Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:09

Ik loop door het dorp dus sowieso wel aardig uit de wind tussen de huizen. Maar bedankt voor de tip.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:28

0091 schreef:
Gaat zo te horen best goed bij jou he Gem? Lekker aan het lopen. Hoeveel km per week zit je nu op? (en op hoeveel zat je?)

Oh dat stelt nog niks voor. Laat zeggen 16,5 km en ik hoop deze week weer minimaal 22 - 25 of zo te kunnen lopen. En stiekem hoop ik eind deze maand weer een HM te kunnen hardlopen (nog wel met wandelen tussendoor). Maar overmoedigheid is mijn valkuil.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:09

Hallo allemaal, ik post niet zo veel meer hier maar ik lees wel altijd braaf mee :+

Sommigen zullen misschien nog wel herinneren dat ik een paar Hoka Rincon had, welke vd zomer op een rare plek opeens uitgescheurd was. Ik heb toen een nieuw paar gekregen, maar nu helaas na net 250 km weer hetzelfde verhaal.. Ook loop ik op dit tweede paar helemaal niet zo fijn als op het eerste paar ( :o? ) met blaren en wrijving dat ik na 45 min eigenlijk niet meer lekker loop en ze het liefst asap uit trek :') Al met al dus tijd voor nieuwe schoenen. En geen hoka meer, want hoe fijn dat eerste paar ook was, het vertrouwen er in is nu wel een beetje weg.

Iemand tips voor een fijne, zachte 'alles kunner' road shoe? Loop niet zo vlot, beetje rond de 10 kmh, (nog) niet zo ver meer maar hoop van de zomer wel weer de 15 km aan te tikken en evt weer een HM als de tijd er is. Loop op het moment gewoon lekker relaxed, elke week een km er bij, geen snelheidswerk oid maar misschien komt dat er wel weer van. Het leven zit vol met verrassingen :+ Ik lees hier vaak goede verhalen over brooks?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:47

Yess brooks ghost loopt fijn, behoorlijke demping. Heb er zaterdag zonder problemen mijn marathon mee gelopen. Zijn neutrale schoenen.
De nimbus van asics heeft ook aardig wat demping.
Ik ben wel benieuwd naar hoka's, maar heb al vaker gehoord dat ze snel stuk gaan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 07:54

Komt ook weer eens aanwaaien. :wave:

Ik heb de Mizuno Wave Horizon, een antipronatieschoen. Vind ze heerlijk lopen. Echt een heel groot verschil met het oude model.

Ik heb niet zoveel gelopen de laatste tijd. Werk vrijwel volledig thuis dus ik heb een heel ander ritme. ‘s Winters is het hier in het donker ook niet leuk lopen. En ik loop nog steeds niet pijnvrij dus dat motiveert ook niet. Toch maar weer eens contact zoeken met de fysio.

Een aantal weken terug een rondje in het bos gedaan. Was erg leuk om in een andere omgeving te lopen. Wel vrij druk, veel mountainbikers op de wandelpaden. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:08

Hou op over die mtbers, ik ben er zó klaar mee. Standaard word ik bijna van de paden gereden door mtbers die over de wandelpaden fietsen. En niet één keer, maar meerdere keren per wandeling of trailrun. Ik zeg er elke keer wat van en bijna altijd krijg ik een grote bek terug.
Ik denk dat er een keer komt dat ik helemaal uit mijn plaat ga.
En daarbij kunnen ze ook niet tellen, want minstens de helft fietst in groepen van vier of meer terwijl je met twee personen buiten mag sporten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:25

Supervixen schreef:
Hou op over die mtbers, ik ben er zó klaar mee. Standaard word ik bijna van de paden gereden door mtbers die over de wandelpaden fietsen. En niet één keer, maar meerdere keren per wandeling of trailrun. Ik zeg er elke keer wat van en bijna altijd krijg ik een grote bek terug.
Ik denk dat er een keer komt dat ik helemaal uit mijn plaat ga.
En daarbij kunnen ze ook niet tellen, want minstens de helft fietst in groepen van vier of meer terwijl je met twee personen buiten mag sporten.

Hier in het mekka van de fietssport alweer hele pelotons ... zowel wielrenners, compleet met volgwagen en MTB'ers die in het bos toch niet te pakken zijn. En aan de kleur van hun vaak te lange haren te zien zijn ze nooit <27 :') .

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:29

Beetje stil want nog steeds niet aan 't lopen, straks terug naar de neurochirurg.
Heuj.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:32

Wij zitten in de Ardennen voor een midweekje trailrunnen. En nu sneeuwt het :’) ik durf met de bmw al nergens meer naartoe rijden van op onze berg, laat staan dat ik hierin wil rennen. Help :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:49

Sneeuw? Serieus?

MAAR HET MOET TOCH ZOMER WORDEN????

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 13:06

Memuska schreef:
Sneeuw? Serieus?

MAAR HET MOET TOCH ZOMER WORDEN????

Die is voorlopig nog weg :(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 13:07

Afbeelding
Al ruim 2 jaar niet meer hardgelopen maar vandaag weer voor het eerst gegaan! :D Moest me er toe zetten maar toen ik klaar was herkende ik gelijk het heerlijke gevoel van “vroeger”. Op naar de halve marathon :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:29

Sneeuw??!! Ieuw!
Zit toch niemand op te wachten nu.

Memuska heel veel sterkte, hoop dat hij wat bruikbaars te vertellen heeft.

SteffiiY het begin is er maar mooi weer toch!

Ik heb 22km getraild, bijna niemand tegengekomen, heerlijk. Ging wel moeizaam vandaag, gisteren de krachttraining iets te enthousiast gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:58

Afbeelding
Afbeelding

Toch wel helaas :+ mijn man werkte nog vanmorgen dus ik ben alleen 15km gaan wandelen. Heel mooi tussen de vlokjes. Nu beetje last van een slappe enkel dus ik sla het trailen vandaag over. Hij gaat zo vertrekken.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:19

@Steffi: maar ik had zomer besteld, boehoe! Super dat je weer gestart bent!

Mooie plaatjes weer SV, super! En ik teken voor jou "moeizaam" hoor ;-)

Zo leuke wandeling poes, maar hou de sneeuw daar hé!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:15

K zit in de wachtzaal. Duimen jullie?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:30

Ik duim voor zover dat gaat, zit zo op de tattoostoel :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:39

Ik duim! Hou ons op de hoogte!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:20

Ik heb het overleefd en ...

* tromgeroffel *

Ik mag lopen! *\o/* *\o/* *\o/*

Afin...
Eerst de hele uitleg dat de antherolisthesis van graad I naar graad II is, en dat de wervel dus nu tussen de 25 en 50 % opgeschoven is ipv tussen de 0 en 25°. Maar op dit moment gaat hij daar niks aan doen, dat kan later nog altijd (of niet 8-) ).

Ik moet dus oefeningen door om de core te versterken en mag zwemmen en fietsen en... *prof leest in dossier* "ah ja paardrijden, dat deed jij ook hé. Ja hebt je last als je rijdt of daarna?" - "Nee, da's de enige moment dat ik geen last heb." - "Ah. Mooi. Koop dan maar een paard bij hé. Of een paar. K weet niet hoelang ge per dag me zo'n beest rijdt."

"En mag ik dan hardlopen?" - "Doet da pijn?" - "Ja de eerste 2-3 kilometer trekt dat een beetje, voelt eerder wat stijf dan echt pijn en daarna niet meer." - "Dan moet je maar altijd verder dan 3 kilometer lopen hé..." - "Dus ik mag daar mee lopen?" - "Die rug ga ni ineens uit elkaar vallen hé, zolang het geen pijn doet... maar als dat wel is, stoppen en u laten oppikken hé!".

Hallelujah.

Best wel voor de knie(ën) afspraak maken, hij denkt niet dat dat van de rug komt.
Dr. Claes, here I come!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:23

Oh wat fijn! Je kunt lopen!
Op naar de knieën dokter.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:24

Nu hopen dat ik verder geraak dan de straathoek...

Hoe vordert de tattoo?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:03

poes schreef:
Wij zitten in de Ardennen voor een midweekje trailrunnen. En nu sneeuwt het :’) ik durf met de bmw al nergens meer naartoe rijden van op onze berg, laat staan dat ik hierin wil rennen. Help :D

Ik ga liever hardlopen in de sneeuw dan met de auto op pad :D Verse sneeuw of juist aangereden is super fijn om in te lopen imo :j

Haha Memuska je dokter klinkt als een leuke man :D

Hier komt de sneeuw ook weer naar beneden vallen.. Was zo blij dat na 1.5 maand sneeuw het eindelijk weg was, voelde echt de lente aankomen en kon niet wachten om weer eens in daglicht te kunnen lopen. Nog even geduld :x

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:55

Klaar!

Dat rode is een wijnvlek.

Afbeelding

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:01

Stille meelezers, ik loop sinds een paar maanden hard, zit nu op 5 km. Gewoon relax 3x per week een rondje. De afstanden die ik hier voorbij zie komen zullen het nooit worden ;).

Nu ga ik morgen voor nieuwe hardloopschoenen. Doe zo'n hardloopanalyse. Vroeg me af,ga je dan echt in hardloopkleding of is dat wat overdreven?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:12

Memus, kom mijn paard maar rijden :+

SV, ik hou helemaal niet van tattoo's, maar hij is wel erg mooi gemaakt!