Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Dorus

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:57

Ik heb vorige week mijn boekje ook even opgezocht. Naam en adres heb ik er zelf ingeschreven. Geen BSN of ander uniek kenmerk waaruit blijkt dat het boekje van mij is en niet van een van mijn naamgenoten.
Ik laat hem wel afstempelen hoor, dan heb ik alles bij elkaar. En dan hebben we ook nog die officiele registratie waar straks die QR code aan gekoppeld wordt.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:57

Ik heb toch maar net de afspraak gemaakt. Mocht helaas niet kiezen tussen Pfizer en Moderna. -O- Ik wil alleen Pfizer hebben, van Moderna toch iets teveel negatieve ervaringen gehoord en iedereen in mn familie reageerde wel goed op Pfizer. Volgens de dame aan de telefoon kan ik dan altijd nog 'nee' zeggen wanneer ik daar ben. Iemand daar ervaring mee?

Al heb ik ook van iemand vernomen dat de locatie waar ik naartoe ga alleen Pfizer prikt. Maarja: dat kan natuurlijk altijd anders uitpakken...

In mn bevestigingsmail staat ook niks trouwens. Ivm mijn onregelmatige werktijden kon ik ook alleen maar telefonisch een afspraak maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:32

In mijn bevestiging stond Pfizer of Moderna. Tja van beide hoor je mensen met klachten. Dat is ook helemaal niet vreemd na een vaccinatie. Dus ze kijken maar welke ze erin mikken. Dat je familie op A goed reageert, geeft geen garanties op hoe jij erop reageert tenslotte. En een locatie prikt nu misschien enkel A en straks misschien opeens enkel B.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:12

In de lijst met opties stond er één waarvan ik wist dat die uitsluitend Moderna prikken, die heb ik dus bewust niet gekozen :+ Maar gisteren kwam ik erachter dat de locatie waar ik nu heen ga beide prikt. Van een andere locatie uit dezelfde regio heb ik vernomen dat ze “jongeren” met Moderna prikken. Ik ga er vanuit dat beide locaties hetzelfde beleid hebben dus ik ben bang dat het Moderna gaat worden.
Ik heb om een of andere onverklaarbare reden voorkeur voor Pfizer :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:13

Hoop niet dat het aan de bangmakerij van mij lag een paar pagina's terug. Moderna is volgens mij gewoon echt een heel erg goed en effectief vaccin zonder veel heftige bijwerkingen :) Vriend was een paar dagen duizelig maar dat was het ook wel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:17

Maar Pfizer en moderna zijn toch in principe hetzelfde vaccin

Anders dan AstraZeneca en Janssen

Zitten jullie niet jezelf in de weg?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:21

Je hebt uiteraard helemaal gelijk, maar bij mij is het dus gewoon een fobie. De definitie van een fobie is dat je jezelf ermee in de weg zit :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:21

Echwel schreef:
Maar Pfizer en moderna zijn toch in principe hetzelfde vaccin

Anders dan AstraZeneca en Janssen

Zitten jullie niet jezelf in de weg?

Dit is wel makkelijk gezegd. Ook al zit je jezelf in de weg. Dan moet je daar zelf nog wel mee omgaan. Dat is moeilijk genoeg.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:47

Ik mag maandag.

Dat wordt nog wat die dag, want ik mag om 14:00 in Middenmeer opkomen en mijn vriend om 15:30 in Naarden voor zijn eerste... Het is 50 minuten rijden, dus dat word wel kiele kiele. Iemand ervaring met te vroeg aanwezig en daardoor 20 minuten voor tijd geprikt te zijn?

En heeft iemand hier ervaring met locatie Middenmeer, is ‘ie groot, klein, druk, rustig, prikken ze beide vaccins of alleen 1? Dat soort dingen dus.
Ik ben op het moment vooral heeeeeel erg excited, waardoor ik ook een soort van zenuwachtig ben := :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:48

AmyII schreef:
Ik mag maandag.

Dat wordt nog wat die dag, want ik mag om 14:00 in Middenmeer opkomen en mijn vriend om 15:30 in Naarden voor zijn eerste... Het is 50 minuten rijden, dus dat word wel kiele kiele. Iemand ervaring met te vroeg aanwezig en daardoor 20 minuten voor tijd geprikt te zijn?

En heeft iemand hier ervaring met locatie Middenmeer, is ‘ie groot, klein, druk, rustig, prikken ze beide vaccins of alleen 1? Dat soort dingen dus.
Ik ben op het moment vooral heeeeeel erg excited, waardoor ik ook een soort van zenuwachtig ben := :+

Ik werd wel eerder geprikt maar dat is al wel een aantal week geleden (risicogroep)
Locatie geen ervaring

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:05

friezenfan2 schreef:
Winged kunnen we samen zenuwachtig zijn voor vrijdag.

En mijn 2de uitnodiging zat in mijn brievenbus. Zou die automatisch verstuurd worden want ik had aangegeven dat ze alles mochten delen en online stond dat ik de eerste al heb gehad.

Ik mag s middags nog lunchen met collega's. Direct afleiding. Ene moment heb ik t idee 'dit kan ik' en 10 seconden later 'neeeeeee'. Het is voor een goed doel...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:06

Je kan ook een partnerprik vragen. Dat doen wij ook elke dag meerdere keren. Dan kunnen ze hem omzetten naar dezelfde locatie als waar jij heen gaat.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:10

rockwitch schreef:
Je kan ook een partnerprik vragen. Dat doen wij ook elke dag meerdere keren. Dan kunnen ze hem omzetten naar dezelfde locatie als waar jij heen gaat.

En doe ik dat dan op het moment van prikken op mijn lokatie of moet ik daar vooraf even contact over opnemen?

Edit: bedankt voor je reactie!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:19

Als je daar bent. Doen ze bij ons ook altijd. Gewoon even bij de host of admin vragen om de partnerprik. Dan kunnen ze hem gewoon omzetten naar hun locatie. Stelt echt niks voor qua werk of tijd. Dus zouden ze prima even voor je kunnen doen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:07

rockwitch schreef:
Als je daar bent. Doen ze bij ons ook altijd. Gewoon even bij de host of admin vragen om de partnerprik. Dan kunnen ze hem gewoon omzetten naar hun locatie. Stelt echt niks voor qua werk of tijd. Dus zouden ze prima even voor je kunnen doen.

Dit vind ik zo fijn om even te horen, doen ze dan gelijk je tweede afspraak omplannen of dat niet? Niet dat het uitmaakt, want de tweede is voor ons beiden op dezelfde dag, dus dan kunnen we het tzt ook even navragen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:14

Amyll, als je de 2e afspraak op een andere dag zou hebben dan wordt die ook omgezet. Als de ene de prik 's morgens heeft en de ander 's middags kun je ook gewoon samen op 1 tijd komen. Dat hoeft niet omgezet te worden. We letten niet zozeer op tijden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:15

AmyII schreef:
Ik mag maandag.

Het zal per locatie en tijdstip verschillen. Ik was net 20 minuten te vroeg. Rij met auto’s viel mee, maar de rij mensen was immens. Ben uiteindelijk pas 10/15 minuten na mijn tijd geprikt.
Toen ik wegreed was de rij mensen zo goed als verdwenen, daarvoor in de plaats was een gigantische rij auto’s gekomen. Alles bij elkaar een uur op locatie geweest. Als je in zo’n situatie loopt dan ga je het niet redden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:02

Storm schreef:
Amyll, als je de 2e afspraak op een andere dag zou hebben dan wordt die ook omgezet. Als de ene de prik 's morgens heeft en de ander 's middags kun je ook gewoon samen op 1 tijd komen. Dat hoeft niet omgezet te worden. We letten niet zozeer op tijden.

Punt is alleen dat we beiden op dezelfde dag aan een verschillende kant van de noordkop geprikt worden. Maar we gaan het gewoon proberen om de partnerprik te krijgen, of dat nu in Middenmeer, Naarden of Amsterdam Noord is (afspraak 2e prik). We gaan in het slechtste geval heel Noord-Holland door, in het beste geval eh.. niet ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:11

rockwitch schreef:

Mijn man wordt zaterdag geprikt en ik dinsdag. Kan ik dan met mijn man mee met mijn oproep en vragen of ik tegelijk met hem mag? Of geldt dit alleen als je op dezelfde dag gaat?
Zijn er een aantal vaccins per dag op voorraad of gaat dat per week of langer? Zou anders niet kunnen toch?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:14

Iemand ervaring met bijwerking moderna?
Mijn man heeft sinds 3 dagen na de prik erg rode, pijnlijke en dikke plek rond de plek waar ie gevaccineerd is. Inmiddels op dag 12 na vaccinatie.
Hij slikt al vrijwillig pijnstillers. Helaas zit hij voor zijn werk in het buitenland.
Hij belde vanavond, ik heb de huisartsenpost met hem laten bellen.
Vooralsnog pijnstillers blijven slikken en als de hele boven en/of onderarm dik wordt, meteen 112 bellen. Ook in het buitenland.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 05:22

Majabeestje schreef:
rockwitch schreef:

Mijn man wordt zaterdag geprikt en ik dinsdag. Kan ik dan met mijn man mee met mijn oproep en vragen of ik tegelijk met hem mag? Of geldt dit alleen als je op dezelfde dag gaat?
Zijn er een aantal vaccins per dag op voorraad of gaat dat per week of langer? Zou anders niet kunnen toch?

Jij kan ook met je partner mee gaan. Hoeft niet op dezelfde dag erin te staan om wel een partnerprik te vragen. Kan ook gewoon omgezet worden.
Ik weet niet precies hoe ze de vaccins per dag berekenen, maar er zijn altijd mensen die niet komen opdagen en anders kunnen ze een extra flesje vaccin erbij pakken denk ik. Ze kunnen toch niet in de ochtend al zoveel flesjes uit de koelkast halen voor de hele dag, want het mag allemaal niet zo lang uit de koelkast volgens mij, maar dat weten de optrekkers beter als ik. Kan het wel eens vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 06:34

Hmm interessant van die partnerprik. Ik en mijn partner hebben beiden 21 mei de eerste prik gehad, maar ik moet 25 juni voor de 2e en zij 26 juni, zelfde locatie.

Ze moet sowieso met mij mee als begeleider dus we hebben 2 dagen geleden gebeld of haar afspraak omgezet kan worden, maar dat was absoluut geen optie.

Zou dus mogelijk ter plekke alsnog mogelijk zijn?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:29

Ik heb dat wel gedaan met mijn man, hij moest op zondag, ik dinsdag. Was geen probleem, moest alleen even eeen groepsleider bijkomen om het in de computer te veranderen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:10

Ik heb ook al van meerderen gehoord waar dat gewoon kon. Zolang je beide in dezelfde "lijn" zit is dat geen probleem (mijn sm kreeg AZ, wel op dezelfde locatie maar via de huisartsen"lijn" en sv kreeg pfizer via GGD"lijn", dan lukt het niet)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:13

tienus63 schreef:
Iemand ervaring met bijwerking moderna?
Mijn man heeft sinds 3 dagen na de prik erg rode, pijnlijke en dikke plek rond de plek waar ie gevaccineerd is. Inmiddels op dag 12 na vaccinatie.
Hij slikt al vrijwillig pijnstillers. Helaas zit hij voor zijn werk in het buitenland.
Hij belde vanavond, ik heb de huisartsenpost met hem laten bellen.
Vooralsnog pijnstillers blijven slikken en als de hele boven en/of onderarm dik wordt, meteen 112 bellen. Ook in het buitenland.

Ik heb wel foto’s hier gezien waarbij de arm een hele dikke bult had maar niet icm rood en dik . Even gezocht en het blijkt wel een bekende bijwerking te zijn die vaak enkele dagen na vaccinatie optreed. Wel opletten wanneer hij zich niet lekker voelt of koorts krijgt.