Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wishper schreef:Mijn broertje heeft de mexicaanse griep (is positief getest in het ziekenhuis) meegenomen uit Spanje ..En heeft de rest van ons gezin waarschijnlijk ook besmet.
Ik heb geen idee wat we nu moeten doen, het ziekenhuis zegt dat we alles mogen.. en van de huisarts moeten we in quarantaine..
Zelf val ik in een risicogroep dus moet aan de Tamiflu..hoop dat het meevalt.Mijn broertje en moeder hebben al hoge koorts
Joosiien schreef:Ken ook iemand die de mexicaanse griep heeft. Diegene zegt dat ie alles mag doen en dat hij de erge griep k*tter vind.
(en dat de media van een vlieg een olifant maakt)
Wishper schreef:Mijn broertje heeft de mexicaanse griep (is positief getest in het ziekenhuis) meegenomen uit Spanje ..En heeft de rest van ons gezin waarschijnlijk ook besmet.
Ik heb geen idee wat we nu moeten doen, het ziekenhuis zegt dat we alles mogen.. en van de huisarts moeten we in quarantaine..
Zelf val ik in een risicogroep dus moet aan de Tamiflu..hoop dat het meevalt.Mijn broertje en moeder hebben al hoge koorts
ThePast03 schreef:De media doet dat niet, de mensen die de berichtgeving niet begrijpen doen dat.
Nikka schreef:Nou de media is niet brandschoon. Als je als kop op de voorpagina in grote letters zet, dat de 1e mexicaanse griepdode is gevallen is dat ook bangmakerij. Dat gebeurt ook niet met de zovelen die sterven aan de normale griep.
ThePast03 schreef:Overigens is het heel wisselend. De een is echt 2 weken doodziek en de ander is nauwelijks ziek.
Dat is wat vanaf het begin af aan gezegd is en ook dat een pandemie niets met het aantal doden te maken heeft maar dat er gewoon heel veel mensen ziek gaan worden. Niets meer niets minder.
Citaat:Begint een epidemie zich over een groter gebied –meerdere landen of continenten- te verspreiden, dan hebben we het over een pandemie.
Citaat:Over een epidemie spreekt men als een ziekte zich op grote schaal voordoet, maar wel gebonden is aan een bepaalde plek en tijd.
Lusitana schreef:Toch iets meer, anders heete het epidemie. Dat het pandemie heet komt omdat het op het moment in verschillende plekken op de wereld voorkomt.?
ThePast03 schreef:Tja als je dat soort sensatiepers gaat lezen dan vind je dat soort dingen blijkbaar leuk en laat je jezelf bang maken?
Dat soort kranten lees ik eenvoudigweg niet.
Je kunt natuurlijk ook de keuze maken om alleen de serieuze berichtgeving van het RIVM en het WHO te lezen.