hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IceQueen

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:31

Is dat echt zo van dat honger gevoel joh? Dan snap ik nu ook waarom ik altijd wel kan eten.....

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:39

Je moet eigenlijk zo denken dat je lichaam tijdens een hyperventilatieaanval aan het sporten is. En daardoor een boel verbruikt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:17

Als je teveel ademt gaat dat ook vaak naar je maag toe , krijg je hongergevoel van maar dan laat je ook meer scheten / boertjes :P Kan ook zijn dat je aan de dunne raakt , vaak moet plassen , enz. enz. Het gaat echt alle kanten op mis als je te veel zuurstof binnen haalt :=

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:27

Hahaha echt waar??? Dat wist ik ook niet :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:39

Ik raak idd aan de dunne en moet vaak plassen, hahaha

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:42

Ow nee dat heb ik niet, gelukkig. Ik moet zo na de paarden toe en ben een beetje zenuwachtig omdat ik me de hele dag al niet ech lekker voel. Zo stom!!

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:37

Ik zat vanavond in de auto weer te hyperen. En waarom? Geen idee. Word er zoooo moe van. Iemand nog de gouden tip om er vanaf te komen? :p

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:54

Ik denk dat we allemaal die gouden tip graag willen weten. Maar het grootste deel ligt bij jezelf..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 20:02

wie heeft er nu ook meer last van hv

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 03:17

Ik heb er nu veel last van. Ik heb een paar uur geleden in tapas gegeten, kruidig natuurlijk en nu wordt ik steeds maar wakker met een onwijs droge keel en ben bang dat ik ga stikken terwijl ik weet dat er niks is, echt irritant gewoon...
En ik ben donderdag in het ziekenhuis geweest, uit de test kwam dat ik verhoogde kans op een angststoornis heb, ik ben bang om ziek te worden en bang in situaties met veel onbekende mensen.
Ik moet ong. 1 keer in de 3 weken/maand terug voor gesprek en oefeningen.
En ik moet ik elke avond voordat ik naar bed ga een ontspanningsoefening doen.
Maar het is natuurlijk vakantie en ben elke keer zo laat en moe thuis gekomen dat ik er geen zin meer in had.
Niet zo slim, maar ik begin er vanaf morgen echt mee, anders houd die hv nooit op!

Dit moest ik even kwijt..

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:44

appiesjappie schreef:
wie heeft er nu ook meer last van hv

Ik denk het wel, sinds een paar weken alweer.. het is ook zo'n lekkere viscieuze cirkel: je voelt dat je wat vaker last hebt van HV, daar wordt je moe van en doordat je moe wordt heb je vaker last van HV, waardoor je nog moeier wordt, enz. :')
Kun jij iets aanwijzen als een oorzaak, bij jezelf? Ik denk dat ik mezelf toch weer stiekem aan het voorbij lopen ben.. Nou ja, ik heb vorige week in ieder geval voor de zekerheid bloed laten prikken en morgen krijg ik de uitslag. Als daar niets uitkomt maar eens even kijken hoe we dan weer uit die viscueuze cirkel kunnen komen ;)

Lastig, RoosxBill.. Denk inderdaad dat het wel verstandig is om met die oefeningen te beginnen :) En misschien zelfs nu al, aangezien je aangeeft nu veel last te hebben: even tot jezelf komen :(:)

pmarena schreef:
Als je teveel ademt gaat dat ook vaak naar je maag toe , krijg je hongergevoel van maar dan laat je ook meer scheten / boertjes :P Kan ook zijn dat je aan de dunne raakt , vaak moet plassen , enz. enz. Het gaat echt alle kanten op mis als je te veel zuurstof binnen haalt :=

Echt waar?? Er gaat weer een wereld voor me open :+ :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:25

jaik denk dat het bij mij ook komt omdat ik moe ben. Omdat het zo vroeg donker is enzo.Word je ook veel sneller moe.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:47

Dat werkt ook mee, inderdaad :j

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:52

Nou ik meld me ook maar weer eens hoor..

Het ging de laatste tijd eigenlijk best goed..

Maar ik ben al paar dagen heel erg moe.. en daar heb ik eigenlijk niet zo vaak last van dat ik echt gewoon geod slaap maar dan ook nog de heledag moe ben.. Dus nu loop ik me daar helemaal druk om te maken ;( En krijg ik meteen zo hele vage rare hoofdpijn.. ;( man hee.. :(

* Edit : hebben jullie ook omdat je je zo druk maakt over wat er wat allemaal niet zou kunnen wezen dat je veel vergeetachtiger word? :=

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:36

xLiezel schreef:

Maar ik ben al paar dagen heel erg moe.. en daar heb ik eigenlijk niet zo vaak last van dat ik echt gewoon geod slaap maar dan ook nog de heledag moe ben.. Dus nu loop ik me daar helemaal druk om te maken ;( En krijg ik meteen zo hele vage rare hoofdpijn.. ;( man hee.. :(

* Edit : hebben jullie ook omdat je je zo druk maakt over wat er wat allemaal niet zou kunnen wezen dat je veel vergeetachtiger word? :=

Jaaaa :j :').

Ik ben echt al twee maanden moe ofzo, tussendoor naar Griekenland geweest met school. De reis op zich was een groot succes en zou er alles voor overhebben het nog een x te mogen doen met al die lieve mensen, maar mijn gezondheid liet me toch wel een beetje in de steek :=.
Helaas, helaas :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:54

xLiezel schreef:

Ik plaats hier niet zo veel, maar ben van plan meer te plaatsen want oh zo herkenbaar allemaal! Ja soort hyperfocus dan en als je dat loslaat weet je even niks meer. Naja heel gek gevoel..

Bij mij uit de hyperventilatie zich heel erg in misselijkheid, benauwd, droge keel en hartslag die supersnel gaat.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 18:24

ik ben ook steeds giga moe en slaap echt giga goed...... maar ja nog anderhalve maand en dan lengen de dagen weer hahahh

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:52

oooh nee he de tintels in mn armen beginnen weer, weer benauwd!! pfff wat een ellende poedersuiker hv

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:54

appiesjappie schreef:
oooh nee he de tintels in mn armen beginnen weer, weer benauwd!! pfff wat een ellende poedersuiker hv

Als je het voelt op komen probeer gelijk afleiding te zoeken. Ga stukje wandelen, trap op en af rennen, puzzelen etc. In ieder geval je concentratie afleiden van je ademhaling zodat je niet in het cirkeltje beland.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:55

ja voordat ik onder de douche ging dacht ik al oh oh en nu kom ik er net onder vandaan en begon mn linker arm te tinterlen en druk boven mn borst

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:00

Dan moet je NU afleiding gaan zoeken. Je blijft er te veel in hangen je moet over dat "ohjee, niet weer" gevoel heen. Zorg dat je er boven staat en gewoon leuke dingen gaan doen die je afleiden van je verkeerde ademhaling. Het is alleen maar een vervelend gevoel medisch gezien is er verder dan een verkeerde ademhaling niets aan de hand. Je bent gewoon gezond dus geen gekke dingen in je hoofd halen maar gewoon doorgaan met leven en in zo'n situatie er boven proberen te staan door gelijk bij de eerste symptomen afleiding te gaan zoeken.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 18:04

hoi hoi,

hoe gaat het met jullie??? Ik ben echt super moe. of het door het weer komt of ergens anders om ik weet het niet. Maar heb het gevoel dat mijn hyper ook langzaam weer binnen komt sluimeren pfff... Rot winter!!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:25

ga afleiding zoeken NU!
met mij gaat het... ja euhm, hoe zeg je dat leuk? Slecht :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 18:48

pffffzou het met de winter te maken hebben?? ik denk bijvoorbeeld steeds dat ik misschien longontsteking heb is niet zo denk ik maar toch en dan krijg ik opeens weer spierpijn acjter bij mijn schouders enzo. Ik ben gewoon moe en dat weet ik wel zeker. haha. mijn eene oog trilt de hele tijd een beetje en mijn ogen zijn zwaar. maar ik ga zo nar de sportschool!!!

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:53

CRos95 :(:)

Goed zo appiesjappie, lekker sporten :)) Even goed gebruik maken van de endorfines die daarbij vrijkomen ;)

Met mij gaat het.. redelijk. :)
Vanaf september kreeg ik zoetjesaan weer meer vage klachten: moe, hoofdpijn, hoge ademhaling, duizelig.. Ben een paar keer bij de huisarts geweest, bloed laten prikken -was uiteraard weer niets mis mee :+ - en zo. Dus ik dacht al dat het weer op 'spanning' toegeschreven kon worden.
En toen gaf de huisarts me een verwijsbrief voor de fysio. Uhm.. fysio :o? M'n nek zat inderdaad vast en ook m'n nekspieren waren vreselijk staalkabelachtig, maar hoe zou dat vermoeidheid en een hoge ademhaling kunnen verklaren? Maar ik ben wel gegaan -altijd fijn, even de spiertjes los laten werken :D - en heb met de fysio hierover verder gefilosofeerd. Hij wist in eerste instantie ook de link niet te leggen, maar kwam even later met het volgende verhaal: in je ruggemerg zit een bepaalde zenuw (parasympatisch?) die invloed heeft op verschillende organen en kan vermoeidheid en duizeligheid veroorzaken. En bij navragen ook een hoog zittende ademhaling :)*
Het zou kunnen zijn dat die zenuw overprikkeld is en zodoende die vage klachten veroorzaakt. Dus daarom ga ik nu weer regelmatig naar de fysio :)