Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:28

jeeh heb weer een vak gehaald niet voor niks al een week aan het studeren dus *\o/*

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:03

supersambo schreef:
Nou dat valt toch nog wel mee ?

Nou ik bedoel meer dat ik me een zwakkeling voel, omdat ik aan m'n 'trek' gevoel toegeef, terwijl ik gewoon niet om 16.00 2 broodjes moet gaan eten, terwijl ik om 17.00 warm eet.. :P

Gefeliciteerd Nina..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 21-01-10 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:05

O: Twee plakken ontbijtkoek
T: -
M: Twee bruine boterhammer met kaas.

Ik wil terug naar 54 kg, dus moet er 4 kg af!

Anoniem

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:14

Ik heb vanmorgen op;

O: 2 bruine boterhammen met één gekookt eitje
T: 1 mandarijn

Straks:

L: 2 bruin met vruchtenhagel
T: Cup-a-soup
A: Rijst met ratatouille.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:24

liiza schreef:
O: Twee plakken ontbijtkoek
T: -
M: Twee bruine boterhammer met kaas.

Ik wil terug naar 54 kg, dus moet er 4 kg af!

Hoe lang ben jij? Want tenzij je 1,50 m bent, vind ik 58 kilo al een mooi gewicht.

@Supersambo: Roosvicee Lacto! Dat is het enige wat je in de supermarkt (apotheek heeft vast ook wel wat) kan vinden wat bij mij werkt! Ik heb praktisch nooit last van verstopping, behalve tijdens m'n zwangerschappen, en toen was dit het enige wat hielp. ;)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:30

ik en mijn kleine broertje gaan dadelijk samen lunchen
dus wou eigenlijk iets speciaals, iemand nog suggesties?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:52

Ik wil ook graag dus Zumba erbij gaan doen, maar dan met DVD thuis aan de slag. Scheelt oppas regelen en nog een avond van huis weg. ;) Bovendien kan de oudste (3,5 jaar) dan lekker meeswingen. Alleen de Zumba DVD kost ong. 75 euro's. Wel heel veel centjes. Maar dezelfde serie wordt op MP aangeboden vanaf 15 tot 20 euro. En deze verkopers beweren dat het dezelfde DVD is. Zitten ook veel aanbieders van op MP. Heb dus gemaild naar zo iemand. Krijg gelijk standaard mailtje terug met allerlei reclame ook. De naam van de afzender is anders dan van de adverteerder op MP... het gaat over 16 euro, maar ik twijfel of ik zo geen kat in de zak koop... hebben jullie daar ervaring mee?

Edit, maar even apart topicje voor geopend ;) : [LZP] Zumba DVD via MP... ervaringen?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:01

Vandaag:
O: Optimel yoghurt met 6 eetlepels kellogs All Bran plus, een stukje appel en ananas
T: VB met sellerysalade
L: 2 boterhammen met 30+ kaas en een beetje becel light + banaan
T: VB met sellerysalade + appel
A: macaroni met een saus van spinazie a la créme, 30+ geraspte kaas en hamblokjes

Gisteravond ben ik volledig uit de bocht gevlogen: klein zakje chips en 8 tucjes barbecue op :oo
Ik vrees dat ik toch nog erg moet wennen, deze 3e lijnweek. Ik heb s'avonds gewoon honger!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:11

@Kebie, dat lijkt op mijn avondeten. Alleen dan zalm ipv ham en kaas.

Heb trouwens voor mezelf een leuke traktatie bedacht als ik onder de 70 kilo schiet (nog bijna 5 kilo eraf dus). Dan wil ik van die acrylnagels laten zetten. Vind ik zo mooi en al eens eerder gehad toen ik ging trouwen. En misschien nog een beautydag ofzo als ik dan nog een paar kilo eraf heb.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:18

Hello,

Supersambo bij de kruidvat verkopen ze stoelgang thee (eigen merk) die schijnt ook goed te helpen.
En 2 glazen lauw water op nuchtere maag.

Keebs ik heb ook nog veel honger en daarbij is het de verkeerde week van de maand zeg maar en dan is alles nog moeilijker te weerstaan....
Kun je me trouwens dat recept een doormailen?

En duke mag ik jou recept ook??

Lijken mee heerlijk namelijk!!

Vandaag:
O: Krentenbol
T: mineola
L: 2 vk met linera smeetpathe en een bakje rauwkost
T: peer en glas jus
D: maaltijd salade met krieltjes, ijsbergsla, sperzieboontjes, rode ui, eitje en tonijn.
T: Bakje magere yoghurt

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:19

O; bakje Bosvruchten yoghurt.
T: Appel en LU Crackers + beker sinasappelsap
L: 2 bruine broodjes met garnalen.
T:-
A: Light Pizza van de AH
T: Sinasappel+appel.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:24

Iris1702 schreef:
En duke mag ik jou recept ook??

Lijken mee heerlijk namelijk!!

Eigen recept :Y) :

Uitje fijnsnijden, knoflookteentje persen, (wok)olie in wokpan verhitten. Uitje met knoflook kort fruiten, spinazie a la creme erbij (gewoon zo uit de diepvries), net zo lang roerbakken tot de spinazie warm is, dan kan je er eventueel iets van room of kruidenkaas bij doen. Light room of anders light kruidenkaas in ons geval! Gerookte zalm in reepjes snijden. Pan van het vuur als alles goed heet is (borrelt), dan pas de zalm erdoor, anders dan valt deze helemaal uit elkaar en proef je er bijna niets meer van. Eventueel wat peper en zout (de zalm is al vrij zout van zichzelf).

Te serveren met pasta of aardappelpuree (broer komt eten en houdt niet zo van pasta, dus voor hem wat aardappelpuree erbij want deze spinaziesaus is wel grote favoriet bij hem).

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:41

En dan een gewone moot zalm of gerookte zalm?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:43

Ik zelf heb trouwens zo'n soortgelijk recept alleen dan erg basic.
Tagliatelli, kipblokjes bakken, gehakte bladspinazie erdoor en daarna een boursin kaas erdoorheen smelten......... heerlijk!! Alleen is boursin iets minder goed voor de kalorietjes

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:46

mijn lijnen gaat nie zo best deze week..volgende week vrijdag 2 tentamens + een WCO wat af moet dit weekeind, en mn verzorg paard is goed kreupel en zowel de eigenaresse als de andere bijrijders hadden niets door :S Al met all, veel stress, komt het lijnen en sporten niet ten goede.. Omdat ik gsiteren met Farita het erf 15 keer op en af ben gerent voor de DA vond ik dat ik nie meer naar de sportschool hoefde ... Had er eigenljk ook geen tijd voor, maarja....
schiet niet zo op dus hiero...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:59

Iris1702 schreef:
En dan een gewone moot zalm of gerookte zalm?

Gerookte zalm. Dus die dunne plakjes. ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:00

Iris1702 schreef:
Ik zelf heb trouwens zo'n soortgelijk recept alleen dan erg basic.
Tagliatelli, kipblokjes bakken, gehakte bladspinazie erdoor en daarna een boursin kaas erdoorheen smelten......... heerlijk!! Alleen is boursin iets minder goed voor de kalorietjes

Klinkt ook lekker! :9 Je kan ook light kruidenkaas nemen ipv boursin. ;)

Trouwens, dat van mij is ook er basic. Niet veel meer bijzonders dan jouw recept. ;)

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:03

Duke schreef:
Uitje fijnsnijden, knoflookteentje persen, (wok)olie in wokpan verhitten. Uitje met knoflook kort fruiten, spinazie a la creme erbij (gewoon zo uit de diepvries), net zo lang roerbakken tot de spinazie warm is, dan kan je er eventueel iets van room of kruidenkaas bij doen.

Ik doe er dan dus 30+ geraspte kaas doorheen en hamblokjes. Beetje peper en eventueel nog wat zout en klaar!
Voor 2 volwassenen en 2 kinderen gebruik ik 750 gr. diepvriesspinazie, ongeveer de helft of iets meer zakje slankie kaas en zo'n duopak hamblokjes.
De kinderen staan de juichen als we dit eten en het is snel klaar dus ik maak het altijd op werkdagen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:05

Ook een lekkere variatie, bospaddestoelen opbakken met een zooi knoflook en wat uitjes, pasta koken, dan de pasta als die bijt gaar is door de bospaddestoellen mengen, schep pesto er door, en voila, heerlijk maal :D Blokjes feta er doorheen mengen op het laaste maakt het nog lekkerder.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:05

Airborn schreef:
mijn lijnen gaat nie zo best deze week..volgende week vrijdag 2 tentamens + een WCO wat af moet dit weekeind, en mn verzorg paard is goed kreupel en zowel de eigenaresse als de andere bijrijders hadden niets door :S Al met all, veel stress, komt het lijnen en sporten niet ten goede.. Omdat ik gsiteren met Farita het erf 15 keer op en af ben gerent voor de DA vond ik dat ik nie meer naar de sportschool hoefde ... Had er eigenljk ook geen tijd voor, maarja....
schiet niet zo op dus hiero...

ik ken het kwa tentames...
wel echt rot van je bijrijpaard :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:07

Hier gaat het ook niet zo best.. Heb al een dikke week last van een hele irritante kriebelhoest, lig echt de hele nacht wakker van het hoesten :( Heb vandaag toch maar eens de huisarts gebeld, want heb al 3 flessen hoestdrank op :+ Morgen tentamens en dinsdag tijdens mijn tentamen erg veel last gehad van het hoesten.. Hopen dat dat helpt..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:16

Airborn schreef:
Ook een lekkere variatie, bospaddestoelen opbakken met een zooi knoflook en wat uitjes, pasta koken, dan de pasta als die bijt gaar is door de bospaddestoellen mengen, schep pesto er door, en voila, heerlijk maal :D Blokjes feta er doorheen mengen op het laaste maakt het nog lekkerder.

Klinkt ook goed! :9 Maar ik mis nog iets van groente erbij. Wat eet je er dan bij?
En balen van je bijrijdpaard zeg. :\

@Relaxed: lastig om zo lang de kriebelhoest te hebben. :\

Tentamenstress ligt voor mij al lang achter mij. :D

@Kebie: Dus verder wel het recept wat lijkt op dat van mij, maar dan geen zalm maar kaas en hamblokjes dus... Klinkt ook goed! :9

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:22

Hebben we een collectieve afvaldip :D
Tja twijfel er ook over hoe goed het hier gaat, maar dat zie ik zaterdag wel weer.

Ik maak vanavond echt van die ouderwetse macaroni. Groot groentepakket met mager gehakt en zakje van de honig. Vriend wil er eigenlijk Smac doorheen, maar dat is niet dieetproof.

Goed roosvicee lacto dus, straks maar weer naar de winkel. Heb net twee Kiwi's op maar die waren bijzonder ranzig. Dus die haal ik zo nog maar bij de groenteboer, hopen dat die lekkerder zijn.

Ik wil ook zóóóó graag weer rijden |( Rondje over de Wierdense hei is zo fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:39

Ja heb wel vaker kriebelhoest, maar hij duurt nu wel erg lang.. Normaal bel ik ook echt geen huisarts voor zoiets, maar de HTK-middelen werken niet.. :( Heb er onderhand hoofd- en keelpijn van door het vele hoesten. Vriendje werd vannacht ook wel gek van me, maar vond het ook wel zielug :o

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:44

Afvaldip?
Ik kan me herinneren dat ik er vorig jaar ook moeite mee had. De eerste week rommel ik vaak nog maar wat aan. De 2e week kan ik dan wel goed streng zijn, maar daarna moet ik een soort evenwicht zien te vinden tussen niets eten en veel eten, en dat is nog best lastig.
Overigens weeg ik ook maar 1x per week en dan op maandagochtend.

Die van jou klinkt ook goed Duke! Ik heb het voornemen om meer vis te eten, maar op een of andere manier vind ik dat nog best lastig ;)

Wat is er met je paard Supersambo?