Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:23

Toen ik net migraine aanvallen begon te krijgen wisten de dokters niet wat er met me aan de hand was en ikzelf trouwens ook niet, het werd toen op de paniekaanvallen hoop gegooit :(
Het lastige was dat het inderdaad op paniekaanvallen leek, want ik had namelijk totaal geen last van hoofdpijn.
Ik was alleen kotsmisselijk, kon niet lopen, niet zitten, kon bijna zelfs niet liggen, ik kon niet eten, niet drinken, ik had 'stuipen', kortom ik was zo'n beetje invalide geworden.
Dit heeft een week geduurt. Ik ben met de auto naar de dokter gebracht om bloed af te nemen. Ik dacht:
Oh gelukkig nu krijg ik te horen wat er met me aan de hand is! Maar ne hoor, ik was MEER dan gezond, er was niks aan de hand, het was psychisch. Nog een week doorgegaan totdat ik het echt niet meer trok. Ik heb de crisislijn gebelt en gezegd dat als ze me nu niet zouden helpen dat ze me dan onder de kerktoren van de stoep konden schrapen. Ik kon echt niet meer.
Ik kreeg gelijk lorazepam naar binnen geduwd en ik kon eindelijk slapen...

In dat jaar daarna ben ik op zoek gegaan naar wat het kon zijn (want paniekaanvallen kwam er bij mij echt niet in). Ik kon helemaal niks vinden, behalve paniekaanvallen. En toch, het klopte gewoon niet! Ik? Paniekaanvallen? De puzzelstukjes matchten niet. Het werd ook erger vlak voor m'n menstruatie
Inmiddels kon ik niet meer zonder m'n kalmeeringsmiddelen en was ontzettend verslaafd. Ik leerde me huidige man kennen en ben overgestapt op Xanax, op eigen initiatief, want de lorazepam veranderde me in een zombie.

Op een dag zei ik tegen m'n man, in het voorbijgaan: Weet je wat vreemd is? Als ik een paniekaanval heb en een ibuprofenetje neem, dan voel ik me ook beter, raar he?
We hadden al heel wat ruzies over het probleem gekregen want ik wilde maar niet toegeven dat het psychisch was en m'n man maakte zich grote zorgen. Maar toen viel er een kwartje bij 'm. We gingen 'migraine' opzoeken. Maar ik zei: wat een onzin, ik heb toch helemaal geen hoofdpijn!
Wij lezen en toen stuitten we op 'migraine met aura'. Ook wel migraine zonder hoofdpijn. Alles klopte als een bus! De enorme diarree, de kotsmisselijkheid, het wazige gezichtsveld, de visuele sneeuw, het racende hart, de stuiptrekkingen die ik had, alles!

Wij naar de dokter, en die zei: verrek, dat kan nog wel eens kloppen! Ik kreeg maxalt smelt en moest het innemen als het allemaal begon.
En wat werkte dat lekker zeg! Na zo'n pil kreeg ik hoofdpijn en als dat was weggetrokken voelde ik me in de 7e hemel! Wel moest ik er 3 per week nemen want ik had zo'n beetje chronische migraine.

Voordat ik uitvond wat er met me aan de hand was, heb ik zo'n beetje alles uit m'n dieet geschrapt: Vlees, vis, kaas, melk, eieren, koffie, thee. Ik at alleen groenten en rijst. Het ging daarmee wat beter.
Later hoorde ik van m'n dokter dat dat heel erg slim is geweest. En idd, ik heb later bijna alles weer aan m'n dieet toegevoegd behalve zuivelproducten, wantg als ik kaas at voelde ik me gelijk weer raar! Wat kun je toch een briljante ingevingen hebben, ondanks dat je aan het tasten bent in het duister! :D

Inmiddels komt dit niet meer in m'n dieet:

Kaas
Chocolade
Melk
Avocado's (alleen met mate, want ik vind ze erg lekker)
Koffie en zwarte thee (alleen afentoe groene thee en 's morgens caffeinevrije koffie)
Ve Tsin (Chinese zout)
Suiker
Wit brood
Anti conceptie pil

Dat was het wel zo'n beetje denk ik. Nu heb ik bijna nooit meer migraine, als ik er eentje voel opkomen is een ibuprofenetje genoeg. Helaas ben ik nu, na 4 jaar nog steeds niet van de kalmeeringspillen gehad. de dokter zegt dat ik ze te lang heb gehad en dat ik er waarschijnlijk nooit meer echt vanaf kom. Ben diep van binnen erg bang op alle dokters! Ze hadden kunnen weten dat als iemand stuiptrekkingen krijgt dat het dan geen paniekaanvallen zijn! GRRR! :(

Bij mij zijn de stille migraine aanvallen trouwens omgeslagen in gewone migraine, soms dan is de hele rechterkant van m'n gezicht ook nog eens verdoofd.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:46

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:39

Ik weet het niet ... Lijkt me ook een beetje eng om aan de zenuwen in je hoofd te gaan zitten zo van buitenaf ...

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:52

Nou... Bij mij is het weer raak hoor! Voor de 2e keer migraine deze week en vorige week ook al... Bah... Eerst had ik er maandelijks last van, nu wekelijks. Zal wel met de drukte rond de verhuizing en mn werk te maken hebben, dat dat er nu allemaal uitkomt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:05

joyce2 schreef:
Nou... Bij mij is het weer raak hoor! Voor de 2e keer migraine deze week en vorige week ook al... Bah... Eerst had ik er maandelijks last van, nu wekelijks. Zal wel met de drukte rond de verhuizing en mn werk te maken hebben, dat dat er nu allemaal uitkomt.

:(:)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:23

Dat is balen Joyce,

Ik merk nu na mijn pilletjes van de homeopaat dat ik niet meer misselijk ben met een aanval! echt heerlijk, dat geeft me wel de mogelijk meer te doen dan wat ik kon! :D Ben nu ook gestopt met de pil. Ik wacht af!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:55

Lekker Eempiej! Laat even weten hoe het stoppen met de pil bevalt!

Ik heb net de huisarts een mail gestuurd (hij heeft e-consult, dan hoef je niet langs, maar kun je via een beveiligde site je vragen aan de huisarts stellen). Ik moest contact met hem opnemen, als ik vaker dan 2x per maand medicijnen gebruikte. Inmiddels gebruik ze ongeveer 1x per week, maar soms zou 2x per week ook wel lekker zijn. Durf nu namelijk niet te vaak imigran te nemen, want als hij ziet dat ik vaak een herhaalrecept vraag, zet hij me op preventieve medicijnen. Nu dus maar aan hem gevraagd of ik 2x per week imigran mag gebruiken als dat nodig is en of ik voorlopig nog even zonder de preventieve medicijnen door mag. Ben benieuwd wat zijn antwoord is...

Gelukkig zijn de aanvallen niet heel heftig, geen uitval van gezichtsvermogen en hang gelukkig ook niet boven de plee. Maar heb gewoon constant dat bonkende gevoel achter mn ogen, straalt vaak ook door naar mn neus en uiteraard die pijn in mn nek, waardoor ik niet te genieten ben en minder goed functioneer op mn werk. Nog maar niet te spreken over hoe hard ik me moet concentreren als ik 's avonds naar huis rij (moet een half uurtje rijden voordat ik thuis ben). Het is geen ramp, maar wel zwaar vervelend. Ook voor mn vriend, die wil dan lekker knuffelen als ik thuis kom en ik zit met zo'n chago harses en zo'n blijf van mn lijf houding. Herkenbaar? ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:52

Heel herkenbaar!

Heb het precies hetzelfde, ik neem idd gewoon imigran als een aanval toeslaat. Omdat die vaak een aantal dagen duurt neem ik dan dus ook meerdere imigrans, wel altijd met minimaal 8 uur ertussen en niet meer dan 3x per 24 uur. Ze werken prima, maar zolang de aanval niet voorbij is komt de hoofdpijn dan wel terug na zo'n uurtje of 10 na innemen medicatie.

Ik heb ze al jaren op herhaalrecept, huisarts heeft er nog nooit iets van gezegd of naar gevraagd (wat ik eigenlijk zelfs wel vreemd vind, blijkbaar geen enkele check daarop). Tegenwoordig spreek je je recept per telefoon gewoon in en kun je de medicijnen 2 dagen later ophalen. Niemand die ergens naar vraagt, ook de apotheek niet ...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:58

@joyce: bah wat vervelend zeg! veel succes/sterkte ermee...

hier gaat het weer erg goed...2 weken geleden wel een giga aanval op mijn werk gehad, diezelfde ochtend was ik ook al flauwgevallen (niet van migraine hoor) en de volgende dag was ik echt ziek (flinke buikgriep), daarna nog 2 dagen gewerkt en toen een week vakantie gehad en voel me (op mijn spieren na) weer helemaal super...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:23

@Lammie: Fijn dat het goed gaat, minder van die ene aanval en dat je daarna gelijk het ziek zijn op je dak hebt gekregen!! Zal je altijd zien he, zo rond je vakantie!

@Simodi: raar he, dat ze dat niet checken? Ik zat ook te denken, zal ik gewoon weer medicijnen aanvragen en doen of mn neus bloed, of zal ik toch maar een mailtje sturen? Want stel dat het toch gecheckt word, dan krijg ik zo op mn kop dat ik geen contact met hem heb opgenomen! Maar goed, ik zal vandaag wel een mail terug krijgen, ben benieuwd!

Verder ben ik goed bezig geweest, ik heb een afspraak gemaakt met een manuele therapeut, die had ik namelijk nog niet gehad ;) (ik kan inmiddels ceasar therapie, chiropractie en 2x fysiotherapie van mn lijstje wegstrepen, haha) Ik ben benieuwd of het wat uit gaat halen voor de hoofdpijn! Ik zag dinsdag namelijk opeens dat ik super scheef sta, zelfs mn vriend en mn collega konden het duidelijk met het blote oog zien, mn hele bekken staat scheef, waardoor mn linkerbeen nu langer is dan mn rechter. Dat heb ik dus al eerder gehad (3cm beenlengte verschil) en dat is toen "opgelost" door de chiropractor en dat had toen ook gunstig effect op mijn nek, want die vangt die hele scheefstand op. Helaas had die man pas 30 november plek, maar aan de andere kant, die 2 weken kan ik ook nog wel doorkomen! Iemand anders toevallig ervaring met manuele therapie?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:46

Joyce2, benieuwd wat de huisarts zegt.
Die blijf van m'n lijf houding herken ik, ik ben ook niet te pruimen op zulke dagen.

Ik heb de laatste tijd weer veel last van migraine, buiten de 'normale' aanvallen om. Ik heb sinds bijna 5 weken een virusinfectie op m'n evenwichtsorgaan. Ben mega duizelig en raar in m'n hoofd. Het gaat nu heel langzaam iets beter, maar ik merk de verandering niet snel genoeg naar m'n zin. Doordat ik zo raar ben in m'n hoofd krijg ik veel vaker een aanval. Heb m'n huisarts ook om een nieuw recept gevraagd (en gekregen) en het aangekaart. A.s. maandag moet ik naar de neuroloog. Ben benieuwd wat daar gaat uitkomen, ik ben het zo langzaamaan heel erg zat aan het worden.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:53

ik ben gelukkig niet in mijn vakantie ziek geweest...maar die spierpijn komt door mijn hypermobiliteit.
wat betreft manuele therapie kan ik je zeggen dat dat bij mij heel goed heeft gedaan (ik heb namelijk een lichte scoliose, ben hypermobiel en had vorig jaar last van een whiplash).
ik vond dat gekraak en geklik altijd een heerlijk gevoel en was daarna dan ook weer lekker los.
door mijn whiplash en gebrek aan kracht in mijn nek mocht manuele therapie een poos niet, maar toen ik weer genoeg kracht had opgebouwd en geen tot weinig pijn meer had in mijn nek mocht ik dus weer gekraakt worden en dat was zoooo lekker, ook mijn nek begon gelijk weer een stuk beter voelen (die heeft hij de eerste 2 maanden heel voorzichtig behandeld) en dat terwijl er vooral werd gekraakt in mijn rug...ik kan het in ieder geval aanraden...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:41

Dat "kraken" vind ik zelf ook heerlijk, ik heb ook echt een eeuwigheid bij de chiropractor gelopen en gewerkt en dan werd ik minimaal 1x per week gekraakt. Maarja, nu ik daar niet meer werk en verhuisd ben ga ik daar niet meer heen, veel te ver! Dus ik hoop dat manuele therapie net zoveel of nog wel meer voor me kan betekenen. Toevallig trouwens lammie, ik heb ook een lichte scoliose!

@Laurabram: vervelend zeg, dat gedoe met je evenwicht. Lijkt me ook niet lekker en vooral niet als het al 5 weken duurt! Mag je wel autorijden en fietsen enzo? Hopelijk ben je er snel vanaf... Migraine alleen is al vervelend genoeg!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:44

Hopelijk helpt de manuele therapie Joyce.

Autorijden en fietsen lukt niet helaas. Ik kan ook echt geen verkeer inschatten, m'n reactievermogen is heel slecht en als ik opzij kijk zie ik dubbel. Lopend lukt het, met af en toe een rare zwabber. Ben net een dronken vent. Helaas is het kleine beetje herstel wat er is vaak weer teniet gedaan door een migraine aanval. En als die dan al vaker komen dan normaal schiet ik niet echt op. Misschien kan de neuroloog hier ook wel iets mee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:46

Het klinkt echt heel naar! Gatsie!
Ik hoop echt voor je dat je snel een goede behandeling krijgt en wie weet kunnen ze idd ook wat met je migraine.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:51

joyce2 schreef:
Dat "kraken" vind ik zelf ook heerlijk, ik heb ook echt een eeuwigheid bij de chiropractor gelopen en gewerkt en dan werd ik minimaal 1x per week gekraakt. Maarja, nu ik daar niet meer werk en verhuisd ben ga ik daar niet meer heen, veel te ver! Dus ik hoop dat manuele therapie net zoveel of nog wel meer voor me kan betekenen. Toevallig trouwens lammie, ik heb ook een lichte scoliose!

@Laurabram: vervelend zeg, dat gedoe met je evenwicht. Lijkt me ook niet lekker en vooral niet als het al 5 weken duurt! Mag je wel autorijden en fietsen enzo? Hopelijk ben je er snel vanaf... Migraine alleen is al vervelend genoeg!

inderdaad, zeker toevallig...

@laurabram: wat vervelend zeg, heel veel sterkte!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:52

bah ik heb weer zon rot periode dat ik achter elkaar migraine heb, bijna elke dag.... :(

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:59

@ Paardje 13: Sterkte, ik weet hoe het is om er dagelijks last van te hebben (heb dat ruim 2 jaar lang gehad)...

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:01

Kan de pil migraine opwekken?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:03

het kan wel, bij mij was het dus niet zo...maar ik heb het wel vaker gehoord dat door de pil je hormoonhuishouding veranderd en je daardoor migraine kan krijgen...

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:04

Oke, dat wist ik echt niet! Hoe ben je erachter gekomen dat het bij jou niet zo was?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:09

noekje schreef:

Volgens mijn homeopaat die ik sinds 3 weken heb, zeker wel. Vooral de stediril 30 staat erom berucht :P
Ik ben daarom ook sinds 1,5 week gestopt met de pil. Gewoon op proef om te kijken wat er met mijn lichaam gebeurt.
Vriendje is op de hoogte dus die moet even een maandje zonder seks doen :P
Moet zeggen vandaag viel ik bijna flauw en daarna krijg ik altijd een migraine aanval omdat mijn hersenen dan even niet genoeg zuurstof krijgen en er dus een schommeling in mijn lichaam optreed. Maar de echte migraine bleef uit! :D Voelde vaag wel wat raar in me hoofd. Maar niet dat ik naar bed moest oid. Tot nu toe alles gunstig dus.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:13

bij mij was het stress...ik ben ooit een poosje gestopt met de pil, maar dat maakte niet uit...de migraine bleef komen...
uiteindelijk samen met de huisarts eens gaan lopen spitten in mijn leven (werk, prive, hobby, gezondheid enz.), aangezien ik ook last kreeg van oververmoeidheid en hartkloppingen...en ik wist al dat ik mijn werk echt niet leuk vond (geen leuke collega's en te weinig uitdaging wat betreft clienten en fysiek was de groep mij te zwaar), paard ging toen ook niet helemaal geweldig (bij een paard wat ik daarvoor had, staat niet in profiel, heb ik een angst opgebouwd waar ik overheen moest) en door dat alles bij elkaar voelde ik me diep ongelukkig en dat resulteerde in stress, meer migraine aanvallen, oververmoeidheid en hartkloppingen...op een gegeven moment zat ik er vorig jaar zooo doorheen dat ik al aan het begin van mijn afspraak bij de fysio begon te huilen, trillen enz. en toen kwam alles eruit...fysio werd het niet die dag, maar hij heeft me wel de ogen geopend en zei dat hij alles voor mij wilde doen wat hij kon om me bij het werk weg te krijgen (hetzij naar een andere groep of naar een andere instelling)...

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:14

eempiej schreef:
noekje schreef:

Volgens mijn homeopaat die ik sinds 3 weken heb, zeker wel. Vooral de stediril 30 staat erom berucht :P
Ik ben daarom ook sinds 1,5 week gestopt met de pil. Gewoon op proef om te kijken wat er met mijn lichaam gebeurt.
Vriendje is op de hoogte dus die moet even een maandje zonder seks doen :P
Moet zeggen vandaag viel ik bijna flauw en daarna krijg ik altijd een migraine aanval omdat mijn hersenen dan even niet genoeg zuurstof krijgen en er dus een schommeling in mijn lichaam optreed. Maar de echte migraine bleef uit! :D Voelde vaag wel wat raar in me hoofd. Maar niet dat ik naar bed moest oid. Tot nu toe alles gunstig dus.

Oke, dat klinkt al beter!
Heb zelf de microgynon 50. Dat is een wat zwaardere pil. Kreeg ik in de tijd om hele hevige menstruatie. Wil het opzich wel proberen een tijdje zonder pil, maar weet niet of ik een maandje zonder kan :oo En heb altijd doodsangsten met condoom dat ie scheurt ofzo :o

@lammie; en ben je inmiddels bij je werk weg en heb je minder stress en minder migraines?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:15

lammie2701 schreef:
@ Paardje 13: Sterkte, ik weet hoe het is om er dagelijks last van te hebben (heb dat ruim 2 jaar lang gehad)...

dankje... ja dat is echt rot zeg hopen dat het snel over is :\