Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:44

Ik weet dat half Nederland er krom om heeft gelegen, en wij hier maar denken, waarom dan :D

Gelukkig ook andere dingen op tv. Maar series met nu mondkapjes gaan van de lijst :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:59

"Ah, u komt voor de schoonmaak? DE SCHOOOON_MAAAAAAAK?"
Echt, geef me een tena Lady!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:03

rien10 schreef:
"Ah, u komt voor de schoonmaak? DE SCHOOOON_MAAAAAAAK?"
Echt, geef me een tena Lady!

Met name die, zoooo fout _O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:10

Ik moest de Luizenmoeder "verplicht" kijken vanuit mijn werk. (jeugdzorg) Ik vond het wel grappig en herkenbaar op veel punten. Niet de allerbeste serie, maar zeker wel leuk. Helemaal om er daarna over te kletsen met collega's.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:12

Diederik Ebbinge als directeur was genieaal. Echt, ik krijg spontaan de griezels als ik aan hem in die rol denk. Meesterlijk heeft hij die ruggegraatloze gladjanus neergezet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:20

Wij gingen voor juf Ank en moeder Nancy . Ik had zo'n hekel aan dat soort moeders op de school vd kinderen. Geweldig..... _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:22

Ik heb er nooit iets aan gemist geloof ik. Een keer poging gedaan maar na 5 minuten vond ik het meer dan genoeg. :+

Benieuwd naar de cijfers van vandaag stijging of daling. Wel fijn er komen meer prikposten waarvan een op ongeveer 8 km. *\o/* Beter dan de minstens 50.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:42

Ik vond die juf van groep 8 geweldig. Wou dat ik zo'n juf had gehad destijds.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:45

Mindim schreef:
MyWishMax schreef:

En dat is niet schadelijk voor geestelijke gezondheid? Waar juist zo op gehamerd wordt door de mensen die de maatregelen te zwaar vinden? Of is het alleen schadelijk als je er zelf last van hebt en voor een ander niet?

Ik snap je bericht naar mij toe niet, waarom zo verwijtend?

De website waar SusanH het over heeft suggereert alle mensen met onderliggend lijden, dus diabetes, astma, hart en vaatziekten, mensen met obesitas en noem het allemaal maar op, compleet te scheiden van andere mensen. In zogenaamde safeplaces, safezones en noem het maar. Maximale isolatie, dus maw nooit je huis meer uit, tot we allemaal gevaccineerd zijn of tot wanneer immuniteit is opgebouwd. Ik ben daar tegen, mag het?
Dat betekent dat families uit elkaar gehaald moeten worden, banen opgezegd, mensen verhuist, verplaatst.
Dat vind ik onmenselijk. Misschien moet je het artikel eens lezen en het dan nog weer vergelijken met de huidige maatregelen.

Oh sorry! Het was juist een aanvulling op jou en niet tegen jou. Had er even bij moeten zetten dat ik het juist eens was met je.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:17

karuna schreef:
Ik heb er nooit iets aan gemist geloof ik. Een keer poging gedaan maar na 5 minuten vond ik het meer dan genoeg. :+

Benieuwd naar de cijfers van vandaag stijging of daling. Wel fijn er komen meer prikposten waarvan een op ongeveer 8 km. *\o/* Beter dan de minstens 50.

- 4.193 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 29 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens

Weer een daling dus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:23

Bloodymary schreef:
karuna schreef:

- 29 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens

Weer een daling dus.

En ik lees dit op nos site een stijging dan. Heel raar

Citaat:
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 4246 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 208 meer dan gisteren.

Het aantal is ook hoger dan dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 3916 mensen positief getest werden. Gemiddeld genomen daalt het aantal positieve tests wel al een tijdje.

Citaat:
In de ziekenhuizen nam de bezetting af, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Er liggen nu 2121 mensen met corona in het ziekenhuis, van wie 602 op de IC. Gisteren waren die aantallen 2214 en 613.

67 overleden covid-patiënten

Bij het RIVM werden 67 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren waren dat er nog 62. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 61 doden per dag, tegen 70 doden per dag een week eerder.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:28

karuna schreef:
Bloodymary schreef:

- 29 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens

Weer een daling dus.

En ik lees dit op nos site een stijging dan. Heel raar

Citaat:
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 4246 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 208 meer dan gisteren.

Het aantal is ook hoger dan dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 3916 mensen positief getest werden. Gemiddeld genomen daalt het aantal positieve tests wel al een tijdje.

Citaat:
In de ziekenhuizen nam de bezetting af, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Er liggen nu 2121 mensen met corona in het ziekenhuis, van wie 602 op de IC. Gisteren waren die aantallen 2214 en 613.

67 overleden covid-patiënten

Bij het RIVM werden 67 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren waren dat er nog 62. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 61 doden per dag, tegen 70 doden per dag een week eerder.

Maar wel een daling van ziekenhuis en IC dus *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:36

nog wel, lopen de besmettingen op gaan de ziekenhuis opnames ook weer oplopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:39

Kairos ik neem aan dat de bezetting ook afneemt met mensen die zijn overleden. Vind het dus niet zo gepast om te juichen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:40

Dit stond vorige maand in het AD. Niet echt uit gekomen.

CATSHUIS-OVERLEGAls de Britse variant van het coronavirus Nederland totaal in zijn greep krijgt, dan kan dat begin volgende maand al zorgen voor bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag. Dat blijkt uit een presentatie die afgelopen zondag in het Catshuis is gebruikt.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:40

DuoPenotti schreef:
nog wel, lopen de besmettingen op gaan de ziekenhuis opnames ook weer oplopen.

Hoeft niet, als de juiste mensen besmet raken om het krom te zeggen :') Als de stijging voort komt uit mensen die er maar mild last van hebben en die in quarantaine gaan... Al denk ik dan waarschijnlijk wel heel optimistisch :')

@purny Die had ik niet goed gelezen, sorry.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:43

Bloodymary schreef:

CATSHUIS-OVERLEGAls de Britse variant van het coronavirus Nederland totaal in zijn greep krijgt, dan kan dat begin volgende maand al zorgen voor bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag. Dat blijkt uit een presentatie die afgelopen zondag in het Catshuis is gebruikt.

Kan nog steeds natuurlijk. Hou nog steeds mijn hart vast.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:52

Bloodymary schreef:

Die presentatie ging over als er geen aanvullende maatregelen waren genomen. Dus ik verwacht dat dit soort cijfers niet gaan gebeuren.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:54

Oh ja, komt het ook nog alleen door de avondklok en 1 persoon, de andere maatregelen waren er al. Schei toch uit.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:11

Bij de GGD #Doetinchem waren geen naalden. Senioren weer naar huis gestuurd". Nu kunnen we allemaal wel onze verbazing uitspreken. Maar hé, bij een #vaccinatie denk je toch niet als eerste dat er naalden moeten zijn

_O-

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:14

Dát meen je niet???

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:27

Omroep gelderland
Citaat:
het gaat om de nieuwe priklocatie van de GGD in Doetinchem. "De vaccins waren er wel", vertelt een woordvoerder. "Maar de spuiten waren niet meegekomen. Die hebben we in Apeldoorn opgehaald."

Om 8.00 uur had de priklocatie in de Saza Topsporthal open moeten gaan. Dat werd later. De vertraging is op dit moment een half uur.
Ze zijn niet naar huis gestuurd maar hebben gewacht. Nieuwe locatie en de doos met naalden en spuiten was naar apeldoorn gestuurd. Die zijn opgehaald en prikken is een half uur vertraagd opgestart
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-02-21 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:28

karuna schreef:
Ze zijn niet naar huis gestuurd maar hebben gewacht. Nieuwe locatie en de doos met naalden en spuiten was naar apeldoorn gestuurd. Die zijn opgehaald en prikken is een half uur vertraagd opgestart

Zou kunnen, dit komt ook maar uit een nieuwsbericht. Vond het wel grappig dat ze de naalden waren vergeten. En dat verandert niet als ze later gekomen zijn.

Wel knullig. Ik zou dan de dag vantevoren kijken of de naalden en alles er zijn en vast van alles klaar leggen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:29

Omroep gelderland had het juiste bericht. Er is niemand weggestuurd maar als een razende naar apeldoorn gescheurd om de spullen op te halen. Wat ik begrijp van radio verslag was de locatie pas echt vanmorgen vroeg helemaal klaar. Er kon dus niets vooraf klaar gezet worden helaas -O- . Als een koerier dan de boel verkeerd afleverd is dat knap naar

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:39

Ik kan hem helaas niet doorlinken maar de liveblog van de nos. Even een grappig moment

Qua haar slaat deze lockdown wel toe'
In het Kamerdebat over de bestrijding van de coronacrisis valt het ChristenUnie-leider Segers op dat het dicht zijn van kappers zichtbare gevolgen heeft voor de kapsels van zowel Kamerleden als bewindslieden.

"Qua haar slaat de coronacrisis wel toe" hij kijkt van Wilders naar Rutte. Rutte zegt dat ze op het punt staan zijn kapsel te nemen. Hij antwoord terug een tondeuze is wel aan te raden opdit moment.

Zowel Rutte maar vooral Wilders hebben een nogal doorgeschoten bos haar _O-