Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:32

Balen man.. Veel sterkte..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:39

Dank je wel ;) komt allemaal goed. ben blij dat ik er nu achter ben gekomen en niet als mijn kleintje er zou zijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:00

Ik heb wel bijgelezen, maar het lukt me even niet om op iedereen te reageren.

@ Angela: top dat je een andere loopgroep hebt gemaild en fijn dat je daar wel een normale reactie van kreeg. Die andere mensen weten duidelijk niet waar ze het over hebben. Wel heel dapper van je dat je er op af gestapt bent! Daar heb ik echt bewondering voor.

@ Samantha: wat jammer dat je een terugval hebt. Zoals Angela zegt hoort het er helaas bij. Je financiele situatie werkt er ook nog eens niet aan mee. Niet de moed laten zakken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:42

Hee PW, hoe gaat het met jou vandaag?

Pfff, ik krijg tandpijn, en daar ben ik niet blij mee..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:04

Hier gaat het redelijk.
Ben alleen zo moe. Slaap de hele week al weer 's middags. Zal het wel nodig hebben denk ik.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:17

Waarom heeft een mens geld nodig om te overleven he ? Geld is bij mij op het moment ook grotendeels de oorzaak van een terugval aan het worden. Ex-baas heeft nog steeds niet betaald voor maand juli en mij nog niet aangemeld bij UWV => geen inkomen en wel doorlopende vaste kosten. Bevestigd, als klap op de vuurpijl de paardentandarts/collega dierenarts, mijn vermoeden. Ga morgen richting kliniek met mijn 2 jarige en vrees dat die geopereerd moet worden (ontstoken kies onderaan die er staand niet uitgehaald kan worden). Het komt allemaal weer samen en net als je denkt: we zijn er stilletjesaan uit aan het komen, het gaat weer goed, krijg je weer slecht nieuws.

Sorry voor egobericht, maar heb het even gehad.

Samentha: heel veel sterkte !!! Is altijd balen als je door een ander financieel de oliebol in word geholpen... Meer kan ik er niet over zeggen.

PW: luister naar je lichaam, misschien ben je ergens tegen aan het vechten en dan ben je beter af gewoon te slapen (had het vorige week ook en gaat nu weer beter)...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:59

Wat vervelend dat je werkgever het niet doorgegeven heeft bij het UWV. Gewoon flauw en erg kinderachtig. Jij zit er maar mooi mee. Zal je dan inderdaad net zien dat je ook nog eens extra kosten krijgt. zijn van die onvoorziene dingen die je er nu eigenlijk niet bij kunt hebben.

Wat je schrijft over ergens tegen aan het vechten kan wel kloppen. Geef er maar gewoon een beetje aan toe. Bedankt voor je reactie, is even een eye-opener voor me, had het zelf namelijk nog niet zo bekeken.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:08

Pw: en verder denk ik dat jou dagbehandelingen ook wel erg veel energie van je vragen. Meer dan dat je misschien zelf beseft. Ook al is het misschien fysiek niet zwaar (weet ik niet) toch vergd het veel energie van je lichaam. Merk ik bij mezelf nl de laatste tijd, hoe emotionele dingen zoveel energie van een lichaam kunnen vragen.

CIV: hoe gaat het met jou nu eigenlijk ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:49

Hoi dames, met mij gaat het wel, voel me nogsteeds nog tot maar echt ziek ben ik ook niet. Morgen nog 6 uurtjes werken (waarvan 4 uur besprekingen) en dan lekker weekend, ben er weer aantoe :D went snel 20uur werken. Ga me nu even lekker in een warm bad laten zakken en dan zal ik straks weer reageren, eerst even relaxen want ik zit nu pas. Vanavond aan de vijvers bezig geweest. Tot zo dames.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:47

Gaat hier even niet zo lekker met me. Had net ex-collega aan de lijn die mij wou 'waarschuwen'. Ik heb nog spullen van mijn ex-werkgever waar hij nog helemaal niet om heeft gevraagd en aangezien ik niet zeker ben of ik mijn openstaande vakantiedagen nog betaald krijg (vakantieblaadje is nl spontaan verdwenen) had ik deze ook nog niet teruggebracht.
Nu lopen ze tgo mijn ex-collega's te zeggen dat ze mij niet betalen en aanmelden bij het uwv zo lang ik die spullen niet kom terugbrengen, maar ze hebben er gisteren voor het eerst een mail over gestuurd en dit als antwoord op een mail die ik 14 dagen geleden had gestuurd. En nog zoveel meer onhebbelijke opmerkingen over mij naar de rest.
Als jullie eens zouden weten hoe hard ik voor die hufters heb gewerkt en voor hoe weinig geld (enorm veel onbetaalde overuren gedraaid) en dit altijd met mijn volledige inzet heb gedaan...
Dit komt zo hard aan bij mij op het moment dat ik al heel de avond loop te huilen en zelfs net tegen hyperventileren aan zat.

Sorry voor ego bericht maar trek het even niet meer

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:33

Flappie, wat een ellende zeg, als ik dit zo lees krijg ik het ook spaans benauwd. Wat een Vreselijke mensen zeg ze zouden eens moeten weten hoe het met je ging en hoe zij eraan bijdragen.
Ga morgen gelijk je spullen brengen alles iedere pen alles!
Die mail bewaren die jij hebt gestuurd en voorleggen indien ze moeilijk gaan doen. Gewoon naar diegene sturen die nu je dingen regeld , helemaal gek die mensen!!!!

Civ lekker gebadderd? lekker hoor weekend. geniet er maar van

PW soms is toegeven niet even makkelijk , maar denk aan jezelf in dat soort situaties.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:35

Sam sorry ik ben weer warrig, maar ga je het redden met het geld? vind zo erg dat als een ande rwat verprutst jij er voor op moet draaien..
Geld is een middel om de wereld leijk te maken! K*tgeld

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:44

Flappie :(:) wat loopt het toch rot zo met je ex werkgever, snap niet waarom hij zo moeilijk moet doen. Snap dat je je rot voelt, zou ik ook hebben. Is er niemand die je kan helpen en je exwerkgever kan benaderen namens jou?

Angela, de tandarts, daar hou ik ook niet van. Moet bekennen dat ik er ook niet vaak kom :o komt weer wel denk ik dan. Hoe is het nu met je tandpijn? Wat hebben ze gedaan?

Sam, :(:) 2 weken met 20 euro, dat is wel erg weinig en dan ook nog met zn 2en? Heb je niet iemand die je bij kan staan? Je moet nú wel extra goed voor jezelf en je kleintje zorgen natuurlijk, voldoende eten etc.

PW, rust maar lekker uit :Z . Mijn psych zegt dat we moeten luisteren naar ons lichaam en als dat om rust vraagt dan zullen we dat nodig hebben.

Daijano, hoe was jou dag? Ik moet nog 6 uurtjes maar dan hebben we weer ons welverdiende weekend, gelukkig. Badderen doet me eigenlijk altijd wel goed, lekker relaxen met een boekje en zo weer naar mn bed toe. Nog zo'n 7 weken en dan is mn mannetje thuis, nu denk ik, het valt wel mee.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:11

Slaap lekker dames, spreek jullie morgen weer :z . Flappie, hoop dat je je weer iets beter voelt en Angela, ik hoop dat je tandpijn weer weg is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:16

Flappie: wat een achterlijken zeg! Bah, daar kan ik ook niet tegen. Het is toch wat met die werkgevers!

Daijano: Hoe is het met jou vandaag? Ik kon gister niks meer terug zeggen op msn, ik was er nog wel!

CIV: Lekker gebadderd? Dat mis ik af en toe echt hier, een bad! Voel je je al iets beter als gisteren?

PW: ik denk ook doordat je nu grote stappen maakt in je genezing dat je ook veel moet rusten. Wie hard loopt moet af en toe ook een pas op de plaats maken! ;) Goed dat je er aan toegeeft, moet af en toe ook kunnen!

Tandpijn is weer weg, was gewoon zenuwpijn denk ik. Al met al is de tandarts me reuze meegevallen. Echt bang ben ik niet meer. Nu vrijdag de kaakchirurg nog.
Vanmiddag kreeg ik mijn spel voor de wii binnen, Wii Active. Erg leuk spel! Vanavond ben ik naar mijn schoonouders geweest, was erg leuk. Het is zo fijn om iemand te hebben die hetzelfde mee heeft gemaakt als ik nu. Hele fijne mensen zijn het, ben zo blij met ze!

Met mijn doelen gaat het ook goed, ik ben er druk mee bezig! Maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen, het meeste is te lezen op mijn blog.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:25

En als klapper op de vuurpijl: mijn vriend en ik waren net naar stal om even te ontspannen. Is zijn vader daar ook en die eiste een goedendag van ons (en deze man kan zeer intimiderend zijn) en bleef ons achtervolgen tot we die gaven en ik moest me schamen met wat ik met hun zoon had gedaan. Kortom: ik heb echt een k*tdag. Weet echt niet of ik dit zo vol hou. Alles komt ineens samen vandaag...
sorry voor de egoberichten, ik zou willen reageren maar lukt me gewoon niet op dit moment...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:31

Pfff.. dat is toch ook niet echt tof. Wat moet je daar nou mee? Ik zou je graag advies willen geven, maar ik weet even niks.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:37

Valt ook geen advies over te geven, maar moet het gewoon even kwijt. Soms vraag ik mij gewoon af wanneer het nu eens ophoud, maar ja de reden dat ik overspannen ben zijn nu 1x mijn werk en mijn schoonouders en ik kan wel stoppen met werken, maar als het daar niet netjes wordt afgehandeld en je schoonouders lopen dan ook nog eens zo te doen (ik heb al van meerdere mensen te horen gekregen dat ze mijn schoonvader een enge man vinden en erg arrogant dus zegt genoeg denk ik) dan gaat het herstel ook niet meer zo vlot ineens.
Heb al weer enkele dagen last van rugpijn terwijl deze volledig weg was.

En er is wel een oplossing voor het probleem schoonouders en dat is van stal verhuizen maar dit is zo'n goede stal voor de paarden en die vind je hier zo 1 2 3 niet en ik heb ze echt allemaal gezien door mijn werk. Dus ja, dan laat je je ook niet zo snel verjagen. De staleigenaar ging zijn vader er wel op aan spreken maar denk zonder enig resultaat want die man denkt dat die de koning is.
Mijn vriend heeft net gezegd tegen zijn vader dat hij wat hem betreft geen ouders meer heeft en hij voelt zich er nog niet eens zo slecht onder, dat zegt misschien genoeg over hoe zijn ouders/vader kunnen/net gedaan heeft.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:42

PW, dat slapen wat je zegt, heb ik ook heel erg de laatste tijd.
Hier zal het de stress wel zijn ben ik bang.

Flappie; ik zit in het zelfde schuitje. Mijn vorige werkgever wilt mij ook niet
bij het UWV aanmelden. Nu heb ik naar het UWV gebeld, en nu hun
zo moeilijk doen, kan ik het ook zelf regelen. Moet wel een gigantische
stapel papieren opsturen, maar het kan wel.
Doet je werk het niet, bel zelf eens naar het UWV; misschien dat ze je
verder kunnen helpen ;)
En geen sorry voor je ego-post, soms moeten er gewoon bepaalde
gedachten uit, en ook daar zijn we hier voor met zn allen!!!

CIV lekker hoor, in bad. IK kan me er nog niet eens toe zetten om me de
douche in te slepen, dus gaat weer erg achteruit hier :(

daijano schreef:
Ga morgen gelijk je spullen brengen alles iedere pen alles!

En vraag om bewijs dat je je spullen in geleverd hebt!!!

Daijano, je vraagt of ik het ga redden, het moet wel, hoe dan ook. Al eet ik
2 weken alleen maar brood :o Ik hoop alleen met alles wat ik heb, dat dit me
niet nog eens overkomt als de kleine er is. Want een kleintje kun je niet op
rantsoen zetten he ;)

CIV, mijn ouders springen zo nodig bij, mijn beste vriendin en buurvrouw ook.
Ik heb echt geluk met zon lieve mensen om me heen!

Angela, fijn dat je steun hebt aan je schoonouders!

Flappie, je hebt echt een enorme baal dag he :(:) arme jij.

helaas kan ik je de hand schudden; Moest vanmiddag een boodschappenlijstje
maken, en kan je vertellen, het is niet makkelijk met 20 euro voor 2 weken -O-
Ik heb zo ontzettend zitten huilen gewoon, ik kan mijn vent nog geen stuk
vlees op zn bord kopen |( Nou snapt hij het gelukkig wel en doet er ook niet
moeilijk over, maar toch, dit is niet wat ik voor ons in gedachten had.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:47

Mijn ex-collega die ik daarstraks nog sprak die had het over de haptonoom dat zij er toendertijd zo goed mee geholpen was. Wie liep er hier nu ook nog bij de haptonoom en hebben jullie er effectief een goed gevoel bij ? Ik moet nl zeggen dat ik op dit moment het gevoel heb eerder erg hard terug achteruit te gaan ipv vooruit en heb echt schrik dat dit overgaat richting ergere dingen als ik niet ga oppassen....

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:50

Samantha: ik heb echt net de hele stapel papieren voor het uwv in de envelop gedaan voor mezelf aan te melden :d En is idd een hele stapel (alles bij elkaar bijna 50 pagina's in mijn geval).
Wou het gewoon af hebben vanavodn zo dat ik morgen hopelijk weer even aan een nieuwe en verse dag kan beginnen. Waarom wou jou WG je niet aanmelden ? Zij riskeren hier toch alleen een boete mee dus is toch in hun nadeel ?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:55

Samantha: voelde mij idd een tgo jou een beetje banketstaaf met mijn ego-posts want jij zit op dit moment naar mijn idee in een nog benarderde situatie dan ik. (en hiermee wil ik je zeker geen slecht gevoel geven hoor maar je hebt altijd baas boven baas en vroeger zou ik daardoor mijn problemen voor me hebben gehouden, maar merk nu gewoon heel hard dat ik dingen van me af meot schrijven en praten).
Kan je idd zoals hier boven genoemd niet ergens even geld lenen want je moet idd wel even goed voor jezelf blijven zorgen (je eet voor 2 nu he). Ik kan je alleen maar een hele grote en bemoedigende knuffel geven van deze kant uit !!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:09

Dat vind ik lief Flappie! dank je wel, doet goed :j

Dat je je banketstaaf voelt is echt niet nodig; weet je zelf denk ik ook wel he ;) en idd, baas boven baas, maar probleem is probleem. Als jij daar mee zit; heb jij daar last van; en das alleen maar rot :(:)

Goed dat je alle papieren bij elkaar hebt nu, en idd, morgen aan een nieuwe dag beginnen!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:12

Jij ook nog heel veel succes met de papiermolen voor het UWV. Als je ergens hulp bij nodig hebt, mag je altijd pb'en. Voel mij na 3 dagen een ervaringsdeskundige :D.
Ik ga voor het eerst sinds lange tijd even een slaappil innemen en proberen te gaan slapen, heb het nl even hard nodig een goede nachtrust.
Slaap lekker iedereen en tot morgen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:21

Slaap lekker!!!

Ik ga ook dr in denk ik zo, kapot moe alweer -O-