Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xannemijn

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:05

Ik heb ook afentoe best veel puistjes etc.
Ik maak het schoon en smeer er Diepreinigende spot gel op van eigen merk Etos. Het is gewoon doorzichtig dus je kan het ook overdag op het werkt echt super.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:12

Marijee schreef:
Majo: Hoelang gebruik jij al Clinique dan? Misschien zit je huid nu nog in opstand, maar misschien ben je ergens wel allergische voor? :)

Ik denk nu alles bij elkaar zo'n 2,5 maand, en echt die-hard, plus ik gebruik geen poeder of foundation op mijn gezicht. Heb ik een tijdje wel gedaan, want het stond zo mooi. Maar ik merkte dat mijn gezicht dat helemaal neit leuk vond, dus nu alleen nog met speciale gelegenheden (verjaardagen enzo).

Mijn vriend gebruikt trouwens in de ochtend gewoon water en die groene Uni Cura zeep. Daarna smeert ie zich in met Nivea, en meneer heeft NOOIT een pukkel!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:20

Een vriendin van mij heeft ook zo'n makkelijke huid. Zij haalt haar make up nooit af (te lui of zo :P ) maar heeft ook nooit last van een pukkel!

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:45

een vriendin van mijn heeft er ook heel erg last van, die kreeg een vriend en ging naar de ha voor de pil, toen keek de ha en zij van je hebt wel vrij veel last van puistjes he, ja klopt, en toen heeft ze een andere pil voor geschreven gekregen en die helpt tegn puistjes, en serieus het werkt echt, 2 weken daarna had ze echt zichtbaar minder last van puistjes en veel egalere huisd ze gebruikte ook altijd ladingge plamuur ( foundation) om het te bedekken en dat gebruikt ze nu ook niet meer,, nerges voor nodig!

dus ga gewoon even langs de ha en vraag om die pil, is ook gewoon via verzekering

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:23

En 'die pil' heet?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:56

Haha ja, dat zou ik ook wel willen weten. Heb nu trouwens ook een speciale pil omdat ik alle klachten van ongesteldheid heel extreem had en de pil die ik normaal had totaal niet hielp. :=

Spul heet Qlaira, je slikt het altijd door, zitten 2 pilletjes aan het einde van de strip die non actief zijn of zoiets, dan word je dus wel ongesteld, maar slik je je pil gewoon door :j.
Heb nu dus ook geen 'maandelijkse-slechte-huid-explosie' meer :Y).

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:39

Ik wil ook graag aan de pil, maar helaas ben ik het nog niet regelmatig (lees er gaat 2 maand of langer overheen voordat ik ongesteld word. En als ik het ben, is het erg pijnlijk := )

Misschien Majo, is dit wat voor jou? African Black Soap? Dat schijnt briljant te zijn voor gevoelige/moeilijke huidjes. Ik kan evt wel wat artikels/informatie er over opzoeken? :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:52

Marijee schreef:
Ik wil ook graag aan de pil, maar helaas ben ik het nog niet regelmatig (lees er gaat 2 maand of langer overheen voordat ik ongesteld word. En als ik het ben, is het erg pijnlijk := )

Misschien Majo, is dit wat voor jou? African Black Soap? Dat schijnt briljant te zijn voor gevoelige/moeilijke huidjes. Ik kan evt wel wat artikels/informatie er over opzoeken? :)

Je slikt toch juist de pil als je onregelmatig bent en als het heel erg pijn doet? (Edit: Naast dat je hem slikt tegen zwangerschap uiteraard).
Ik ben hem juist daarom gaan slikken. (Edit) De pijn is nu vrijwel weg, en ik ben het nu gewoon regelmatig. :j

Eerst was ik het heel regelmatig, maar werd steeds onregelmatiger. De pijn was vanaf het begin af aan al niet te handellen dus ben uiteindelijk aan de pil gegaan hiervoor. :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:56

Marijee schreef:

Ik heb een gewone blanke Hollandse huid he ;)
Maar als je wil doen, heel graag!! Lief van je :o

wendyelstJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:02

Dr.organic Tea Tree Cream.. Zweer erbij!
Gebruikte eerst de Tea tree oil van het kruidvat maar die is erg vet! dus die werkt niet..
Is tegen snee'tjes,wondjes,littekens en geïrriteerde huid. is 100% natuurlijk.
Het stinkt wel een beetje haha! Maar mijn littekens zijn minder.. en een rustigere huid. Heb nog af en toe 1tje tijdens de wekelijkse hormonen aanval maar verder niks meer.

Is te halen bij de Groene Tuinen 8.99 geloof ik? En ik doe er nu al6 maanden mee met 1tube.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:08

Majo, ik moest me toch hard lachen om jou opmerking! :') Het betekend niet dat het the African Black Soap heeft, dat het direct voor 'getinte' vrouwen is hoor! Het word volgens mij genoemd doordat het er zwartig er uit ziet + dat het in afrika (?) word gemaakt door die vrouwen. :D
Ik zoek wel wat op, ik weet niet als het correct is die informatie die ik net heb verteld, maar ik denk het wel :j Wat er igg is blijven hangen :D

http://www.beautylab.nl/2010/03/alles-o ... -soap.html in het begin van het artikel, staat een verwijzing van een artikel hoe je kan zien hoe het word gemaakt. Heel leuk om te zien :j

De rest kan ik helaas nu niet opzoeken, mijn computer begin een beetje te protesteren bij beautylab.nl. Maar als je daar verder zoekt onder African Black Soap, vind je veel meer positieve artikels :D

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:10

Darkdreamer: Ohja? := Ik dacht altijd dat het alleen was als je de pijnen niet kon doorstaan en als je niet zwanger wou raken? Of natuurlijk als je van de puistjes afwilde :D Haha, weer wat geleerd :D

Ik denk niet dat mijn ouders dat nu nog toestaan, ik kan het wel eens gaan vragen ja :j

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:22

Marijee schreef:
Darkdreamer: Ohja? := Ik dacht altijd dat het alleen was als je de pijnen niet kon doorstaan en als je niet zwanger wou raken? Of natuurlijk als je van de puistjes afwilde :D Haha, weer wat geleerd :D

Ik denk niet dat mijn ouders dat nu nog toestaan, ik kan het wel eens gaan vragen ja :j

indd.. ik ben ook door het onregelmatige aan de pil begonnen. Of ja onregelmatig. Het was gewoon altijd feest |(

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:29

Ik heb altijd al een onzuivere huid gehad,dus veel last van acne,en grove porien.
De laatste tijd gaat 't erg goed.
Ik gebruik om mijn gezicht schoon te maken zuiverende reinigingsgel van Vichy(Normaderm) en overdag doe ik er creme op ,ook van Vichy,normaderm.
S'nachts doe ik Differin-gel op, dat heb ik via de huisarts.
Dat spul van Vichy is niet supergoedkoop,maar er hoeft ook maar een heel klein beetje op,en dan goed verdelen, ik doe er best heel lang mee.
Ik hoor om me heen ook dat m'n gezicht er goed uitziet haha :D

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:31

Ik heb nu 4 jaar last van een onzuivere huid (begon in de puberteit op m'n 14e) en heb zowat alles geprobeerd (diane pil, 3 verschillende middeltjes van de dokter, vichy en allerlei andere huidverzorgingsmerken tegen acne) maar niets dat hielp. De dermatoloog zei dat ik roacutane moest als ik er vanaf wilde komen, maar dat is zo'n paardenmiddel, dat wil ik niet. Ik ben dus naar een homeopaat gegaan en gebruik de producten van Dermatologica, en het werkt echt goed! Vlak voor de menstruatie heb ik soms één of twee pukkeltjes die doorbreken, maar ik gebruik het middel van de homeopaat pas 2 maanden, dus ik moet het nog wat tijd geven om volledig goed te kunnen werken. Maar verder zijn echt alle pukkels weg en heb ik alleen nog littekens helaas (echt ga NIET krabben!). Iedere huid is anders en voor de een werkt dit middel goed en voor de ander weer wat anders, dus ik hoop dat je vindt wat bij je past. Ik kan je echt aanraden naar een homeopaat te gaan, ik geloofde er niet zo in maar het resultaat liegt niet! Verder ben ik gevoelig voor chocola, zodra ik wat meer van die heerlijke lekkernij eet is mijn gezicht de volgende dag meteen vuriger en onrustig. Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat chocola invloed heeft op acne, maar bij 8 van de 10 mensen heeft het stoppen met chocola eten een positief effect op hun huid, dus genoeg bewijs voor mij. Veel succes en hopelijk ben je er snel vanaf!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:55

Help, ik krijg opeens rode vlekjes/puistjes op mijn rug terwijl mijn gezicht zo mooi bijtrekt en hier bijna geen puistje meer te bevinden is, zijn ze aan het verhuizen ofzo? Zit iemand anders ook met dit probleem? Want wil ze graag (snel) weg hebben voor de zomer.. al die leuke shirtjes (met open rug).

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:15

Ik heb geen idee Kelly...

Pff gebruik nu 2 weken Clinique type 3 en ik krijg allemaal schilfertjes en een extreem droge huid rond mijn neus. Toch maar type 2 proberen?!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:16

Mensen, type 3 en 4 van Clinique is heftig hoor! Alleen als je echt een heel vette huid hebt moet je die types pakken. Anders krijg je dus schilfers en een nog meer beschadigde huid!
Dus ja, ik zou overgaan op type 2.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:24

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:43

Ze doen soms ook zo'n pijn... |(

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:23

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:07

Ik gebruik african black soap van secretgarden inmiddels een week. Mijn huid gaat zichtbaar vooruit, maar ik heb daarbij afgelopen maand heel wat dingen veranderd in mijn gezichtverzorging. Dus of het door de zeep komt weet ik niet. De recensies zijn in ieder geval lovend.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:39

Als clinique niet werkt, ga ik ook over de op african black soap. En ik wil ook ooit nog eens iets van lush gaan proberen :j Daphna: gebruik jij er nog een tonic etc naast of puur dat alleen? :)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:42

The body shop, je moet de tea tree lijn nemen, echt goed spul ! :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:52

door mijn vitamine b12 prikken heb ik ook last van pukkels ;(
ik gebruik nu spul van garnier maar dat helpt maar een beetje..
heb nu zo'n testpakket besteld van clinique..
vind het helemaal niet leuk, zo onder de plekken zitten :\