Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BraveSpots schreef:BloemBloem schreef:Als je aan seks kan en wil beginnen, ben ik van mening dat wanneer het "fout" gaat je zelf verantwoordelijk bent voor je daad, en dat je klompje cellen, ongeboren vrucht, je kind daar niet onder mag en kan lijden.
Mijn 'probleem' hiermee is dat de kinderen getroffen worden als de ouders die verantwoordelijkheid niet nemen. En niemand kan je dwingen dat die verantwoordelijkheid helaas.
Ik gun geen enkel kind het om te moeten opgroeien bij ouders die je niet willen hebben...
en wanneer ze denken... nee die verantwoording wil ikSees schreef:Ik denk dat MB mij bedoelde. Maar MB we hoeven toch geen ruzie te krijgen? Ik ben je toch niet aan het uitlokken ofzo? Ik vráág gewoon om een antwoord, een mening. En ik vraag dat specifiek aan jou omdat jij op MIJ het meest anti overkomt. Dank je wel dat je antwoord wilde geven.
Het verschil is denk ik dat jij wel eens twijfelde of je kinderen wilde. Bij mij is er geen twijfel, nooit geweest ook. Ik kan niet in de toekomst kijken maar nu wil ik geen kinderen en zou ik als ik ongepland zwanger zou worden ervoor kiezen om het weg te laten halen. Ik geloof best dat ik in mijn situatie (relatie, financieel etc) een kind op zóu kunnen voeden. Ik WIL alleen geen dingen opgeven die ik niet meer zou kunnen als ik een kind zou krijgen. Daarbij acht ik mezelf ook écht ongeschikt om voor kinderen te zorgen, ik denk dat ik ze regelmatig zou vergeten bij de supermarkt.

hoi trouwens 
Wesseltje schreef:Bloembloemhoi trouwens
Er zijn natuurlijk situaties dat je zwanger word door voorbehoedsmiddelen heen, dat is een situatie waar niemand op zit te wachten..
In dat geval ben ik blij dat je een keus hebt in dit land om wel of niet voor het kindje te kiezen.
Daarbij is mijn mening dat als iemand de verantwoording van een kind om welke reden dan ook niet aan kan, het kind beter af is om niet geboren te worden.Ieder kind heeft recht op ouder(s) die voor hen gaan, en ze alle liefde van de wereld kunnen geven.
Als je ongewenst bent, word dat al een stuk lastiger..
BloemBloem schreef:Dat ben ik gedeeltelijk ook wel met je eens
hoor BS, maar dat is het vervelende sommige mensen fiets een slag
in de rondteen wanneer ze denken... nee die verantwoording wil ik
niet .... dan maar laten aborteren, ik kan daar gewoon met mijn bek niet bij...
Jasmijn76 schreef:B-E:misschien is dat ook wel zo!...maar het gevoel was gewoon ook heel anders...toen ik voor de eerste keer zwanger was, voelde ik het ook echt als levend hompie cellen, stond gelijk voor de spiegel of er al geen buik te zien was en lag met 15 weken al plat op mn rug met mn handen op mn onderbuik om maar te voelen of ik niets zou voelen...dat ging snel genoeg want twee maken meer herrie als 1!...
maar toen ik dus weer zwanger was...raakte ik totaal in paniek..ben huilend en schreeuwend door het huis gegaan en voelde het ook totaal niet goed...wilde er vanaf en zo snel mogelijk ook, voelde als een last waar ik vanaf moest..wilde het echt niet en zag het ook niet als een hompie cellen wat een kindje in de maak was...ik moest er alleen maar vanaf, dat was het enige gevoel wat ik had..dat is vrij dubbel om neer te zetten om dat ik echt een kindermens ben..maar op dat moment kon ik het geestelijk en lichamelijk totaal niet aan..en had daarbij nog een hele bak andere redenen waarom ik het echt niet erbij kon hebben...heel het gevoel was zo anders..eigenlijk onbegrijpelijk....dus als je nu vraagt is het niet om de waarheid te ontkennen..misschien wel...misschien niet....ik denk er wel vaak aan maar de beslissing is wel de goede geweest..daar heb ik geen spijt van..maar het is wel erg..dat besef ik wel en ik gun het ook niemand, het is niet leuk..en je ondergaat niet zomaar even een abortus...en gelukkig zijn de mensen in de abortuskliniek verschrikkelijk vriendelijk...ze steunen je echt heel goed en dat is een fijn gevoel..want het gaat je ook niet in de koude kleren zitten..maar ik zie het niet als dat ik mn kind heb vermoord...daarvoor was het gewoon te klein en het had geen hartje..maar zou het wel altijd bij me dragen...zal altijd denken...wat het zou zijn geweest?..op wie had hompie geleken??...maar dat is mijn last die ik moet dragen om wat ik heb gedaan
BloemBloem schreef:Vetgedrukte zou een zeer intressante discussie worden.
Waarom neemt iemand die verantwoording niet ...., omdat hij / zij dat niet
aan kan .... BULLSHIT !

?!
Wesseltje schreef:BloemBloem schreef:Vetgedrukte zou een zeer intressante discussie worden.
Waarom neemt iemand die verantwoording niet ...., omdat hij / zij dat niet
aan kan .... BULLSHIT !
Misschien is aan kan het verkeerde woord
De verantwoording niet aan wil gaan, is waarschijnlijk beter gekozen.
Ik heb kinderen in mijn leven niet uitgesloten, alhoewel ik denk dat ze er niet zullen komen, toch zeg ik nooit nooit
Op dit moment is mijn leven niet ingericht op een kind, en als ik aan een kind zou willen beginnen, wil ik het ook alles geven om een uit te laten groeien tot een evenwichtig persoon die terug kan kijken op een geweldige jeugd met heel veel liefde en weinig zorgen.
Zolang ik dat niet kan, en mijn leven daar niet op aan wil passen, zou ik niet voor een kind kiezen.
) dat alles wat jij opnoemt,
dat een kind met veel liefde
.
MamboBeach schreef:Jasmijn76 schreef:zeker wel!!!..ik vind het juist super dat je je verhaal hier doet... sorry als ik het verkeerd neerzet..maar dat is het nadeel van niet in het echt kunnen praten....maar zou graag willen dat alletwee de kanten van het verhaal wordt begrepen(dat staat beter)
Is ook niet voor jou hoor.
Tallie_Ho schreef dit.
Ik heb niet gezegd dat je het ook daadwerkelijk deed 
) Wesseltje schreef:Tuurlijk, ik ben zo opgegroeid, en zeker met heel veel liefde.
En als ik nu zwanger zou zijn en ik zou voor het kind kiezen, weet ik zeker dat ik alles wat in mijn macht zou liggen zou doen om dat aan een kind te kunnen geven.
Alleen ik kies er niet voor, klinkt misschien heel egoistisch in jullie ogen, maar ik kies voor mijzelf.
En wie weet ooit voor een kind, tot die tijd zal ik er alles aan doen om iig nooit voor die keuze hoeven te staan.
Helaas kunnen er nou eenmaal dingen misgaan, en in dat geval kies ik op dit moment voor mijzelf.

, terwijl ik wel een kinderwens hebt 
BraveSpots schreef:BloemBloem schreef:Dat ben ik gedeeltelijk ook wel met je eens
hoor BS, maar dat is het vervelende sommige mensen fiets een slag
in de rondteen wanneer ze denken... nee die verantwoording wil ik
niet .... dan maar laten aborteren, ik kan daar gewoon met mijn bek niet bij...
Ik ook niet. Maar eerlijk gezegd denk ik dat er meer heel weinig vrouwen zijn die 'zomaar' 1 of meerdere vruchtjes laten weghalen, zonder gevoelens, en de volgende dag maar weer gaan sexen zonder voorbehoedsmiddelen.
Zo zullen er vast wel een paar zijn, maar daar mag je niet van uit gaan vind ik.

Tallie_Ho schreef:MamboBeach schreef:
Is ook niet voor jou hoor.
Tallie_Ho schreef dit.
Ik kreeg het gevoel dat..Ik heb niet gezegd dat je het ook daadwerkelijk deed
Maar goed, ik houd me verder uit deze discussie.. Ook ik heb geen zin mezelf te gaan verdedigen.
Eigenlijk alweer een beetje spijt dat ik uberhaupt iets heb gezegd, dit is ook de eerste keer dat ik er op bokt, c.q. internet wat over heb gezegd.. ( en dat komt niet door jou hoor MB, maar gewoon door het beladen onderwerp zelf)
Wesseltje schreef:Tallie_Ho moedig van je om je verhaal zo neer te zetten, en je zult vast een hele goede reden hebben gehad om niet voor het kindje te kiezen. Zo'n keuze gaat echt niet over een nacht ijs.
En ik denk dat dat wel eens word vergeten door de mensen die tegen zijn