Het lastige was dat het inderdaad op paniekaanvallen leek, want ik had namelijk totaal geen last van hoofdpijn.
Ik was alleen kotsmisselijk, kon niet lopen, niet zitten, kon bijna zelfs niet liggen, ik kon niet eten, niet drinken, ik had 'stuipen', kortom ik was zo'n beetje invalide geworden.
Dit heeft een week geduurt. Ik ben met de auto naar de dokter gebracht om bloed af te nemen. Ik dacht:
Oh gelukkig nu krijg ik te horen wat er met me aan de hand is! Maar ne hoor, ik was MEER dan gezond, er was niks aan de hand, het was psychisch. Nog een week doorgegaan totdat ik het echt niet meer trok. Ik heb de crisislijn gebelt en gezegd dat als ze me nu niet zouden helpen dat ze me dan onder de kerktoren van de stoep konden schrapen. Ik kon echt niet meer.
Ik kreeg gelijk lorazepam naar binnen geduwd en ik kon eindelijk slapen...
In dat jaar daarna ben ik op zoek gegaan naar wat het kon zijn (want paniekaanvallen kwam er bij mij echt niet in). Ik kon helemaal niks vinden, behalve paniekaanvallen. En toch, het klopte gewoon niet! Ik? Paniekaanvallen? De puzzelstukjes matchten niet. Het werd ook erger vlak voor m'n menstruatie
Inmiddels kon ik niet meer zonder m'n kalmeeringsmiddelen en was ontzettend verslaafd. Ik leerde me huidige man kennen en ben overgestapt op Xanax, op eigen initiatief, want de lorazepam veranderde me in een zombie.
Op een dag zei ik tegen m'n man, in het voorbijgaan: Weet je wat vreemd is? Als ik een paniekaanval heb en een ibuprofenetje neem, dan voel ik me ook beter, raar he?
We hadden al heel wat ruzies over het probleem gekregen want ik wilde maar niet toegeven dat het psychisch was en m'n man maakte zich grote zorgen. Maar toen viel er een kwartje bij 'm. We gingen 'migraine' opzoeken. Maar ik zei: wat een onzin, ik heb toch helemaal geen hoofdpijn!
Wij lezen en toen stuitten we op 'migraine met aura'. Ook wel migraine zonder hoofdpijn. Alles klopte als een bus! De enorme diarree, de kotsmisselijkheid, het wazige gezichtsveld, de visuele sneeuw, het racende hart, de stuiptrekkingen die ik had, alles!
Wij naar de dokter, en die zei: verrek, dat kan nog wel eens kloppen! Ik kreeg maxalt smelt en moest het innemen als het allemaal begon.
En wat werkte dat lekker zeg! Na zo'n pil kreeg ik hoofdpijn en als dat was weggetrokken voelde ik me in de 7e hemel! Wel moest ik er 3 per week nemen want ik had zo'n beetje chronische migraine.
Voordat ik uitvond wat er met me aan de hand was, heb ik zo'n beetje alles uit m'n dieet geschrapt: Vlees, vis, kaas, melk, eieren, koffie, thee. Ik at alleen groenten en rijst. Het ging daarmee wat beter.
Later hoorde ik van m'n dokter dat dat heel erg slim is geweest. En idd, ik heb later bijna alles weer aan m'n dieet toegevoegd behalve zuivelproducten, wantg als ik kaas at voelde ik me gelijk weer raar! Wat kun je toch een briljante ingevingen hebben, ondanks dat je aan het tasten bent in het duister!

Inmiddels komt dit niet meer in m'n dieet:
Kaas
Chocolade
Melk
Avocado's (alleen met mate, want ik vind ze erg lekker)
Koffie en zwarte thee (alleen afentoe groene thee en 's morgens caffeinevrije koffie)
Ve Tsin (Chinese zout)
Suiker
Wit brood
Anti conceptie pil
Dat was het wel zo'n beetje denk ik. Nu heb ik bijna nooit meer migraine, als ik er eentje voel opkomen is een ibuprofenetje genoeg. Helaas ben ik nu, na 4 jaar nog steeds niet van de kalmeeringspillen gehad. de dokter zegt dat ik ze te lang heb gehad en dat ik er waarschijnlijk nooit meer echt vanaf kom. Ben diep van binnen erg bang op alle dokters! Ze hadden kunnen weten dat als iemand stuiptrekkingen krijgt dat het dan geen paniekaanvallen zijn! GRRR!

Bij mij zijn de stille migraine aanvallen trouwens omgeslagen in gewone migraine, soms dan is de hele rechterkant van m'n gezicht ook nog eens verdoofd.