefst gelijk aan etc.

Maar vergeet niet: als je depressief bent, ben je ziek. Echt ziek, in je hoofd. Je denkt anders, je handelt anders. En dat kan heel ernstige gevolgen hebben.

Gelukkig was dat voor mij indertijd uiteindelijk minder heftig, maar serieus, als je echt depressief bent, ben je eigenlijk gewoon niet helemaal toerekeningsvatbaar.
TS probeert nu de gevolgen te herstellen, heel bot gezegd, en daar heb ik toch echt wel respect voor. Ze denkt er over na en ze heeft het lef gehad om ook heel duidelijk een keuze te maken. En dat is toch wel een van de moeilijkste dingen als je niet zo stabiel bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:15

Esther28 schreef:
[Bedoel je mij daar mee? Zo ja, kun jij me dan misschien vertellen wat ik niet begrepen heb? Waar staat dat in anti abortus ben? Ikplaats vraagtekens bij sommige dingen, ik zeik de ts hier niet af, niets van dat alles.

Wie de schoen past, trekt hem aan....
Verder ga ik hier niet op in anders wordt het erg off topic[/quote]

Ik vind het niet netjes met de vinger te wijzen en als je er naar gevraagd wordt de boot af te houden. Wees dan ook zo netjes om uit te leggen wat en wie je met je tekst bedoeld. PB is ook prima, als je het off topic gaat. Maar iets roepen zonder onderbouwing, is niet netjes.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:19

Ik denk zelfs dat het positief is dat TS deze beslissing heeft genomen.Ze is aan de beterende hand....Wendy heeft gelijk.Je kan echt heel min zijn als je depri bent.Uitstellen en je kop in het zand steken hoort daar bij.Ze hersteld nu haar fout.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:22

Fouten maken is menselijk, maar ze erkennen en herstellen doet men vaak niet.
TS probeert haar leven op de rails te zetten, uit haar eventuele depressie te komen. En wat heeft een kind aan een moeder die er niet klaar voor is. Niets helemaal niets.
Als men straks zou lezen moeder mishandeld kind of vermoord kind. Roept iedereen, het was beter geweest als dat kind nooit was geboren of dit leed hoefde mee te maken. Ts Ik blijf bij mijn standpunt, dat ik dit een wijs besluit van je vind.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:28

TS is goed op weg, en dat ze deze keuze durft te maken is een heel goed iets! Ik ken de TS niet, maar ben wel heel trots op haar en op haar beslissingen die ze tot nu toe heeft genomen. :)