[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:25

Ik heb nog geen gemeenschap en denk ook niet dat het snel komt, dus daar ben ik al niet bang voor. Maar als ik nu dus gewoon 1 dag oversla en de rest van de strip gewoon op logische wijze volg, zou dat een probleem kunnen zijn?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:28

@ Birget, het zou niet veel kunnen uitmaken.
he meiden toch.
Niet alle mensen denken hetzelfde, ik zeg niet dat ik hoop dat ik zwanger word, Maar als het zo zal zijn dan zou ik er wel blij mee zijn. Maar nu ff niet,
Ik ben gwn ongesteld geworden, en alles verloopt weer normaal
Laatst bijgewerkt door Finstar1991 op 02-09-09 23:30, in het totaal 3 keer bewerkt

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:28

_janet_ schreef:
Welke dag heb je nu van de stopweek?

Tweede dag, maar het is gelukkig begonnen.. }:0

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:37

Pistasche schreef:
zonnebloem18 : Dit is mijn 2e strip zonder stopweek ertussen, dus dan kan ik gewoon beginnen aan de 3e? Dus in principe kan je gewoon zoveel strips achter elkaar nemen als je wilt? (Niet dat ik nu nooit meer een stopweek neem :') , maar ik bedoel in de vakantie kunnen er dus makkelijk zonder problemen meerdere achter elkaar nemen? )

Bedankt voor het snelle antwoord!

In principe kan je inderdaad zoveel doorslikken als je wil :) Mijn dokter zei zelf ook dat de standaard bij de meeste van zijn patiënten één stopweek per 3 strippen (dus per doosje) is. Er zijn vrouwen die het iedere maand doen, anderen maar 1 keer per jaar. Als je doorslikt kan je zoals gezegd zo nu en dan wel een doorbraakbloeding verwachten, maar volgens mij hangt dat ook af van de sterkte van je pil. Ik slikte een 20 en daarmee had ik na 1,5 strip al doorbraakbloedingen, nu slik ik een 30 en ik zit nu aan mijn derde strip doorslikken zonder enig probleem :) Maar dat zijn dingen die je vanzelf wel merkt met de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 01:08

Even een vraag aan de mensen die ook een Mirena hebben.

Ik heb 'm nu zo'n drie maanden. Tijdens het zetten had ik er flink last van, maar na 2 dagen was het zo goed als weggetrokken. Nu word ik niet meer ongesteld maar soms heb ik nog wel het gevoel dat ik het moet worden/ben. Dus hoofdpijnen, buikpijn en ook mijn stemming is dan minder.

Zijn er mensen die dit herkennen? Het lijkt wel een soort van schijn-ongesteldheid :\

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:25

mariekie schreef:
_janet_ schreef:

Tweede dag, maar het is gelukkig begonnen.. }:0

Je wordt nooit gelijk de eerste dag van de stopweek ongesteld.
Ik werd altijd pas de derde of 4de dag ongesteld.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:29

Rare vraag maarja ; Als je s avonds de pil slikt, en je het sochtens dirarree, is ie dan nog veilig?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:30

Wietse_07 schreef:
Rare vraag maarja ; Als je s avonds de pil slikt, en je het sochtens dirarree, is ie dan nog veilig?

Ik zou het risico niet nemen. En er vanuit gaan dat hij niet meer veilig is.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:30

_janet_ schreef:

Tweede dag, maar het is gelukkig begonnen.. }:0[/quote]

Je wordt nooit gelijk de eerste dag van de stopweek ongesteld.
Ik werd altijd pas de derde of 4de dag ongesteld.[/quote]

Ik weet het!! ;)
Bedoelde eigenlijk dat het niet kwam op de gebruikelijke dag in mn stopweek.
Helaas is het nu alweer over... :o

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:37

Kimmey schreef:

Ik heb 'm nu zo'n drie maanden. Tijdens het zetten had ik er flink last van, maar na 2 dagen was het zo goed als weggetrokken. Nu word ik niet meer ongesteld maar soms heb ik nog wel het gevoel dat ik het moet worden/ben. Dus hoofdpijnen, buikpijn en ook mijn stemming is dan minder.

Zijn er mensen die dit herkennen? Het lijkt wel een soort van schijn-ongesteldheid :\

Misschien kun je hier je huisarts voor bellen voor extra informatie? Heb je ook al geprobeerd Aleve Feminax te gebruiken? Slaat bij mij namelijk erg goed aan :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:20

Wietse_07 schreef:

Volgens mij ligt de grens op rond de 4 uur na het slikken van de pil, dus de volgende ochtend zou geen probleem moeten zijn :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:29

ligt er inderdaad aan hoe lang je nacht was! staat in je bijsluiter hoeveel uur je aan moet houden!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:40

Kimmey schreef:

Ik heb de mirena en ik word om de 30 dagen nog steeds, heeeeel licht ongesteld. Ik heb een week op voorhand puistjes en vreetaanvallen dus ik heb echt nog een cyclus alleen veel lichter :D Ik heb trouwens ook eens ergens gelezen dat mirena niet altijd PMS wegneemt (klik)... Dus misschien 'denkt' je lichaam dat de ongesteldheid begint, de mirena houdt de eisprong gewoon tegen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:22

Ik heb ook nog echt een cyclus mét Mirena, wordt ook 1 week per maand ongesteld, alleen zijn dat per dag maar een paar druppeltjes, meer niet.
Maar het kan dus wel degelijk, dat je de verschijnselen van menstruatie op zich nog wel hebt.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:26

Dat is ook zo.. een mirena is geen garantie dat je nooit meer ongesteld wordt :n
De eerste 6 maanden na plaatsing van mijn mirena ben ik niet meer ongesteld geweest..
Daarna (heb hem nu bijna een jaar) heb ik ook niet echt een cyclus maar heb zo'n beetje om de maand wat bloed/troep verlies.. maar niet genoeg om er een tampon voor te gebruiken ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:41

HA zei dat ook tegen mij. Je kan ook onregelmatig ongesteld worden van de mirena.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:19

Zonet de jaz 24+4 opgehaald. Heb 3 dingetjes mee gekregen, moest wel een eigen bijdrage betalen van 18 euro ^) Ben benieuwd hoe die werkt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:25

Vorige keer kwam mijn ongesteldheid niet goed uit en heb de pil 1 week langer doorgeslikt, dus 4 weken ipv 3, en toen m'n stopweek ingelast. Dit deed ik, omdat ik niet tegen doorslikken kan, krijg er flinke hoofdpijn van. Maar dat heeft geen invloed toch of wel?
En kan ik dat dan vaker doen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:35

Chrissie_ schreef:
Zonet de jaz 24+4 opgehaald. Heb 3 dingetjes mee gekregen, moest wel een eigen bijdrage betalen van 18 euro ^) Ben benieuwd hoe die werkt.

Als je een uitgebreid aanvullend pakket hebt bij je zorgverzekeraar kun je deze indienen! Ik krijg de bijbetaling gewoon terug van mijn verzekering.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:50

Ik krijg de mirena ook vergoed door de verzekering

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:30

Yessy schreef:
Wietse_07 schreef:

Volgens mij ligt de grens op rond de 4 uur na het slikken van de pil, dus de volgende ochtend zou geen probleem moeten zijn :)

Ik neme hem meestal rond half 11 in. Dus denk niet dat het dan een probleem is maar wou het gewoon even weten :o

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:37

Ik heb de Mirena nu een jaar en ben zo één keer in de 4 á 5 weken 'ongesteld'. Ongesteld kun je het eigenlijk niet noemen want het is gewoon bruine afscheiding dat 1 of 2 dagen duurt. Ik voel het meestal wel aankomen, voel ik in mijn onderbuik, maar verder heb ik gelukkig geen klachten. Nou moet ik zeggen dat ik nooit erge menstruatie klachten heb gehad, ook niet voor de Mirena

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:22

Nou, ik gebruik inmiddels al ruim een half jaar de stediril 30, en de laatste 3 maanden ben ik elke keer 2 dagen voor mijn stopweek al ongesteld..

Besluit ik deze keer geen stopweek te nemen, omdat ik veel met de trein moest (2 weken geleden), en sindsdien ben ik dus ongesteld.. nu nog steeds. Ik word er onderandere knettergek van, want de nodige buikpijn komt er ook bij kijken, en juist die menstruatie was de reden dat ik de pil ben gaan nemen..

Iemand hier ervaringen mee? Wat kan ik het beste doen?
Ik ben het nu zo zat dat ik morgen de dokter ga bellen, dan maar een zwaardere pil..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:28

Heb dit ook gehad maar niet met doorslikken... Waarschijnlijk ga je idd een andere pil krijgen (niet per definitie zwaarder). Ik ben overgegaan op een drie fase pil. Enige nadeel is dat je niet de gehele strip kan doorslikken maar voor de rest is mijn lichaam er echt happy mee... Het bootst de normale cyclus meer na. (geleidelijk op bouwen van hormonen). Had 3 andere merken van pillen dat ik een maand, aan een stuk ongesteld was, een week niet en dan begon ik weer :roll: Soms zelfs twee maanden.... Da's echt geen doen. :n Heb zitten janken omdat ik ongesteld bleef en dat ging gepaard met de nodige buikpijn en een "flauw" gevoel...

Nu met deze ben ik ook een stuk minder "hevig" ongesteld. :) Dus ik zou effe naar de dokter gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:30

Ik ga zowiezo morgenochtend even bellen :)