DDDMakkink schreef:welkom
natuurlijk mag je hier komen kletsen en je ervaring en alledaagse gedoe delen
ik vind het ook heel interessant om te lezen hoe andere er aan zijn gekomen en hoe hun weg bewandelt is/word
ik weet het zelf pas sinds maart dit jaar maar loop er al wel ruim 4 jaar(dat zij de dokter)
ik loop dagelijk veel en beweeg veel maar ik krijg steeds meer pijn
het trekt ook naar boven lijkt wel
(heb het in mijn linker enkel na een breuk van mijn hielbeen)
weet echt niet of het wel kan hoor uitbreiden naar boven tot aan de lies
ga het toch eens in de groep gooie
maar voor mij is veel bewegen echt geen pretje en veel zitten ook niet want dan gaat het slapen en doet het nog meer pijn
dus al met al hang ik een beetje de hele dag door
Ik heb ook dystrofie na een breuk in mijn hielbeen! Bij mij was het eerst alleen mn enkel en iets daarboven, toen tot aan mn knie, toen kroop het langzaam op tot op 3kwart van mijn bovenbeen & nu heb ik het tot en met mijn lies.
aikon schreef:@iMaryble, heb je al eens bij stil gestaan dat dwangstand en pijn erg samen hangt? Dat er bij meer dwangstand er ook meer pijn op komt zetten? Knopen in je spieren zorgen voor dwangstand en pijn door de constante spanning die er dag en nacht op je spieren staat. Die knopen zorgen voor een blokkade in de bloedtoevoer, dus verkleuring/dik of dun worden/vreemde nagel-haargroei ......... Als je die knopen aanpakt zodat ze weer verdwijnen trekt de pijn weg en komt de doorbloeding weer opgang.
Yeap klopt, dat zei mijn arts ook. (voor zover die ooit gelijk heeft, maar dit klonk wel aannemelijk) Alleen mijn spieren willen niet normaal doen.
PEPT werkt niet, in december hebben ze het geprobeerd en toen zijn ze na 3 keer gestopt omdat het niet hielp. In mei/juni van dit jaar heb ik ook nog 6 keer gehad, dat hielp ook niet. Spierverslappers helpen ook niet. Kleurentherapie & chiropraxie werken ook niet. En het gewone revalidatiecentrum (waaruit ik vanmiddag met ontslag ga omdat het niet helpt) helpt ook niet.. wordt er een beetje moedeloos van. Fijn dat het probleem in mn spieren zit, maar niet fijn dat ze dat niet op kunnen lossen! Zelfs als ik volledig buiten bewustzijn ben staat er nog immense spanning op mn spieren.