Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:58

Pollewoppy schreef:
_Pilipa_ schreef:
Pw, jeetje het laatste wat me bij bleef is dat jullie zo een goed gesprek hadden zodat je even alles eruit kon gooien.
Maar in hoeverre wil hij nu weten waar hij aan toe is? met betrekking op jouw herstel? Hoop dat jullie eruit komen, maar denk aan jezelf en waarmee jij gelukkig bent! ik hoop dat hij je kan blijven ondersteunen maar als hij dat niet kan en het gaat op jouw kosten dan is het niet goed, ik weet dat het hard klinkt maar je moet wel gelukkig zijn en niet ook nog tegen hem vechten!

We hebben ook wel goede gesprekken hoor, maar er is één onderwerp dat nog steeds heel lastig / gevoelig ligt en steeds terugkomt. En daar wil hij zekerheid over. Die zekerheid kan ik hem niet geven, ik weet niet hoe het straks gaat als ik wel weer lekker in mijn vel zit. Daar kan ik hem nu gewoon niks over zeggen. Ik heb hem gevraagd of het dan alleen allemaal daar van af hangt in een relatie voor hem. En voor hem zou het dus inderdaad een reden zijn om er een punt achter te zetten..

Ergens kan ik hem wel begrijpen, neem het me niet kwalijk aub.
Maar wat nog belangrijker is, ben jij namelijk.. want jij hersteld met druk op je schouders en je doet het voor jouw niet voor hem, je moet zeker weten dat hij er voor je kan zijn en eigenlijk kan ik wel begrijpen dat hij het moeilijk vind, maar je kan niet van jouw verwachten dat jij het waar kan maken!!! Kies voor jouw!!!! ten alle tijde

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:00

Pilipa wat leuk dat je iemand hebt leren kennen. Laat het gewoon op je af komen. Je bent zoals je bent en je moet je niet anders voor doen!! Vervelend verder dat je zo druk in je hoofd bent en moeite hebt met loslaten. Ik heb dat ook wel eens. Lastig is dat.

Ik neem het je niet kwalijk hoor, ik begrijp hem ook wel, en juist dat maakt me zo bang dat hij bij me weg gaat..

CIV: Met Droef gaat het goed. Vanmiddag even met hem naar het bos geweest. Hij was zo blij dat hij weer even mee mocht in de auto. Die hond is echt een ongelofelijke kanjer!

Is het die ex-dekreu waar jullie zouden gaan kijken? Is het een shiba-inu of is het een andere hond geworden? Het is logisch dat ze aan elkaar moeten wennen. Hoe lang heb je hem op proef? Geef het gewoon de tijd.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:03

Pw, ja dat is ook zo, hij weet wel van mijn burn out af en eigenlijk praten wij erg goed, dus ik denk dat ik maar gewoon eerlijk moet blijven en mezelf!
Ja dat loslaten .. altijd moeilijk!
ik hoop dat jullie eruit komen en dan nog sterker!
dat woord kanjer komt met volle kracht over op het scherm!!! :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:04

Pilipa, wat fijn dat je iemand ontmoet hebt. Laat het zijn beloop en zie waar het schip strand, leg je zelf geen druk op. Ook met andere dingen niet. Je hebt het over Wat Als.... dit en Wat als.... dat maar misschien gebeurt dat wel niet, geen zorgen voor morgen want wie weet loopt het allemaal wel erg fijn en goed. Gun het je in ieder geval. Het kost je nu veel energie die misschien wel onnodig is en als er iets gebeurt, dan weet jij wel hoe je het op moet lossen.

PW, snap ook dat het voor je vriend makkelijk is maar hij kan niet verwachten dat jij weet wanneer bepaalde onderwerpen verholpen zullen zijn want dat weet jezelf ook niet. Kijk en een relatie valt of staat toch niet met 1 onderwerp, normaal hangt het toch samen met meerdere aspecten? Hoop écht dat jullie eruit zullen komen en dat niet steeds een discussiepunt zal blijven.

Het is die reu geworden en inderdaad een shiba :D. We hebben hem een aantal weken op proef maar hopen zelf zsm te weten of het wat zal worden, nu is 3 dagen nog wel wat te kort. We kijken het gewoon een week of wat aan, het is wel zo dat onze hond er beter van moet worden. Wat fijn dat Droef het nog zo goed doet!

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:10

Dat hoop ik zelf ook :j
Ben inderdaad blij dat Droeffie het nog zo goed doet. Zou er nog niet aan moeten denken dat hij er niet meer is.

Als je foto's hebt van jullie nieuwe aanwinst moet je ze maar plaatsen. Ben heel benieuwd namelijk!! 3 dagen is inderdaad wel wat kort om er wat over te zeggen. Maar goed dat je in je achterhoofd houdt dat je huidige hond er beter van moet worden. Hopelijk komt het helemaal goed ;)

Pilipa goed dat jullie zo fijn kunnen praten en dat je open bent geweest over je burnout! Zoals ik al zei: Gewoon lekker op je af laten komen allemaal en vooral: PROBEREN TE GENIETEN!!

Ik ga mijn bedje opzoeken.
Weltruste dames!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:11

Civ ik doe mijn best, het moet ook allemaal weer even wennen! Ik wil gewoon weer leuk zijn ook voor een ander, en niet altijd lastig! ik wil weer genieten en dat is soms nog zo moeilijk!!!!

ik hoop dat het goed komt met jullie hondje, altijd leuk een nieuw kindje thuis :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:13

thanks pw, goeie woorden weer van je :d slaap lekker

ik ga ook zo naar bed, beetje op tijd, de wekker gaat weer vroeg!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:16

Slaap lekker dames, niet teveel piekeren en gewoon jezelf zijn! Het heeft geen nut om je anders voor je te doen voor een ander en alleen maar leuk is niemand ;) Problemen zijn er om te overwinnen en er samen sterker uit te komen. Weltruste :Z

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:18

Civ mooi gezegd en dit neem ik mee in gedachten!!!!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:59

CIV schreef:
Flugeltje, bedankt voor het meedenken, doet me goed. Even korte uitleg: Heb haar vorig jaar gekocht, net voor ik een burnout kreeg. Ze is toen zadelmak gemaakt/beleerd maar door de angststoornis die ik heb ontwikkeld durf ik er zelf niet goed mee te rijden. Op de trainingsstal ging het goed maar dit was erg prijzig, toen zou iemand van stal mij helpen, helaas liep dit anders dan gepland. Heb toen een oproep geplaatst hier en op MP voor hulp, helaas is ook dit niet van de grond gekomen zoals ik zou willen. Dus nu een jaar verder maar zelf nog geen stap verder, zucht. Daarom twijfelde ik weer wat te doen, paard verkopen en even niks of toch nog iets proberen, ga voor het laatste maar dan houd het op. Dit is voor mijn paardje ook niet leuk, kan ik me er nogal druk om maken en dat zorgt dan weer voor spanningen, om toch wat ontopic te blijven ;)

Hoop dat jij er ook uit zult komen met je paardje, neem geen overhaaste beslissingen en denk aan jezelf, jij bent nu even het belangrijktste. Mijn paardje staat ook goed verzorgt en ik probeer er zelf vrede mee te hebben als ik er even niet ben geweest. Hoe voel je je verder vandaag?

Hey

Bij mij is hetzelfde verhaal, heb mijn paard een maand geleden gekocht en is ook net zadelmak. Maar ik heb iemand op stal die rijdt hem 3x per week en gooit hem elke dag los, dit kost me 30 euro per week, maar ik heb geen verplichting en al zou ik zelf rijden, zou ik 2x per week les hebben en kost me dan 50 euro, dus uiteindelijk ben ik goedkoper uit zo. Ik ben niet bang om op hem te rijden, ondanks dat ik er de laatste x erg hard af ben gevallen, maar dat lag meer aan mezelf dan aan hem.
Is bij jou zoiets ook niet te regelen ???
Dan is mijn 2e optie om hem bij mijn zus te zetten, maar dan staat hij 45 min bij mij vandaan en dat vind ik niet fijn, want als ik me goed voel, wil ik wel kunnen gaan. Maar het is altijd een fijn achterdeurtje.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:57

Flugeltje, heb even in je profiel gespiekt. Leuk paard heb je.
Je vorige was ook een mooierd :j

Ben je al bij je huisarts geweest of mag je vanmiddag pas? Als je nog moet sterkte!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:26

Pollewoppy schreef:
Flugeltje, heb even in je profiel gespiekt. Leuk paard heb je.
Je vorige was ook een mooierd :j

Ben je al bij je huisarts geweest of mag je vanmiddag pas? Als je nog moet sterkte!

Ik hoef niet langs te komen, heb vanmorgen gebeld voor een afspraak, maar even overleg gehad met de HA en die kent mijn verhaal, dus ik krijg nu antidepressie en kan ik vanmiddag halen. Ik moet zo het Riagg nog even bellen, want 14 dec. heeft de HA een spoedmelding gemaakt voor mij, maar ik heb nog steeds niets gehoord en dat klopt niet volgens de HA. Dus die even achter der broek aan bellen en dan 13 jan. mijn intake voor de hypnotherapie...ben benieuwd.

En dank je voor mijn paardjes, beiden erg leuke beestjes, alleen mijn vorige een wat gecompliceerd karakter, dus heb deze keer een hele makkelijke gekozen :P .

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:48

Hou je er wel rekening mee dat de antidepressiva 6 weken kan duren voordat de werking optimaal is? Verwacht er de eerse dagen dus niet teveel van. Hopelijk krijg je ook niet teveel last van bijwerkingen en knap je snel een beetje op!

Raar dan dat je nog niks gehoord hebt van het RIAGG. Vervelend om er nu zelf achter aan te moeten, maar helaas, zo werkt de zorg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:02

Hoi allemaal!

Jeetje PW, ik vind dit best moeilijk om te lezen eigenlijk.. doet me best pijn, al begrijp ik je vriend aan de ene kant ook wel. Maar begrijpt hij dan niet dat jij ook niks liever dan dat het op dat vlak ook snel beter gaat? Liever gisteren dan vandaag toch? Zoals ik al zei, ik begrijp het van zijn kan ook wel, maar ik vind het jammer om te lezen dat hij daarom misschien de relatie wilt verbreken. Daarnaast vind ik dat hij je de tijd moet geven, ik bedoel hij zet je behoorlijk onder druk he? Je kan hem geen zekerheid geven, niet of het beter gaat, en al helemaal niet wanneer het beter gaat. Dat kan niemand hem vertellen. Voor hetzelfde geld krijgt hij een nieuwe vriendin, en komt die ook in hetzelfde schuitje te zitten als jij. Wat dan? Zetten we daar dan ook maar een punt achter? In voor en tegenspoed is het toch? (sorry, ligt behoorlijk gevoelig bij mij merk ik)

Flugeltje: Fijn dat je medicatie krijgt, en hopelijk werken die goed voor je. Lijkt me vreselijk om in deze situatie te zitten als je nog een uk hebt rond lopen. Ik moet trouwens zeggen dat ik je nu ook wat realistischer tegen de situatie aan vind kijken dan enkele weken geleden. Ik hoop dat je snel weer opkrabbelt!

CIV: Wat leuk dat het die reu is geworden, ik ben wel erg nieuwsgierig naar een foto? :D Hoe gaat het nu met je, nog veel last van spanningen?

Pilipa: Wat ontzettend tof dat je iemand hebt ontmoet! Geniet er maar lekker van, en leef met de dag. Al is dat erg moeilijk, hahaha, ik kan het wel zo lekker zeggen..

Zo, volgens mij ben ik weer bijgelezen.

Afgelopen weekend was het sarah-feest van mijn schoonmama. Was erg leuk en ik heb ook echt van het feest kunnen genieten. Helaas hebben Pascal en ik praktisch alles kunnen doen qua tuin versieren enzo, en dat terwijl ik al alle voorbereidingen had getroffen. Niet echt leuk dus, ze hadden iedere keer een smoes waarom ze niet mee konden helpen. De mooiste was nog dat ze het koud hadden. Ja hallo! Maar goed, ik geloof dat mijn schoonmama inmiddels weet dat ik alles heb georganiseerd. En het feest was leuk. Ik kreeg complimentjes over mijn afvallen en ze hadden tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ik zo vrolijk was. Een groter compliment kan ik niet krijgen!

Vandaag is Pascal weer gaan werken en dat geeft me rust. Maar ik vind het heel moeilijk om mijn dagen in te plannen en er me dan ook aan te houden. Ik beland erg snel op de bank achter mijn laptop.. Moeilijk allemaal dus. Om 4 uur heb ik een gesprek met mijn behandelaar, misschien dat ze nog tips voor me heeft.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:23

Hey Angela,
Fijn om even wat van je te horen. Ik heb toevallig net je blogs bij zitten lezen. Wat leuk dat het feest zo goed is gegaan en dat je zoveel fijne complimenten kreeg! Echt super!

Ik kan me voorstellen dat je wat moeite hebt om je dagen in te plannen en je er ook aan te houden. Ik heb dat ook wel een beetje naast mijn therapieën. Ik wil het huishouden weer oppakken, maar het valt me best zwaar. Stom is dat, want de tijd heb ik wel. Soms zou ik willen dat die dingen nou eens wat makkelijker zouden gaan.

Succes vanmiddag bij je behandelaar!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:26

Angela_ schreef:
Hoi allemaal!

Jeetje PW, ik vind dit best moeilijk om te lezen eigenlijk.. doet me best pijn, al begrijp ik je vriend aan de ene kant ook wel. Maar begrijpt hij dan niet dat jij ook niks liever dan dat het op dat vlak ook snel beter gaat? Liever gisteren dan vandaag toch? Zoals ik al zei, ik begrijp het van zijn kan ook wel, maar ik vind het jammer om te lezen dat hij daarom misschien de relatie wilt verbreken. Daarnaast vind ik dat hij je de tijd moet geven, ik bedoel hij zet je behoorlijk onder druk he? Je kan hem geen zekerheid geven, niet of het beter gaat, en al helemaal niet wanneer het beter gaat. Dat kan niemand hem vertellen. Voor hetzelfde geld krijgt hij een nieuwe vriendin, en komt die ook in hetzelfde schuitje te zitten als jij. Wat dan? Zetten we daar dan ook maar een punt achter? In voor en tegenspoed is het toch? (sorry, ligt behoorlijk gevoelig bij mij merk ik)

Vanochtend in de groep heb ik het ook een beetje besproken. Niet tot in detail, maar wel dat hij min of meer toch wel druk op me legt. Hij zit vrij snel in de aanklagersrol of in de slachtofferrol en dat is best moeilijk. Verder heb ik hem gisteren ook gezegd dat hij niet in de toekomst kan kijken, maar dat met hem niemand dat kan. Maar ik geloof niet dat dat echt tot hem doordrong.

Op maandagavond is hij altijd weg, dat is zijn drumavondje. Nu had ik hem aan de telefoon en nu is hij misschien vanavond thuis. Dat is even een tegenvaller. Had een avondje alleen niet zo erg gevonden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:31

Wat goed dat je het in de groep hebt besproken! Knap van je! Ik vind inderdaad dat hij snel in de slachtoffer schiet, Pascal heeft daar ook een handje van. Zodra hem iets niet past moet hij of mij aanvallen of hij vind zichzelf erg zielig. Jammer vind ik dat, het helpt je niet echt op zulke momenten.

Ik kan me goed voorstellen dat je het wel fijn had gevonden om even alleen te zijn. Ik ga dan meestal boven zitten ofzo. Ik ga me zo maar eens klaarmaken, ik loop om 3 uur aan richting mijn schoonmoeder. die brengt me vandaag naar therapie.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:39

Wat lief dat je schoonmoeder je even wegbrengt.

Wel fijn ergens dat je het herkent. Misschien is het een beetje mannen-eigen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:45

ik denk het wel, ik zag op therapie dat de vrouwen de vechters waren en de mannen de 'zielige'.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:10

Dat sterkt me dan wel weer ;)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:30

Heb alles wel bijgelezen maar verder niet gereageerd, maar gaat wisselend hier lees ik zo.

Met mij helaas ook..ging heel goed maar ben momenteel steeds enorm gespannen. Zit wat op internet te neuzen..kan een rustgevend homeopathisch middel (bijv. passiflora van Vogel? gebruikt worden in combi met paroxetine? Iemand er hier ervaring mee?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:48

Ik heb er geen ervaring mee, zou je huisarts of apotheker even bellen als ik jou was, dan weet je het zeker :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:15

Flugeltje, apart dat wij hetzelfde meemaken met onze paardjes. Hopelijk vinden we beiden een passende oplossing. Na PW haar post moest ik ook wel even spieken :o , inderdaad mooi paard, lijkt wel of hij op de afbeelding is geplakt. Heb je het Riagg nog gesproken? Hoop dat je snel terecht kunt en dat de medicijnen je zullen helpen.

Angela, wat fijn dat het feest goed is verlopen en dat het gewaardeert werd! Kijk er zullen altijd mensen zijn die iets te zeuren hebben, je stelt nooit iedereen tevreden. Goed ook dat ze je vooruitgang zien, is toch prettig dat andere het ook merken, dat motiveerd ook weer! Hoe is je gesprek verlopen? Doe waar je je goed bij voelt en misschien proberen iedere dag iets te doen maar de lat niet te hoog te leggen?

PW, probeer iedere dag iets te doen, al is het iets kleins en verder de lat niet te hoog te leggen. Als je dingen moet dan gaat het altijd moeilijker is mijn ervaring. Als ik niets moet dan ga ik vanzelf iets doen of lekker een dagje niets doen, kan ook geen kwaad. Wie weet wordt het toch nog wel een fijne avond vanavond, al snap ik dat je liever alleen was geweest. Goed dat je het in de groep hebt besproken, dan krijg je toch ook een idee van hoe andere erover denken.

Pinacolada, ook ik kan je er niet mee helpen. Even bellen of de bijsluiters lezen?

Hier gaat het wel, kan beter. Heb last van spanningen, morgen weer werken en met dit weer de weg op doe ik liever niet :s. Dan heb ik vannacht erg slecht geslapen en vanmorgen moest ik er weer uit voor de hond. Als ik al slecht opsta dan blijft dat gevoel meestal de hele dag. Vanmiddag even naar de Intratuin geweest, boodschappen gedaan en hondjes uitgelaten. Zo lekker in bad, hoop dat ik wat kan ontspannen.

Plaats misschien wel een foto als het zeker is of hij kan blijven, zolang we dat nog niet weten vind ik het wat lastiger, hoop dat hier begrip voor zal zijn. Het gaat over het algemeen best goed, er moet dan geen eten in het spel zijn of onze hond moet willen slapen want dan mag hij soms niet in zijn mandje ;( , niet echt wat ik in gedachten had. Blaffen is al minder maar hij laat zich nog regelmatig horen. We gaan zien hoe het volgend weekend zal zijn, het moet wel een Leuke toevoeging zijn op onze hond haar leven en dat is het nu nog niet altijd. Hoop wel dat hij kan blijven, voor het beestje zelf ook, nouja, nog even afwachten. Moet zeggen dat ik hier ook wel wat mee in mn maag zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:19

Zo, ik ben weer terug..

mijn behandelaar is ontslagen, is was boventallig en dus niet meer nodig. Vanaf februari heb ik dus geen behandelaar meer. Ik ben er behoorlijk van ondersteboven, ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet.

Ze gaat voor me kijken of ik misschien een andere behandelaar kan krijgen die ook bij de d-groep is geweest zodat ik geen totale vreemde voor me krijg. Maar dat kon ze niet beloven.. En dan is het maar afwachten wie ik dan krijg en op wat voor termijn. Ik zit behoorlijk in zak en as nu. ;(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:23

Angela :(:) wat rot (zacht uitgedrukt) dat je nu je verhaal weer bij een ander mag gaan doen. Mag je huidige behandelaar nog wel werkoverdacht doen? Hoop dat ze iemand zullen vinden waar het mee klikt.