Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Dat bedrijf zal de KLM wel zijn, die hebben twee dagen geleden al gezegd dat de contracten van 1500 a 2000 uitzendkrachten word opgezegd.
Net stukje Buitenhof gezien en maatregelen genoeg om bedrijven op de been te houden bij een maand ellende. Maar hoop dat ze dan ook zzp ers en uitzendkrachten niet vergeten. Geld en regelingen zijn er zeker.
Arabesk schreef:bigone schreef:Dat bedrijf zal de KLM wel zijn, die hebben twee dagen geleden al gezegd dat de contracten van 1500 a 2000 uitzendkrachten word opgezegd.
Net stukje Buitenhof gezien en maatregelen genoeg om bedrijven op de been te houden bij een maand ellende. Maar hoop dat ze dan ook zzp ers en uitzendkrachten niet vergeten. Geld en regelingen zijn er zeker.
En de voedselbank.....
Ethelate schreef:Dat bedrijven het nu ook als ‘excuus’ kunnen gebruiken. Ze hadden het financieel al niet op orde, en dan is het wachten op iets wat je de oorzaak kunt noemen.
LadyMadonna schreef:Shae schreef:Logisch... is het je grootste inkomstenbron? Is er een mogelijkheid om wat meer veiligheidsmaatregelen te nemen, maar wel klanten te ontvangen?
Hygiëne maatregelen staan altijd al op z’n hoogst. Alleen de 1,5 meter afstand kan ik niet waarborgen, de meeste mensen hebben niet zulke lange armen.
Het is mijn grootste (enigste) inkomstenbron, maar van ons samen niet gelukkig
IMANDRA schreef:Djali schreef:@imandra.
Het gros van bokt weet niet hoe wetenschappelijk onderzoek werkt, maar schreeuwt wel om elke post naar een bronvermelding. Vervolgens kan eender welke internetlink geplaatst worden van eender welk onderzoek en je hoort niemand wat zeggen.
Bokt, het grootste paardenforum van NL, denkt inmiddels het grootste wetenschapsforum van NL te zijn.
Sinds deze trend zich heeft ingezet weiger ik nog op vraag van een andere bokker een link te plaatsen.
Wil jij een zogenaamde bron? Zoek ze zelf. Ik zal je een hint geven:
Google: verspreiding covid-19 tijdens incubatietijd en knock yourself out.
Je zal vast zelf wel slim genoeg zijn om het kaf van het koren te scheiden.
Ik ben opgeleid als wetenschappelijke onderzoeker. Ik weet hoe onderzoek werkt.
Jij claimt iets wat de bestaande informatie van gezondheidsinstanties volledig tegenspreekt. Dan is het aan jou die claim te onderbouwen.
Overigens:Google schreef:Geen resultaten gevonden voor "verspreiding covid-19 tijdens incubatietijd".
Ethelate schreef:dakplaat schreef:
Dit inderdaad.
Corona heeft op mijn werk (zzp'er) ook vrijwel geen invloed en mijn bedrijf blijft wel bestaan (helaas voor een bepaalde forummer) maar als ik hier in dit topic lees dat er bij 1 bedrijf al 1500 ontslagen zijn gevallen.. Dat is echt niet niks.
En natuurlijk gaat gezondheid boven alles, maar de economische crisis die hierop gaat volgen beangstigd mij wel. Niet voor mijzelf, wel voor alle anderen die geraakt gaan worden.
Je kan je afvragen hoe “gezond” het bedrijf was, als het nu al in zo’n crisis beland.
Djali schreef:IMANDRA schreef:
Ik ben opgeleid als wetenschappelijke onderzoeker. Ik weet hoe onderzoek werkt.
Jij claimt iets wat de bestaande informatie van gezondheidsinstanties volledig tegenspreekt. Dan is het aan jou die claim te onderbouwen.
Overigens:
Dan werkt je google niet.
Loretta schreef:En deze hele ramp had zo makkelijk voorkomen kunnen worden.
https://www.knack.be/nieuws/wetenschap/ ... 1584200697
LadyMadonna schreef:Ik zit zó ontzettend in tweestrijd met mijn salon
LadyMadonna schreef:Hygiëne maatregelen staan altijd al op z’n hoogst. Alleen de 1,5 meter afstand kan ik niet waarborgen, de meeste mensen hebben niet zulke lange armen.
Het is mijn grootste (enigste) inkomstenbron, maar van ons samen niet gelukkig
LadyMadonna schreef:Ik zit zó ontzettend in tweestrijd met mijn salon
Veulen84 schreef:Cer schreef:Die snap ik niet?
Voedselbanken zijn veel al afhankelijk van donaties van winkels. Die geven hun overblijfsels aan het eind van de dag weg. Met dat gehamster blijft er niks voor ze over.
mariekeoo schreef:pff zou morgen weer starten met reïntegreren naar 1,5-2 maand ziek te zijn geweest. Ik twijfel echt wel een klein beetje.
zeker nu een artikel uit komt: "Zes medewerkers UMCG besmet met coronavirus". En dat er zeker een is op de kinderafdeling. Mogelijk dus 1 bij mij op de afdeling.
Ik weet het niet zo goed. Ik ben er maar 2 uurtjes voor ondersteunende taken. Maar toch.
Veulen84 schreef:Voedselbanken zijn veel al afhankelijk van donaties van winkels. Die geven hun overblijfsels aan het eind van de dag weg. Met dat gehamster blijft er niks voor ze over.
Jadeleigh263 schreef:Ik heb mij net gewaagd door een uitstapje te maken naar de supermarkt. Meerdere keren al misgegrepen door fanatieke hamsteraars, maar boodschappen moeten uiteindelijk toch gedaan worden. Bij de eerste stap in de supermarkt kreeg ik een totale black out doordat het bij groente en fruit al leeg was. Omdat ik geen boodschappenlijst had gemaakt, wist ik gewoon niet meer waarvoor ik kwam en wat ik moest halen. Hele zuivel schap, leeg! Eieren, leeg, pannenkoeken leeg! En zo kan ik wel even doorgaan... heb telkens geprobeerd een ander gerecht te bedenken, maar elke keer stond ik weer voor een schap van een ingrediënt waar het leeg was. Geen doen, en bezorgde mij onnodig veel stress, dus heb maar koekjes, chocolade en chips gehaald en dan zie ik wel hoe ik de week doorkom. Gelukkig zijn de mensen van de chocolade afgebleven![]()
Dan toch maar kijken of online boodschappen bestellen werkt... als er weer bezorg momenten beschikbaar zijn.
gillian schreef:mariekeoo schreef:pff zou morgen weer starten met reïntegreren naar 1,5-2 maand ziek te zijn geweest. Ik twijfel echt wel een klein beetje.
zeker nu een artikel uit komt: "Zes medewerkers UMCG besmet met coronavirus". En dat er zeker een is op de kinderafdeling. Mogelijk dus 1 bij mij op de afdeling.
Ik weet het niet zo goed. Ik ben er maar 2 uurtjes voor ondersteunende taken. Maar toch.
Als je niet hoest, snotterd keelpijn of koorts heb, zou ik mijn collega's juist gaan helpen. Ook al is het maar 2 uur.