Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:03

Ik vind het wel goed dat mensen er meer bewust van worden gemaakt. Zie veel mensen die het zelf doen met hele nagelriemen of doorgelopen in het nagelbed aan de zijkant etc. Dan krijg je op den duur echt problemen imo.
Ik hou het altijd overal vanaf, lak dun en laat het echt goed uitharden, als iets toch wat uitloopt haal ik het weg met een dun smal penseel met wat aceton er op. (Niet nat, uitgedept op een tissue) voordat het onder de lamp gaat.

Cer

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 08:19

Well, ik ging altijd naar een salon en later deed ik het zelf, best secuur maar waarschijnlijk toch niet secuur genoeg want ik heb idd een allergie ontwikkeld :+
En dan kan je gelijk nergens meer tegen, alleen nog gewone lak :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:14

Met voorzichtig en zorgvuldig werken kun je gelukkig veel ellende wel een heel eind voorkomen, maar feit blijft wel dat je met risico allergenen en chemicaliën werkt. Uiteindelijk kun je natuurlijk overal allergisch voor worden hè, zelfs voor bananen, om maar wat te noemen. Werk met beleid en als je naar een salon gaat, let op hun hygiëne, producten en werkwijze.

Ik heb van de week mijn eigen nagels weer eens gedaan en vond ze toch wel zo leuk dat ik ze even wil delen <3
Afbeelding

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:16

Heeft iemand toevallig een kortingscode van Pink Gellac?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:17

Ik zou wachten op Black Friday. Dan hebben ze volgens mij vaker acties.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:25

Roosch schreef:
Ik zou wachten op Black Friday. Dan hebben ze volgens mij vaker acties.

Goed idee!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:34

Pink gellac hebben hun sale online staan voor wie ernaar benieuwd is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 14:27

Ik moet hem even noemen, de PNS deluxe topcoat!
Mijn nagels blijven serieus al 2 weken allemaal glanzen waar eerder altijd een paar nagels al dof werden na 1 week.
Ik ben er blij mee.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:39

Het was tijd voor kerstnagels!! Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:22

Oh heel tof!! Ik heb m'n kerstnagels wel al uitgezocht maar eerst is het tijd voor vakantienagels. :))

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:59

Wat een prachtige nagels Pepperrrr

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 00:14

Pepperrr schreef:
Het was tijd voor kerstnagels!! [ Afbeelding ]

Ahhhh so gaaf <3

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 00:19

Hierbij mijn laatste setje
Heel blij mee maar lastig om goed op de foto te krijgen Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 00:36

Ik ben van de week toch geweest voor een setje acryl voor de feestdagen. De 17e mag ik weer
Doe het normaal zelf met gellak, maar me nagels werden zo dun en broos, kort. Dus mezelf maar even verwend, al zijn ze nu wel erg lang haha

Afbeelding

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:01

Ik heb in het voorjaar een startersset gekregen van pink gellac. Heel blij mee, maar de kwaliteit van mijn nagels gaat wel erg achteruit. Heb de rubber base gekocht en nu ook de peel off base. Met die laatste ben ik soms dezelfde dag al de eerste nagel kwijt.

Nu las ik pas iets over BIAB, dit zou de nagels juist versterken!
Nu vraag ik me af: zou ik de primer en base coat met BIAB kunnen doen en de kleur en topcoat met pink gellac?
Vind het heel erg zonde van alle mooie kleurtjes die ik inmiddels bij elkaar heb gespaard.
Maar ja, van mijn nagels blijft inmiddels niet veel over

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:10

Wat maakt dat de kwaliteit van je nagels achteruit gaat? Hoe verwijder je het bijvoorbeeld, elke keer er helemaal af?
En goe zet je het op?
Biab blijft beter zitten, maar gaat er ook af als je het niet goed aan brengt.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:21

Ik volg de gebruiksaanwijzing nauwgezet. Verwijder het wel helemaal. Kan het ook anders dan?
Je vraagt hoe ik het aanbreng: ik wil het met alle plezier helemaal uittypen, maar ik volg de instructies helemaal zoals pink gellac het voorschrijft

Als ik de gewone base of rubber base gebruik blijft het overigens perfect zitten minimaal twee weken. Peel off base dus niet, maar ik lees dat dat niet abnormaal is.
Laatst bijgewerkt door thequeensmum op 10-12-24 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:21

Wauw pepper die zijn gaaaaaaf!

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:38

thequeensmum schreef:
Ik volg de gebruiksaanwijzing nauwgezet. Verwijder het wel helemaal. Kan het ook anders dan?
Je vraagt hoe ik het aanbreng: ik wil het met alle plezier helemaal uittypen, maar ik volg de instructies helemaal zoals pink gellac het voorschrijft

Als ik de gewone base of rubber base gebruik blijft het overigens perfect zitten minimaal twee weken. Peel off base dus niet, maar ik lees dat dat niet abnormaal is.

Ik heb ook PG, en ik ben blij als ze een week blijven zitten, zowel met normale base als Rubberbase. Daarna gaan ze bij mij aan de bovenkant toch vaak was los zitten en dan begin ik eraan te plukken. Het plukken beschadigd mijn nagels, want ik trek daarmee een toplaagje van mijn nagel af.
Ik moet eigenlijk de lak goed verwijderen zoals ook voorgescheven staat, dan hebben mijn nagels er weinig van te leiden. Even een dag of 2 "adem" pauze en dan kan ik weer door. :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:53

Je kunt meerdere lagen rubber base gebruiken voor je een kleurtje op zet en ipv af te weken met aceton wat niet zo best voor je nagels is, het af vijlen met grove kartonnen vijl of frezen tot je op de kale rubberbase laag zit en vervolgens nieuwe laagjes doen. De topcoat van PG is niet zo heel fantastisch. Zou daar een ander merk voor kiezen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:14

thequeensmum schreef:

Ik zou niet elke keer volledig afweken, zoals popstra al zegt de acetone is slecht voor de kwaliteit van je nagels.
Maar inderdaad een paar keer alleen de kleur en topcoat afvijlen en die opnieuw erop doen.
Ik haal het er meestal om de 3 beurten helemaal af. Voor de rest is de base altijd nog goed, dus veil die lichtjes af zodat het dun en ruw genoeg is voor nog 1 laag en vul de uitgroei op. En maak het weer glad.
Ik heb ook de rubberbase van pg. Kleur en topcoat van pg en neonail.
Blijft bij mij 4 weken zitten, als er niet iets geks gebeurt is zoals een nagel die ergens achter is blijven hangen oid :+
Ik haal het er meestal af als ik te veel uitgroei krijg, dat is in de winter na 3 a 4 weken je de zomer een stuk sneller.
Als het te veel gaat liften of chippen is het ws niet helemaal goed aangebracht. Ook al hou je de volgorde van PG aan, de manier van aanbrengen doet ook veel. Of te dikke lagen. Ik werk echt in hele dunne lagen en blijf goed van de nagelriemen en randen weg. En hard langer uit dan de 60sec Of ik strijk het na met een dunne kwast met acetone mocht het toch wat uitgelopen zijn. Dan zit het in principe alleen op een vlak nagelbed en heeft het ook minder kans op liften of loskomen.
De peel of vertrouw ik niet trouwens :') het blijft altijd wat plakkerig, en iets nats vertrouw ik dus niet met bacteriën etc. Maar dat is misschien mijn eigen hysterische gedachte _O-

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:12

Bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee.
Me nooit gerealiseerd dat ik niet elke keer álles hoef af te weken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:15

Nee dat komt omdat PG dat zo op de omschrijving zet. Maar het droogt je nagels en nagelriemen heel erg uit helaas.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:49

Goeie tips, dat ga ik ook een keer proberen. Over het loskomen, ik dacht dat ik al redelijk dun lakte, maar ga kijken of dat nog wat beter kan dan. Dan inderdaad maar mss in 2 lagen opbouwen van de base.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:36

Iemand ervaring met polygel of iets anders om nagels op te bouwen? Op dit moment zijn mijn nagels erg kort en wil graag met de feestdagen iets langere nagels. Iemand tips met prijs en waar te bestellen.